Plot na Trnavskom mýte bol odstránený

Priechod cez Krížnu ulicu naďalej chýba.

Kombinácia betónových zvodidiel a sivého plotu pri električkovej zastávke Trnavské mýto je minulosťou. Zariadenie Bratislavčanmi označované aj ako „múr Iva Nesrovnala“ bolo osadené na jar 2018 a malo slúžiť na zabránenie prechádzaniu chodcov cez Krížnu ulicu počas rekonštrukcie podchodu. Plot však na ulici zostal aj po dokončení podchodu.

Odstránenie zábran prebehlo 16. októbra 2019, čím sa situácia vrátila do pôvodného stavu. Prechádzanie cez vozovku tak fyzicky možné je, ale bezpečné nie je. Miesto sa nachádza v zákrute a priechod pre chodcov tu vyznačený nie je, čo je v kontraste so situáciou na opačnej strane ulice, kde je priechod zriadený. S priechodom na strane tržnice sa uvažuje až v rámci modernizácie Ružinovskej radiály, ktorá sa bude opäť projektovať.

V minulosti už priechod pre chodcov v tomto mieste existoval, hoci len v dočasnej podobe. V tom čase si vyžiadal zúženie cesty do jedného pruhu.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 3pa3ck3 #23:
X31 vyhadzuje ľudí na Šancovej a doprava odbáča už naprázdno, čiže tam tiež nie je problém. Poobedné spoje, ktoré začínajú na TrMy prichádzajú ako SJ od Miletičovej, čiže tiež bez problému.
Reakcia na: fanatikmhd #22:
"...nič nejde pd Račka..."

Ale ide, X31 😉 Aj keď, ak by sa tá zrušila, resp. skrátila po Blumentál a označila ako normálna 31, tak sa v zásade nič nedeje
Reakcia na: johnnyjanko #21:
ad 31 - My bad.... neaktualizovaný soft 😃 - ale vlastne o to ľahšie, nič nejde od račka = riešime len 39 a 78. A to tade chodím denne.....agh...

ad schody - ehm, v ponímaní výstupu z posledných dverí 29/30T, chôdza k pomyselnému prechodu, čakanie na zelenú (na červenú predsa nechodíš, nie? ) a presun k Abusom smer zimák je asi fakt rýchlejší ten podchod.
Naopak, keď som tam stával, preskakujúc šli popri tržnici smer koňka, alebo len na túto zastávku autobusu pre 39 a 78. Čiže hypoteticky, ak by bol pre KDI problém prechod, riešenie by sa aspoň čiastočne našlo v integrovaní zastávky Abusu k električkám smer Krížna.
Reakcia na: fanatikmhd #19:
"a smer Zimák si neskrátia cez cestu ani meter...."

Ale skrátia, práve o tú cestu dolu schodmi a zase hore. Okrem subjektívnej úspory krokov je to pre dobre pohyblivého človeka výrazne rýchlejšie. Keď si pozriem na mobile, že sa môj bus/električka blíži, rýchlejšie je prebehnúť cez cestu než ísť cez podchod (plný ľudí).

"a jediná 31 točí zo šancovej."

Netočí, točí sa pri Blumentáli 😎
Reakcia na: fanatikmhd #19:
31 nechodí na Trnavské mýto.
Reakcia na: johnnyjanko #18:
To máš pravdu, avšak autobusy na Šancovej smer račko musia cez podchod, a smer Zimák si neskrátia cez cestu ani meter....
Jediné dva smery sú relevantné pre prechod - smer tržnica (nemocnica, IV ŽSR) medzi tržnicu a koňku, a autobusy smer Krížna - autobusy prichádzajú od Zimáku, a jediná 31 točí zo šancovej. 78 a 39 by problém nebol, úplne pohodlné vybehnutie a zaradenie sa na cestu. Pre 31 je to horšie, avšak prakticky rovnaké zalomenie. Ale áno, zastavenie 1x električka + 1 BUS je už dĺžkovo úplne v pohode, odstráni sa problém s prebiehaním, a celkovo by došlo k lepšiemu prestupu na mieste. Lenže to vyžaduje zmenu označníka a to je pridrahé na riešenie DPB....
Reakcia na: Miro #16:
Integrovaná zastávka ale nie je liekom na všetko, pretože veľa ľudí prebieha medzi električkami a zastávkou autobusov na Šancovej ulici, pre nich by sa nič nezmenilo.
Reakcia na: yellowcaptcha #15:
Súhlasím, ale to je skôr psychologický problém. Dôchodca, ktorý sa zvládne sám pohybovať po meste a nakúpiť si, zvládne prejsť 115 m. Druhá možnosť je, že si mnohí starší ľudia ani neuvedomujú, že tam nejaké výťahy vôbec sú, lebo desaťročia tam žiadne neboli.

Pozor, ja neobhajujem nezmyselné obchádzky. Samému mi to lezie na nervy a uvítal by som tam priechod pre chodcov. Ale nesúhlasím s argumentom, že pre staršieho človeka so zníženou pohyblivosťou je lepšie prebiehať cez cestu než použiť podchod s výťahmi.
Reakcia na: yellowcaptcha #15:
A nebolo by lepšie urobiť integrovanú zastávku s autobusmi? Či by sa tam autobusy nezmestili (myslím šírkovo)?
Reakcia na: johnnyjanko #14:
Výťahy im určite uľahčia do istej miery to zliezanie dole a vyliezanie hore, ale stále zostáva pomerne veľká vzdialenosť od dverí električky ku výťahu, od jedného výťahu ku druhému výťahu a od druého výťahu na zastávku liniek 39 a 78.

Miesto toho aby prešli po rovine kolmo cez cestu asi pätnásť metrov majú robiť účko z jednej zastávky na druhú cez podchod, a prejsť asi stopätnásť metrov.
Reakcia na: mku81 #13:
A nie sú náhodou teraz na tých schodiskách aj výťahy?
Reakcia na: NOKS #12:
ved prave preto, ze maju pohybove probelmy nejdu dvoma schodiskami ale kratsou urovnovou aj ked nebezpecnejsou cestou
Reakcia na: stanod #11:
aj keď tento príspevok zbiera mínusky tak je to pravda bohužial...ja chápem že to je tam nešťastné riešené a že si to tam ludia takto krátia....ale pokial tam nebude svetelne riadený prechod (ako bolo spomínane v príspevkoch nižšie) tak je to len "nabádanie" ludí k tomu aby hazardovali so svojim životom...a zas nalejme si čistého vína ani svetelne riadený prechod neni záruka toho že tam nebudú ludia prebehávať aj tak....lebo prichádzajúca L39 a červený panáčik na semafore moc nepôjdu dokopy...najhoršie je že 80% ludí čo si to tade sekajú sú dôchodci velakrát aj takí čo už majú pohybové problémy...
Ak tam nepribudne riadny priechod pre chodcov, tak tam mohli radšej pridať ešte jeden plot.
Reakcia na: johnnyjanko #8:
V mestach, kde elektricky nie su tie posledne, na ktore sa mysli, je ich priemerna rychlost velmi podobna, ako priemerna rychlost metra. Aj tu to mozno raz tak bude. Samozrejme, neda sa to velmi porovnavat s expresnymi linkami. Taka 14 v Parizi to da urcite skor.
Reakcia na: Pe67 #5:
Pamätám, ako tam bývalo zrkadlo. To už je fuč? Viem že bolo rado terčom ehm..podgurážených v noci. Ale irešenie by sa hádam aj pri zastavení v oblúku našlo, nie? Npríklad na mieste Múru náriekaní označník novej generácie s kamerou a televíziou?
A pravidlo: Ak TV funguje, 2x vlak, ak TV kapput, 1x vlak.
Ale úprimne netuším ako to vychádza so škoduľami. Keď zastaví na "správnom" mieste, vtlačí sa druhý vlak do zastávky tak aby dvere neboli oproti sklu?
Reakcia na: pharel #2:
V tom presne je ten rozdiel. Kvôli rýchlej forme dopravy (metro, vlak, lietadlo...) je človek ochotný spraviť dlhší a komplikovanejší peší presun, v prípade lietadla napríklad aj čakať dlhé hodiny na letisku. To všetko výmenou za to, že následne ma daný dopravný prostriedok rýchlo dopraví do cieľa. Že sa ľuďom nechce niečo také absolvovať pri prestupe na obyčajný autobus, je celkom normálne.
Reakcia na: Pe67 #5:
Tak zostava dufat, ze v tom projekte modernizacie Ruzinovskej radialy bude predlzenie tych nastupist. Mozne to tam je, pricom do uvahy prichadzaju dve moznosti:

1. Posunut vyhybku od Ruzinova o kus dalej von z mesta. Stacilo by par metrov a to tam mozne je, pretoze ta vyhybka je tam riadne natiahnuta. Samozrejme, museli by sme opustit prefabrikaty s priamym krizovanim. Navyse, keby toto mozne nebolo, da sa cely pas vozovky od Racka posunut blizsie k stredu (zrusil by sa ostrovcek na strane trznice a na kusku Trnavskej, ale ten pri trznici by sa mozno ani nemusel, len by sa prechadzalo cez krizovatku pomerne plynulym esickom, urcite nie nicim horsim, ako je na Racku pri BUS pruhu od Trnavskeho Myta), tym aj teleso trate do Ruzinova a vznikli by dalsie potrebne metre na pekne zaustenie.

2. Zabrat asi tretinu plateneho parkoviska pri trznici. Tu mozu nastat trenice s majitelom. Neviem, kto to vlastni.

Je dost smutne, ze na takomto prestupnom uzle nemozu stat naraz dva vozy. Aj tak ten prvy stoji do polovice za pristreskom (neviem, ci je to kvoli elektrickam od Vajnorskej, aby sa "schovali" alebo aky to ma dovod), takze za prve aj ten pristresok by sa patrilo predlzit a aj cele nastupisko, nech uz to ma nejaku uroven.

S tym priechodom samozrejme suhlasim. Je tam cela, pomerne dlha faza, kedy mozu chodcov ohrozit jedine vozidla odbocujuce od Racka doprava, co su tak dve-tri vozidla v kazdej faze, pricom ak by bol priechod riadeny v synchro s krizovatkou, tito traja by si pockali a nic vazne by tam nenastalo.
Reakcia na: Pe67 #5:
Dve Škodovky sa nezmestia do Trnavského mýta DC ani keď prvý potiahne úplne dopredu.
Reakcia na: fanatikmhd #1:
Pozor, do zaståvky smerom do mesta dva vozy nevojdū (pokiaĺ minimålne jedno vozidlo nie je kachna). Alebo chceš aby sa z posledných dverī vystupovalo priamo do skla? Vošli by aj dve sūpravy, ale prvý by musel potiahnūť až za označnīk na koniec nåstupišťa (je to tam ale ūzke). Ale keďže to už je v ĺavotočivom oblūku, tak si vodič nevidí na dvere a to je nebezpečnė. Už tam bolo ťahanie cestujūceho z tohoto døvodu.