Po novom budú spoje náhradnej linky X5 vyťažené rovnomernejšie.
Po desiatkach podnetov a sťažností pristúpilo vedenie Dopravného podniku k úprave premávky linky X5 v smere na Molecovu. Od pondelka, 23. septembra sa pred jazdou presne podľa cestovného poriadku uprednostní snaha o vyrovnanie vyťaženosti spojov z Dúbravky a posilových spojov z Borskej.
Pre častý výskyt meškaní na spojoch linky X5 začínajúcich v Dúbravke budú po novom posilové spoje pristavené na nástupnú zastávku Borská o niečo skôr a budú čakať na príchod spoja z Dúbravky. Z východiskovej zastávky teda pôjdu dva autobusy tesne za sebou, aby čo najviac cestujúcich po trase nastupovalo do prázdnejšieho vozidla. Doterajší premávkový model spôsoboval zbytočné zapĺňanie dúbravských spojov a posilové spoje často jazdili poloprázdne. Fungovanie nového spôsobu bude závislé aj od vôle vodičov dodržiavať ho, keďže skúsenosti ukazujú, že aj naďalej sa stáva, že najskôr ide plný autobus a za ním prázdny.
Nevýhodou pre cestujúcich z Karlovej Vsi však zostáva dlhý interval medzi spojmi linky X5 v smere na Molecovu, keďže namiesto 3-5 min. intervalu podľa cestovného poriadku budú v prípade zdvojených spojov cestujúci čakať až 8 minút. Môže teda prichádzať aj k nerovnomernejšiemu vyťaženiu električkovej linky X6, ktorá premáva každé 4 minúty.
Vhodnejším riešením by mohlo byť riadenie premávky spojov linky X5 dispečingom Dopravného podniku, ktorý by odchody spojov z Borskej riadil na základe aktuálnej polohy spojov idúcich z Dúbravky.
V opačnom smere sa princíp premávky nemení – spoje budú naďalej premávať vo vyrovnaných troj- až štvorminútových intervaloch.
Ričard