V rámci zón 100+101 je k dispozícii aj 7-dňový predplatný lístok za polovicu.
Počas nadchádzajúcich dopravných obmedzení na Mlynských nivách a pod Prístavným mostom ponúka hlavné mesto v prvých týždňoch trvania obmedzení aj motiváciu na využívanie mestskej hromadnej dopravy vo forme bezplatnej prepravy na vybraných linkách. Mesto tým chce odbremeniť od individuálnej dopravy najmä Gagarinovu ulicu, na ktorej sa očakávajú najväčšie dopravné zápchy.
V termíne od 18. februára do 31. marca 2019 je pre všetkých bezplatná preprava na linkách 75 201 202 212 a X72. Vozidlá týchto liniek sú označené nápismi "Bezplatná preprava" a budú v nich zablokované označovače cestovných lístkov (nebude možné označiť si lístok, ani zakúpiť si elektronický cestovný lístok).
Linky 201 a 202 zabezpečujú nosnú dopravu z Dolných honov a Vrakune do centra mesta a na Hlavnú stanicu. Linka X72 nadväzuje na linku 202 a zabezpečuje spojenie do centra mesta k Nemocnici sv. Michala. Linka 212 spája Prievoz s centrom mesta, Kramármi a Patrónkou. Linka 75 počas špičiek pracovných dní zabezpečuje spojenie Dolných honov, Vrakune s Ružinovom, Novým Mestom a Krasňanmi.
Bratislavská integrovaná doprava navyše v tomto termíne ponúka 7-dňové ( = 168-hodinové) cestovné lístky pre zóny 100+101 so zľavou 50 % pri ich kúpe cez mobilnú aplikáciu IDS BK. Uvedené 168-hodinové cestovné lístky je možné využiť na všetkých linkách MHD, vo vlakoch kategórií Os a REX a v regionálnych autobusoch dopravcu Slovak Lines v rámci územia Bratislavy. S uvedenou mimoriadnou zľavou je cena obyčajného 168-hodinového lístka 5,70 € a zľavneného 2,85 €.
bobitwo
1) Kamoš má kolegu z Vajnor, robia vo VW v Devínskej. Ten jeho kolega nadáva na to, že nemá priamy spoj ako Petržalka 92/192 do VW. Z Vajnor tam robia 2 ľudia. Oplatí sa kvôli dvom ľuďom pripravovať novú linku? Podľa mňa nie.
2) Som z Petržalky, časť Jasovská. Rok som pracoval v Devíne. Spojenie bolo des. Viete koľko ľudí som stretol, že cestovali z Petržalky do Devína? 1 osobu (z Čuňova aj to bola kolegyňa) inak som cestoval poloprázdnym autobusom od oblasti Molecova. 99% ľudí čo so mnou cestovalo boli dôchodcovia, čo chodili na záhradky. Oplatí sa kvôli tomu prerábať grafikon? Podľa mňa nie.
3) Váš opis situácie, koľko ľudí začína ráno o 5:30 v robote v PK, čo tam chodia za robotou? Dvaja? Traja?
4) Koľko ľudí musí byť o 6:00 v Trnave v robote z BA? Bude ich aspoň 10? Bude ich 20?
5)Ten váš príklad Faurencia, zmena končí o 22:00. Robí tam koľko na zmene? 100 ľudí? 200? Dajme tomu 300. Tipujem, že drvivá väčšina Nebýva priamo v Leopoldove, ani v Hlohovci, ale okolitých obciach Ktorým smerom teda treba vypraviť vlak? Samozrejme všetkými, lebo každý je z iného smeru. Ale nie každý býva pri trati, takže bude potrebovať aj tak autobus z železnice do svojej obce. Takže pre 300 ľudí zrazu potrebujeme aspoň 6 vlakov a aspoň 30 autobusov. Ozaj netuším, koľko ľudí tam robí na smenu, ale pochybujem, že to bude cez 300 ľudí.
6) Kamoš chodí na 5:30 do roboty do Slovnaftu v BA z TT. Skúste si tipnúť, koľko áut stretne v tom čase na diaľnici v oboch smeroch dohromady? Max 20, ak nerátame kamióny a dodávky (zásobovanie, ktorý proste už pracujú)
7) prečo cestovné rátate na lístky? Najlacnejší cestovný lístok pre dospelú osobu je 15 minútový za 70 centov. Bežný pracovný mesiac má 21-22 dní, takže 0,7*2*21=29,4€, alebo vašich 0,9*2*21=37,8€. To sú len pracovné dni za mesiac. Väčšina ľudí chodí aj cez víkendy von, alebo potrebujú isť na nákup a nestačí im ten 15, resp. 30 minútový lístok, takže to je drahšie. Mesačná električenka stojí 26,9€ a môžem cestovať do aleluja. Ak si kúpim 90 dňový, tak mesiac ma výjde na 24,1€. Ak si to prerátame, tak 24,1€ na 25 dní z 30, lebo aj víkend, tak sme na 0,833333 centa na deň. To je menej ako 1 lístok na 30 minút a to ich na 1 pracovný deň potrebujete 2 lístky.
vaše príspevky tu mi prídu ako príspevky človeka, ktorý aj keby traktory z neba padali, tak proste do MHD nepresadne. Viete koľkokrát som počul, že MHD je špinavá a autobusy sú staré? Vždy to hovoria ľudia, čo sa v živote v MHD neviezli, alebo naposledy pred 20. rokmi. Jazdili čisté autobusy? Sú staré. Kúpili sa nové autobusy? OMG, však sú plné. Ukážete, že nie sú plné. OMG, ale ja si nemám kde sadnúť. Čo ten človek potom očakáva? Že keď cestuje do roboty na 8:00 ako ďalších 300 tisíc ľudí, že bude sám v MHD? Potom to pokračuje, že MHD je drahá (mesačná električenka stojí 27€, takže na deň to je menej ako 1€ a môžem cestovať do zblbnutia), MHD nemá klímu/kúrenie (na všetkých oknách nápis neotvárať, lebo klíma nebude poriadne fungovať, ale aj tak tie okná všetci otvárajú), v MHD je klíma/kúrenie (mrznem, či sa potím, lebo to funguje), na zastávku to mám ďaleko, lebo to je 5 minút pešo (k autu má koľkokrát aj 10 minút, lebo parkuje niekde v pííp ďaleko), MHD to dlho trvá (pritom reálny rozdiel medzi MHD a autom v čase dvere-dvere sa v mnohých prípadoch zmestí do 15 minút rozdielu. Samozrejme ak dáme za vzor človeka z Horného Baru, ktorý začína robiť o 4:30, tak nám to nevyjde, ale výhovorka dobrá). Proste výhovorka sa vždy nájde, prečo nie. Samozrejme nedá sa vyhovieť všetkým, hlavne nie extrémom, ale tých je malé množstvo.