Bezplatná preprava na linkách 75 201 202 212 X72 (18.2. – 31.3.2019)

V rámci zón 100+101 je k dispozícii aj 7-dňový predplatný lístok za polovicu.

Počas nadchádzajúcich dopravných obmedzení na Mlynských nivách a pod Prístavným mostom ponúka hlavné mesto v prvých týždňoch trvania obmedzení aj motiváciu na využívanie mestskej hromadnej dopravy vo forme bezplatnej prepravy na vybraných linkách. Mesto tým chce odbremeniť od individuálnej dopravy najmä Gagarinovu ulicu, na ktorej sa očakávajú najväčšie dopravné zápchy.

V termíne od 18. februára do 31. marca 2019 je pre všetkých bezplatná preprava na linkách 75 201 202 212 a X72. Vozidlá týchto liniek sú označené nápismi "Bezplatná preprava" a budú v nich zablokované označovače cestovných lístkov (nebude možné označiť si lístok, ani zakúpiť si elektronický cestovný lístok).

Linky 201 a 202 zabezpečujú nosnú dopravu z Dolných honov a Vrakune do centra mesta a na Hlavnú stanicu. Linka X72 nadväzuje na linku 202 a zabezpečuje spojenie do centra mesta k Nemocnici sv. Michala. Linka 212 spája Prievoz s centrom mesta, Kramármi a Patrónkou. Linka 75 počas špičiek pracovných dní zabezpečuje spojenie Dolných honov, Vrakune s Ružinovom, Novým Mestom a Krasňanmi.

Bratislavská integrovaná doprava navyše v tomto termíne ponúka 7-dňové ( = 168-hodinové) cestovné lístky  pre zóny 100+101 so zľavou 50 % pri ich kúpe cez mobilnú aplikáciu IDS BK. Uvedené 168-hodinové cestovné lístky je možné využiť na všetkých linkách MHD, vo vlakoch kategórií Os a REX a v regionálnych autobusoch dopravcu Slovak Lines v rámci územia Bratislavy. S uvedenou mimoriadnou zľavou je cena obyčajného 168-hodinového lístka 5,70 € a zľavneného 2,85 €.


Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Neviem či sa to už niekde písalo, ale prečo na väčšine Sorkách na vonkajšich transparentoch nezobrazuje číslo linky a číslo linky je nalepené za oknom na papieri?
Reakcia na: brosk #1:
Bude.
Reakcia na: TomJ #60:
Musí tam byť striedač ak tam nieje "obľúbená" diera v intervale.
Reakcia na: Peter6607 #59:
Možno kvôli sociálke. A teraz navyše po zmene trasy linky 208 aj kvôli zabezpečeniu spojenia Ružovej doliny z Prievozskou.
Mimochodom, na linke 208 je nejaký striedač, keď tam jazdí celý deň jedno poradie?
Reakcia na: Valec #54:
Tak potom snáď zostáva jediný problém. "Linka X72 nadväzuje na linku 202 a zabezpečuje spojenie do centra mesta k Nemocnici sv. Michala." Toto je dnes mimo realitu. A to dokonca aj mimo špičky. Jednoducho stačí, aby na križovatkách chytil jeden spoj červenú a už sa nechytá. Keď chodila X72 na Hraničnú, bolo to o dosť lepšie, lebo človek išiel na istotu 201. Aký je objektívny dôvod, prečo X72 nemôže chodiť práve na Hraničnú? Ak by to tak bolo, nebol by problém ani garantovaný prestup.
Reakcia na: 810zssk #55:
Áno.
Reakcia na: Petto #52:
Na všetkých kĺbových plyňákoch akonáhle bolo vonku nad 30 stupňov a intenzívne slnko, vrela voda, a to mali iba rok, dva max. 3 po GO. A jazdili na všetkých kĺbových linkách 1. a 2.DP, aj v najhorúcejšom lete víkendy celodenky, a občas aj do kopcov. Len s tým musel ísť vodič, ktorý na to bral ohľad a nelietal s tým ako bežne cez rok ( s inými typmi) a nezhasínal hneď motor na konečnej. A prežila sa celá služba bez ujmy.
Reakcia na: fanatikmhd #44:
Máš pravdu vo všetkých uvádzaných príkladoch okrem toho tvojho - to je prípad, ktorý nemá zmysel riešiť.
Reakcia na: Valec #54:
Kvoli blokovaniu oznacovacov?
Reakcia na: Petto #50:
Na všetky bezplatné linky budú vypravované len vozidlá s novými palubákmi. CNG vraky sú teda mimo.
Reakcia na: Tootti #47:
Skôr v tom zhone zabudli pri exporte z mapy odfiltrovať niektoré zastávky.
Reakcia na: david1 #51:
Na NAD vraky podla mna nemozu ist, kedze to bude vozit baliky a este v lete, to by zakazdym vyvrela voda . Otazna je aj hradenie L33 ,kedze Molecka sa kompletne rozrype vratane trol.vedenia. Tipujem vsak ze budu len X5 a 133 pocas leta + 32.
Reakcia na: Petto #50:
Veď okrem prázdnin nemáš na ňu volné novšie vozy bez toho ,aby si ich z inej linky zobral.. Skôr som zvedavý čo bude jazdiť na NAD v Karlovke.. To bude, len rošáda medzi linkami.
75 zostane stale aj od 18.2. s vrakmi CNG ? Lebo to bude potom celkom fajn akcia , retrojazdy s historicakmi zadarmo. 😆
Reakcia na: Mike #48:
Takže sa hrá na expresný charakter už , len na Račianskej.
Tam by tiež mohla zastavovať všade. Je to jedno pri tých zápchach a aspoň by obslúžila viac ľudí. Aspoň by pri skoro každodenných stretoch IAD vs.električka niečo jazdilo na časti radiály..
Reakcia na: Tootti #47:
Aj Ríbezľovú má ...
Podľa mapky linka 75 bude stáť aj na zastávke DK Ružinov? Je to chyba, alebo pravda? 🤔
Reakcia na: fanatikmhd #44:
Nechcem urážať, ale situácie na ktoré tu poukazujete. O koľko ľudí sa jedná?
1) Kamoš má kolegu z Vajnor, robia vo VW v Devínskej. Ten jeho kolega nadáva na to, že nemá priamy spoj ako Petržalka 92/192 do VW. Z Vajnor tam robia 2 ľudia. Oplatí sa kvôli dvom ľuďom pripravovať novú linku? Podľa mňa nie.
2) Som z Petržalky, časť Jasovská. Rok som pracoval v Devíne. Spojenie bolo des. Viete koľko ľudí som stretol, že cestovali z Petržalky do Devína? 1 osobu (z Čuňova aj to bola kolegyňa) inak som cestoval poloprázdnym autobusom od oblasti Molecova. 99% ľudí čo so mnou cestovalo boli dôchodcovia, čo chodili na záhradky. Oplatí sa kvôli tomu prerábať grafikon? Podľa mňa nie.
3) Váš opis situácie, koľko ľudí začína ráno o 5:30 v robote v PK, čo tam chodia za robotou? Dvaja? Traja?
4) Koľko ľudí musí byť o 6:00 v Trnave v robote z BA? Bude ich aspoň 10? Bude ich 20?
5)Ten váš príklad Faurencia, zmena končí o 22:00. Robí tam koľko na zmene? 100 ľudí? 200? Dajme tomu 300. Tipujem, že drvivá väčšina Nebýva priamo v Leopoldove, ani v Hlohovci, ale okolitých obciach Ktorým smerom teda treba vypraviť vlak? Samozrejme všetkými, lebo každý je z iného smeru. Ale nie každý býva pri trati, takže bude potrebovať aj tak autobus z železnice do svojej obce. Takže pre 300 ľudí zrazu potrebujeme aspoň 6 vlakov a aspoň 30 autobusov. Ozaj netuším, koľko ľudí tam robí na smenu, ale pochybujem, že to bude cez 300 ľudí.
6) Kamoš chodí na 5:30 do roboty do Slovnaftu v BA z TT. Skúste si tipnúť, koľko áut stretne v tom čase na diaľnici v oboch smeroch dohromady? Max 20, ak nerátame kamióny a dodávky (zásobovanie, ktorý proste už pracujú)
7) prečo cestovné rátate na lístky? Najlacnejší cestovný lístok pre dospelú osobu je 15 minútový za 70 centov. Bežný pracovný mesiac má 21-22 dní, takže 0,7*2*21=29,4€, alebo vašich 0,9*2*21=37,8€. To sú len pracovné dni za mesiac. Väčšina ľudí chodí aj cez víkendy von, alebo potrebujú isť na nákup a nestačí im ten 15, resp. 30 minútový lístok, takže to je drahšie. Mesačná električenka stojí 26,9€ a môžem cestovať do aleluja. Ak si kúpim 90 dňový, tak mesiac ma výjde na 24,1€. Ak si to prerátame, tak 24,1€ na 25 dní z 30, lebo aj víkend, tak sme na 0,833333 centa na deň. To je menej ako 1 lístok na 30 minút a to ich na 1 pracovný deň potrebujete 2 lístky.
😎 vaše príspevky tu mi prídu ako príspevky človeka, ktorý aj keby traktory z neba padali, tak proste do MHD nepresadne. Viete koľkokrát som počul, že MHD je špinavá a autobusy sú staré? Vždy to hovoria ľudia, čo sa v živote v MHD neviezli, alebo naposledy pred 20. rokmi. Jazdili čisté autobusy? Sú staré. Kúpili sa nové autobusy? OMG, však sú plné. Ukážete, že nie sú plné. OMG, ale ja si nemám kde sadnúť. Čo ten človek potom očakáva? Že keď cestuje do roboty na 8:00 ako ďalších 300 tisíc ľudí, že bude sám v MHD? Potom to pokračuje, že MHD je drahá (mesačná električenka stojí 27€, takže na deň to je menej ako 1€ a môžem cestovať do zblbnutia), MHD nemá klímu/kúrenie (na všetkých oknách nápis neotvárať, lebo klíma nebude poriadne fungovať, ale aj tak tie okná všetci otvárajú), v MHD je klíma/kúrenie (mrznem, či sa potím, lebo to funguje), na zastávku to mám ďaleko, lebo to je 5 minút pešo (k autu má koľkokrát aj 10 minút, lebo parkuje niekde v pííp ďaleko), MHD to dlho trvá (pritom reálny rozdiel medzi MHD a autom v čase dvere-dvere sa v mnohých prípadoch zmestí do 15 minút rozdielu. Samozrejme ak dáme za vzor človeka z Horného Baru, ktorý začína robiť o 4:30, tak nám to nevyjde, ale výhovorka dobrá). Proste výhovorka sa vždy nájde, prečo nie. Samozrejme nedá sa vyhovieť všetkým, hlavne nie extrémom, ale tých je malé množstvo.
Reakcia na: SuchSoft #38:
Na tú biskupickú stanicu môže namiesto 78 kľudne premávať 75. Akurát že by prišli o spojenie s Vrakuňou v sedle a večer.

Čo sa týka nadväzností 78 na Regiojet v rannej špičke:
- odchody 78 sú zo ŽST PB od 6:07 do 7:57 každých 10 minút, teda maximálne čakanie pri prestupe nepresiahne 10 minút. Potom ide o 8:11, 8:19, 8:26, 8:34, 8:41 a potom každých 15 min.
- príchody RJ na ŽST PB v smere od Kvetoslavova ráno sú:

6:23 (priemerné meškanie 2 minúty)
6:45 (priemerné meškanie 4 min.)
7:00 (priemerné meškanie 7 min : 30sek.)
7:25 (priemerné meškanie 7 min.)
7:38 (priem. meškanie 6 min.)
7:58 (priem. meškanie 15 min.)
8:25 (priem meškanie 4:30)

Priemer meškaní je vyhodnocovaný cca od zmeny GVD v decembri 18).
Zhrnuté - vlaky RJ ráno prichádzajú úplne random.