Predaj lístkov prostredníctvom mobilnej aplikácie (od 1.10.2018)

Cestovné lístky a informácie o doprave cestujúci nájdu už aj v mobile.

Bratislavská integrovaná doprava dnes spustila mobilnú aplikáciu Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji (IDS BK) pre Android a iOS. Okrem informácií o zmenách v doprave a možnosti vyhľadania spojenia ju cestujúci môžu použiť aj na nákup cestovných lístkov IDS BK. Prostredníctvom aplikácie je možné zakúpiť všetky druhy jednorazových cestovných lístkov, denné lístky s platnosťou 24 a 72 hodín a batožinový lístok. Lístky zakúpené v aplikácii majú totožnú cenu ako papierové lístky a sú dostupné aj v zľavnenom variante.

Platba za cestovné lístky je možná platobnou kartou alebo prostredníctvom elektronickej peňaženky. Elektornická peňaženka obsahuje používateľom dobíjateľný kredit, ktorý je následne možné využívať na rýchlejšiu a pohodlnejšiu kúpu lístka v aplikácii.

V záujme zabránenia špekuláciám začína platnosť lístka z aplikácie až 60 sekúnd po jeho zaplatení, pričom cestujúci je povinný do vozidla nastúpiť s už platným cestovným lístkom. Lístok je platný u všetkých dopravcov IDS BK v zmysle jeho časovej a zónovej platnosti, u dopravcu Slovak Lines je však potrebné lístok pri nástupe predložiť vodičovi, ktorý cestujúceho zaeviduje v pokladni a k elektronickému lístku vydá papierovú potvrdenku.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Tak toto dosrali...
Prečo na lístok z aplikácie nie je uplatnená 10% zľava ako na lístok z karty? Nenapadá mi jeden jediný dôvod prečo by na kartu mala byť zľava a na lístok z aplikácie nie...
Nakoľko som držiteľom BMK, na ktorú si viem nahrať elektronickú peňaženku, čiže nebudem nosiť žiadnu kartu naviac, nemám jediný dôvod využívať teda túto novú formu.

Ďalej, prečo akože 60 sekúnd? Vieme na sekundu presne zistiť zatvorenie dverí? Má revízor na kontrolnom lístku (ak si ho ešte stále cvaká) presný čas (nie som si istý či aj na sekundy) kedy si ho označil? To akože teraz budem mať rovnaký problém ako s SMS lístkami, že musím si ho 60 sekúnd pred plánovaným príchodom zakúpiť, ale vozidlo bude meškať 10 minút a ja svoju 15 minútovú cestu na 70 centový lístok s prestupom nestihnem?

IDS, DPB, SL, ZSSK - ideálne kvarteto na zabitie akejkoľvek inovácie.......
Reakcia na: richardhudec #1:
ta apka inac nie je zla, je rychla a vsetko... ale absolutne suhlasim s tym, ze neexistuje dovod na to, aby tam boli listky za plnu cenu, lebo technicky nie je rozdiel medzi listkom na dopravnej karte a v apke.
Reakcia na: richardhudec #1:
Zo zoznamu dole odstráň IDS, SL a ZSSK ? to je, žiaľ, realita. Toto je kompromis.
Reakcia na: richardhudec #1:
Nevieš na sekundu presne zatvorenie dverí; revízor má len čas na minúty, rovnako ako cestujúci.

Ostatné, viď #3.
Reakcia na: richardhudec #1:
V prepravnom poriadku platnom od 19.8. bola 10 percent zľava na lístky z aplikácie, neskôr bola zrušená. Treba sa spýtať kto bude profitovať z toho že si lístok kúpiš vo vozidle MHD (predaj DPB) a nie v aplikácií (predajca BID) 🙂
Reakcia na: richardhudec #1:
K tým 60 sekundám - ako inak zabezpečiť, aby si čierny pasažier nekúpil cez aplikáciu lístok v momente, keď zbadá vo voze revízorov?
Reakcia na: Melange #6:
Velmi jednoducho - porovna sa cas zakupenia listka s casom nastupu revizora.
Reakcia na: peepay #7:
Problem je ze cas vo vozidle moze byt mierne posunuty.
Reakcia na: 810zssk #8:
Nie je to synchronizované online jedným serverom?

Inak nevidím problém v tom, aby sa lístok dal kúpiť aj po nastúpení revízorov. Cieľ je, aby mali cestujúci lístky; nie, aby platili pokuty.
Reakcia na: 3pa3ck3 #9:
Ak sa bude dať lístok zakúpiť po nastúpení revízorov, tak nemalá časť cestujúcich si prestane kupovať lístky - okrem prípadov, keď nastúpia revízori. A to je čí cieľ, prosím pekne?
Reakcia na: 3pa3ck3 #9:
Synchronizovane su, ale len v nejakom intervale. Cize k odchylkam moze dojst a obcas dochadza.
A co takto pre mobily s NFC "kupit" listok v aplikacii, a po nastupe do vozidla prilozit k oznacovacu a od daneho momentu sa listok aktivuje? (pre tych bez NFC by ostala tato 60-sekundova moznost) ... ale to by som chcel asi vela 😃 zlava ziadna, ostavam teda zatial pri eCL ...
Reakcia na: troky #12:
Nie sú na podobné riešenie výhľadovo na časti označovačov tie optické skenre?
Reakcia na: troky #12:
Staci nalepit NFC tag na oznacovac s podvrhnutym linkom na "novu verziu IDS apky" a ludia v casovom strese si nainstaluju cokolvek...
By som ocenil keby sa dala aplikacia prepojit s existujucou penazenkou na elektricenkovej karte.
Rad by som sa zbavil jednej karty v penazenke, ale toto je na urovni kupy listkov SMSkou. Kde je pridana hodnota. Navyse potrebujete pripojenie na Internet.
Ludia co chrlia tieto informacne systemy pre DP by sa mali na chvilu zastavit, sadnut si a premysliet si to este raz.
Reakcia na: PeMa #15:
Oproti sms lístku je tu pridaná hodnota, že lístok z appky je platný vo všetkých vozoch a vlakoch zaintegrovaných do IDS BK. A tiež, že kým sms lístok je iba na 40 alebo 70 minút, lístok z appky je na 15, 30, 60, 90, atď minút ...
Najrozumnejšie to majú vymyslené v mestách, kde sa dá lístok zakúpiť kedykoľvek vopred a aktivuje sa až pred nástupom do vozidla...
Reakcia na: richardhudec #1:
"Nakoľko som držiteľom BMK, na ktorú si viem nahrať elektronickú peňaženku..."

Naozaj sa da na BMK aktivovat elektronicka penazenku, nie je mozna len aktivacia funkcie elektricenky?

Minuly rok som si presne kvoli tomu vybavil BMK ale potom mi bolo povedane ze na elektronicku penazenku potrebujem kartu napr. od DPB. Takze som si vybavil "elektricenku" od DPB a BMK nepouzivam.
Reakcia na: cilard #18:
Od 1. októbra tohoto roku sa dá založiť konečne elektronická peňaženka aj na BMK, je to v tejto správe:
https://imhd.sk/ba/doc/sk/17841/Rozsirenie-tarify-o-nove-vyhodnejsie-moznosti-cestovania-od-1-10-2018
fu aha vsetko sa tu piše 🙂 ale názov aplikácie ? kdeeeeeeeeee jeeeeeeee
hlada sa aplikacia je modra nikto nevi nazov
Reakcia na: asaus #21:
Zeby IDS BK?
Tych 60 sekund by som nevidel ako taky problem, vzhladom na technicke obmedzenia systemu to chapem, aj ked mozno by toto bola prilezitost otvorit temu, ci naozaj nie je mozne zaistit, aby v ziadnom vozidle nebol posunuty cas a vedeli sa vsetky v ramci nejakeho intervalu synchronizovat - za tym ucelom upravit aj synchronizacny proces - ak sa s vozidlom nepodarilo spojit a synchronizaciu potvrdit, vykonat to opat napr. za 10 min. Dalsia vec, trocha fail je, ze povel revizora na zablokovanie strojcekov sa nezaznamenava na sekundy, ale na cele minuty.
K samotnej aplikacii este - otazka je, ze preco ako uzivatel Iphonu sa musim znova v aplikacii zaregistrovat, pricom nestaci len mail a nejake heslo, este to chce aj meno a priezvisko (neviem naco). Pricom samotny telefon je viazany na Apple ID. Ale mozno je to nutne kvoli nejakym smerniciam o dat. ochrane.

Celkovo to inak hodnotim a vnimam pozitivne. Konecne plnohodnotna mobilna aplikacia kde listky budu platit vsade. Pozitivne hodnotim aj sekciu sprav, kde mozu byt uzivatelia informovani o mimoriadnych udalostiach, vylukach a dolezitych oznamoch. Trocha to este treba doladit, nakolko mi system nacital kratkodobu vyluku v tuneli, co platila 13.9. 🙂 System platby za listky cez elektronicku penazenku je jednoduchy, zrozumitelny a nezdrzuje zbytocne. Planovac cesty funguje ako ocakavam, da sa rychlo prehodit nastupna a cielova zastavka. Pri vypadku internetu vsak prestane fungovat. To sa da este isto zlepsit, ale nevidim to ako nutnost.
Reakcia na: Zvero #23:
To s tou registraciou beriem inak spat, som si uvedomil, ze vlastne neexistuje aplikacia, kde by nebolo potrebne sa zaregistrovat, co pracuje s takymito datami....
Reakcia na: Zvero #24:
Existuje ich celkom dost. Podla mna by na kupu listka priamo z karty (bez EP) registracia nutna byt nemusela.