Ako bude vyzerať navigácia magistrát zatiaľ nepovedal.
Trnavské mýto je najvyťaženejším uzlom mestskej hromadnej dopravy v Bratislave. Denne cez neho v priemere prejde 2641 spojov. V špičke vozidlá prechádzajú Trnavským mýtom každých 17 sekúnd. Dôležitou súčasťou uzla je podchod, ktorým denne prejdú tisícky cestujúcich pri prestupovaní medzi linkami MHD. Podchod sa rekonštruuje od konca minulého roka a rekonštrukcia sa blíži ku koncu.
Počas úprav boli cestujúci informovaní o obchádzkových trasách pomerne slabo, a to vždy rovnakou mapkou rozmiestnenou na viaceré miesta na Trnavskom mýte. V zahraničí pomerne bežné navigačné šípky k jednotlivým linkám chýbali. Zaujímali sme sa preto, či po skončení rekonštrukcie bude navigácia v podchode na úrovni, ktorá zodpovedá súčasnej dobe.
Magistrát mlčí
Magistrátu sme sa spýtali, kedy očakáva ukončenie rekonštrukcie a ako bude vyzerať navigácia v podchode. Za magistrát sa po týždni vyjadrila hovorkyňa Zuzana Onufer, ktorá však neodpovedala na žiadnu z položených otázok. „O podrobnostiach budeme čoskoro informovať,“ uviedla Onufer.
Nevedno preto, či magistrát ani krátko pred finále nevie, ako bude vyzerať navigácia v podchode, alebo túto informáciu zatiaľ nechce prezradiť. Otázkou tiež je, či bude mať magistrát pod kontrolou navigáciu na verejnom priestranstve (v podchode), alebo ju zverí do rúk súkromnej spoločnosti, ktorá zabezpečuje rekonštrukciu podchodu.
Ako navigovať?
Aj keď nevieme, ako bude vyzerať navigácia v podchode na Trnavskom mýte, môžeme sa pozrieť, ako podobné priestory riešia inde. Výborným príkladom systémového riešenia navigácie je Londýn, ktorý ma prepracované manuály dostupné na internete. Vďaka tomu je navigácia jednotná v celom meste, ktoré je výrazne väčšie než Bratislava.