Posilnenie vlakov v Bratislave: Marketing alebo reálny úžitok?

Dobrý nápad môže stroskotať na zlej realizácii.

Frekvencia prímestskej železničnej osobnej dopravy v Bratislave a okolí sa v súčasnosti nemôže porovnávať s rozvinutými krajinami. Vlaky jazdia v špičke pracovných dní v intervale 60 minút a často preplnené. Dôsledkom je neznesiteľná situácia na preťažených cestách. To, že sa to dá robiť aj inak, môžeme vidieť napríklad v okolí Brna s funkčným integrovaným dopravným systémom a intervalmi vlakov 15 minút.

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) sa v spolupráci s Ministerstvom dopravy a výstavby tento nelichotivý stav snažia zlepšiť a tak od nedele 10. júna zavádzajú 56 nových vlakov. Na trati do Trnavy pôjde o 27 vlakov viac, do Senca naviac 29 vlakov. Ide tak na slovenské pomery o veľké posilnenie železničnej dopravy. Skutočne sa však za týmito číslami skrýva také zlepšenie dopravy do Bratislavy, aké je prezentované verejnosti?

1.    Hlavná stanica, Nové Mesto alebo Petržalka? Rozhodnite sa vopred

Pri ceste z Bratislavy do regiónu naďalej pôjdu vlaky v doterajších slabých intervaloch. Každý totiž pôjde z inej stanice: z Hlavnej stanice, Nového Mesta alebo Petržalky. Musíte sa preto dopredu rozhodnúť, na akú stanicu pôjdete podľa aktuálneho času.

Keď vlak zmeškáte, môžete sa pokúšať presunúť sa na inú stanicu. Keďže ale pre minimálnu preferenciu MHD v Bratislave neviete, či to stihnete, radšej čakajte hodinu na tej stanici, kde už ste.

Môžete tiež ísť na železničnú „dvojstanicu“ Predmestie/Vinohrady, ktorou budú prechádzať všetky vlaky, a tam si z tejto dvojice vybrať podľa aktuálneho času. Informačný systém týchto staníc nie je previazaný, takže si vhodnú stanicu musíte vyhľadať sami. Kvalitná železničná doprava nemôže byť taká, ku ktorej sa pomalšou MHD musíte prepraviť až na okraj mesta a až tam nastúpiť na vlak.

Lepšie riešenie by bolo, keby vlaky jazdili v hustom intervale na jednu stanicu a medzi vlakmi z Hlavnej stanice a z Nového Mesta/Petržalky existoval prestup. Neobstojí pritom ani argument, že Hlavná stanica je preplnená. V časoch, v ktorých boli pridané posilové vlaky, je poloprázdna.

2.    Vlakom do Petržalky to rýchlejšie nemusí byť

Hlavným argumentom obnovenia dopravy po Prístavnom moste je zrýchlenie dopravy do Petržalky a ponúknutie alternatívy autami preťaženému mostu. Keďže Petržalka je veľká, len malá časť pracovných príležitostí je v pešej dostupnosti petržalskej stanice. Väčšinu cieľov bude treba dosiahnuť pokračovaním s MHD. Pozrime sa, aká je časová výhoda jazdy novým vlakom okolo Ružinova a Petržalky oproti konvenčnému príchodu na Hlavnú stanicu a prestupu na linku MHD 1 alebo 93:

Modelový príklad: Cesta zo Svätého Jura

Cieľ cesty

Cez Hlavnú stanicu

Cez ŽST Petržalka

ŽST Petržalka

30 min

41 min

Technopol

41 min

56 min

Ovsište

43 min

56 min

Lúčanka

42 min

57 min

Doprava do celej Petržalky je rýchlejšia pri jazde cez Hlavnú stanicu.

 

Modelový príklad: Cesta z Ivanky pri Dunaji

Cieľ cesty

Cez Hlavnú stanicu

Cez ŽST Petržalka

ŽST Petržalka

30 min

28 min

Technopol

41 min

43 min

Ovsište

43 min

43 min

Lúčanka

42 min

44 min

V tomto prípade to vychádza dĺžka cesty približne rovnako.

Pozn.: Pri prestupe z vlaku a čakaním na MHD sa uvažuje spolu s časovou stratou 5 min.

Zdroj: cestovné poriadky ŽSR a DPB

3.    Odchody z Petržalky si nezapamätáte

Na dvojkoľajnej trati s frekvenciou 1 osobný vlak za hodinu sa nepodarilo zabezpečiť, aby boli odchody v každej hodine v ľahko zapamätateľnej rovnakej minúte. Príkladom sú odchody zo ŽST Petržalka: ...,13:16, 14:11, 15:09, 16:08. Potenciálnym cestujúcim opäť odporúčame skontrolovať si vždy presný čas odchodu vlaku.

4.    V Petržalke nebudú ani len prípoje z Rajky

Kto čakal, že nesystémových 5 párov osobných vlakov z Rajky do Petržalky bude mať v Petržalke prípoje do vnútrozemia, bude sklamaný. Príkladom nech je vlak z Rajky s príchodom 16:09, ktorému osobný vlak do Senca ujde jednu minútu pred jeho príchodom o 16:08.

5.    Do Senca nie každých 30 minút, ale každých 16 alebo 44 minút

Pokiaľ smerom do Trnavy vlaky z Predmestia/Vinohradov odchádzajú približne každých 30 min, do Senca to tak nebude. Interval bude zhruba 20 na 40. Pred každou cestou si preto radšej skontrolujte správny odchod.

To isté treba urobiť aj pri ceste smerom na Trnavu. V čase, keď idú vlaky IC, odchody tiež nie sú v takte.

Príklady odchodov:

Z Bratislavy do Ivanky pri Dunaji

 

Z Ivanky pri Dunaji do Bratislavy

 

Odchod

Zo stanice

 

Do stanice

15:06

Hlavná stanica

9:36

Hlavná stanica

15:23

Nové Mesto

10:16

Petržalka

16:06

Hlavná stanica

10:36

Hlavná stanica

16:22

Nové Mesto

11:16

Petržalka

Zdroj: cestovný poriadok ŽSR

6.    Nové zastávky nebudú, mestské vlaky sa nekonajú

V meste síce pribúdajú trate, kde budú premávať vlaky, ale vlak sa na mestskú dopravu bude dať využiť len sotva. Dôvodom sú aj chýbajúce zastávky v obytných a obchodných zónach a pri možnostiach ďalšieho prestupu na MHD (napr. dlho diskutované zastávky Trnávka, Ružinov, Petržalka-zastávka). Avizované posilnenie MHD tomuto veľmi nepomôže, pretože absenciu týchto zastávok nedokáže suplovať.

Jedna z mála lokalít, kde by nové vlaky mohli mať konkurenčnú výhodu oproti vlakom na hlavnú stanicu alebo iným druhom dopravy, je okolie Ústrednej nákladnej stanice a Prievozu. Ponúkané riešenie by sa dalo zhrnúť povestnou anekdotou zo známeho českého filmu - „nezastavujem, máme zpoždění“ – vlaky totiž v stanici ÚNS zastavovať nebudú.

Žiadnym ternom nie je ani hodinový interval medzi vlakmi do Petržalky. Na účel mestskej dopravy - prepojenia Nového Mesta z Petržalkou - budú vlaky takmer nepoužiteľné, pretože pokiaľ sa nechcete viazať na konkrétny odchod vlaku raz za hodinu, takmer vždy vyjde cesta rýchlejšie s použitím MHD, hoci aj s prestupom.

7.    Prestup na Novom Meste bude dlhý

Chcete cestovať z Petržalky smerom do Pezinka? Počkáte si na Novom Meste 13 minút. V opačnom smere aj 16 minút. Ak sa ponáhľate, choďte cez Hlavnú stanicu, bude to rýchlejšie.

8.    Do Svätého Jura popoludní len raz za hodinu

Nové vlaky budú jazdiť v pracovných dňoch celodenne a od 6. hodiny do 21. hodiny budú odchody dvakrát za hodinu. Nevhodná konštrukcia trás vlakov v kombinácii so znížením priepustnosti trate do Trnavy po jej modernizácii znamená, že v Rači, Svätom Jure a na Grinave (Pezinok zastávka) nebudú niektoré vlaky zastavovať a zhruba 8 minút si odstoja na trati kvôli predbiehaniu IC-čkom. Do Svätého Jura z Bratislavy pôjdu celý deň 2 vlaky za hodinu, o 15. hodine bude v ponuke naďalej iba jeden spoj.

9.    V hlavnom meste zostáva štandard odľahlých oblastí: prímestské vlaky cez víkend stále iba raz za 2 hodiny

Víkendová doprava zostáva prakticky bez zmeny, a to v čase, keď sa čoraz viac propagujú akcie v regióne. Hoci železnica nechce súbežnú autobusovú dopravu, v praxi ju práve týmto podporuje.

Odstavenie vlakových jednotiek a súprav počas víkendov neprospieva ani ekonomike železnice. Zatiaľ čo vlaky odpočívajú, fixné náklady zostávajú. Drahé vlakové jednotky sa odpisujú rovnako či jazdia alebo nie. Keďže vlaky takto najazdia menej kilometrov, železnica u nás stále zostáva nákladná. Namiesto diskutabilného jazdenia do Petržalky bez obsluhy Ružinova a podstatnej časti Petržalky sa mohli zdroje využiť práve na hodinový takt počas víkendov.

10.  Nadväznosť na MHD bude-nebude

Napokon, nepravidelnosť vlakov popísaná vyššie nepriaznivo vplýva aj na naviazanie na MHD. Dopravný podnik od 11. júna zabezpečí priame spojenie Rače so ŽST Vajnory linkou 52. Nadväznosť na vlaky však nevie garantovať. Dôvod je ten, že zatiaľ čo DPB jazdí v pravidelných 20- a 30-minútových intervaloch, interval medzi vlakmi sa pohybuje od 11 minút po 2 hodiny 23 minút. Na takýto chaoticky vytvorený grafikon sa nemôže napojiť žiaden dopravca, ktorý si ctí taktový (pravidelný) cestovný poriadok.

Ako urobiť posilnenie dopravy na úrovni?

Výsledkom takto pripraveného posilnenia vlakov bude viac marketing ako reálny efekt. Pod reálnym efektom myslíme citeľný presun cestujúcich z áut do vlakov. Samotný fakt, že sa železničná doprava posilňuje, je pozitívny, a určite mnoho ľudí využije nové vlaky. Posilnenie sa však dalo urobiť efektívnejšie a odbornejšie. Za rovnaké rozpočtové peniaze by tak vlakmi cestovalo viac ľudí, ktorí by tým odbremenili cesty. Naviac, týmto posilnením by nemala snaha o zvyšovanie výkonov železničnej dopravy v Bratislave a okolí končiť.

Na to, aby železnica plnila významnejšiu úlohu pri doprave do Bratislavy, musí prevziať štandardy S-Bahnov ako ich poznáme z Česka, Rakúska, Nemecka či Švajčiarska. Vlaky musia jazdiť často a pravidelne – v špičke najmenej raz za 15 minút, inokedy raz za 30 minút a maximálne raz za hodinu. Odchody v každej hodine musia byť v rovnakej minúte, v špičke aj v každej pol hodine (napr. 05, 35) príp. štvrťhodine (napr. 05, 20, 35, 50). Všetky vlaky rovnakej kategórie musia zastavovať v rovnakých staniciach a musia v Bratislave premávať tou istou trasou.

Štandardom by tiež mali byť priame vlaky z jedného konca mesta na druhý bez trávenia dlhého času na Hlavnej stanici. Spoje by mali byť obsluhované rovnakými druhmi vozidiel, aby cesta každému vlaku netrvala iný čas. No a pre lepšie vyhliadky do budúcnosti by ministerstvo malo zvýšiť tlak na ŽSR, aby urýchlene vybudovali železničné zastávky (prestupné uzly) v Bratislave.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Tragická je najmä víkendová doprava, ak sa hráme na mestské vlaky.

Napr. spojenie Lamač - Vajnory trvá v pracovný deň 42 minút, vyše polovicu času je prestup na hlavnej stanici. Cez víkend je to ešte o hodinu viac, kvôli dvojhodinovému intervalu. Čiže 19 minút sa človek vezie a 1 hodinu 23 minút (vyše 4x toľko) čaká. Iste, dá sa použiť MHD na časť cesty, ale ak chce človek ísť napr. s deťmi s bicyklami na výlet niekde na opačnú stranu mesta, je rýchlejšie použiť auto.

Pritom bez prestoja na hlavnej stanici by 20 minút na túto cestu bolo veľmi atraktívne. Podobne aj pre iné cesty zo severozápadu na východ.
Pekne zhrnute. Ja len dodam, ze ak bude ZSSK najblizsie 2-3 mesiace aj merat narast poctu cestujucich, tak je dost pravdepodobne, ze pred zaciatkom septembrovej spicky aj toto malo, co zavedu, zasa zrusia.
Úmysel nie je zlý. Ale namiesto rozumného riešenia a hlavne zjednodušenia sa zavádza sadisticky systém. Aj tu aj interné som robil audit liniek aj s mapou. Neviem ako teraz, ale do 10.6. Bolo na 5 tratiach 20 liniek zssk a 4 linky rj. To je 5 liniek na jednu "radialu". Pritom by to išlo zredukovať na 4 linky.

A tiež by nebolo od veci pochopiť, že mestský vlak nie je vlak idúci cez mesto, ale obsluhujúci mesto. Primárne.

No a veľkým problémom je, a to nie len slovenským, ale celoeurópskym, nadhodnocovanie významu diaľkovej dopravy a podcenovanie regionálnej. Takt na vlaku Budapešť Hamburg? Na čo? 60% odchodov aj tak mešká. Skutočným problémom je ale regionálna doprava. Ta musí ísť ako metronom.
Fajn zhrnutie nedostatkov, ale na druhej strane treba ministerstvo pochváliť, že sa vôbec vydalo takýmto smerom. Aj tak je to mega posilnenie. Snáď aspoň niektoré z tých 10 bodov sa postupne doriešia.
Nádherne ste to zhrnuli chlapci, vďaka, že ste si dali robotu!

Bohužiaľ z toho vyšlo to, čo som očakával, teda nič dobré. Fraška!
Paródia na S-Bahn a dopravu vôbec, učebnicový príklad ako sa to nemá robiť.
Dúfam, že sa tu terazky zjaví nejaký zaslúžilý absolvent (najlepšie už v dôchodku), prípadne študent Pomocnej školy železničnej v Žiline a všetkých nás poučí, prečo to tak má byť a prečo to nejde inak.

Už keď tie modré gumy pod vedením súdruha ministra pre veci dopravné chceli niečo podnikať v tomto smere, tak mali:

-pridané spoje zo SC a od GA+TT+PK ukončiť na BNM,
-všetko voziť rovnakými súpravami (rovnobežný GVD),
-bez pardónu dodržať základný takt 60 min celotýždenne, do špičky predeliť na 30 min,
-previazať na BNM na ŽltoZlo,
-zaviesť (zatiaľ) v 60 minútovom celodennom takte linku Rajka - Rusovce - Petržalka - ÚNS - BNM, zapojenú do časového uzla na BNM a bez pardónu zastavovať na ÚNS. Sú tam tri hrany, výhovorky podchod, hala a povrch ostrovného nástupišťa neobstoja,navyše stačila by hrana jediná tá pred dopravnou kanceláriou, tuším koľaj č.6 (ak si dobre pamätám). Na úvod by stačila aj bageta 813+913, v lepšom prípade mravec (to isté.1) ZSSK alebo Jenbacher GySÉV. Keďže Rajka je PPS, nemôžu sa vyhovárať na schválenie v Maďarsku. Ak by sa im zdalo, že nafta smrdí a je málo green or málo blue, môžu reinkarnovať žehličky 210, upraviť na ťahanie (nabíjanie+dvere) PV 011, len to už má v porovnaní s bagetlou nevýhody (treba obiehať, nepriechodzie čelá 011).

Tak im treba dementom, nemali si vyšrotovať panťáky 560, mali by to čím voziť.
Reči o morálnej a technickej zastaralosti neobstoja, v najhoršom možnom prípade sa to dalo vykuchať a použiť ako riadiačáky pre laminy. S minimálnymi investíciami a s možnosťou dať privyrobiť kamarátom vo Vrútkárni, a.s. Móricovo.

Sami sebe nastavujú zrkadlo akí sú (slušne povedané) duchom jednoduchí.
Reakcia na: Andy #4:
Čo je na tom MEGA?
Podľa vzorca šesť núl a jedna jednotka pred nimi? 1 000 000? tak si to myslel? ?
Reakcia na: lostrail #2:
Vyhodnocovať sa má minimálne do zmeny GVD, respektíve skro rok, lebo v apríli máji 2019 už bude na papieri prvý návrh GVD 2019-20.

A aj tých pár ľudí, ktorých novinka na imhd neodradí od používania nových vlakov, si na to nezvykne za mesiac, dva, ale až za viac mesiacov, a najviac ľudí vo verejnej doprave aj tak býva v mesiacoch október - marec.
Reakcia na: Ike #3:
Úmysel je jediný: už zas sa zvolebnieva. Pomaly ale isto. Takto to vidím ja.

Mestský vlak = výraz nepochopiteľný, predsa po meste má jazdiť autobus, poťažmo električka...
SADsystém je to najlepšie, čo môže byť, je v tom organizovaný bordel, chaos a horšie sa vyhadzuje na oči, koľko vlakov bolo z "prevádzkových dôvodov" zmeškaných a odrieknutých.
Takto to vníma modrogum, prípadne priemerný žilinský dopravný normoprodukt.
Clanok sa mi zda byt trocha tendencny, pretoze navodzuje dojem, ze celkovo posilnenie vlakov v BA a okoli prebehlo zle. Na to, ci toto bude uspesny projekt, alebo nie, bude treba pockat najmenej 3 mesiace az pol roka, aby sme mali v rukach relevantne vysledky. Chybaju mi aj otazky na nadnesene temy, napr. preco grafikon nema jednotny takt, preco sa konci a zacina zakazdym v inej stanici atd. Na druhej strane, su to konstruktivne pripomienky s odkazom, ze v tomto smere je co zlepsovat.
Ešte doplním, že podľa rámcového návrhu GVD 2019 príde od decembra t.r. k rozbitiu pravidelnosti aj v smere BA>TT na cca 20/40, v smere TT>BA ostáva cca 30/30.
Len poznámka k nevyhnutnosti rovnakých súprav pre dodržanie intervalu. Ten je možné papierovo spraviť aj pre súpravy s rozličnými vlastnosťami, ak sa bude GVD počítať pre najpomalšiu súpravy. A by malo zaujímalo, či autor počítal o koľko rýchlejšie by mohol spraviť trasu BANM - TT Os radený z 263+Push-Pull ako z 240+vozne klasickej stavby .
Reakcia na: BigMac #5:
súdruh minister pre veci dopravné ma jedinú prioritu - zaviesť dvojjazyčné tabule .... inak len prekáža
bod 6. - prepojenia Nového Mesta S Petržalkou -
Skvele zhrnute. Na zaciatku bol dobry zamer, zial realizacia je prudko neodborna.

Budem sa opakovat, ale za najlepsi preslap povazujem vytvorenie uplne nezmyselneho taktu 30/30/30//120. Nech mi nikto nehovori ze cez vikend je dopyt stvrtinovy oproti sedlu pracovneho dna. Ked uz nic ine, tak sa aspon malo ist do taktu 30/60/30//60, teda pridat vlaky len v spicke, nie sedle a usetrene pouzit na vikendy, kedy sa ludia ledva zmestia do vlakov.

Este by som k problemom v clanku doplnil chybajuce vecerne spojenia, najma v smere do Bratislavy a najma zo Senca. Je uplne neprijatelne aby posledny vlak z okresneho mesta do pol hodinu vzdialeneho hlavneho mesta isiel o 20:25. Aj zo senecka, aj Zahoria by sa posledne vecerne vlaky do Bratislavy mali popridavat tak aby prichadzali do BA pred polnocou (ten posledny trnavsky ma fajn casovu polohu). Pridat este jeden vlak smerom von z Bratislavy by tiez nebolo odveci.
Reakcia na: 810zssk #14:
Ono cez víkend nejde ani tak o to, že sa ľudia ledva zmestia, skôr o to, že každý, kto potrebuje niekam cestovať a dôvodom nie je práve práca s pevným časom konca, tak si rozmyslí, či bude riskovať až dvojhodinové čakanie, alebo sa odvezie autom.
K bodu 7 - maximálny prestup na Novom Meste v smere do Petržalky je 19 minút (7.21-7.40) a najhoršie je, že u niektorých vlakov treba prestupovať na Predmestí, lebo S65 z NM odíde pred príchodom S55 a u niektorých na Novom Meste, lebo S65 odíde z Predmestia pred príchodom S55 a počká ho na Novom Meste-
K bodu 8 - Grinavčania majú z BA jeden spoj za hodinu takmer celú popoludňajšiu špičku, len jediný vlak zastaví v Pezinku zastávke.
Reakcia na: Martin Fundárek #15:
Problemy su oba. Mne sa uz stalo ze som v sobotu isiel zo Zohora zadarmo, lebo sprievodca sa ku mne nemal sancu dostat a teda mi nemohol predat listok. Suhlasim ze aj keby sa zmestili, tak je ten interval nedostatocny, ale v situacii kedy tie vlaky jazdia narvate povazujem sucasny rozsah obsluhy za este problematickejsi.
Ja samozrejme vítam tento krok. Autor článku asi necestoval ráno zo zastávok od Senca.
Do vlakov sa tam nedalo dostať.

Áno je tam toho ešte veľa čo treba dorobiť. Chýbajúce TIOPy Ružinov, Aupark , pravidelný int. no treba niekde začať.
Situácia bola už teraz neúnosná.

Tabulka s porovnaním je super , ale nezohladňuje každodenné zápchy v centre mesta.

Víkendy a aj večerné spoje by mali tiež riešiť ak chcú naozaj dostať ľudí do vlakov.


Pri toľkom debilizme na riadiacich postoch sa niekedy čudujem, ako môže tento štát ešte fungovať.
Samozrejme je dobré, že sa zvýšia kapacity. Ale to je snaď aj všetko.
P.S. Že sa nehanbia označovať vlaky ako "S-"... že by to bol odkaz, u koho sa inšpirovali návrhom CP (viď regionálne autobusy)?
Reakcia na: 810zssk #14:
A Rakúšania posielajú po polnoci osobák cez polia do zahraničia! Že ich baví voziť tých asociálov, keď by predsa vozidla mali byť primárne pre pracujúcich ľudí (citát sadisticky riaditeľ)...
Reakcia na: david1 #18:
Auto clanku nekritizoval posilnenie spojov, ani netvrdil ze k posilneniu nemalo dojst. Citaj poriadne.
Error 0x007: Ide to dolu vodou aj v tom Rakúsku.. nie je to až tak dávno, keď ÖBB prevádzkovalo vlak 3:12 Wien Sudbahnhof 4:10 Bratislava-Petržalka ? A ešte jedna vychytávka tu bola a síce 0.50 Bratislava 2:02 Wien operated by VT 5047 ?
Reakcia na: Error 0x007 #20:
Hlavne treba vyhodit von oknom dogmu ze nocne spoje su len pre volnocasove aktivity. Kopa ludi v Bratislave pracuje do polnoci.

Inak krasne to vidno v Tallinne, kde nocna doprava vobec neexistuje a posledne denne spoje idu okolo polnoci - cez tyzden takmer vsetky podniky uniformne zatvaraju o 23:00 aby sa zamestnanci dostali domov.
Reakcia na: 810zssk #21:
Plný súhlas, že sedlo pracovných dní nebola až taká priorita oproti zúfalým 120 minútovým víkendom, vrátane skorých koncov premávky. Ono keď človeku zopárkrát cez víkend vinou nespoľahlivosti DPB nejaký takýto víkendový vlak ujde, tak nabudúce už použije auto.

Cez víkend nie je dopyt štvrtinový, iba si ho taký ZSSK nastavila, keďže atraktivita takejto dopravy je na úrovni 0. A to sa bavíme o vzdialenostiach typu 10-20 km za Bratislavu.. Aj vlaky Kysak-Prešov jazdia cez víkendy každú hodinu.

A to samozrejme nehovorím o vychytávkach a nočnej doprave typu Praha, kde o 2:30 cez víkendy ide z Hl.n. 8 vlakov na všetky možné smery. Asi si len musíme počkať, kým súčasní tvorcovia grafikonov odtiahnu do dôchodku.
Reakcia na: david1 #18:
A ty si sa asi nepozrel do grafikonu - k posilneniu dochádza až po špičke, keďže viac náležitosti Zločinecká nemá ani náhodou (ibaže by posilňovali súpravami z Bc).
Tak prvé pozorovanie, pred chvíľou vystúpilo v Petržalke 10 ľudí z S65.
Reakcia na: Andy #26:
...z toho jeden kus som bol ja a minimalne traja zelezniciari, takze to bude realne tak 6 🙂
Reakcia na: 810zssk #27:
To bol zrejme iný vlak.
Reakcia na: Andy #28:
Aha, moze byt, zabudol som ze dalsi ide uz po 40 minutach 🙂
Reakcia na: 810zssk #29:
Inak po Nové Mesto to nebolo nejaké tragické, na to že to bol prvý deň. V každej štvorke sedel jeden človek.
Reakcia na: Andy #30:
Aha, beriem späť, zrovna som si vybral vlak, ktorý chodil už aj predtým. 😃
Reakcia na: 810zssk #21:
Čítal som to. Neboj.
Reakcia na: S499.1023 #25:
Ako po špičke? Veď posilnili celý deň. Na S50 to nestojí v Grinave a niečo v Juri to je pravda, ale na základe toho písať že v špičke neprišlo k posilneniu je blud. To by mali poriešiť lepším vykrižovaním.

Pezinok či Šenkvice a ďalšie obce majú reálne posilnenie celý deň.

Autor dobre vie dôvody. Niečo je vedené ako Rex a niečo proste obiehajú IC na preplnenej trati 120.

Všetci dobre viete, že vlaky boli natlačené do platného GVD.

Vzniklo priame spojenie mesta Sereď z BA to v článku nenájdem.

Na S60 prišlo k posilneniu vo všetkých obciach po Senec.

Má to kopec nedostatkov o, ktorých som písal no tie nech riešia radšej za chodu ako čakať na nekonečnú štúdiu BA uzla a následne vybudovanie plánovaných TIOPov.
Reakcia na: david1 #33:
Je to lepšie ako keby sa neurobilo nič. Ale potenciál to veru malo iný. Na druhej strane je pravda, že bez TIOPov to nie je plnohodnotné. A to nie je malá prekážka.
Reakcia na: 810zssk #17:
No a?
Tak si išiel grátis. By ma zaujímalo, čo by Ti odpísali na sťažnosť o kultúre cestovania vzhľadom na kapacitu. Určite by omieľali niečo o objednaných vlako a miesto km vo verejnom záväzku...

Len im nepíš, že Ti nemohli predať lístok zo Zohora, pretože Ti ihneď vystavia doplatkový aj s "úhradou"...
Reakcia na: Andy #26:
Takže na úvod by stačil aj ten šukafón...
Reakcia na: david1 #32:
A čo čítanie s pochopením...? Išlo Ti to v škole?
Reakcia na: Andy #30:
Matematicky vyjadrené:
V cieľovej stanici (v smere záťaže) využitie na 1/4 kapacity, tak to je terno! (Ešte stále by to mohla byť 1/6... Jaj to sem nepatrí? 🙂 )
Asi je niekde chyba, ale kde?
V smerovaní? Kapacitnom nadhodnotení? Časovej polohe?

Aj keď na prvý deň prevádzky to zas nie je také zlé, vieš to odsledovať aj v iné dni?
Reakcia na: Andy #31:
Tak ako? Lebo ak to bol vlak (aký?, odkiaľ?), ktorý už jazdil aj predtým, tak tých chýb bude viac a podstatne väčších...
Reakcia na: BigMac #35:
Mne prirodzene neprekazalo ze mi nikto nepredal listok, len som to pouzil na ukazku toho ako bol ten vlak plny 🙂
Včera z posledného vlaku vystúpilo cca. 20 ľudí z toho polovica preskákala na vlak smer Rajka.
Reakcia na: 810zssk #40:
Ja som už viackrát u ČD uplatnil sťažnosť na to, že mi nebol kontrolovaný lístok, keďže potom im okrem cestovného ešte o to viac platíme na daniach.
Ale bolo to v situáciách ,kedy nedošlo ku kontrole tarifného vybavenia nie preto, že by bol vlak plný ale preto, že kalauz malfpyčikontrolovaťnejakélístkylebotrebaskamarátmidiskutovaťotomakoimvšetcizlísúkromníciubližujú.
Keď tu už riešite (ne)predaj lístkov vo vlakoch ZSSK, tak by bolo dobré pripomenúť, že je povinnosťou cestujúceho aktívne vyhľadať vlakvedúceho (ideálne už na nástupišti).

Osobná skúsenosť:
Cestoval som tento týždeň rýchlikom do Bratislavy, pričom v Leopoldove pristúpila jedna pani zo zmeškaného Os, pričom jej vlakvedúci nestihol v prvom vlaku predať lístok. Následne jej vlakvedúca v rýchliku povedala, že mala už v osobnom vlaku vyhľadať vlakvedúceho a už tam si kúpiť lístok (neviem, ako to nakoniec skončilo).
Reakcia na: 3pa3ck3 #43:
To je len na vybraných tratiach, kde sú aj označené dvere občas nálepkou, kam treba nastúpiť.

Skôr by ZSSK mohli vytvoriť serióznu appku na predaj lístkov z do a nie sa zayebávať appkou, ktoré predáva sms lístky, to som zatiaľ u nikoho iného ako ZSSK nevidel...
Reakcia na: ufo #44:
Nálepky boli zrušené s celoplošným zavedením SMS lístkov.

Citát z PP ZSSK:
Hlásená cesta: zakúpenie cestovného lístka vo vlaku, ak cestujúci bez platného cestovného lístka pred nástupom alebo ihneď po nastúpení do vlaku deklaruje snahu zakúpiť si cestovný lístok tým, že aktívne vyhľadá vlakvedúceho (alebo sa bude riadiť jeho pokynmi).

A s aplikáciou určite súhlasím, že je potrebná čím skôr.
Nehlásená cesta: zakúpenie cestovného lístka, ak cestujúci bez platného cestovného lístka ihneď po nastúpení do vlaku vlakvedúceho NEVYHĽADÁ, alebo snahu zakúpiť si cestovný lístok deklaruje až po výzve vlakvedúceho pri kontrole.

Bod B.5.2:
Pri nehlásenej (vrátane nástupu v neobsadenej stanici) na tratiach ŽSR, okrem tratí so SVS, je cestujúci povinný zaplatiť cestovné z nástupnej stanice do cieľovej stanice a prirážku vyššiu podľa cenníka č. 16.
Reakcia na: ufo #44:
"appkou, ktoré predáva sms lístky, to som zatiaľ u nikoho iného ako ZSSK nevidel"

Napr. aplikácia PID info, bývala DPP info https://play.google.com/store/apps/details?id=cz.dpp.praguepublictransport
Inak, existujú aj ďalšie aplikácie, napr.:
- MHD lístok https://play.google.com/store/apps/details?id=sk.asms.android.ecl od prevádzkovateľa A SMS
- lístky MHD https://play.google.com/store/apps/details?id=sk.orange.mhd od Orange
Reakcia na: Valec #47:
OK super, tak už som videl.
ZSSK má cestovné postavené na km vzdialenosti, nie časové lístky, načo je appka s sms lístkami dobrá, keď tam si už môžem jednoducho napísať odkiaľ kam a neriešiť, aký sms lístok si mám kúpiť???
Reakcia na: david1 #41:
Podľa mňa polovica ľudí boli minimálne šotouši. Uvidíme ako to bude o týždeň či o mesiac...
Reakcia na: Pajo #49:
Vyhodnocovať sa to dá najskôr v zime. Nebolo to štastné spúštať tesne pred prázdninami či dovolenkami. Mali to stihnúť k prvej zmene GVD v marci ako posilnenie výkonov medzi KE a PO.
Včera 16.08 išlo z Petržalky 24 ľudí. Na to, že to jazdí týždeň, to podľa mňa nie je zlé.
Reakcia na: Andy #51:
Kolko bolo soutosov s fotoaparatom v ruke?
Reakcia na: Ámos #52:
Ani jeden tak nevyzeral. A ani ja som nešiel za účelom nejakého vozenia sa, ak sa tu niekto chce opýtať podobne trápnu otázku ako je tá tvoja.
Reakcia na: Ámos #52:
Podobný počet včera vystúpil z posledného do Petržalky.
Že to tých "šotoušov s fotákmi" stále baví... pri vystupovaní tie foťáky mali dobre skryté a hneď utekali do podchodu asi odfotiť inú šotoušovinu..
Sedem ich prestúpilo na hneď vedľa pristavený posledný večerný motorák do Rajky.

Skôr som zvedavý kedy dajú konečne na to druhé Petržalské nástupište označovač lístkov.

Na Predmestí už spustili predaj lístkov zatiaľ v čase 10:00 - 17:30. /zatiaľ iba cash/

Škoda jedine tých pomalých jázd. No na tom zvršku to zatiaľ asi ináč nejde.
Z Predmestia do N.Mesta 40km/h
Z N.M. po koncové zhlavie stanice ÚNS 60km/h
odtiaľ do Petržalky už aspoň 80km/h

TIOP by som si vedel predstaviť aj pri nadjazde ponad Gagarinku. Bola by to lepšia poloha pre prestup ako ÚNS.
Reakcia na: Andy #51:
Čo som videl 17:08 tak ich bolo ešte viac.
Ja som bol z vlaku 7:53 príchod do Petržalky veľmi milo prekvapený dnes. Vystúpilo veľa ľudí, nepočital som to, ale odhadom 50 minimálne. Čo bolo veľmi milé pomerne dosť ľudí bolo vidno pristupovať aj na Predmestí aj na Novom Meste, rovnako na Novom Meste aj dosť ľudí vystúpilo. Takže je vidno, že si ľudia musia zvyknúť.

Ono som zistil, že tá Petržalka má potenciál aj relatívne na iné spojenia 😃 Ja som potreboval ísť pod Most SNP na staromestskej strane a keď som si pozrel plánovač, tak najrýchlejšie som to mal vystúpiť až v Petržalke a odviezť sa 191 pod most. Pri vystúpení na Predmestí, by som tam bol podľa plánovača 8:09, ale to by som musel stíhať zo stanice na zastávku električiek za 3 minúty, čiže reálnejšie 8:17. Z Nového Mesta taktiež 8:09, s tým že na prestup vlak / električka 5 minút. A cez Petržalku som bol reálne pod mostom 8:01. 😃
Reakcia na: Kanarcan #56:
Za toto môže aj chýbajúce rýchle spojenie z osi Hlavná stanica/Hodžovo námestie/Zochova pod Most SNP, kedy je najrýchlejšie ísť zo Zochovej pešo. Nejaká obdoba X13, ktorá by zároveň odľahčila 93 na úseku Zochova - Hlavná stanica, ktorá tam obzvlášť v časoch 12minútového intervalu niekedy nepoberá, by sa tu podľa mňa uživila. Dopyt po spojení bude s pribudajúcou výstavbou pri Moste SNP asi len narastať.
Reakcia na: ceres #57:
Pod most SNP mala byť už dávno potiahnutá L210. Určite by sa uživila. Samozrejme zastávka aj na Nám. Ľ. Štúra obojsmerne. Pekne by pospájala vlak/bus stanicu a centrum.
Reakcia na: david1 #54:
Prosim, netvarme sa, ze tieto situacie tu nie su. A to bez akehokolvek zhadzovania spominaneho konicka. Niekto foti primarne vlaky, niekto prirodu, ini chodia na bicykel. Nic ine za tym nevidim.

Je to vsak fakt, ze takto "znovuotvorena" trat pre osobnu prepravu pritiahne nadsencov s fotakmi. Preto ta otazka bola legitimna, ak popisana udalost mala hovorit o vyuzivani prepravy.
24 ludi, je celkom fajn na tyzden fungovania.


S tym zvrskom sa bude/planuje nieco robit?
Reakcia na: david1 #58:
Tuším už som tu niekedy čítal nápad s okružnou 210 Hl.st. - Nivy - Most SNP - Zochova - Hl.st jazda oboma smermi.
Reakcia na: Ámos #59:
Ak chcú, aby tam premával Railjet, tak podľa mňa so zvrškom budú musieť niečo spraviť, Rakušania si nenechajú zničiť svoje súpravy na našej nekvalitnej trati.
Reakcia na: TomJ #61:
Preco by sa nieco malo znicit? Obzvlast ak sa sem konkretna suprava v ramci obehu dostane raz za mesiac.
Reakcia na: Ámos #59:
Vyznelo to tak..

V Bratislave sa čaká zo všetkými rekonštrukciami na štúdiu BA uzla. Posledný termín jej ukončenia je leto 2018. Mešká už dva roky.
Z nej vypadne , kde budú nové TIOPy a či sa pôjde do Filiálky alebo nie. Prípadné ďalšie spojky či scifi tunel pod Karpatmi pre odklon nákladnej dopravy z hl.st.

Trať nie je ešte v stave, že by ťa hádzalo zo strany na stranu. To by som na poschodí v push pulle určite cítil. No nie zase v takom, aby tam bola aspoň 80km/h. Pre náklady , ktoré tam doteraz jazdili to aj stačilo.
No pre regio vlaky je to pomalé.
No aspoň sa nenatiahne jazdná doba po vybudovaní TIOPov lebo s nimi určite príde aj k reko zvršku a zvýšenie rýchlosti na trati.

Mna by zaujimalo, preco vlaky na BA NM zo smeru Pezinok, Trnava tiez nepotiahli do Petrzalky, myslim, ze dopyt by bol a vytvoril by sa uz aj zaujimavejsi takt vlakov z Petrzalky. Uz taky nakladovy rozdiel nevidim v tom, ci tych par km vlaky navyse prejdu. Nevidel som to ani v ramcovom navhru grafikonu 2018/2019.
V tom kontexte by sa kludne mohla predlzit S80 z Petrzalky do NM, cim sa tato vetva posilni este viac, aj ked tu to neoperuje ZSSK.
Ak maju vlaky sluzit aj ako MHD v BA, toto su nevyhnutne kroky. Rovnako by mali vsetky osobaky z Kutov/Malaciek pokracovat dalej na smer TT alebo Senec (alebo NM), cim sa spoji DNV/Lamac s Vinohradmi, Racou, Vajnormi a zlepsi priepustnost Hl.St.. Vyrazne sa skrati cesta medzi okrajovymi castami mesta. K tomu este treba dane zastavky posilnit MHD, napriklad ZST Lamac je sice de facto vedla Dubravky, ale je pre 90% jej obyvatelov nepouzitelna, kedze obsluha MHD (linka 23) nie je nijak na vlaky naviazana a interval je doslova smiesny, aby bol pre vyuzitie stanice atraktivny...
Reakcia na: letsgofurther #64:
Tu by bolo treba prekopať celý cestovný poriadok. V súčasnosti asi nemá veľmi zmysel ťahať vlaky z TT do Petržalky, keďže by medzi Novým Mestom a Petržalkou išli v párminútovom odstupe od seneckých vlakov. Posúvať ich teraz je hlúposť, lebo by sa rozbil takt v regióne.

Spojenie Záhoria s TT alebo SC je dobrý nápad, len opäť by sa bolo treba pohrať s časovými polohami vlakov, lebo pri zachovaní súčasných odchodov by vznikali 20 minútové prestoje na HLST, čím by časová výhoda priameho vlakového spojenia zanikla.

Čo sa týka spojenia ŽST. Lamač a Dúbravky, tu by sa mohlo pouvažovať o presmerovaní linky 20 cez Lamačskú a Alexyho.
Reakcia na: TomJ #65:
Myslím, že ťa úprava a zladenie cestovného poriadku nie je žiadna jadrová fyzika a jeden funkčný algoritmus a program od šikovného programátora by to vyriešil vcelku jednoducho.
Reakcia na: letsgofurther #66:
To nie je o šikovnom programátorovi, ale o filozofií. Na trati Kúty - Ba - Štúrovo majú úplnú prednosť EC vlaky, ich časová poloha je nemenná. Na trati Ba - Trnava (ZA) sa ako prvé kreslia IC-čka a potom rýchliky. Na trati na Štúrovo detto po EC rýchliky. Zr a osobáky idú až úplne nakoniec (a v niektorých prípadoch sa uprednostnia strategické náklady...).

A navyše kým časová poloha vlakov na Kúty a Štúrovo je už pár GVD v princípe nezmenená, na Trnavu sa to stále posúva, kvôli tomu že aj rekonštruovaný (jednokoľajný) úsek sa posúva (od TN, potom medzi PB a ZA a teraz okolo (pred) PB.
Takže kým taktová poloha osobákov od Pezinka bola v grafikone 2016/17 - príchod na hl.st. vždy :00, odchod rovnako :00;
tento grafikon sa prichádza vždy :51 a odchádza :09 a budúci grafikon to už bude príchod vždy :42 a odchod :18.
Reakcia na: letsgofurther #64:
1. S8 prevadzkuje ZSSK (na slovenskom useku).
2. Toto vyvazanie vlakov po Bratislave by niekto musel zaplatit. Z mojho pohladu by v prvom rade bolo logicke do Rajky predlzit S65 a zrusit S8. Roztrhnutie ramena dava podstatne vacsi zmysel v Rajke, nez Petrzalke.
Reakcia na: letsgofurther #66:
Dobry algoritmus ti najde najlepsie mozne riesenie, ale aj to najlepsie mozne riesenie je limitovane stavom infrastruktury.
Reakcia na: 810zssk #68:
1. Ten point s predlzenim S65 je vyborny napad
2. K algoritmu, samozrejme ze ten musi pocitat aj s dialkovymi vlakmi, cize je to filozoficka, ale aj vo finale matematicko-organizacna vec. Pokial ide o otazku infrastruktury, algoritmus jej musi predchadzat. Ked mas najdeny optimalny stav, tomu mozes potom prisposobit investicie do infrastrukutry, napr. pridat kolaj, zvysit tratovu rychlost, pridat zastavku, atd a adresne, tam kde to potrebujes. Mnohe investicie totiz mozu stat vela penazi, ale nepriniest ziaden realny benefit pre priepustnost trate, rychlost, atd. Je to ako s kupou bytu - tiez najprv clovek uvazuje na ake obdobie ho kupuje, kolko osob v nom asi bude byvat a tomu usposobi rozhodnutie do akeho typu investuje. Mimochodom rovnaky pristup v zeleznicnej doprave aplikuju Sviajciari, ktori si pred rokmi nakreslili optimalny grafikon a tomu postupne prisposobuju investicie.
My tu len roky stracame pseudostudiami, ale vysledok je, ze neexistuje ziaden realny plan ako by S-bahn mal v praxi vyzerat, neexistuje investicna strategia, a samozrejme, ako nasledok absolutneho zlyhavania manazmentu na roznych urovniach mame hanebny stav zeleznicnej infrastruktury v celom BA uzle, 0 postavenych zastavok, 0km zrekonstruovanej trate
Reakcia na: letsgofurther #70:
Nejaký plán a stratégiu prinesie štúdia BA žel. uzla, ktorá mešká zatiaľ 2 roky.
Reakcia na: 810zssk #68:
Len v tebou popisovaný stav by znamenal zvýšenie potreby o jednu EPJ, ktorá by hodinu postávala v Rajke. A tých nie je dostatok ani na to, aby obslúžili väčšinu spojov na ostatných linkách, preto nám dodnes jazdia rôzne nerekonštruované vozne.
Zatiaľ čo, pre Gysev by sa len predĺžil prestoj v Rajke. A to už nehovorím, že tých cestujúcich tam nie je ani toľko, aby obsadili polovicu miest v Jenbacheri, v tej EPJ by si ich snáď ani nenašiel.

V súčasnej situácii je preto ekonomicky výhodnejšie, že S8 a S65 končia v Petržalke. Stačí len doladiť prestupný čas.
Reakcia na: Valec #72:
EPJ nie je a nebude dostatok, dokiaľ bude Zločinecká nakupovať štýlom DPMB "od tohto typu ešte nemáme, tak si kúpime štyri kusy". Aktuálne sa ešus už nevyrába, keďže nespĺňa TSI CRASH a objednané sú RegistroPartnery.
Reakcia na: david1 #54:
Pokiaľ ide o rýchlosti, včera sme išli 60 km/h od Petržalky až po ŽST NM, odtiaľ 40 km/h až po Močiar, kde sme šli do odbočky.
Reakcia na: S499.1023 #73:
A ešte Pantery chcú skladať v Trnave..
Reakcia na: Solider #74:
Odbočku Močiar ešte chápem, ale prečo ste už od Petržalky išli 60km/h nie. Po ÚNS je tam 80km/h.

V Ružinove sa mi zdá, že je rýchlosť znížená kvôli častým kolíziam na priecestí Ivánska a nie kvôli zvršku.
Reakcia na: S499.1023 #73:
Či tam bude jazdiť EPJ, push-pull alebo Panter je úplne jedno. Ani jedného nie je dosť, a ich nie je ani všetkých dokopy. Ale aby sa súpravy mohli (pomerne rýchlo) obracať v Senci je vhodné, aby to bola obojsmerná súprava.

Inak, Pantery pokiaľ viem do BA jazdiť nebudú, takže v tomto prípade je jedno koľko ich príde.
Reakcia na: Valec #72:
Vzhladom na to ze ten CP je uz dnes (alebo v ramcovom navrhu 2019, nie som si isty) netaktovy v mene efektivnejsieho obehu (obraty v Senci), tak prihodenie jednej supravy/jednotky by nebolo az tak na skodu, lebo by sa sucasne dal odstranit tento problem.
Reakcia na: 810zssk #78:
Tam je to netaktové hlavne poobede , kvôli Rexom ktoré idú cca. v polohách týchto nových vlakov. Obehy sú tam v pohode pre dve súpravy.
Na S55 zase musíš počítať aj s obehmi na jednokolajke do Serede a Galanty a tam potrebnými prestupnými väzbami.
Reakcia na: david1 #76:
Na oboch predmostiach pristavneho mosta je POTR, hlavne starsia kolaj je v desnom stave
Reakcia na: Valec #77:
Ani 671 do BA jazdiť nemali.
ZSSK pri kúpe čohokoľvek absolútne nevychádza z nejakej reálnej potreby podľa vopred pripraveného obehu, takže tie vyjadrenia, čo kde bude jazdiť, majú nulovú vypovedaciu hodnotu.
Reakcia na: david1 #76:
Mne osobne ten zvršok prišiel v rovnako strašidelnom stave, v akom je Karlovka ?
Mne celý ten článok príde ako obrovská kritika, v čom ma postoj autora dosť sklamal.
Ja osobne to vidím ako obrovský prínos, človek má pri ceste viac možností, prednosť týchto regionálnych vlakov vidím hlavne v presnosti ktorá je oproti SAD a MHD v špičke neporovnateľne lepšia. Cesta zo Senca do Bratislavy vlakom zaberie polovicu času, dokonca okolie Predmestia a Nového mesta netreba vôbec použiť MHD ( tým sa dotknem aj ceny, cesta vlakom Senec - Nové mesto je lacnejšia ako cesta autobusom Senec - Zlaté piesky ).
Kto býva v blízkom dosahu železnice určite si nájde možnosť ako sa dostať rýchlejšie a hlavne pohodlnejšie do práce, sadne na vlak ktorý vie že pôjde presne - potom električka/trolejbus/autobus má v špičke interval menší ako 10min, čiže aj keď mešká nejaký odchod stihne.
Nie som odborník, je to iba môj laický pohľad na vec.
Reakcia na: michal007 #83:
Darovanému koňovi na zuby nepozeraj? Ale toto nie je darovaný kôň, tohto koňa ste krvavo zaplatili v spojích daniach, tak máte právo sa pýtať, či to nešlo lepšie.
Reakcia na: michal007 #83:
Samozrejme, že je dobré, že ich zaviedli. Takéto spojenie veľmi chýbalo a odľahčilo stanice BA-Vinohrady a BA-Hl.St, ktoré sú preplnené a kapacitne už nepostačujú. Dostupnosť stanice BA-Nové mesto je pre mnohých bývajucích či pracujúcich výhodnejšia ako Hlavná stanica. Najviac ma baví argument rýchlosti spojenia do Petržalky, ktoré je vraj cez hlavnú rýchlejšie. Autori zrejme nikdy necestovali napríklad z Pezinka na Hlavnú stanicu Osobákmi. Inak by vedeli, že prevádzkové dôvody častokrát zastavia predmetné Os vlaky aj pri drobnom meškaní v BA-Rača na 10 - 15 minút pre blížiaci sa vlak vyššej kategórie idúci rovnakým smerom. Čas cesty sa tak logicky predĺži. Neberú sa tu do úvahy ani zápchy a časté súbehy linky 93 v čase špičky. Obratisko na hlavnej stanici je často bez jediného autobusu. Je to slobodná voľba každého ako pôjde. Tento článok však vyslovene odrádza od cestovania novými vlakmi čo ma dosť udivuje. Určite treba dobudovať nové TIOPY aby toto spojenie bolo ešte efektívnejšie.
Pridať vlaky je dobrý nápad ale že si niekto povie že dostane ľudí do vlakov a ide zrušiť niektoré autobusy to je fakt veľká hovadina .... nič nie je pripravené nie je kyvadlová doprava k vlakom nie sú vybudované autobusové zastávky po obciach aby ľudia mali lepší prístup k vlakom .... a ako sa ľudia dostanú od staníc do práce to tiež nikoho nezaujíma ..... ja osobne by som musela niekoľko krát prestupovať a celé by ma to stálo viac času ako doteraz opäť by som musela skorej vstávať na stanicu mám dosť ďaleko plus to prestupovanie nič k ničomu nenadväzuje ..... čiže sa mi to neoplatí ... a docielia iba to že opäť viac ľudí sadne do aut a budú precpaté cesty ..... malo by sa investovať do pred´ženia električkových tratí viacerými smermi ... Zlaté piesky - Rača ako sa plánovalo , Zlaté piesky Senec popri starej Seneckej veď keď majú na rozšírenie seneckej cesty na štvorprúdovú cestu je asi výhodnejšie spraviť električkovú trať so zastávkami a záchytnými parkoviskami a kyvadlovou dopravou k nim z jednotlivých obcí a satelitných nových sídlisk ako všetko riešiť len v jednom smere ... nie dostať ľudí do vlakov z autobusov ale dostať ľudí z aut do verejnej dopravy a je jedno ktorej toto treba začať riešiť aby sa zmenšil nápor aut na cestách .... a tie električky či rýchlotrate by mali byť všetkými smermi ....
Reakcia na: Dezerter #85:
Dnes ma napríklad prekvapilo, že poobede sa viezlo 6 ľudí z Petržalky len na Predmestie (odchádzali zo stanice preč, nečakali na vlak smer TT), hoci táto trasa je rýchlejšia linkou 59. Takže treba počkať a nové vlaky si nájdu cestujúcich.
Reakcia na: TomJ #87:
A este ked sa im podari tomu dať časom hlavu a patu v podobe normalneho grafikonu.
Dufam, ze prve upravy budu od decembra.
Reakcia na: Ámos #88:
Budú. Napr. sa zlepší naviazanie S65 a S8.
Reakcia na: TomJ #87:
Poobede po Račianskej určite nie je rýchlejšia L59.
Zápchy máš od Jarošovej a ešte si postojí na Radlinského..
Čiže jedine prestupom na elinu sa vieš priblížiť času vlaku.

Pohodlnejšie a rýchlejšie určite je to momentálne vlakom ak ti vyhovujú jeho časové polohy.

Dnes ráno vlak čo prichádza 8.36 mal v Petržalke 27 vystupujúcich.
Reakcia na: Andy #91:
A pre zaujímavosť, medzi Vajnormi a Predmestím nešiel cez odbočku Močiar, ale cez BA-Východ a modrý most...
Reakcia na: Andy #92:
Tak asi mali co robit, aby tie vlaky nejako pomestili...
Reakcia na: Andy #91:
Stále sa ozývajú noví ľudia, ktorí sa niekde "dočítali, vraj sa zavádza nejaká vlaková linka po Bratislave S65", že čo to je, kedy to chodí, atď ...
A potom som sa stretol aj s prípadmi, že keď majú električenku na 100+101 a chcú ísť týmto vlakom z/do Petržalky na Nové Mesto, že aký lístok si majú na stanici / u sprievodcu pýtať. Ale to je už trochu o inom ...
Reakcia na: Andy #92:
To by bolo šoto, mať pushpull odfotený na modrom moste ?
Inka som sa az dnes dozvedel, ze to jazdia tie vlaky iba v pracovne dni. To je chore. Takto sa zapadnym mestam nepriblizime nikdy.