Zmeny v MHD počas prvej etapy prestavby ulice Mlynské nivy (od 2.5.2018)

Linky 202, 210, 212 a N72 pôjdu po zmenených trasách, premávať bude náhradná autobusová linka X72.

Od 2. mája 2018 začne prvá etapa rozsiahlej prestavby ulice Mlynské nivy, ktorá si vyžiada vylúčenie trolejbusovej dopravy na Mlynských nivách v úseku medzi Svätoplukovou a Ul. 29. augusta. Zmena sa dotkne liniek 202 205 210 212 a N72 nasledovne:

  • Linka 202 bude premávať po trase Dolné hony - Gagarinova - Prievozská - Miletičova - Jelačičova  a späť.
    • Na presmerovanom úseku obslúži zastávky: Miletičova (na Miletičovej ul.), Trenčianska, Trhovisko, Saleziáni a Jelačičova.
    • Neobslúži zastávky: Miletičova (na Prievozskej ul.), Novohradská, Košická, Svätoplukova, Autobusová stanica, Ul. 29 augusta, Ondrejský cintorín a Nemocnica sv. Michala.
    • Náhradnú dopravu k Autobusovej stanici a Nemocnici sv. Michala zabezpečí autobusová linka X72 z Hraničnej. Prestup medzi linkami 202 a X72 je možný na zastávkach Pažítková (smer mesto), Prievozská (obojsmerne) a Miletičova (smer Dolné hony).
  • Linka 205 bude premávať bez zmeny po stálej trase, na linku však budú nasadené trolejbusy s pomocným diesel-elektrickým agregátom a menšou prepravnou kapacitou.
  • Linka 210 nebude obojsmerne obsluhovať zastávku Autobusová stanica.
  • Pre prístup k náhradnej autobusovej stanici odporúčame využiť zastávku Twin City a peší presun cez Továrenskú ulicu, alebo prestúpiť na linku 21 k Autobusovej stanici na zastávke Krížna. Rovnako je možné postupovať v opačnom smere.
  • Linky 212 a N72 budú medzi Kollárovým nám. a Prievozskou ul. premávať obojsmerne cez Americké námestie, Záhradnícku a Svätoplukovu.
    • Na obchádzke obslúžia zastávky: Americké nám., Karadžičova, Kulíškova, Cvernovka a Svätoplukova (na Svätoplukovej ul.).
    • Neobslúžia zastávky: Svätoplukova (na ul. Mlynské nivy), Autobusová stanica, Ul. 29 augusta, Ondrejský cintorín a Špitálska.
    • Prístup k dočasnej Autobusovej stanici bude možný peším presunom zo zastávok Košická a Svätoplukova v trvaní cca 10 minút.
  • Náhradná autobusová linka X72 zabezpečí náhradnú dopravu v úseku neobsluhovanom linkou 202. Premávať bude po trase:
    • Nemocnica sv. Michala - Mlynské nivy - Prievozská - Hraničná.
    • Na trase zastaví na všetkých zastávkach linky 202, s výnimkou konečnej zastávky Hraničná, ktorá bude zriadená na Mierovej ulici pred križovatkou s Hraničnou ul. (nástupište/výstupište).
    • Prestup medzi linkami 202 a X72 je možný na zastávkach Pažítková (smer mesto), Prievozská (obojsmerne) a Miletičova (smer Dolné hony).

Schéma trolejbusových liniek platná od 2.5.2018

Prvá etapa prestavby Mlynských nív by mala trvať do jesene tohto roka. V tejto fáze bude na Mlynských nivách zachovaný doterajší počet jazdných pruhov na vozovke, budú však zúžené. Počas tejto etapy nebude presunuté trolejové vedenie, aby mohla byť zachovaná premávka trolejbusov. Celá rekonštrukcia ulice má byť dokončená na jeseň 2019.

V rámci rekonštrukcie Mlynských nív pribudnú ďalšie cestné pruhy a podzemná okružná križovatka. Kompletne budú zrekonštruované aj inžinierske siete a infraštruktúra. Rekonštrukciu ulice zabezpečuje spoločnosť HB Reavis, ktorá buduje aj novú autobusovú stanicu. Náklady na rekonštrukciu Mlynských nív sú odhadované na 24 mil. €.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Bude 210 zastavovať smerom k SND na zastávke Mlynské nivy? Za normálnych okolností tam v tom smere nezastavuje. Pevne verím, že áno, bolo by to logické. Ale v tomto meste sa stáva všeličo...
Ludia, co do mesta dochadzaju z Dolnych Honov, budu radi. To mozno radsej mali urobit tak, ze by na Jelacic koncila 212 a 202 by bola hybrid, co by pokracoval po tej nahradnej trase 212 a zabezpecil tak spojenie DH - Centrum. Alebo vytvorit v spicke autobusovu linku 220/72, co by jazdila po standardnej trase a preriedit vtedy skratenu 202...
Cele je to nejake cudne.

1. Ta 202 na Jelacicovu, to je co? Preco nebola snaha aspon ciastocne obsluzit Nivy zo zast. Svatoplukova/Kosicka, s tym ze dalej by sla po trase 208 na Hodzko (pripadne az na Sulekovu a 208 by docasne nepremavala, pricom X72 by sla do Ruzovej doliny namiesto nej).

2. Preco je X72 ukoncena na Nemocnici sv. Michala, preco nie je radsej vedena na Hodzovo nam., alebo aspon Kollarovo nam.? Spojenie na Nemocnicu sv. Michala bude zabezpecene 205kou, ale cez Ulicu 29. augusta na Kollarko nepojde vobec nic okrem nocaku, cize by bolo zmysluplnejsie viest X72 tade.

3. Preco obmedzenie na N72? DPB ma v noci nedostatok autobusov?

4. Neobsluhovanie autobusovej stanice 210kou je kolosalny fail. Uz doteraz bolo nestastne ako daleko stala od AS (predsalen, je to linka primarne spajajuca stanice), zast. Mlynske nivy je neakceptovatelne daleko. Preco nejde cez Kosicku (uplne idealne by bolo priamo cez stanicu, ale chapem ze tam by mohol byt problem v poplatkoch), trebars aj jednosmerne s tym ze by sa zokruznila?

Cele zle.
Subeh zbytocnej 208 s 212 idealne ?. Z hodzka na Nivy nic ? Ale presne rovnaky scenar som cakal.
208 mala byt tiez s agregatmi na Autobusku s otockou ako L21. Ani po Ulici 29augusta nepojde nic ? Okrem toho miniuseku kde pojde X72 a 205 ?
Reakcia na: hroch #2:
Nemame klbove hybridy.
Reakcia na: 810zssk #3:
2) podla mna preto, aby to nebolo uplne matuce. co sa teda podla mojho nazoru nepodarilo. ja zas nechapem, preco X72 na druhom konci konci na hranicnej. ved tade chodi 212, ktora spojenie tejto casti s centrom zabezpecuje aj po obchadzke.

3) mozno vodici autobusov v noci spia ?

4) toto je ale kolosalny fail uz dlhodobejsie, to kolecko, co tam robi. inac absolutne suhlasim. predpokladam, ze dovodom su vzkm alebo nieco podobne, ale mam dojem, ze v tych je tak ci tak bordel, takze sa to urcite dalo urobit aj lepsie.

inac, off topic, ale podla mna aj celkovo konecne okolo noveho snd/eurovei nedavaju zmysel. preco tam preboha musia byt styri rozne??? pokojne by stacila jedna, ale tak povedzme ze dve by to uplne ustali: jedna pred euroveou, kde teraz koncia 29 a 133, kde by mohla koncit aj 90, a druha tam, kde teraz konci 78, kde by mohla koncit aj 210. pri frekvenciach tychto spojov by s tym predsa nemohol byt ziadny problem. koniec off topicu
Reakcia na: Petto #5:
ja som nemyslel hybridny bus, ja som myslel hybridna, cize kombinovana linka. po kosicku 202 a odtial po trase presmerovanej 212 az na patronku. bol by bordel v cislach liniek ale inac by to podla mna davalo vacsi zmysel v kontexte tohto obmedzenia.
Reakcia na: hroch #6:
Ohladom obratiska "Eurovea" . Nikde nie je nejako kapacitne velke vystupiste aby sa postavili za seba 29,90,133,210 ak sa nahodou stretnu vsetky naraz - mozno tak parkovisko kde je L90 ale ta je tam asi len na vynimku povolena.
Reakcia na: Petto #8:
to musi byt obrovska nahoda, ale okej, chapem, ved preto som napisal dve vystupistia.
Reakcia na: hroch #6:
Co by bolo matuce na X72 na Kollarko/Hodzko? Tak ci tak je to nova linka, tak je jedno aku trasu dostane.

Co sa Hranicnej tyka, predpokladam ze tam konci preto, ze je to najblizsie miesto kde je mozny obrat tak aby bol umozneny prestup na 201/202.
Reakcia na: johnnyjanko #1:
Áno bude, tak ako 78.
Reakcia na: 810zssk #10:
matuce by bolo to, ze zrazu je tu nieco, co chodi na hodzovo namestie, ako to len cestujuci pochopia? (sarkazums). pointa je, ze sa bavime o tom istom, cestujuci to na zaciatku nepochopia tak ci tak, takze to uz mohli urobit poriadne.

inac, mam chut sa 2. maja rano postavit na krizovatku prievozska-mileticova a sledovat paniku v 202, ked zrazu odboci. komedia v priamom prenose. to by chcelo hlasenia o presmerovani este pred kritickym momentom, ale to by niekto na to musel mysliet, nahrat to a nastavit to. predpokladam, ze tosaneda.
Reakcia na: hroch #6:
Podľa mňa by bolo správne, keby aspoň jedna z dvojice liniek 78, 210 pokračovala až k Mostu SNP, a zase aspoň jedna z dvojice liniek 30, 37 pokračovala až k SND / Eurovey. Tým by sa dali vyriešiť niektoré problémy s nástupišťami pred Euroveou.
Reakcia na: 810zssk #3:
Buď rád že ju nešupli do Ružovej doliny...

Za mňa určite tiež mala ísť na Hodžovo nám.

No predpokladám, že kvôli nemožnosti tam parkovať cez deň dve klobásy to šupli na Jelačičku. L202 potrebuje v centre vyrovnávajúcu konečnú pre večné meškania na Gagarinke.



Reakcia na: david1 #14:
ja co si pamatam z cias ked som este pouzival danu radialu, tak 202 chodila narvata az po rajsku, a aj v sucasnosti ak sa vyskytujem v okoli obratiska a dorazi 202 tak tam je problem sa cez tych ludi predrat, takymto presmerovanim "potesia" mnoho cestujucich...
opat preferencia verejnej dopravy v praxi...
Hlavne, že v genereli je električka popred autobusko do Podunajských, veď načo to brať do úvahy...
Reakcia na: hroch #6:
3) Aj v čase napäťoviek tam jazdia trolejbusáci... Absolútne teda nechápem dôvod odklonu N72... Veď minulý rok bol na túto trasu nasadený počas výluky autobus, zrasu sa to nedá?
Reakcia na: Kobenhavn #16:
Električka, ak niekedy bude na Mlynských nivách, bude jazdiť vo vonkajších jazdných pruhoch, kde budú zriadené buspruhy.
Reakcia na: Peter6607 #17:
Veď to bude jediná možnosť.
Reakcia na: Peter6607 #17:
#ToSaNedaLeboMedved
ja som uz davno prestal hladat logiku v tychto vylukovych nastaveniach...
"Počas tejto etapy nebude presunuté trolejové vedenie, aby mohla byť zachovaná premávka trolejbusov."

Tak keď nebude presunuté, odstránené, ani nič, tak prečo tam nemôžu premávať trolejbusy?
Reakcia na: Ibiza #21:
lebo vypnú prúd ? ? ?
Reakcia na: Ibiza #21:
zrejme by to vedenie museli všade poposúvať, keď aj cestné pruhy budú zúžené
Reakcia na: gejza #22:
Budú odstraňovať trakčné stĺpy, čiže bude odstránené. Je to trošku ťažkopádne napísané. Jednouchšie povedáné: keďže vedenie nepresunú-ale odstránia ho, trolejbusy budú vylúčené 😉
Reakcia na: 810zssk #3:
ad2) Pri Nemocnici sv. Michala je dopyt veľký, iba 205 by nestačila. Možno by bola cesta urobiť to naopak, nechať tam X72 a predĺžiť 205 na Kollárovo nám. Alebo dokonca na Šulekovu s tým, že by sa 208 zrušila. Nedostatočnú zálohu trolejbusov s APU vyriešiť nasadením autobusov na špičkové poradia.

ad1) V prípade 202 vďaka Bohu za Jelačičovu, aspoň je tam prestup na električky a 209 (spojenie 209 + 202 možno aspoň trochu odbremení 201). Oproti Mliekárenskej zásadný pokrok.

Každopádne úplne súhlasím, že výluky budú trvať celkovo rok a pol, takže cestujúci budú donútení si na zmeny zvyknúť tak či tak. Radšej to urobiť poriadne, než sa tváriť, že sa zavedením X72 a pretrasovaním 212 vlastne takmer nič nemení...
Prečo vlastne nebude 210 zachádzať k autobuske a 21 áno?
Reakcia na: Dezerter #26:
Keby len 21,ale aj 88 ?
210 bude po Karadzicovej v celej trase premavat na dizlovy pohon? Natrolejovacia strieska bude na zast. Krizna? Alebo to planuju urobit inak?
Reakcia na: lostrail #28:
Na zastavke Mlynske Nivy vraj.
Nejaké sofistikovanjšie riešenie 202 sa neuplatní???
Reakcia na: Mike #29:
A v opacnom smere zhodi palice uz na Kriznej? Inak si neviem velmi predstavit obsluhu tej zastavky, kedze trolejove vedenie je daleko.
Reakcia na: lostrail #31:
Teraz vacsinou zhadzuju niekde okolo Soltesovej. Takze toto nie je problem.
Reakcia na: 810zssk #3:
V Autoslave to nie je čudné. V Bratislave, ktorá podporuje verejnú dopravu by túto výluku zvládli úplne inak. Pripomínam, že v roku 2001 boli kvôli výluke na Mudroňovej schopní postaviť provizórne trolejbusové obratisko.

Tu je môj návrh:
1. Aby oprava ulice trvala kratšie, redukcia jazdných pruhov.
2. Provizórne BUS pruhy na Gagarinke - jasná deklarácia mesta - sateliťáci, v meste bude tesno, autom nie ste vítaní.
3. L202 okružná trasa Dolné Hony - Svätoplukova - Kulíškova - Záhradnícka - Miletičova (bolo by potrebné vybudovať provizórnu spojku Záhradnícka - Miletičova).
4. Zastávka Svätoplukova a jej okolie vybavené provizórnymi priechodmi pre chodcov v zmysle desire lines - aby bol peší presun čo najkratší.
5. Ako vraví 810zssk, Hraničná - Cintorínska - Hodžko, resp. Šulekova. Ale dala by sa urobiť slučka cez Rajskú, je tam predsa len nemocnica.
6. 21 a 210 prejazd buď priamo cez provizórnu AS, alebo aspoň vybudovanie provizórnej zastávky vedľa AS s tým, že by buď boli priebežné cez Košickú - Landererovu a Karadžičovu, alebo by končili pri Eurovei (neviem, či by sa 21 zmestila)
Keď sa tu už teoretizuje. Existuje nejaký racionálny dôvod prečo napr. VÚC, prípadne DPB ( je imho otázne, či je dotknutý orgán, ale v praxi ho tak berú) ako dotknutý orgán, nedal podmienku v stavebnom konaní, aby investor na svoje náklady počas tejto etapy vykonal úpravu TV tak, aby sa mohlo jazdiť? Či v čase kedy mali niečo v tej veci robiť boli kompetentninaobede, alebo platí: na to mám šablónu a kto by ju furt upravoval nedajbože rozmýšľal čo do stanoviska napísať?
Reakcia na: baran #34:
DPB dal pôvodne takúto požiadavku. Len bola zamietnutá o. i. preto, že by to muselo prejsť celým stavebným konaním, ktoré by trvalo asi toľko ako celková rekonštrukcia ulice... ?
Reakcia na: 810zssk #32:
dalsi off topic, ale toto som ja inac nepochopil, ze preco uz na soltesovej. preco na tych paliciach nedojde az pred autobusku a tam ich nezhodi pocas zastavky? ved vedenie tam je... (sorry, ak sa to tu uz x-krat riesilo, ja som obcasny prispievatel 🙂 )
Reakcia na: Mike #35:
a to je slovensko v skratke ?
Reakcia na: hroch #36:
Nechce sa im jazdit cez vyhybky 🙂
Reakcia na: 810zssk #38:
bez srandy? no amentma... ?
Reakcia na: Mike #35:
potom je ale zaujimave ze ked sa staval dialnicny obchvat (usek mierova - zlate piesky) a kompletne bola rozhodena gagarinka, tak tam nebol problem to trakcne vedenie prekladat ak si dobre spominam asi 3x (a to bolo vzdy komplet novo robene - miesto prevesov vylozniky, aj docasne stlpy a pod.)
KKS dokedy sa budú písať "výlukové Slohové práce" namiesto grafických informácií? ? keď to už nevie DPB (s výnimkou trapných mapiek peších obchádzok rekonštrukcie Trnavského mýta) úroveň IMHD by to mohlo zvládnuť - mapové podklady v sekcii mapy sú super ?
Reakcia na: Emil #41:
Predpokladam ze imhd by to zvladlo, ale kapacity aj jeho spolupracovnikov su obmedzene. Momentalne imhd supluje DPB takmer vo vsetkom od cestovnych poriadkov, cez pouzitelne online informacie o meskani az po (pre cestujuceho pochopitelne) informovanie o vylukach. Celkom si viem predstavit ze popri tom vsetkom sa uz nenajdu kapacity na to aby niekto este kreslil mapy k vylukovym oznamom.
Reakcia na: Emil #42:
konkrétne táto pochádza z DPB ...
X72 nevieme aky bude interval ? 7,5 aby to pasovalo k 202 ci nieco od veci ako napr. 10/12 minut ?
Reakcia na: Mike #35:
A dúfam, že tú pripomienku zamietol magoriát ako špeciálny stavebný úrad. ☠
Reakcia na: Petto #45:
A hlavne som zvedavý aké tam budú vozy, lebo DPB je schopný tam tresknúť aj Tedomy.
Reakcia na: 810zssk #43:
Plus by som doplnil, ze sa stalo uz pravidlom, prvy nastrel vyluk z dielne DPB sa este do realizacie stiha menit na zaklade reakcii z diskusii... ?
Reakcia na: Lukyno87 #47:
Voľné sú aj "vrakosy" a SOR BN9,5. ?
Reakcia na: Oli61 #49:
Treba zistit, co kupil v poslednom case Abuss a mame vozy na vyhodny prenajom... ?
Celé je to od začiatku svinstvo.
Po prvé by ma zaujímalo, kerý magor mohol povoliť také debilné riešenie ako tento podzemný kruháč v strede jednej z hlavných dopravných tepien mesta (#howToEarnGoodMoneyAsÚradník alebo čo?). Aby sme vyhoveli chlebodarcom tak poslušne zakreslíme električku na kraj ulice...
Po druhé, že sa ešte aj naďalej dovoľuje takéto tancovanie na hlave, keď sa na verejnú dopravu zase z vysoka kašle...
Jo, a z Kollárka na autobusku peši ? Bravo, to musela byť dlhá noc...
Reakcia na: Error 0x007 #52:
Staci ti ist na Rajsku a tam s 205/x72 ale viem ako si to myslel. ?
Reakcia na: Error 0x007 #52:
Tak pokiaľ ideš na autobusovú stanicu (čiže nie do oblasti obsluhovanej zastávkou Autobusová stanica), tak pôjdeš normálne 212, vystúpiš na zastávke Košická a prejdeš cez cestu
Reakcia na: Lukyno87 #47:
A kto povedal, že to bude jazdiť DPB? ?
Reakcia na: Error 0x007 #51:
Nie som dopravný inžinier, ale kurháč v podzemí a električka na kraji ulice sa mi vôbec nezdajú ako zlý nápad! Čo z toho nakoniec bude postavené, to je druhá vec...
Reakcia na: Error 0x007 #51:
Čo konkrétne je zlé na riešení električky vo vonkajších jazdných pruhoch?
Reakcia na: baran #34:
Pravdepodobne to usudzujem z toho, že ide kompletne prerábať siete, takže demontuje aj pôvodné podzemné spätné napájacie káble TV zo zeme, ktoré od neho buď a) nikto nežiadal dočasne premontovať na iné vhodné statické zariadenia alebo b) §nekomplikujte to a nejako sa dohodnite.
Reakcia na: johnnyjanko #56:
V pripade, ze sa dajboze pustia do vystavby elektricky na tejto ulici, bude velmi zaujimave sledovat najma:
1. Ako vyriesia krizovatku Mlynske Nivy x Karadzicova a pokracovanie elektricky po Dunajskej alebo cert to ber Grosslingovej (v zmysle UGD, aj ked viackrat sa tu pisalo a samotny DPB mal pripomienku, ze napchat nejaky triangel este ku Grosslingovej by bola velmi komplikovana vec).
2. Ako vyriesia pokracovanie trate okolo Apollo Business Center (v zmysle UGD - teraz navyse ani nie je jasne, co bude na mieste Apolla 1 a ako bude vyzerat okolie) a jej napojenie na tu trat po stranach, ktora pride od stanice.
Reakcia na: lostrail #59:
1. Úplne normálne. Však na ulici Mlynské nivy v časti od 29. augusta po Karadžičovu máš 4 jazdné pruhy, do budúcnosti je možné 2 z nich vyhradiť pre bus/električku.
2. V širokom zelenom páse až po Bajkalskú. Čo s tým má okolie? Okolie sa celkom pravdepodobne dourbanizuje, čo len zvýši potrebu zavedenia električky do tejto lokality.
Reakcia na: Solider #60:
Nepisal som, ze si to neviem predstavit, iba to, ze to "bude velmi zaujimave sledovat", lebo existuju dobre sposoby riesenia a potom katastrofalne. Napriklad prave to odbocenie poza "Apollo" bude znamenat, ze elektricka vychadzajuca od Vrakune bude krizovat celu dopravu na Prievozskej. CSS by sa dala zosynchronizovat s krizovatkou Mlynske Nivy x Kosicka, kde navyse tiez ma pribudnut elektricka, cize priepustost pre aut sa urcite znizi, no na druhej strane este mozno dojde k stavu, kedy nebude elektricka potiahnuta az do Vrakune (aj ked dobre, cast dopravy predstavuju dochadzajuci do biznis centier, co by sa potom mohlo trochu zlepsit).
Reakcia na: lostrail #61:
Ako bude križovať celú dopravu na Prievozskej, ak do stredného pruhu z kraja ide až na Košickej ulici? Čiže odbočenie z Vrakune k Eurovei bude mimo cestnej križovatky. A pokiaľ ide o samotnú električku do Vrakune, to je nateraz v rovine sci-fi a všetci budeme veľmi radi, ak sa električka vôbec dostane po ABC 1 alebo aspoň po Bajkalskú, aby sa dalo prestupovať. Skôr by bolo reálnejšie upraviť parametre železničnej trate cez Pálenisko aj pre osobnú dopravu a dobudovať spojku medzi ÚNS a Cigánskou, bude to určite rýchlejšie.
Reakcia na: Solider #62:
Kde presne je Cigánska, neviem si to teraz v rýchlosti vybaviť.
Reakcia na: Trolley #63:
Trať 131 BA-DS-KN (S70)
viete niekto potvrdiť, či budú v strede komunikácie medzi twin city a novou autobusovou stanicou vjazdy do garáží ? videl som vizuálizáciu kde to je nakreslené, ale neviem nájsť, či aj schválené... idem si kupovať prášky na ukľudnenie, tak či si mám zobrať dostatočné zásoby od 2.5.2018 - do konca výstavby...☺
Reakcia na: patrik444 #65:
Ano, bude tam podzemny kruhovy objazd.
No "krásny"CP pre N72. To teda dalo veľa práce tam dať nonstop 10 min. interval. Rovnaký dopyt v špičke ako cez víkend... Koniec prevádzky o 23:00 z centra radšej ani nekomentujem.
Reakcia na: david1 #67:
Čo sa týka posledného odchodu dnes ide 202 z ex. Rajskej 23:02, posun na 23:00 nebude až taký hrozný. Skôr za poslednú 212, ktorá ide ešte o 8 min neskôr by sa hodilo ešte jeden odchod pridať.

Aj keď zasa posledná 70 ide spod mosta 23:20 ...
Reakcia na: david1 #67:
Kralovske hlavne je ze do CP nezapracovali vyluku (jazdu cez Spitalsku). To je uplne skvostne, zas bol niekto prilis vytazeny pitim kavy? Uz vidim zmatenych cestujucich ked si pozru CP a ten autobus nakoniec pojde inak lebo je bohovsky tazke vypracovat CP pre jednu linku po obchadzkovej trase.
Reakcia na: Mike #68:
Tú L202 osekali medzičasom. Posledná išla neskôr. Teraz aj N72 pôjde obklukou.
Inak v CP nevidim N72. Niekoho osvietilo a bude jazdit po beznej trase s autobusom?
Reakcia na: david1 #70:
Prehodili s 201. Predtým (pri večernom 20 min. int.) išla posledná 202 z Rajskej 23:15 (alebo jednu dobu dokonca 23:17) , ale posledná 201 z HLST išla 22:58 (resp. nejakú dobu 23:00). Teraz ide posledná 201 z HlST 23:06.
Reakcia na: Mike #72:
No prehodili to zle. Zo stanice sa napoja nočníky a zo spodného centra ništ...
Aj L205 zobrali jeden spoj. Z Rádiovej posledný už o 22:39 čo je dosť skoro.
Sa šetrí na zlých miestach.
Reakcia na: david1 #73:
Ten prechod medzi dennym a nocnym rezimom (a vice versa) je u nas tak celkovo nezvladnuty. Ako keby to boli dve rozne sustavy dopravy prevadzkovane v separatnych vesmiroch. Ziadna logika...
Reakcia na: 810zssk #74:
To nielen v Bratislave, aj v Prahe je často odstup medzi posledným denným a prvým nočným spojom väčší ako interval nočnej linky, pritom v období podstatne väčšieho dopytu.
Napríklad v Mníchove sa denné a nočné spoje prekrývajú niekedy aj skoro dve hodiny.
Reakcia na: david1 #73:
Hlavne, že práve po trase 202 ide N72, ktorá nejde zo stanice. A že to prehodili zle povedz tým, čo kvôli malému meškaniu posledných vlakov museli práve na stanici čakať polhodinu (a potom ešte aj prestúpiť na Hodžovom).
Reakcia na: Solider #57:
Križovatky a nadväzujúce úseky sa budú riešiť skvelo...
#51: Stavať si do stredu ulice ako sú Mlynské Nivy vjazd do súkromnej garáži hovorí dosť o úrovni developera...
Reakcia na: Error 0x007 #77:
Však poďme na to konštruktívne - ako by si to urobil vjazd do garáží (na danom mieste) lepšie? Myslím lepšie pre ľudí - chodcov, cyklistov a cestujúcich MHD. Lebo vodičom áut asi bude jedno, do ktorého pruhu sa budú radiť.
Reakcia na: Valec #76:
To predsa nie je dôvod osekať obsluhu spodného centra. N72 odkedy behá po Cintorínskej?
Najbližšie to pre istotu úplne obíde.
Reakcia na: Error 0x007 #77:
Co sa ti na tom rieseni konkretne nepaci?
Reakcia na: Error 0x007 #77:
Asi ťažko predstaviteľné v Bratislave, kde električky chodia väčšinou stredom ulice a zásadne len rovno. Normálne na križovatke bude premávka pozdĺž električky nie vpravo, ale vľavo. Vzhľadom na tvar križovatky Košická/Mlynské nivy/Prievozská/Svätoplukova a eventuálne pokračovanie trate po Ul. Mlynské nivy bude akékoľvek riešenie tejto križovatky zložitejšie ako obvykle.
Reakcia na: david1 #79:
A aké významné zdroje ciest sú po 23tej na Cintorínskej?
Reakcia na: Valec #82:
Ako aké?
Veď tam máš nástupište nosnej linky pre PB a DH z centra mesta a hlavne ty si písal že N72 ide v trase L202 čo nie je pravda a zároveň bude aj tá odklonená.
Ten odklon N72 plati, ci ich osvietilo a zrusili ho? Kedze CP N72 nikde nie je.
Tak čo myslíte, dostanú v DPB rozum a pošlú zajtra na X72 predsalen kĺby?
Reakcia na: david1 #83:
Ak idem z centra, tak mi je viac menej jedno, či na Rajskú alebo na Hodžovo nám. Proste sa z toho centra dostanem. Nikdy som s tým ja, ani nikto s kým som cestoval, nemal problém.

Na tej stanici to bolo horšie, lebo jednak je to horšie prostredie, tak ešte bolo treba aj prestupovať. Nezanedbateľný detail je aj to, že v centre si viem odchod (z krčmy, kina...) naplánovať, prípadne prispôsobiť trasu a/alebo rýchlosť chôdze tak, aby som na zastávke dlho nečakal, pri ceste zo stanice takáto voľba nie je.
Ja osobne som preto privítal, že sa posledné odchody medzi linkami prehodili (ak už teda nebola možnosť, aby aj posledná L201 šla okolo 23:15 a nie už 22:58).
Reakcia na: Valec #86:
Jasne že sa dostaneš, ale teraz je zase z centra polhodinová diera. Nemali to prehadzovať, ale doplniť na stanici.
Reakcia na: Lukyno87 #85:
Som zvedavý na komenty ako to ráno vyzeralo v X72.
Ahojte,
pozeram, ze uz mizne trolejove vedenie z Niv...
(mozno to tu uz bolo ale nenasiel som to) Aky je vlastne dovod ze 210 nezacahadza na Autobusovu stanicu? Ved 21 zostala ako bola... a na 210 su aj tak Tbusy s agregatom uz teraz... akurat by davali palice hore az na Mlynskych Nivach (ako to je vlastne teraz)...
Ci by chybali busy do vypravy 205?
Reakcia na: Eury #89:
Nechybalo by nic , na 210 zostal rovnaky pocet tbusov ako predtym. DPB chcel len usetrit nic viac , ono tie trolejbusy 210 aj tak chodili cez "konecnu" uz na diesel ci smer Eurovea ci Hlavna stanica len raz sa aj napajali (smer HS)
kukam dnesnu vypravu, samozrejme na X72 dali 12 m vozy. k tomu 10 min. interval, no musi tam byt veselo ? ?
Trolejové vedenie okolo VÚB zostane naďalej v prevádzke? Pozerám práve, že hlavná trať na ul. Mlynské nivy je už demontovaná, ale toto nie. Ak áno, potom nechápem prečo napr. linka 208 (alebo aj niečo iné) nemôže premávať medzi Hodžkom a ASMN. #nikdysatotaknerobilo ?
Reakcia na: johnnyjanko #92:
Na dalsiu linku s agregatovymi tbusmi uz nie su vozidla. 205+210 ich zhltne 11ks a mame ich 15ks ( ak neratam dlhodielske 25tr)
Reakcia na: Petto #93:
Prečo agregáty? Nebodaj aj TV v obratisku okolo VÚBky sa bude demontovať? Pretože momentálne je ešte na svojom mieste (ak ma oči neklamú).
Reakcia na: Petto #93:
Aj na 64 davaju agregaty. Ci na tie uz ich asi nebudu nasadzat teraz...? 🙂
Reakcia na: omg123 #91:
x72 bolo uplne peklo. Plne ako v 39 a samozrejme vsetko meskalo.
Reakcia na: osamc #96:
Ak tie zapchy budu pretrvavat, co asi budu tak X72 poobede postaci aj solo. Ludia pojdu radsej peso
Reakcia na: Petto #97:
Tvojou logikou by sme zrušili polovicu liniek bus či tbus...
Reakcia na: Petto #97:
alebo sa pridaju do tej zapchy v aute (kedze lepsie je sediet pohodlne v klimatizovanom aute ako stat na jednej nohe (a aj to nie svojej) v buse)
Reakcia na: si #99:
presne tak to vyzeralo dnes. Taku zapchu na Gagarinovej som este asi nevidel.
Reakcia na: si #99:
Bratislava nie je Berlín!?
Reakcia na: si #99:
Presne tak. Ako obyvatel danej oblasti budem, zial, dane zapchy zvacsovat, kedze mesto nie len ze nezrealizovalo absolutne ziadne opatrenie na podporu verejnej dopravy, ale prave naopak, MHD obmedzilo este viac ako ine formy dopravy.

Inak osobne vobec nie som stotozneny s tymto postupom, ze sa uprednostnilo dlhsie trvanie rekonstrukcie, ale s otvorenymi Mlynskymi nivami. Lepsie by podla mna bolo ich uplne uzavriet (na kratsi cas), pretoze v tejto podobe beztak v klucovych casoch nebudu pouzitelne a este aj tie zapchy rozmetaju okolite krizovatky.
Reakcia na: si #99:
ja som vcera takto cestou z prace vystupil z 50 pri eurovei a radsej si na safku prestupil na elektricku, lebo to vyzeralo na jazdu krokom v intimnom spojeni s mnohymi cestujucimi. a pol hodiny cesta od auparku k eurovei. zle, zle, cele zle.
Na odbočení zo Špitálskej na Ul. 29.8. ledva vytočila 30Tr na 205 takže kĺb na X72 by sa tam zrejme nezmestil. Jediná možnosť je posilnenie intervalu ale to by bolo asi potrebné ubrať na niektorých linkách, toľko vodičov asi nemáme.
Ako nakoniec jazdí N72? Lebo v správe sa stále píše, že ide odklonom, ale nový CP tu nemá.
Reakcia na: TomJ #105:
Mala by jazdiť odklonom, veď terčíky N72 aj cp z pôvodných zastávok zmizli, minimálne zo Špitálskej v oboch smeroch.
Reakcia na: TomJ #105:
Su tam vypravene 14Tr, takze odklonom predsalen jazdi, len si niekto v DPB asi nevsimol ze taku linku maju ? Inak je to uplna hanba, maju vo vozovni v tom case doslova stovky autobusov a "riesia" to takto...
Reakcia na: TomJ #105:
Novy CP N72 je na stranke DPB, minimalne od 27.4.2018
Chlapcom z imhd asi zabudli poslat.. ?
Linka jazdi po odklonenej trase, ako je pisane v clanku vyssie. Uz jazdia trolejbusy. ?
Reakcia na: si #99:
S tym nesuhlasim.
Pre mna je lepsie absolvovat zapchu v MHD. Tam totizto mozem vystupit a kracat pesi.
Minule som tak nastupil na Cintorinskej a na Spitalsku sme sli 5 minut. Tak som vystupil, na Hodzko siel pesi a tam "prestupil" na 83, ktora ma doviezla do ciela.
Akosi sme zabudli, ze z MHD sa da vystupit a dokracat do ciela, ci predbehnut kolony a nastupit o par zastavok na iny spoj.
Reakcia na: mirec240 #104:
Ale zmestil... posunula sa tam stop čiara. CP je však naprd. Nereflektuje absolutne prepravné špičky.
Reakcia na: birch #78:
Možete ma mínuskovať, ale úplne radikálne: Z MN žiadne, ale z vedľajších ulíc, resp. tak ako má byť kruháč zo zóny Juh...
Ale keď už radikálne, tak tam žiaden taký obchoďák ani nemal stáť...
Reakcia na: Solider #81:
No, bude to sranda, keď bude električka vpravo, ale má pokračovať po Dunajskej, tak sa tam buď zúži cesta na jeden pruh, alebo bude musieť križovať ten druhý...
Alebo keby sa postavila trať napr. na Dostojevského rád: Zostať po okrajoch alebo križovať ostatné jazdné pruhy? Vyriešiť sa dá všetko, ale nikto ma nepresvedčí, že by tieto riešenia boli kapacitne výkonnejšie ako keby sa konzistentne dala električka do stredu...
Reakcia na: Error 0x007 #112:
Električka v strede potrebuje ďalší priestor navyše pre osobitné nástupištia, ak by malo byť územie riešené rovnako veľkoryso, bolo by nutné uberať z chodníkov na okrajoch.
Reakcia na: Error 0x007 #112:
Naozaj? Máš pocit, že križovatka Záhradnícka - Miletičova je nejaký zásadný problém?
Reakcia na: S499.1023 #114:
Toto porovnanie našťastie vôbec nesedí, situácia je tam výrazne iná...

#113: Ale houby, priestoru je tam viac ako dosť, a viac než dva pruhy pre IAD na každý smer fakt netreba podporovať...
Zároveň by takéto rozdelenie ulice bolo práve že prijateľnejšie pre chodcov na prechod ulice, teraz tam snáď bude musieť byť CSS, lebo prechádzať naraz cez tri pruhy, z toho v jednom budú možno stáť vozidla MHD, takže zvýšenie nebezpečenstva voči chodcom...
Reakcia na: Error 0x007 #115:
Myslim, ze v tom vidis viac problem, ako by v skutocnosti bol. Ked je miesto pre nastupiska, je miesto aj pre stredove ostrovceky. Ako sa dnes ubohi chodci dostanu napr. cez Lamacsku cestu alebo Gagarinku? Jediny rozdiel oproti nim budu kolaje v BUS pruhu.
Reakcia na: lostrail #116:
Vyriešiť sa dá všetko, ale ako som už napísal mám viacero dôvodov, prečo myslím že variant s električkou v strede by bol lepší. Ale keďže to nikoho iného netlačí a mňa nikto nepresvedčí, môžeme diskusiu uzavrieť.
Reakcia na: Error 0x007 #117:
Resp. Prístup, že brať ako argument fakt proti hľadaniu lepších riešení, že niekde inde to tiež nie je fajn pre chodcov tiež neviem podporiť...
Reakcia na: Error 0x007 #117:
no vidis a podla mna je napriklad najlepsie ked je trat vedena uplne osve cestneho telesa ako to je napriklad v raci medzi zastavkami zst vinohrady a hybesova
Reakcia na: si #119:
Perfektné pre úsek na nábreží.
Kde soudruzi z NDR udělalii chybu? ?