Zmeny v MHD počas prvej etapy prestavby ulice Mlynské nivy (od 2.5.2018)

Linky 202, 210, 212 a N72 pôjdu po zmenených trasách, premávať bude náhradná autobusová linka X72.

Od 2. mája 2018 začne prvá etapa rozsiahlej prestavby ulice Mlynské nivy, ktorá si vyžiada vylúčenie trolejbusovej dopravy na Mlynských nivách v úseku medzi Svätoplukovou a Ul. 29. augusta. Zmena sa dotkne liniek 202 205 210 212 a N72 nasledovne:

  • Linka 202 bude premávať po trase Dolné hony - Gagarinova - Prievozská - Miletičova - Jelačičova  a späť.
    • Na presmerovanom úseku obslúži zastávky: Miletičova (na Miletičovej ul.), Trenčianska, Trhovisko, Saleziáni a Jelačičova.
    • Neobslúži zastávky: Miletičova (na Prievozskej ul.), Novohradská, Košická, Svätoplukova, Autobusová stanica, Ul. 29 augusta, Ondrejský cintorín a Nemocnica sv. Michala.
    • Náhradnú dopravu k Autobusovej stanici a Nemocnici sv. Michala zabezpečí autobusová linka X72 z Hraničnej. Prestup medzi linkami 202 a X72 je možný na zastávkach Pažítková (smer mesto), Prievozská (obojsmerne) a Miletičova (smer Dolné hony).
  • Linka 205 bude premávať bez zmeny po stálej trase, na linku však budú nasadené trolejbusy s pomocným diesel-elektrickým agregátom a menšou prepravnou kapacitou.
  • Linka 210 nebude obojsmerne obsluhovať zastávku Autobusová stanica.
  • Pre prístup k náhradnej autobusovej stanici odporúčame využiť zastávku Twin City a peší presun cez Továrenskú ulicu, alebo prestúpiť na linku 21 k Autobusovej stanici na zastávke Krížna. Rovnako je možné postupovať v opačnom smere.
  • Linky 212 a N72 budú medzi Kollárovým nám. a Prievozskou ul. premávať obojsmerne cez Americké námestie, Záhradnícku a Svätoplukovu.
    • Na obchádzke obslúžia zastávky: Americké nám., Karadžičova, Kulíškova, Cvernovka a Svätoplukova (na Svätoplukovej ul.).
    • Neobslúžia zastávky: Svätoplukova (na ul. Mlynské nivy), Autobusová stanica, Ul. 29 augusta, Ondrejský cintorín a Špitálska.
    • Prístup k dočasnej Autobusovej stanici bude možný peším presunom zo zastávok Košická a Svätoplukova v trvaní cca 10 minút.
  • Náhradná autobusová linka X72 zabezpečí náhradnú dopravu v úseku neobsluhovanom linkou 202. Premávať bude po trase:
    • Nemocnica sv. Michala - Mlynské nivy - Prievozská - Hraničná.
    • Na trase zastaví na všetkých zastávkach linky 202, s výnimkou konečnej zastávky Hraničná, ktorá bude zriadená na Mierovej ulici pred križovatkou s Hraničnou ul. (nástupište/výstupište).
    • Prestup medzi linkami 202 a X72 je možný na zastávkach Pažítková (smer mesto), Prievozská (obojsmerne) a Miletičova (smer Dolné hony).

Schéma trolejbusových liniek platná od 2.5.2018

Prvá etapa prestavby Mlynských nív by mala trvať do jesene tohto roka. V tejto fáze bude na Mlynských nivách zachovaný doterajší počet jazdných pruhov na vozovke, budú však zúžené. Počas tejto etapy nebude presunuté trolejové vedenie, aby mohla byť zachovaná premávka trolejbusov. Celá rekonštrukcia ulice má byť dokončená na jeseň 2019.

V rámci rekonštrukcie Mlynských nív pribudnú ďalšie cestné pruhy a podzemná okružná križovatka. Kompletne budú zrekonštruované aj inžinierske siete a infraštruktúra. Rekonštrukciu ulice zabezpečuje spoločnosť HB Reavis, ktorá buduje aj novú autobusovú stanicu. Náklady na rekonštrukciu Mlynských nív sú odhadované na 24 mil. €.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Kde soudruzi z NDR udělalii chybu? ?
Reakcia na: si #119:
Perfektné pre úsek na nábreží.
Reakcia na: Error 0x007 #117:
no vidis a podla mna je napriklad najlepsie ked je trat vedena uplne osve cestneho telesa ako to je napriklad v raci medzi zastavkami zst vinohrady a hybesova
Reakcia na: Error 0x007 #117:
Resp. Prístup, že brať ako argument fakt proti hľadaniu lepších riešení, že niekde inde to tiež nie je fajn pre chodcov tiež neviem podporiť...
Reakcia na: lostrail #116:
Vyriešiť sa dá všetko, ale ako som už napísal mám viacero dôvodov, prečo myslím že variant s električkou v strede by bol lepší. Ale keďže to nikoho iného netlačí a mňa nikto nepresvedčí, môžeme diskusiu uzavrieť.
Reakcia na: Error 0x007 #115:
Myslim, ze v tom vidis viac problem, ako by v skutocnosti bol. Ked je miesto pre nastupiska, je miesto aj pre stredove ostrovceky. Ako sa dnes ubohi chodci dostanu napr. cez Lamacsku cestu alebo Gagarinku? Jediny rozdiel oproti nim budu kolaje v BUS pruhu.
Reakcia na: S499.1023 #114:
Toto porovnanie našťastie vôbec nesedí, situácia je tam výrazne iná...

#113: Ale houby, priestoru je tam viac ako dosť, a viac než dva pruhy pre IAD na každý smer fakt netreba podporovať...
Zároveň by takéto rozdelenie ulice bolo práve že prijateľnejšie pre chodcov na prechod ulice, teraz tam snáď bude musieť byť CSS, lebo prechádzať naraz cez tri pruhy, z toho v jednom budú možno stáť vozidla MHD, takže zvýšenie nebezpečenstva voči chodcom...
Reakcia na: Error 0x007 #112:
Naozaj? Máš pocit, že križovatka Záhradnícka - Miletičova je nejaký zásadný problém?
Reakcia na: Error 0x007 #112:
Električka v strede potrebuje ďalší priestor navyše pre osobitné nástupištia, ak by malo byť územie riešené rovnako veľkoryso, bolo by nutné uberať z chodníkov na okrajoch.
Reakcia na: Solider #81:
No, bude to sranda, keď bude električka vpravo, ale má pokračovať po Dunajskej, tak sa tam buď zúži cesta na jeden pruh, alebo bude musieť križovať ten druhý...
Alebo keby sa postavila trať napr. na Dostojevského rád: Zostať po okrajoch alebo križovať ostatné jazdné pruhy? Vyriešiť sa dá všetko, ale nikto ma nepresvedčí, že by tieto riešenia boli kapacitne výkonnejšie ako keby sa konzistentne dala električka do stredu...
Reakcia na: birch #78:
Možete ma mínuskovať, ale úplne radikálne: Z MN žiadne, ale z vedľajších ulíc, resp. tak ako má byť kruháč zo zóny Juh...
Ale keď už radikálne, tak tam žiaden taký obchoďák ani nemal stáť...
Reakcia na: mirec240 #104:
Ale zmestil... posunula sa tam stop čiara. CP je však naprd. Nereflektuje absolutne prepravné špičky.
Reakcia na: si #99:
S tym nesuhlasim.
Pre mna je lepsie absolvovat zapchu v MHD. Tam totizto mozem vystupit a kracat pesi.
Minule som tak nastupil na Cintorinskej a na Spitalsku sme sli 5 minut. Tak som vystupil, na Hodzko siel pesi a tam "prestupil" na 83, ktora ma doviezla do ciela.
Akosi sme zabudli, ze z MHD sa da vystupit a dokracat do ciela, ci predbehnut kolony a nastupit o par zastavok na iny spoj.
Reakcia na: TomJ #105:
Novy CP N72 je na stranke DPB, minimalne od 27.4.2018
Chlapcom z imhd asi zabudli poslat.. ?
Linka jazdi po odklonenej trase, ako je pisane v clanku vyssie. Uz jazdia trolejbusy. ?
Reakcia na: TomJ #105:
Su tam vypravene 14Tr, takze odklonom predsalen jazdi, len si niekto v DPB asi nevsimol ze taku linku maju ? Inak je to uplna hanba, maju vo vozovni v tom case doslova stovky autobusov a "riesia" to takto...
Reakcia na: TomJ #105:
Mala by jazdiť odklonom, veď terčíky N72 aj cp z pôvodných zastávok zmizli, minimálne zo Špitálskej v oboch smeroch.
Ako nakoniec jazdí N72? Lebo v správe sa stále píše, že ide odklonom, ale nový CP tu nemá.
Na odbočení zo Špitálskej na Ul. 29.8. ledva vytočila 30Tr na 205 takže kĺb na X72 by sa tam zrejme nezmestil. Jediná možnosť je posilnenie intervalu ale to by bolo asi potrebné ubrať na niektorých linkách, toľko vodičov asi nemáme.
Reakcia na: si #99:
ja som vcera takto cestou z prace vystupil z 50 pri eurovei a radsej si na safku prestupil na elektricku, lebo to vyzeralo na jazdu krokom v intimnom spojeni s mnohymi cestujucimi. a pol hodiny cesta od auparku k eurovei. zle, zle, cele zle.
Reakcia na: si #99:
Presne tak. Ako obyvatel danej oblasti budem, zial, dane zapchy zvacsovat, kedze mesto nie len ze nezrealizovalo absolutne ziadne opatrenie na podporu verejnej dopravy, ale prave naopak, MHD obmedzilo este viac ako ine formy dopravy.

Inak osobne vobec nie som stotozneny s tymto postupom, ze sa uprednostnilo dlhsie trvanie rekonstrukcie, ale s otvorenymi Mlynskymi nivami. Lepsie by podla mna bolo ich uplne uzavriet (na kratsi cas), pretoze v tejto podobe beztak v klucovych casoch nebudu pouzitelne a este aj tie zapchy rozmetaju okolite krizovatky.