Prestup na Trnavskom mýte sa skomplikuje (od 1.12.2017)

Dva zo vstupov do podchodu budú uzatvorené.

Pokračujúca rekonštrukcia podchodu na Trnavskom mýte si vyžiada prvé väčšie obmedzenia pre cestujúcich. "Od 1. decembra sa začnú práce, ktoré si budú z hľadiska bezpečnosti vyžadovať dočasné uzavretie dvoch vstupov do podchodu. Ide o vstup do podchodu Nová Tržnica a električkové nástupište č. 1 (pre električky smer Ružinov - pozn. red.)," informuje magistrát. Uzávierka potrvá najmenej do 15. marca 2018.

Na webstránke magistrátu sú zverejnené alternatívne trasy, ktoré však nezohľadňujú fakt, že Trnavské mýto je najvyťaženejším uzlom MHD v Bratislave a cestujúci tu vo významnej miere prestupujú medzi jednotlivými linkami. Jedna z odporúčaných trás (medzi električkami a autobusovou zastávkou pred tržnicou) posiela chodcov cez obchádzku dlhú viac ako 600 metrov cez dva priechody pre chodcov a okolo budovy stanice konskej železnice, čo aj s čakaním na križovatke predstavuje takmer 10-minútový presun. Čím dlhšia bude prestupová trasa, tým dlhšie bude trvať cesta MHD, a tým neatraktívnejšie bude cestovanie verejnou dopravou.

Zverejnené trasy sú vedené bez zohľadnenia prirodzeného správania chodcov, bez preferovania pešej a verejnej dopravy pred individuálnou a je jasné, že cestujúci trasy dodržiavať nebudú. Mestská polícia už vopred pre denník SME avizovala, že bude kontrolovať dodržiavanie pravidiel cestnej premávky (chodcami). „Keby sa nepristúpilo k obchádzkam tak, ako sú navrhnuté, došlo by na tomto významnom dopravnom uzle ku kolapsu,“ povedal pre SME náčelník mestskej polície Ivan Lechner. Nebude tak vybudovaný ani priechod pred tržnicou v miestach, kde už dnes bežne cestujúci prechádzajú cez cestu.

Neprihliadanie na potreby chodcov je pokračovaním nedávnych dočasných opatrení v rovnakom uzle. Počas opravy chodníka na Krížnej ul bol chodcom na chodník zakázaný vstup. Oprava sa neuskutočnila po etapách, aby sa vždy dalo aspoň po časti chodníka prejsť. Chodci zákaz vstupu ignorovali.

Zo zverejnenej mapky vyplýva, že k dispozícii budú aj efektívnejšie možnosti presunov, než ich na mapke uvádzajú magistrát a developer:

  • Zo zastávok autobusov pred tržnicou na ostatné zastávky cez priechod cez Šancovú ul. pri križovatke s Kukučínovou ul. a ďalej cez podchod
  • Zo zastávky električiek smerujúcich do Ružinova: cez nástupište električiek smer Vajnorská, ďalej podchodom
  • Zo zastávok električiek k tržnici a k autobusovým zastávkam pred tržnicou: cez podchod, východ pri Istropolise a priechod cez Šancovú ul. pri Kukučínovej ul.
  • Pri ceste od tržnice do Ružinova využiť trolejbusy linky 201 alebo 209 k Saleziánom a na električky prestúpiť tam (rovnako aj pri ceste opačným smerom)

Vzhľadom na obmedzenia odporúčame vyhradiť si viac času na prestupovanie na Trnavskom mýte. Väčšie zdržanie pri prestupe zahrnieme aj do Plánovača ciest na imhd.sk, ktorý tak bude prednostne ponúkať na prestup iné uzly MHD.


Navrhované obchádzkové trasy (zdroj: Immocap Gropup)

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ámos #132:
Nebude to len dočasné počas uzatvorenia týchto východov z podchodu?
Reakcia na: Adam3 #135:
K Istropolisu ta obchadzkova trasa vedie od trznice, cize opat ide o relaciu kde sa nedostanes do podchodu kvoli uzavretej stvorke.
Reakcia na: 810zssk #134:
Dobre, to by platilo ked idem od Trznice, ale ta obchadzkova trasa je tam aj od Istrpolisu hoci vychod c. 5 je otvoreny.
Reakcia na: Adam3 #133:
Pretoze je zatvoreny vychod c. 4, cize sa neda dostat do podchodu.
Mozno tomu celemu zle rozumiem ale preco alternativna trasa na pristup k nastupistu 1 nie je pouzit normalne podchod na nastupiste 2 a odtial prejst cez ten prechod cez kolajnice? Lebo z tej mapky mam pocit ze je uzavrety aj podchod k nastupistu 2 hoci je tam zeleny.
Podla foto na bratislava works, to vyzera, ze cez Vajnorsku pribudne prechod.
Cize nocne zatvaranie bude?
Haha dnes som videl mestskych policajtov ako tam regulovali dopravu, teda mali terciky a zastavovali auta aby ludia mohli prejst zo zastavky (ako stoji 39) ku elektrickam, tam kde su tie ST(ruka)Pky na zabradliach :)))
Ja by som primátorovi odobral "or", lebo si ho nezaslúži! ?
Reakcia na: lostrail #128:
suhlas, v tomto si hovorim, ze su nadejou aktivisti, ktori sa rozhodnu ist aj do vyssieho lvl, maju za sebou realne vysledky, len to chce cas

tiez som sla vcera okolo, ked policajt maval tercikom v tme, statni asi nemali zrovna sluzbu, aspon niekto ma rozum
Reakcia na: martinah #126:
O to je dolezitejsie, aby bolo v zastupitelstvach coraz viac takychto ludi, ktori tym skostnatelym ukazuju, ze to nie je v pohode. Dnes zaplati sam, nabuduce mozno uz nie.
Ja som včera podvečer videl pri tržnici renderšíka s červenou svietiacou paličkou usmerňoval automobily aby mohli chodci bezpečne prejsť na druhú stranu. Večer keď dopravná špička pominula tam už nebol.
skoda reci, z prispevku clena cyklokoalicie na fb:

"PRIECHOD PRE CHODCOV NA TRNAVSKOM MÝTE
Na pondelkovú Komisiu dopravy a informačných systémov som požiadal zavolať ľudí zodpovedných za schválenie obchádzkovej trasy pre peších na Trnavskom mýte. Policajti z Krajského dopravného inšpektorátu (Jaroš, Koník), zástupca Dopravného podniku Bratislava (Podhorný) a zástupca Magistrátu (Baláž) sa nás snažili presvedčiť ako dobre je to zrealizované, že nemôžu predsa obmedziť kapacitu pre autá. Dokonca niekto z nich priniesol aktualizovaný návrh s PREDĹŽENÍM ZÁBRADLIA na strane električkovej zastávky. Skoro som odpadol. U nás sa nerozmýšla o pešej doprave ako o doprave. Veľmi ma sklamalo, že proti bezpečnému priechodu pre chodcov riadeného dočasnou svetelnou signalizáciou (ktorá sa bežne používa pri opravách komunikácii na striedavé riadenie smeru jazdy) vystúpili aj niektorí poslanci (napr. architekt Braňo Kaliský) či zástupcovia DPB (ktorý by práve mali brániť právo rýchleho prestupu pre cestujúcich MHD). Podal som návrh uzensenia komisie, aby magistrát spracoval projekt dopravného značenia a úpravy signálneho plánu semaforov, tak, aby sa priechod pre chodcov mohol zriadiť a veľká vďaka tým poslancom a členom komisie, ktorý tento návrh podporili. Predtým než magistrát schválil 10 minútovú obchádzku (aj s čakaním na semaforoch) mohol žiadať celé riešenie priechodu pre peších od investora, ktorý by ho naprojektoval aj zaplatil, takto to musí zaplatiť sám. Hanba!"

zdroj: https://www.facebook.com/cyklokoalicia/posts/2083049538388941
Reakcia na: Ámos #122:
Stavenisko nema byt oplotene?
Jedným slovom: Hanba.
Reakcia na: Ámos #122:
V sobotu 25.11. večer. Pokiaľ ide o stavenisko, tak to ani zhotoviteľ nemá prostriedky na to, aby autá odťahoval.
Reakcia na: Solider #113:
Z ktoregho dna to je? Minuly tyzden to uz rano bolo vsetko zamknute. Sam som volal.
Kym to vsak bolo stavenisko, nemali tam pravomoci a nemohli konat.
mohli by rozdavat vizitky nesrovnala pri pokutach
Ja len dufam ze sa tohto chyti nejake velke medium. Lebo za tuto überkravinu si mesto a cajti zasluzia ultimatny medialny shitstorm. Zlata Ukrajina oproti tomuto...
Reakcia na: ceres #118:
V tom spomínanom čase tam už boli štátni policajti.
No tak moment, tam sú mestskí policajti? Opravte ma, prosím, niekto, ak sa mýlim, ale obecná/mestská polícia môže len "ukladať a vyberať v blokovom konaní pokuty za priestupky zistené pri plnení úloh" (§ 8 ods. 1 písm. b).

Vyššie sa medzi úlohami uvádza akurát tak, že "prejednáva v blokovom konaní (...) priestupky proti bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky spáchané neuposlúchnutím pokynu vyplývajúceho
1. z dopravnej značky zákaz zastavenia, zákaz státia, zákaz vjazdu, zákaz odbočovania, zákaz otáčania, nízkoemisná zóna, prikázaný smer jazdy, prikázaný smer obchádzania, vyhradené parkovisko, obytná zóna, pešia zóna, školská zóna, zóna s dopravným obmedzením a parkovisko,
2. zo všeobecnej úpravy cestnej premávky, ktorou sa zakazuje zastavenie, státie a vjazd vozidiel"
(§ 3 ods. 1 písm. f)
https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy/SK/ZZ/1991/564/

Vidíte tam niekto čokoľvek o chodcoch? Ja teda nie!