Dva zo vstupov do podchodu budú uzatvorené.
Pokračujúca rekonštrukcia podchodu na Trnavskom mýte si vyžiada prvé väčšie obmedzenia pre cestujúcich. "Od 1. decembra sa začnú práce, ktoré si budú z hľadiska bezpečnosti vyžadovať dočasné uzavretie dvoch vstupov do podchodu. Ide o vstup do podchodu Nová Tržnica a električkové nástupište č. 1 (pre električky smer Ružinov - pozn. red.)," informuje magistrát. Uzávierka potrvá najmenej do 15. marca 2018.
Na webstránke magistrátu sú zverejnené alternatívne trasy, ktoré však nezohľadňujú fakt, že Trnavské mýto je najvyťaženejším uzlom MHD v Bratislave a cestujúci tu vo významnej miere prestupujú medzi jednotlivými linkami. Jedna z odporúčaných trás (medzi električkami a autobusovou zastávkou pred tržnicou) posiela chodcov cez obchádzku dlhú viac ako 600 metrov cez dva priechody pre chodcov a okolo budovy stanice konskej železnice, čo aj s čakaním na križovatke predstavuje takmer 10-minútový presun. Čím dlhšia bude prestupová trasa, tým dlhšie bude trvať cesta MHD, a tým neatraktívnejšie bude cestovanie verejnou dopravou.
Zverejnené trasy sú vedené bez zohľadnenia prirodzeného správania chodcov, bez preferovania pešej a verejnej dopravy pred individuálnou a je jasné, že cestujúci trasy dodržiavať nebudú. Mestská polícia už vopred pre denník SME avizovala, že bude kontrolovať dodržiavanie pravidiel cestnej premávky (chodcami). „Keby sa nepristúpilo k obchádzkam tak, ako sú navrhnuté, došlo by na tomto významnom dopravnom uzle ku kolapsu,“ povedal pre SME náčelník mestskej polície Ivan Lechner. Nebude tak vybudovaný ani priechod pred tržnicou v miestach, kde už dnes bežne cestujúci prechádzajú cez cestu.
Neprihliadanie na potreby chodcov je pokračovaním nedávnych dočasných opatrení v rovnakom uzle. Počas opravy chodníka na Krížnej ul bol chodcom na chodník zakázaný vstup. Oprava sa neuskutočnila po etapách, aby sa vždy dalo aspoň po časti chodníka prejsť. Chodci zákaz vstupu ignorovali.
Zo zverejnenej mapky vyplýva, že k dispozícii budú aj efektívnejšie možnosti presunov, než ich na mapke uvádzajú magistrát a developer:
- Zo zastávok autobusov pred tržnicou na ostatné zastávky cez priechod cez Šancovú ul. pri križovatke s Kukučínovou ul. a ďalej cez podchod
- Zo zastávky električiek smerujúcich do Ružinova: cez nástupište električiek smer Vajnorská, ďalej podchodom
- Zo zastávok električiek k tržnici a k autobusovým zastávkam pred tržnicou: cez podchod, východ pri Istropolise a priechod cez Šancovú ul. pri Kukučínovej ul.
- Pri ceste od tržnice do Ružinova využiť trolejbusy linky 201 alebo 209 k Saleziánom a na električky prestúpiť tam (rovnako aj pri ceste opačným smerom)
Vzhľadom na obmedzenia odporúčame vyhradiť si viac času na prestupovanie na Trnavskom mýte. Väčšie zdržanie pri prestupe zahrnieme aj do Plánovača ciest na imhd.sk, ktorý tak bude prednostne ponúkať na prestup iné uzly MHD.
Navrhované obchádzkové trasy (zdroj: Immocap Gropup)
martinah
"PRIECHOD PRE CHODCOV NA TRNAVSKOM MÝTE
Na pondelkovú Komisiu dopravy a informačných systémov som požiadal zavolať ľudí zodpovedných za schválenie obchádzkovej trasy pre peších na Trnavskom mýte. Policajti z Krajského dopravného inšpektorátu (Jaroš, Koník), zástupca Dopravného podniku Bratislava (Podhorný) a zástupca Magistrátu (Baláž) sa nás snažili presvedčiť ako dobre je to zrealizované, že nemôžu predsa obmedziť kapacitu pre autá. Dokonca niekto z nich priniesol aktualizovaný návrh s PREDĹŽENÍM ZÁBRADLIA na strane električkovej zastávky. Skoro som odpadol. U nás sa nerozmýšla o pešej doprave ako o doprave. Veľmi ma sklamalo, že proti bezpečnému priechodu pre chodcov riadeného dočasnou svetelnou signalizáciou (ktorá sa bežne používa pri opravách komunikácii na striedavé riadenie smeru jazdy) vystúpili aj niektorí poslanci (napr. architekt Braňo Kaliský) či zástupcovia DPB (ktorý by práve mali brániť právo rýchleho prestupu pre cestujúcich MHD). Podal som návrh uzensenia komisie, aby magistrát spracoval projekt dopravného značenia a úpravy signálneho plánu semaforov, tak, aby sa priechod pre chodcov mohol zriadiť a veľká vďaka tým poslancom a členom komisie, ktorý tento návrh podporili. Predtým než magistrát schválil 10 minútovú obchádzku (aj s čakaním na semaforoch) mohol žiadať celé riešenie priechodu pre peších od investora, ktorý by ho naprojektoval aj zaplatil, takto to musí zaplatiť sám. Hanba!"
zdroj: https://www.facebook.com/cyklokoalicia/posts/2083049538388941