Električky 3, 4 a 9 pôjdu cez Obchodnú a Radlinského a linku 7 nahradí linka 17.
Od 1. augusta do 20. decembra 2017 bude prebiehať oprava električkovej trate na Špitálskej ulici. Električkové linky 3 4 a 9 budú preto presmerované na obchádzkové trasy cez Obchodnú a Radlinského ulicu. Od začiatku školského roka sa zmena dotkne aj linky 7.
- Linka 3 bude medzi zastávkami Šafárikovo nám. a Blumentál premávať obojsmerne cez Námestie SNP, Obchodnú a Radlinského.
- Linka 4 bude medzi zastávkami Legionárska a SND/Šafárikovo nám. premávať obojsmerne cez Námestie SNP, Obchodnú, Radlinského a Vazovovu.
- Linka 9 bude premávať medzi zastávkami Kapucínska a Legionárska obojsmerne cez Obchodnú, Radlinského a Vazovovu.
- Výjazdy a dojazdy linky 6 z resp. do vozovne budú taktiež premávať cez Radlinského, Obchodnú a Námestie SNP. Rovnako aj dojazdy liniek 1 a 3 zo Šafárikovho nám. do vozovne.
- Linka 7 od začiatku školského roka (4.9.) dočasne nebude premávať, nahradí ju náhradná linka 17.
- Náhradná linka 17 dočasne nahradí linku 7 od 4. septembra a bude premávať po trase Rača - ŽST Vinohrady - Račianske mýto - Vazovova - Trnavské mýto - Ružinov s rovnakým rozsahom prevádzky.
Na obchádzkových trasách električky zastavia na všetkých riadnych zastávkach. Linka 17 bude zastavovať aj na zastávke Vazovova na Vazovovej ulici.
Električkové zastávky Kamenné námestie, Mariánska, Americké námestie a Odborárske námestie počas výluky nebudú obsluhované. Cestujúcim odporúčame využiť zastávky Blumentál, STU, Vysoká, Poštová a Námestie SNP.
birch
- preklady na Vajnorskú žiadne (odchod L2+L4 z Blumentálu súčasne a aj keď realita bude iná, preklad to nebude),
- na Račiansku žiadna sláva (preklad 3min-7min),
- na Obchodnej / Kapucínskej smer K. Ves tiež preklad 3min-7min,
- na nábreží L4+L6 ráno smer K. Ves súčasne a poobede do centra takmer súčasne (preklad 1min-9min),
- jedine smer Ružinov je ok, ak teda pominieme problémy s kapacitou
Niekto by mohol argumentovať, že dôležitý je smer z radiál do centra, lenže ani z Dúbravky to teraz nie je dobré, keďže aktuálne vychádza lepšie nechať L4 odísť a odviezť sa nasledujúcou L5 a stále je vysoká pravdepodobnosť, že dorazíte k Polusu skôr (L2 bude pri Blumentáli meškať menej ako L4); jediným pozitívom zostane tak to, že štvorka bude konečne poloprázdna.
To sú výlukou nedotknuté linky s prestávkami na konečných tak na hrane, že by im posuny už nevyšli, alebo sa iba nikomu nechcelo nad tým rozmýľať?