Mesto čaká rozsiahla výstavba nadzemných aj podzemných dráh, do integrovanej dopravy sa zaradí osvedčený žltý dopravca.
Na včerajšej mestskej party poslanci mesta schválili úplne nový plán dopravnej úslužnosti (PDÚ – pozn. red.: nezamieňať s „P.ÚD“!). Plán je úplne najsamlepší, nakoľko ho tentoraz zostavovali namiesto odborníkov na dopravu sami páni poslanci, ktorí vedia všetko najsamlepšie, nakoľko pozorne načúvajú hlasom svojich občanov (každé 4 roky).
Nový PDÚ je moderný, pokrokový, reflektuje aktuálne potreby dnešných obyvateľov Partyslavy, CP-čkárov, „Blavákov“, študákov a iných čudákov.
Keďže páni poslanci pozorne načúvajú potrebám svojich voličov, výsledkom je, že podľa nového PDÚ sa doprava v meste podriadi prioritne záujmom cestujúcich MHD, automobilistom, cyklistom, pešiakom, strelcom, jazdcom na koňoch, skateboardistom, plavcom, neplavcom, psíčkarom, taxikárom, cestným pirátom a turistom v prešporáčiku. O svoje práva sa tiež hlásia aj utláčaní miestni developeri, hoci ich snahy ostanú sotva vypočuté, nakoľko títo na mestských poslancov nemajú žiadny reálny vplyv.
Nový PDÚ, platný na roky 2017 – 2127 teda počíta s preferenciou MHD na úkor automobilizmu (a taktiež naopak), s podporou trolejbusovej dopravy ako aj s jej zrušením, výstavbou piatich nadzemných lanových dráh + jednej podzemnej (Molecova – Dlhé diery), alwegom, monorailom, ruským kolesom a strašidelným hradom.
Posilnenie liniek MHD č. 91 a 133 má priniesť zavedenie novej vodnej linky medzi Karlovou Vsou, Námestím Svätopluka Šablatúra a Čunovom. Linka bude z pochopiteľných dôvodov premávať iba v smere do Čunova, zastavovať bude aj pri Ovsišti. Konečná zastávka v areáli divokej vody nebola zvolená náhodne – týmto krokom sa významne urýchli výstup cestujúcej verejnosti z člnu |
Poslancom m. č. Petržlenka sa podarilo presadiť zlepšenie spojenia mestskej časti s centrom mesta vybudovaním trolejbusovej trate cez most Apollo do Ovsišťa, trate metra na Hlavnú stanicu a monorailu na autobusovú stanicu, zriadením výletnej loďky k prestupnému uzlu Chvost SNP a ďalej do Devína, lietajúceho hoversoru k Polusu, trate hyperloopingu na Mariahilferstrasse, visutej lanovej dráhy z Incheby na hrad, ako aj predĺžením linky 95 na Šafárikovo námestie.
Na Šafku však chýba priestor na otáčanie autobusov, takže bude nevyhnutné odstrániť historický parčík a na jeho mieste vybudovať obratisko pre autobusy, čerpaciu stanicu a občiansku vybavenosť vo forme lodných kontajnerov (tieto budú pestrofarebne natreté, aby vhodne zapadli do okolitého prostredia). Na prekabátenie Bruselu, ktorému mesto nasľubovalo skrátenie 95ky, aby mu priklepol eurokešovicu na električku, sa nová linka bude nazývať akokoľvek, len nie 95. Medzi pracovnými názvami sa objavujú „95X“, „X95“, „97“, „195“, ale aj „OK“ či „IN“.
Čln novej posilovej linky Karlova Ves – Čunovo na (pre niektorých definitívne) konečnej zastávke Areál vodných športov Čunovo |
Pán primátor pridal svoj návrh zriadenia okružnej linky neS-Bahnu po vzore Berlína. Nakoľko však na území mesta chýba koľajové prepojenie staníc, počíta sa s trasou Bratislava hlavná šťanica – rušňové depo – ŽST Nové miesto – Ružinov – Cintorín Vrakuňa – ŽST ÚNoS – Einsteinova – ŽST Petržlenka – Kittsee – Parndorf – Wien Hauptbahnhof – Wien Erzherzog-Karl-von-Bahnhof-Strasse – Marchegg – Divná Nová Ves – L.A. - Železitá studňa – Patrónka - Bratislava hlavná šťanica.
Výhodou tohto rýchleho a praktického spojenia mestských častí a čiastočiek je to, že všetka potrebná infraštruktúra už existuje, takže náklady na výstavbu budú nulové, stačí len pustiť vlaky na trať a „všetko ostatné sa už časom nejako srovná“, dodal príma tor.
O niečo ťažšie sa už bude realizovať projekt skupiny poslancov z hnutia Lojzov Elán, ktorí presadili vybudovanie vláčiku od Centrálneho trhoviska do Modry.
Pôvodná vizualizácia deväťlopera k nadzemnej dráhe od autobusovej stanice do Ovsišťa bola skritizovaná kričiacimi kritikmi aj anonymnými internetovými hejtermi |
Finálna podoba nadzemnej dráhy – pohľad na konečnú stanicu Mlynské nivy, AS, situovanú kolmo nad ulicou Mlynské nivy. V pozadí je badať plánované predĺženie dráhy severným smerom k CBC a ku tržnici na Trnavskom mýte |
PDÚ ďalej ráta s vybudovaním pozemnej lanovej dráhy od zastávky autobusov SAV na Kalváriu, predĺžením sedačkovej lanovky na Kolibe južným smerom až ku stanici neSbahnu Rušňové depo Tupého ul. a severným smerom až do Marianky a výstavbou parkovacích garáží na Hviezdoslavovom a Kollárovom námestí a v Sade J. F. K.-ráľa.
Výstavba pozemnej lanovej dráhy od Slovenskej akadémie vied pozdĺž Hlbokej cesty významne uľahčí cestu do mesta obyvateľom Kalvárie a priľahlého okolia, priblíži pútnické miesto, kde ľudia môžu uhasiť svoj duchovný smäd, ako i krčmu Funus, kde je možné uhasiť aj bežný smäd. Prevádzkovateľom lanovej dráhy bude Krčma Fujus, s. r. o. (otvorené PO - NE 10 - 22) |
Poslanci za m. č. Vrakúň požadovali zrýchlenie spojenia MHD formou vybudovania BUS-pruhov. Po dlhej a deštruktívnej konzulácii s KDI s argumentovaním plynulosťou automobilovej dopravy ako i argumentom, že ozbrojený policajt má vždy pravdu, sa nakoniec podarilo presadiť aspoň vyznačenie BUS-pruhu medzi Slovnaftom a povodím Dunaja a Ul. Svornosti a Lieskovcom.
Z europeňazí operačného programu Integrovaná ROPucha je možné čerpať prostriedky na predĺženie existujúcej sedačkovej lanovky z údolia Lesoparku na vrch Hrabovina. Podľa spracovaného projektu je toto miesto hojne navštevované lesnou zverou a priame spojenie do hlavného mesta tu v súčasnosti jednoznačne chýba. Ďalší úsek po pútnického údolia Mariatál by mohla financovať cirkev. Plánovaná výstavba úseku Koliba – Rušňové depo počíta s financovaním zo strany majiteľov miestnych nehnuteľností |
Pozitívne zmeny sa nevyhnú ani integrovanej doprave – po novom budú jej súčasťou aj „SAD Dunajská streda a Plavecký štvrtok“, osvedčený červený prepravca Pressburgeráčk, Výletná loď Drevín (premávajúca na Devín, Propeler, dunajský vodácky klub Utopčík), taxikár Ladislav Bonita a dokonca aj bobová dráha a eskalátor IvaN na Hlavnej stanici. Na žiadosť župana, uteráka a vane sa do integrovanej dopravy zaradia aj všetky lanové dráhy, pokiaľ budú postavené niekde v okolí Mlynských nív.
Do integrúvanej dopravy sa zapojí aj mestský prepravca Blú Danube Tur. So svojimi kapacitnými vozidlami Uval Hugo bude zabezpečovať dopravu na linke z historického centra ku hradu a ďalej na konečnú Búdková |
Podľa medializovaných dezinformácií mesto ba aj kraj rokujú tiež s Rikšokoalíciou, ako aj so známym žltým dopravcom, ktorý prevádzkuje linku na juhovýchode Partyslavy. Spoločnosť VOLO sa však ohľadom zapojenia jej žltej linky do Spaľovne do systému integrovanej dopravy a likvidácie zatiaľ odmieta vyjadriť.
Podľa zatiaľ nepotvrdených informácií by sa do systému integrovanej dopravy mal nakoniec zapojiť aj rokmi overený tradičný žltý dopravca – firma VOLO so svojou linkou SmetJet začínajúcou v jej areáli na Bazovej ulici, cez autobusovú stanicu až do Vlčákovho hrdla a spaľovne |
Nám je zase ťažko vyjadriť sa k novému PDÚ tak, aby sme nepoužili vulgarizmy, ktoré nám v súvislosti s ním napadajú, rovnako ako dilema, či nový PDÚ je dielom triezveho úsudku pánov radných, alebo výsledkom následnej Afterparty.
Error 0x007
Je toho fakt dost, od eurokešovice cez eskalátor IvaN az po žltého dopravcu ? ? ?
Tie BUS-pruhy medzi Slovnaftom a povodím Dunaja a Ul. Svornosti a Lieskovcom... ?