Rekonštrukcia podchodu na Trnavskom mýte uľahčí prestupovanie aj prístup k električkovým zastávkam.
Po rokoch chátrania sa bratislavskí cestujúci môžu tešiť na zlepšenie podmienok pri prestupe na Trnavskom mýte, ale aj pri prístupe na električkové nástupištia. Do jari 2018 sľubuje nový nájomca podchodu, spoločnosť Immocap Group, a. s., ktorá postavila i neďaleké nákupné centrum, komplexnú modernizáciu podchodu. Spoločnosť bude mať podchod v prenájme za 1 € ročne na 15 rokov (s možnosťou opcie na ďalších 5 rokov) pod podmienkou kompletnej revitalizácie priestoru podchodu a vstupov do podchodu v minimálnom objeme viac ako 1 mil. € bez DPH.
Investor chce s rekonštrukciou podchodu začať čo najskôr
Investor chce s jeho prestavbou začať čo najskôr - hneď ako získa potrebné povolenia -, pričom predpokladá, že počas prebiehajúcich prác bude prevádzka podchodu obmedzená iba do nevyhnutnej miery. „Okoloidúci sa nemusia obávať uzatvorenia podchodu, lebo to ani neprichádza do úvahy, keďže podchodom prejdú denne tisícky ľudí,“ približuje Martin Šramko, generálny riaditeľ Immocap-u. Investor v tejto chvíli nepredpokladá ani výrazné dopravné obmedzenia, avšak závisieť to bude aj od samotného režimu prestavby, ktorý sa presne nastaví až po spustení prác. Tie by mali trvať, podľa informácií z materiálov z mestského zastupiteľstva, približne do polovice októbra 2017.
Rekonštrukciou prejdú i zastávky, chýbať nebudú aj zastávkové displeje či multifunkčný automat
Okrem podchodu samotného by rekonštrukciou malo prejsť aj všetkých 7 vstupov doň, pričom každý z nich by mal byť vybavený výťahmi, vďaka čomu by mal byť dostupný i pre menej mobilných cestujúcich. Eskalátory po novom budú dostupné iba pri východoch k tržnici, Istropolisu a OC Central. Rekonštrukciou by mali prejsť aj električkové zastávky, ktoré by svojím vzhľadom mali zodpovedať architektonickému stvárneniu podchodu. Pri východoch z podchodu by taktiež mali byť umiestnené displeje s najbližšími odchodmi liniek a v podchode by nemala chýbať ani elektrická prípojka pre multifunkčný automat na cestovné lístky, či predajňa DPB so sociálnym zariadením pre vodičov, ktorú si dopravný podnik prenajal už v auguste 2014. Immocap tiež sľubuje osadenie nových nových odpadkových košov, nový náter stĺpov trakčného vedenia, odstránenie polepov a grafitov a vyčistenie verejného priestranstva. Súčasťou ich riešenia by malo byť aj vytvorenie priestoru pre kaviareň vedľa svetlíka pred Istropolisom ako súčasť konceptu podchodu.
Podchod by mal fungovať nepretržite naďalej
Zrekonštruovaný podchod ponúkne plochu 1350 m2 pre rôzne obchody a služby pre okoloidúcich, z toho cca 140 m2 bude ďalej prenajímať dopravnému podniku. „Pokiaľ ide o využitie priestorov, našou snahou je vytvoriť zaujímavý mix pre ľudí, ktorí využívajú MHD, ale aj pre tých, ktorí podchodom prechádzajú. Chceme, aby si Bratislavčania podchod obľúbili, aby v ňom mali dostupné potrebné služby a cítili sa v ňom bezpečne,“ vysvetľuje Šramko. Chýbať by tak nemali ani malé potraviny, občerstvenie, či trafika. Hoc podľa nedávno medializovaných informácií investor počítal s prevádzkou iba po väčšinu dňa, dnes deklaruje, že bude cestujúcim prestupujúcim v tomto prestupnom uzle medzi linkami MHD podchod slúžiť nepretržite, pričom podchod bude rovnako nepretržite sledovaný kamerovým systémom a strážnou službou.
Aktualizácia 29.11.2016: Developerská spoločnosť Immocap podpísala nájomnú zmluvu o nájme podchodu s Magistrátom hlavného mesta SR Bratislavy.
Rubber38
2. je hovadina, keby sme rušili každú kĺbovú linku, ktorá má v trase pravotočivú odbočku vynucujúcu si zásah do vedľajšieho pruhu, tak môžeme zrušiť rovno celú BA MHD
L3 rieši úplne iné prúdy, ako L68. Brať celú Petržalku, ako jeden konkrétny zdroj/cieľ je hovadina, keďž je to sídlisko jak dva Trenčíny (o dôležitých doboch, kt. tieto linky obsluhujú mimo Pétržky ani nehovoriac)
3. Ono zas 2x prestupovať pri takmer akejkoľvek ceste, ak nechceš bariérový, či štvrťkilometrový presun, tiež nepatrí medzi štandardy 21. storočia. Petto zas neni úplne mimo, ťahať L53 cez pol mesta len kvôli tomu, aby si ľudí nechal pri prestupe na Trnku aj tak šlapať polmaratón mi príde rozhodne blbšie riešenie, ako napr. celú tú linku končiť na Zlatých s rozumným prestupom (zast. L65) na kapacitne posilnenú L4. Ale to je zas o inom