Prestup na Trnavskom mýte by sa mal zlepšiť

Rekonštrukcia podchodu na Trnavskom mýte uľahčí prestupovanie aj prístup k električkovým zastávkam.

Po rokoch chátrania sa bratislavskí cestujúci môžu tešiť na zlepšenie podmienok pri prestupe na Trnavskom mýte, ale aj pri prístupe na električkové nástupištia. Do jari 2018 sľubuje nový nájomca podchodu, spoločnosť Immocap Group, a. s., ktorá postavila i neďaleké nákupné centrum, komplexnú modernizáciu podchodu. Spoločnosť bude mať podchod v prenájme za 1 € ročne na 15 rokov (s možnosťou opcie na ďalších 5 rokov) pod podmienkou kompletnej revitalizácie priestoru podchodu a vstupov do podchodu v minimálnom objeme viac ako 1 mil. € bez DPH.

Investor chce s rekonštrukciou podchodu začať čo najskôr

Investor chce s jeho prestavbou začať čo najskôr - hneď ako získa potrebné povolenia -, pričom predpokladá, že počas prebiehajúcich prác bude prevádzka podchodu obmedzená iba do nevyhnutnej miery. „Okoloidúci sa nemusia obávať uzatvorenia podchodu, lebo to ani neprichádza do úvahy, keďže podchodom prejdú denne tisícky ľudí,“ približuje Martin Šramko, generálny riaditeľ Immocap-u. Investor v tejto chvíli nepredpokladá ani výrazné dopravné obmedzenia, avšak závisieť to bude aj od samotného režimu prestavby, ktorý sa presne nastaví až po spustení prác. Tie by mali trvať, podľa informácií z materiálov z mestského zastupiteľstva, približne do polovice októbra 2017.

Rekonštrukciou prejdú i zastávky, chýbať nebudú aj zastávkové displeje či multifunkčný automat

Okrem podchodu samotného by rekonštrukciou malo prejsť aj všetkých 7 vstupov doň, pričom každý z nich by mal byť vybavený výťahmi, vďaka čomu by mal byť dostupný i pre menej mobilných cestujúcich. Eskalátory po novom budú dostupné iba pri východoch k tržnici, Istropolisu a OC Central. Rekonštrukciou by mali prejsť aj električkové zastávky, ktoré by svojím vzhľadom mali zodpovedať architektonickému stvárneniu podchodu. Pri východoch z podchodu by taktiež mali byť umiestnené displeje s najbližšími odchodmi liniek a v podchode by nemala chýbať ani elektrická prípojka pre multifunkčný automat na cestovné lístky, či predajňa DPB so sociálnym zariadením pre vodičov, ktorú si dopravný podnik prenajal už v auguste 2014. Immocap tiež sľubuje osadenie nových nových odpadkových košov, nový náter stĺpov trakčného vedenia, odstránenie polepov a grafitov a vyčistenie verejného priestranstva. Súčasťou ich riešenia by malo byť aj vytvorenie priestoru pre kaviareň vedľa svetlíka pred Istropolisom ako súčasť konceptu podchodu.

Podchod by mal fungovať nepretržite naďalej

Zrekonštruovaný podchod ponúkne plochu 1350 m2 pre rôzne obchody a služby pre okoloidúcich, z toho cca 140 m2 bude ďalej prenajímať dopravnému podniku. „Pokiaľ ide o využitie priestorov, našou snahou je vytvoriť zaujímavý mix pre ľudí, ktorí využívajú MHD, ale aj pre tých, ktorí podchodom prechádzajú. Chceme, aby si Bratislavčania podchod obľúbili, aby v ňom mali dostupné potrebné služby a cítili sa v ňom bezpečne,“ vysvetľuje Šramko. Chýbať by tak nemali ani malé potraviny, občerstvenie, či trafika. Hoc podľa nedávno medializovaných informácií investor počítal s prevádzkou iba po väčšinu dňa, dnes deklaruje, že bude cestujúcim prestupujúcim v tomto prestupnom uzle medzi linkami MHD podchod slúžiť nepretržite, pričom podchod bude rovnako nepretržite sledovaný kamerovým systémom a strážnou službou.

Aktualizácia 29.11.2016: Developerská spoločnosť Immocap podpísala nájomnú zmluvu o nájme podchodu s Magistrátom hlavného mesta SR Bratislavy.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: matt11 #31:
No zrovna ta L53 tiez moc nepomaha Soravii kedze mimo spicky je to este horsia jak 63tka,ktoru predcasom posilnili z 30 na 20 minut.

S tou 53 neblazni na Hlavnu stanicu "pre pana Jana" . 53tka by mohla kludne koncit na novom terminali Zlate piesky hoc aj ako pripoj na kazdu L4 a mimo spicky na kazdu druhu L4. Obsluha Soravie by sa doriesila agregatovou L205 s ukoncenim tiez na terminali Zlate piesky.
Reakcia na: Rubber38 #25:
2. Nie je to hovadina ale fakt.
Jednoducho bez obmedzenia ostatných to tam nevytočíš.
To ani nehovorím o každodenných zápchach na celej Karadžičovej čo by ešte viac viedlo k nepravidelnosti na tejto linke podobne ako L50.

L3 jasne že rieši iné prúdy no vieš z nej v pohode prestúpiť na Farského a dostaneš sa kam potrebuješ v Petržalke. Prípadne stále ako doteraz prestup na hrane z L201,209

Reakcia na: Rubber38 #27:
53 ale obsluhuje aj shopping park soraviu, takisto obsluhuje aj vozovnu trnavka a pod. ked nastupuje dost ludi pretoze 63 ma mimo spicky dost zly interval, takze by si zbytocne zhorsil dostupnost, takisto by sa ti podakovali ludia z vajnor a okolia za prestup navyse, kedze 4 nechodi vsade a neviem ako by sa dostali na roznavsku/trnavsku kedze elektricka ide po vajnorskej.

Viem si predstavit skorej predlzenie 53 na Hlavnu stanicu alebo Racianske myto..
Reakcia na: Ibiza #7:
Priechod od električkových zastávok ku tržnici nemusí byť len neriadený. V tomto mieste (aj kvôli zákrute) je lepší riadený a koordinovaný s križovatkou Trnavské mýto. Chodci by mali voľno vo fáze, keď majú voľno autá zo Šancovej. Do Krížnej vtedy vchádza minimum vozidiel a zelená pre chodcov by bola zároveň dostatočne dlhá. V ostatných fázach (autá od Vajnorskej a od Trnavskej cesty) by mali chodci červenú, takže prejazd by bol plynulý. Ak by ho teda nebrzdila križovatka s Karadžičovou, lebo to je to naozajstné miesto, ktoré zabezpečuje neplynulú premávku ?

Tiež je vhodné presuť priechod od električiek k Levickej až za križovatku s touto ulicou, aby chodci nevychádzali hneď spoza autobusu.

A do celej línie Levická - tržnica doplniť aj cyklotrasu s priechodmi. Všetko toto sa dá spraviť bez negatívneho dopadu na IAD a zároveň to zvýši bezpečnosť a komfort pre chodcov aj cyklistov.
Reakcia na: S499.1023 #22:
Tak áno - nemusí, len potom je tam zvýšené riziko nehôd.
Nahradiť tri eskalátory výťahmi... No neviem. To môže ešte viac podporiť prebiehanie cez cestu alebo koľajnice. V každom prípade som na túto rekonštrukciu zvedavý. Dať električkové nástupišťa pod jednu veľkú strechu by bolo super, ale to asi nehrozí.
Reakcia na: MatejBA #26:
L33 sa aspoň rieši, po reko KV šalindráhy (vrátane terminálu Molecova) to bude myslím vcelku komfortná cesta do centra, tam ten prestupný systém naozaj dostane vhodné podmienky. Ale v čom je lepší prístup z Vajnor na Trnko (a ďalej) priamou L53 (a nutným peším presunom rovným rodinnému výletu na Kamzík) voči príp. L53 s KOMFORTNÝM (to je jedno kde, kludne napr. aj na Voz. JD) prestupom na šalinu, to mi uniká. Časovo nulová úspora (navyše šaline na Vajnorskej nehrozí riziko dopravnej zápchy), akurát sa prepravný prúd na Trnavskej delí medzi ďalšiu linku v duchu "od všadiaľ všade"
Reakcia na: Rubber38 #25:
"3. Ono zas 2x prestupovať pri takmer akejkoľvek ceste, ak nechceš bariérový, či štvrťkilometrový presun, tiež nepatrí medzi štandardy 21. storočia."

Takze kedy mozeme cakat predlzenie L33 celodenne napriklad na ASMN? 🙂
Reakcia na: david1 #16:
Eh ?

2. je hovadina, keby sme rušili každú kĺbovú linku, ktorá má v trase pravotočivú odbočku vynucujúcu si zásah do vedľajšieho pruhu, tak môžeme zrušiť rovno celú BA MHD

L3 rieši úplne iné prúdy, ako L68. Brať celú Petržalku, ako jeden konkrétny zdroj/cieľ je hovadina, keďž je to sídlisko jak dva Trenčíny (o dôležitých doboch, kt. tieto linky obsluhujú mimo Pétržky ani nehovoriac)

3. Ono zas 2x prestupovať pri takmer akejkoľvek ceste, ak nechceš bariérový, či štvrťkilometrový presun, tiež nepatrí medzi štandardy 21. storočia. Petto zas neni úplne mimo, ťahať L53 cez pol mesta len kvôli tomu, aby si ľudí nechal pri prestupe na Trnku aj tak šlapať polmaratón mi príde rozhodne blbšie riešenie, ako napr. celú tú linku končiť na Zlatých s rozumným prestupom (zast. L65) na kapacitne posilnenú L4. Ale to je zas o inom
Reakcia na: Ibiza #11:
Treba to vysvetlit vedla vo Viedni.
Reakcia na: Viko #6:
Ano vyzera to tak, ze DPB dostal cast dotacie na to aby ju vratil mestu v podobe najomneho.
Reakcia na: Ibiza #7:
A prečo by MUSEL? Nemusí.
Reakcia na: Pe67 #4:
Bol si niekedy v Lipsku pred stanicou?
Reakcia na: Melange #3:
Neriadené priechody pre chodcov hej ale miest pre prechádzanie tam môže byť hocikoľko.
Reakcia na: Viko #6:
1. Je to len 70 € ročne.
2. Platí to mestu, ale tie peniaze si určite uplatní ako ekonomicky oprávnený náklad a mesto mu ich refunduje.... takže v konečnom dôsledku nikto nič nezíska.
Reakcia na: Petto #17:
Z 53 na električku nie je o nič ďalej ako z 61 63 74 204 na električku...
Reakcia na: Mike #15:
Ja nie, len mi prisli prestupy do centra na eliny neatrakivne od vystupista. Ked uz sa robia kadejake viedenske zastavky, primknute zastavky tak aj 53 by som potiahol blizsie k Trnku na eliny. To solo L53 by nemal byt problem tocit okruhom Trmy-Racko-Trmy.
Reakcia na: Rubber38 #9:
2. Točenie cez Račko sa zrušilo pre prudké uhly z Karadžičovej a blokovanie dvoch jazdných pruhov.
Teraz rýchle spojenie z Petržalkou z Račianskeho mýta zabezpečuje L3.
3. Keby robila okruh L53 cez Karadžičovu podla mňa zbytočný nabrala by tam aj dalšie meškania hlavne poobede. Dá sa z nej na hrane prestúpiť na Bajkalskej v oboch smeroch.
Reakcia na: Petto #14:
A prečo potrebuješ L53 na Račko?
Reakcia na: Rubber38 #9:
To sa bavime hadam o par metroch navyse/jazdu. To neverim ze by bol problem kedze na ceste na Vajnory by siel uz priamo cez Zimak a nesiel by obklukou cez Vajnorsku+Bajkalsku ako dnes.