Ikarusy 415 pomaly končia

V prevádzke zostala už len necelá desiatka týchto autobusov.

Ku koncu októbra 2014 boli pre zlý technický stav na vyradenie odstavené petržalské autobusy Ikarus 415 #2022, 2023, 4102 a 4119. V premávke tak zostáva posledných 9 autobusov tohto typu, ktoré už nespĺňajú požiadavky kladené na modernú, bezbariérovú a ekologickú mestskú dopravu.

Maďarské autobusy Ikarus 415 boli do Bratislavy dodané v rokoch 1997 a 1998 v celkovom počte 44 kusov, pričom najväčší počet ich prišiel pred komunálnymi voľbami v roku 1998. Autobusy sa počas svojej prevádzky v Bratislave nepodrobovali väčším opravám a tak väčšina vozidiel dojazdila v pôvodnom stave. Pokus o plynofikáciu jedného vozidla skončil jeho vyradením, rovnako aj neúspešný pokus o generálne opravy s výmenou rámu skončil vyradením dvoch autobusov. V súčasnosti sa vozidlá vyraďujú rýchlym tempom prevažne z dôvodu zlomenia nosných konštrukcií.

Z ulíc Bratislavy sa postupne strácajú aj kĺbové Ikarusy 435, z ktorých je ešte v premávke 16 vozidiel.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Zbohom IK. Budu nam chybat Autobusy..... Posledne co tu ostane reprezentovat autobusy budu MBCC... 280, 272, 435...vsetko dobre mizne 😞
R.I.P. Ikarusy... budete chýbať. ?
Bude rozlúčka? ?
Reakcia na: fanatikmhd #1:
No veru, klbaky uz len SOR (na veky vekov ) a 41 Medakov. ?
Všetkú česť týmto autobusom. Slúžili poctivo, prežili aj ťažké podmienky, česť ich pamiatke. Budú mi strašne chýbať. Dúfam že bude rozlúčka ?
Uvažuje sa nad nejakým historickým vozidlom z Ikarusov radu 400 ?
Reakcia na: Jan Vartas #6:
Čo sa týka IK 415, zatiaľ nie je žiaden voz, ale IK 455 bude #4804 ... A ja len toľko, že kebyže viem, že tu majú kvalitných nástupcov, určite by mi chýbali menej. Lenže vždy keď mi prišiel Ikarus, odviezol som sa v pohodlnom a priestrannom autobuse a jazda bola vždy super. V posledných mesiacoch to sú už nenormálne zanedbané vraky a "zlepence", čo sú zadrbané a trieskajú, ale cez to všetko, budú chýbať. Aj oni si to tu vytrpeli, väčšina až do úplne posledných kilometrov v premávke a vydržať okolo 15 rokov bez GO ... Všetka česť.
Je pravda, že modernizovali Bratislavu. No napriek tomu, že ich generácia tu bola dosť krátko, prišli mi dosť zničené.
uz aj 2812 a 4871 vyradene pre zlomenie, este 16ks.
Vie sa na koľko rokov im výrobca udával životnosť?
Reakcia na: skopi #7:
aj prve sorky jazdia bez GO pomaly uz tak isto dlho a su v ovela lepsom stave ako ikarusy, takze ikarusy boli celkom dost smejdy ?
Reakcia na: TeBeCe #11:
A ešte po akých cestách tie SORky jazdievajú napr. na 79! Keby im raz za čas vymenili tie tlmiče, ani by človek nepovedal, že už toľko majú odrobené. ☺
Reakcia na: TeBeCe #11:
No, ono šmejdné sú tu skôr iné busy ? Ale hej, aj kinderká sa držia zatiaľ, ale moc sa tam nedá moc hovoriť o pohodlnosti cestovania, na rozdiel od Ikarusov. Tak či tak, pokiaľ viem, Ikarus vtedy krachoval, treba zobrať do úvahy aj to.
nizkopodlazak by sa hodil ako historicke..
Boli to tie najlepšie autobusy ❤
Bolo by fajn vyradiť a pomaly nahradiť aj staré kĺbové Karosi ktoré už myslím pamätajú aj viac ako Ikarus.
Reakcia na: semele #16:
Nahodou, su sice starsie, ale zato mali velmi kvalitnu GO, takze myslim, ze väcsina je este v pohode (urcite sa s Karosami jazdi prijemnejsie ako z niektorym z novych busov...)
Reakcia na: Error 0x007 #17:
Karosy sú celkom fajn, ale ak z nich má 15-20 stáť, radšej za nich nájsť adekvátnu náhradu, čo je tu aj tak viac-menej nereálne. Ale súhlasím, že v Karosách sa cestuje celkom dobre. Podobne, a možno aj lepšie jak v Ikarusoch. ?
Reakcia na: skopi #18:
No, hlavne v nich nemám pri ceste pocit, že mi každú chvíľu spadne strecha hlavu ? Nič (väčšinou) neni odpadnuté, nič tam tak strašne netrieska pri každom prechode nerovnosti, na rozdiel od Ikarusov
Reakcia na: Rubber38 #19:
Áno, v tom máš pravdu, Karosy sú oveľa kvalitnejšie, aj vďaka dobrej GO, ale taká Karosa mi už po tých rokoch príde príliš okukaná, keďže som v Karosách vlastne precestoval celé detstvo. Ikarus som si za tie roky obľúbil viac, ale Karosa je legenda na cestách, to treba uzmnať ?
Reakcia na: skopi #20:
z môjho pohľadu (cestujúci) sú dlhé Karosy asi jedny z najlepších busov, aké tu boli (vykurovanie, sedadlá, logické a priestranné usporiadanie interiéru), trochu nedomyslené (resp. nebezpečné) boli len dvere otvárané von... uznávam ale, že ich čas napriek tomu musí prísť, keďže nie sú nízkopodlažné ?
Reakcia na: anbis #21:
Absolútny súhlas. No aj cez to všetko, mali by nájsť za ne adekvátnu náhradu, lebo nič nie je nekonečné, ani oživovanie Karos, aj keď to niekedy tak vyzerá ?