Dopravný podnik predstavil nový autobus Solaris Urbino 10

Midibus bude zaradený do premávky v piatok 17. októbra.

16. októbra 2014 predstavitelia Dopravného podniku Bratislava a mesta odprezentovali prvý midibus Solaris Urbino 10, ktorý bol dodaný 11. októbra. Autobus je nízkopodlažný, plne klimatizovaný a obsahuje prvky informačného a kamerového systému, aké je možné vidieť aj v novododaných trolejbusoch Škoda SOR. Vonkajší reproduktor na vyhlasovanie informácií pre nevidiacich je však na rozdiel od trolejbusov integrovaný v spodnej časti karosérie pri predných dverách.

Midibus je vybavený naftovým motorom Cummins spĺňajúcim normu Euro 6, automatickou prevodovkou Voith a má kapacitu 75 cestujúcich. Počas tohto týždňa boli vybavené formality potrebné k jeho prevádzke, pričom prebehlo aj zaškolenie vodičov, takže do premávky by mal byť zaradený v piatok 17. októbra na linke 30 premávajúcej medzi Mostom SNP a Lamačom.

Príchod zvyšných 4 midibusov je očakávaný podľa zmluvného harmonogramu najneskôr do konca novembra. Ďalších 5 rovnakých vozidiel by malo byť zakúpených s využitím zmluvnej opcie v roku 2015. Okrem vozidiel tohto typu by mali byť do postupne dodávané aj autobusy Iveco Urbanway 12M.

Solaris Urbino 10 je druhým typom autobusu od tohto poľského výrobcu, ktorý bude jazdiť v uliciach Bratislavy. Prvými zástupcami vozidiel značky Solaris v Bratislave sú 15-metrové autobusy Urbino 15 s pohonom na stlačený zemný plyn, ktoré dopravný podnik prevádzkuje od roku 2006.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Len jednym slovom : WAAAU ?
FYI, prišiel 10.10. a 17.10. už pôjde do premávky? ? ? ?
to máme tak šikovných autobusárov, že sa nemusia školiť tri mesiace na nové vozidlo ako pavučinári? ?
Reakcia na: trolejbus6207 #2:
Zistilo sa, ze novy infosystem stale nefunguje, tak nie je sa co ucit ?
Reakcia na: trolejbus6207 #2:
Nie, len vozidlo pride uz hotove bez zavad zo zavodu nie ako lowcost trolejbusy s dierami ,poruchami a prasklinami.
Reakcia na: Petto #4:
? ? ? ? ?
Reakcia na: trolejbus6207 #2:
to bude asi tým, že toto vozidlo dodáva renomovaný producent vozidiel na mestskú hromadnú dopravu a nie renomovaný producent poľnohospodárskej techniky ....


... áno Samo, uvedomujem si, že sa opakujem, ale vždy si rád kopnem do SOR
Reakcia na: gejza #6:
SOR nevyraba polnohospodarsku techniku.
Reakcia na: TeBeCe #7:
ja sa MHD-čkou nevozím, podľa mňa usporiadanie 2+2 je totálny nezmysel v našich zemepisných šírkach oproti usporiadaniu 2+1, ale neveril by som, čo urobí šírka stupienka, však ten Solaris vyzerá podstatne širší... ?
Pekne.

Ale vie niekto, preco stale pouzivaju BS 210 displeje? Preco nie BS 310?
Reakcia na: t6a5iii #10:
Žeby preto, lebo BS 210 sú lepšie čitateľné za svetla? 🙂 Alebo sa mýlim?
Reakcia na: t6a5iii #10:
BS 210 je DOT-LED technológia, ktorá aj keď je na výrobu o niečo komplikovanejšia a cenou trochu vyššie má viacero predností pred radou BS 310, ktorá je len klasický displej pozostávajúci z LEDiek ako napr. EmTest. ?
Reakcia na: TeBeCe #7:
Pre mňa sú Vianoce už len to že sa mám kam postaviť aby som nezavadzal a pritom ma nevyhodí agresívny dôchodca s palicou lebo si chce sklopiť sedadlo ?
Reakcia na: gejza #6:
Nechceš sa ty "buditeľ národa" presunúť so svojimi pri***anými príspevkami na fórum, ktoré je bližšie tvojej inteligenčnej kategórie? ? Počul som že u kuchárov je vítaný každý zanietení antisorfanatik (však preto je tam aj taká úroveň diskusie). Môžeš tam pokojne napísať aj 10 príspevkov v ktorých budeš rýpať na Sorky naraz a nikomu to prekážať nebude. Práve naopak získaš tam popularitu akú hľadáš tu. Nenič teda prosím úroveň diskusie snáď na jedinom normálnom fóre k doprave.
Reakcia na: Tedomík #14:
Rozprávka pre dospelých.

NIEKTO si kúpi krachujúcu fabriku na poľnohospodárske stroje a začne vyrábať "vozidlá pre hromadnú dopravu ". Prostredníctvom skorumpovaných komunálnych politikov si presadí, že tí budú nastavovať pravidlá kúpy vozidiel pre nimi prevádzkovanú hormadnú dopravu tak, aby sa nakupoval tovar práve z NIEKOHO fabriky. Tým dochádza k výraznému plytvaniu prostriedkov príslušnej samosprávy, pričom nezostáva na plnenie iných dôležitých úloh a poskytovanie služieb obyvateľstvu. Nakoľko sa do týchto nákupov čiastočne dávajú aj štátne prostriedky, dochádza taktiež k plytvaniu prostriedkov štátneho rozpočtu a prehlbovaniu defictu verejných financií so všetkými súvisiacim negatívnymi dôsledkami. Je len logickým výsledkom, že frustrované obyvateľstvo cíti odpor voči NIEKOMU, kto ho okráda. Viem, frustrované obyvateľstvo by mohlo vziať samopaly a ísť NIEKOHO odbachnúť, ale podľa všetkého to vyzerá, že zatiaľ nemá dostatok nábojov. ... a tak svoj hnev ventiluje inak ....
--------------------------------------------------
P.S.: som rád, že sem môžem chodiť a čítať veci, ktoré ma zaujímajú. Popularitu nehľadám, mám v živote iné priority. Ďakujem za porozumenie.
keď sa na to tak kukám, tam by mi vôbec nevadilo keby sa namiesto tých Iveco Urbanway kúpili ďalšie Solarisy, kľudne aj 15stky a namiesto Soriek 18stky Urbina ... možno po 10-15 rokoch keď sa budú obmieňať terajšie SORky sa to i podarí, budem dúfať ... itak nechápem ako je možné že v DE a SWI sa presadzujú Solarisy vo veľkom len tunak akosi nie 😞
Reakcia na: gejza #15:
Ikarusy a Karosy sa tiež nakupovali za podpory štátu, dokonca bolo nariadené ktorý výrobca a ktorý typ. Dnes sa kupujú busy podľa najnižšej ceny, najlacnejšej údržby, to že vyhráva SOR je už len na jeho šikovnosti.
Reakcia na: Petto #4:
Len aby si nebol prekvapený, že aj nový solaris pokojne môže mať závady. Len o nich zatiaľ nevieš. Košické Solarisy sa tiež po dodaní museli zaradom dodatočne spevňovať, lebo praskali sklá. Na úplne nových vozoch.
Reakcia na: tbus #17:
"to že vyhráva SOR je už len na jeho šikovnosti."
pokiaľ nebudú nastavené podmienky výberka protekčne a bude naozaj férový tender (také tu ešte nebolo), tak nech sa v ňom ukáže, ako je na tom reálne JeTiho pomsta
Reakcia na: luky133 #12:
Zaujimave. Ake prednosti ma BS 210 proti 310? Len som zvedavy. Dik.
Reakcia na: tbus #18:
To boli vozidla 1.serie, ktore sa tu tiez testovali na zac. milenia.
Reakcia na: tbus #18:
Tak, ked uz Kosice vychytali tie muchy, nemohli by nam ich poslat? Ved mate prebytky 😃
Reakcia na: d3k0 #22:
Ta dze sce buli, kedz mi prve tri predavali? ?
Reakcia na: Dispecer #23:
Skor sa mali odkupit tie kosicke jazdene mikrobusy za vraj odpredany 2 Tr - 6401, bo mikrobus linky v BA jazdia podobne ako 25 Tr takmer bez rezervy
Reakcia na: t6a5iii #20:
Tu máš popis technológie DOT-LED:
http://www.buse.cz/cz/technologie.htm

Inak povedané 310 je klasický displej pozostávajúci len s diód a práve tým, že diódy svietia je tvorený text. T.j. ak vypnem napájanie elektrického okruhu v autobuse displej zhasne.

Displej 210 je tvorených technológiou DOT-LED. Obsahuje terčík, ktorý tvorí text a zároveň je podsvietený LEDkou. Ak vypnem napájací okruh text ostane len nebude podsvietený. Zároveň je tu aj nevýhoda, že po čase môžu terčíky zaseknúť je to vidieť aj v BA na starších autobusoch. Výhodou je lepšia čitateľnosť za všetkých svetelných podmienok, je čitateľný aj z iných uhlov a taká vlastnosť čo poteší šutošov tak dá sa ľahšie vyfotiť ako klasický LED panel. ? Niekto ďalší istotne dodá ďalšie výhody.
Reakcia na: kecho #19:
Co bolo nefer na poslednou autobusovom tendri?
Reakcia na: 810zssk #26:
*poslednom
Reakcia na: gejza #15:
A ako si ten NIEKTO presadil, že ním vyrábané vozidlá bude vo veľkom nakupovať aj jeden z najväčších dopravcov v Európe - Arriva (viď Arriva Nitra, Ostrava, Východní Čechy...). Ja neviem, preto sa ťa pýtam.
Reakcia na: Petto #24:
Súťaž na ne je vyhlásená, pokiaľ viem, odpredané zatiaľ neboli...
Reakcia na: Valec #28:
Odpoveď na Tvoju otázku samozrejme nepoznám, ale nakupuje Arriva SOR-y aj pre svoje podniky mimo územia bývalého Československa? Tentokrát nechcem rýpať, len som zvedavý a priznám sa, že sa mi to nechce hľadať... Inak bude zaujímavé sledovať, či Arriva Teplice bude pokračovať v nákupoch troloSorov po tých prvých troch trojdverových 30Tr, čo kúpili koncom minulého roka. Prevádzkuje Arriva okrem Teplíc trolejbusy ešte niekde? Ozaj, prečo nekúpili štvordverové, nepoznajú dogmu o rýchlejšej výmene cestujúcich? Dokonca aj v Nitre posledná séria NB12 je už len trojdverová(teraz už rýpem, odpustite mi to ?)
Reakcia na: trolejbus6207 #30:
Pre zaujímavosť, trojdverové SOR NB 12 sú v Nitre u vodičov i cestujúcich dosť neobľúbené. Majú podstatne horšie riešený interiér (usporiadanie sedačiek 2+2, úzka ulička, veľká vzdialenosť medzi prednými a zadnými dverami). Ak na linke vyskočí kapacitný problém, často je to práve u týchto vozov. U vodičov som sa stretol s názorom, že to "nie sú zlé vozy, len keby aj štvrté dvere mali" 🙂
Reakcia na: Vladimír #31:
očakával som Tvoju reakciu, je pre mňa veľmi prekvapivá, načo potom také kupovali, že by nevydarený pokus? ?
Reakcia na: Vladimír #31:
Z toho co pises mi to pripada ako keby islo o akusi primestsku verziu. Predpokladam ze SORka by vedela vyrobit aj NB12 v beznej konfiguracii interieru bez tretich dveri, ktore by sa nahradili parom sedaciek, alebo takym niecim?
Až na tú klimatizáciu, ktorá mi pripomína Sor a zvonenie, je dosť dobrý.
jupi dalsi otrasny autobus v ktorom je plno schodikov a uzke ulicky...parada
Reakcia na: Hrehi #35:
Odhliadnuc od znacky vozidla, ako by si odstranil schodiky nad napravou v nizkopodlaznom vozidle ? Mensie kolesa sa sice daju urobit, no pri vytlkoch v BA by tam asi nechal bus celu napravu. ?
Reakcia na: Petto #36:
ja nie som ing. ale z pohladu cestujuceho su to otrasne busy /a trolejbusy/...vsetky tieto nove nizkopodlazne...ked je autobus plny v ulicke moze stat maximalne jeden clovek vedla druheho a ked este niekdo vystupuje zo stredu autobusu zo sedadla pri okne tak to je taky maly tetris...v ikarusoch sa pohodlnejsie cestovalo este i v klboch sa dalo stat normalne a bolo tam dost miesta nie ako v tychto radiatorovych klboch...bol by som rad keby sa ftacnik a pociatek v nich len nefotili kvoli pr ale aj cestovali v spicke
Reakcia na: Hrehi #37:
A ako teda navrhujes riesit obnovu vozoveho parku? Obnovime vyrobu Karos B700?
Reakcia na: Hrehi #37:
Nie je potrebný ing. titul na to, aby si človek dokázal uvedomiť, že neteba hľadieť len po špičku svojho nosa a MHD cestujú aj starší ľudia, ktorí neznášajú veľmi pohodlne šplhanie sa po schodoch do vysokopodlažného vozidla. Podobne by Vám poďakovali matky s kočíkmi, ľudia na vozíkoch a podobne. A tiež sa pýtam otázku, ako inak by ste riešili interiér v nízkopodlažnom autobuse?
Reakcia na: richardhudec #39:
Si si ešte nezvykol, že slováci musia všetko ofrflať?
Reakcia na: richardhudec #39:
ved prave o starych ludi a matky ide...kazdy den vidim ako babky cestujuce na mileticku v 66 musia splhat po schodoch do ulicky a potom este dalsi aby si sadli...a co sa tyka interieru staci pohladat na googli a zistite ze to ide...http://en.wikipedia.org/wiki/Low-floor_bus#mediaviewer/File:Blacksburg_Transit_New_Flyer_low_floor_bus_interior.jpg
http://ttmg.org/photos/ozamora/Metrolink_Eldorado_Interior.jpg
Reakcia na: 810zssk #38:
v klude aj hrkalky ikarusy 😃...kazdopadne by DP mal obnovovat tak aby nenutil cestujucich k froterizmu pretoze takto ludi z aut do mhd nenalaka
Reakcia na: Hrehi #41:
Autobusy značky SOR majú veľmi zle riešený interiér množstvom schodov. Solaris je v tomto lepší. A to, čo ukazuješ na fotke je low-entry autobus, ktorý nie je "low-floor", alebo inak povedané plne nízkopodlažný. Ako vidíš, v zadnej polovici je podlaha vyvýšená a teda aj ľudia, ktorí by nastupovali cez zadné dvere by mali sťažený nástup. Takého autobusy sa predovšetkým používajú v prímestskej doprave - viď napríkklad nové Citelisy Slovak Lines. 😉
Reakcia na: richardhudec #43:
Slovak Lines nema Citelisy, ale Crosswaye.
Reakcia na: Hrehi #41:
Ty si nejak protirecis, najprv "nizkopodlazne fuj", potom "nizkopodlazne treba"...
Reakcia na: Error 0x007 #45:
nemas pravdu...ja riesim nekomfortny interier tycho busov
Reakcia na: Hrehi #46:
Najprv si vravel, ake su vsetky tie nove nizkopodlazne busy otrasne, zaroven si oslavoval Ikarusy (To nekritizujem, aj ja mam radsej Karosy ako kopu inych busov). Ked niekto odpovedal, ze NP vozidla su vhodnejsie pre starsych a mamky s kocikami, tak si suhlasil a kritizoval vysokopodlazne vozidla (ako kinderka na L66). Potom si ale zase vravel, zeby DP kludne mohol obnovovat vozovy park vysokopodlaznymi (!) Ikarusmi, aj ked si tesne predtym kritizoval schodiky.
Mne to pripada, ze sa trosku vo svojich nazoroch rozchadzas...