Prišiel prvý Solaris Urbino 10

V sobotu 11. októbra 2014 bol do Bratislavy dodaný prvý z pätice nových midibusov typu Solaris Urbino 10. Nízkopodlažný klimatizovaný midibus s naftovým pohonom a s kapacitou 75 cestujúcich dodala bratislavskému dopravnému podniku poľská firma Solaris Bus & Coach, ktorá sa stala víťazom verejnej súťaže pre túto kategóriu vozidiel.

Nový midibus bol zaradený do vozovne Jurajov dvor pod číslom 2001. Po vybavení potrebných formalít a zaškolení personálu by sa mal v najbližších dňoch zaradiť do premávky s cestujúcimi na linke 30 premávajúcej medzi Mostom SNP a Lamačom.

Príchod zvyšných 4 midibusov je očakávaný podľa zmluvného harmonogramu najneskôr do konca novembra. Ďalších 5 rovnakých vozidiel by malo byť zakúpených s využitím zmluvnej opcie v roku 2015.

Solaris Urbino 10 je druhým typom autobusu od tohto poľského výrobcu, ktorý bude jazdiť v uliciach Bratislavy. Prvými zástupcami vozidiel značky Solaris v Bratislave sú 15-metrové autobusy Urbino 15 s pohonom na stlačený zemný plyn, ktoré dopravný podnik prevádzkuje od roku 2006. Medzi cestujúcimi sú obľúbené svojim dobre riešeným interiérom.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
"Po vybavení potrebných formalít a zaškolení personálu by sa mal v najbližších dňoch zaradiť do premávky"

Čo znamená pre Dp pár dní? Tri- štyri mesiace, rovnako ao pri krátkych a kĺbových trolejbusoch. Alebo ináč, kedy skutčne plánujw tento autobus dať do prevádzky? V januári, alebo ešte neskôr?
Reakcia na: Juraj76 #1:
o mesiac sú voľby, treba sa poponáhľať, aby mali novinári o čom písať 😉
Medzi cestujúcimi? Medzi šotoušmi akurát tak....
Reakcia na: Juraj76 #1:
Dufam ze to nebude ako s tbusmy a ze nebudu muset riesit to co u nich ale oproti soru sa mi to zda byt spolahlive
Prečo ich nenasadia na 28-čku? Do ****, nech sa idú pozrieť ako praskujú vo švíkoch počas obeda, keď majú až polhodinové intervaly, alebo poobede, keď nechodí 133, zbiera študákov v Družby, DD, Devín aj časť DNV. Vidno že do tohto spoja, nik kompetentný z DPB, jak je rok dlhý nepáchne. Teraz tam chodia malé SORy, tieto sú širšie, pomohlo by to aspoň trochu.

Jednoznačne to chce ale posilniť kapacity, najmä po tom, čo teraz zahájili stavbu bytoviek záhrady Devín http://www.zahradydevin.sk/
Reakcia na: JaSomTu #6:
Keď ich tu bude 5, možno pôjdu aj na 28mičku.
A pre Devín a DNV 28mička bohate postačuje ako je teraz, aj s rezervou. Ona kapacitne nestíha lebo s ňou chodia celé Dlhé diely z Eurovei a plus študáci z intrákov v Mlynskej, Družby a Lafranconi na UK na Šafko.. a poobede opačne..
Reakcia na: Mike #7:
Ja som v spicke zazil celkom plnu 28 aj na Devinskej ceste, mierne posilnenie by prospelo.

Kazdopadne, prioritne naozaj treba riesit ten usek Riviera - Nove SND, ale akosi sa na to kasle a radsej sa vymyslaju nezmysly so 41...
Reakcia na: JaSomTu #6:
Srandista, ved to su midi autobusy s kapacitou cca 75 ludi, take cca jazdia aj teraz na L28 (typ SOR BN 10,5), ale ako ti pisal Mike, dockas sa ich tiez na L28, tak potom cakame tvoje nadávky ?.
Reakcia na: 810zssk #8:
Nezmysly 41 su len politickeho charakteru a zrejme aj docasneho, tak nech si ju uziju. Riesenie useku Nove SND - Riviera je,ale toto forum sa snim nestotoznuje. ? Skusal som na mestskom zastupitelstve poobednu 133 namiesto rannej,ale nepreslo.
Ked to chcu riadne otestovat nech to daju na x13 a tam by bolo dobre posilnenie aj na klbaky len tie sa tam nemestia tie corexy dufam ze tam daju ked dojdu ale revizory sa tam kaslu raz do tyzdna ich stretavam a snazia sa kontrolovat listky v tej tlacenici
V súvislosti so Solarismi, viete mi niekto povedať koľko ich je v súčasnosti odstavených a prečo sa neopravujú? Vďaka.
Reakcia na: Peto3700 #12:
dlhodobo 4
http://imhd.sk/ba/vozidla/vozovy-park.html?he=&ht=x&h1=8&hc=0&hr=0&hz=0&hx=
zrejme su drahe ND a to sa vedeniu nepozdava...
Reakcia na: Mike #7:
presne tak
Reakcia na: 810zssk #8:
skôr je nezmysel L64 a nie L41.
Reakcia na: Citario #11:
Skôr zlepšenie intervalu hlavne v špičke a počas dňa cez víkendy ako klbáky. Večer po deviatej je obsadenosť do 5 ľudí.
Kiežby aj všetky 15 metrové plyňáky boli poopravované a prelakované na červeno. Keď ich vtedy mohli hneď ako nové biele na ten príšerný zeleno žltý náter. Však aj v Zlineri posledne generálkované CNG Karosy B741 už tiež nerobia reklamu SPP. ☺
Konečne máme aj fotku. Fakt pekný voz, páči sa mi, že vonkajší dizajn je kombinovaný s čiernou, čo dodáva tomu vozidlu moderny výzor. Som zvedavý ako budú vyzerať Urbany.
Reakcia na: Michal111 #18:
Mohli dať aj masku čiernu a bol by som s exteriérom úplne spokojný. Vyzerá to elegantnejšie podľa mňa. http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Solaris_Urbino_10_-_Transexpo_2009.jpg
A vidím že majú nového jazvečíka. ?
bol dodany uz v piatok a nie v sobotu
Reakcia na: Mike #7:
Zial 28-cka je vytazena a vela ludi do Devina nastupuje aj od zastavky pri Molecke (vodarenske muzeum sa tusim vola?). A to este neratam pripadnych turistov, ktori chodia aj vo vacsich skupinach pytajuc sa na "chrat tefin" 🙂

12 m autobus by tam urcite nebol od veci. Da sa inak zahustit aj interval.

A myslim si inak ze usek od Molecky po autobusku by mohol byt v pohode zatrolejovany. Len tie peňáze....
Reakcia na: Peto3700 #19:
To je nový dizajn minulého roka ak nie 2012. Samozrejme aj mne sa páči ten dizajn.