Linka 27 bude predĺžená k OC Dubrawa, linka X13 k Novému SND.
Od pondelka 3. marca 2014 budú zmenené trasy liniek 27 a X13 nasledovne:
Linka 27 bude predĺžená z doterajšej konečnej Pri kríži k OC Dubrawa. V smere k obchodnému centru zastaví okrem doterajšieho výstupišťa Pri kríži aj na rovnomennej zastávke spoločne s linkami 20 23 26 120 (smer Devínska Nová Ves), v opačnom smere na doterajšej zastávke. Pred OC Dubrawa bude mať spoločné výstupište a nástupište na parkovisku.
Linka X13 bude z doterajšej konečnej Rajská predĺžená ďalej cez Dunajskú, Mlynské nivy, Karadžičovu, Dostojevského rad, Landererovu a Olejkársku k Novému SND. Späť pôjde cez Krupkovu, Dostojevského rad, Karadžičovu, Mlynské nivy a Dunajskú a od Námestia SNP sa napojí na svoju doterajšiu trasu. Na linke zostáva zachovaný doterajší interval medzi spojmi.
- Nové zastávky v smere Nové SND: Ul. 29. augusta, Wüstenrot, Nové SND (nástupište linky 801)
- Nové zastávky v smere Hlavná stanica: Nové SND (nástupište linky 801), Wüstenrot, Dunajská (nová zastávka za križovatkou s Rajskou)
Tedomík
Prvá trasa (Hl.st.-Kollárovo nám) mala len posilňovať 93, keďže sa neosvedčila mala premávať čiastočne do centra s prestupom na eliny a to po trase Hl.st-Priečna os-STU(prestup na eliny do centra)-Kollárovo nám.-Hodžovo nám.-Hl.st. Na túto trasu bola veľká kritika zo strany verejnosti a preto, keďže sa nesmie jazdiť po peších zónach (Obchodná a Jesenského) a tým pádom sa nemohla obnoviť pôvodná 13 akurát s autobusmi, sa trasa aj tak zmenila a to Hl.st.-Hodžovo nám.-Kollárovo nám.-Medická záhrada-29.08.-Nová budova SND-Šafko. Na tejto trase boli najväčším problémom zápchy. Kvôli nim meškal autobus niekedy až tak, že nestihol odchod z Hl.st. Vo veľkom úseku kopírovala 206 a historické centrum obchádzala. Vôbec sa nenahradila pôvodná električková 13. Na novej trase chodila linka často preplnená, ale z môjho pohľadu sa nejakým spôsobom nechytila a nespôsobila "revolúciu v doprave". Aj preto sa mala od mája 2013 zmeniť trasa na Hl.st.-Suché mýto-Nám.SNP-Šafárikovo nám.-Nové SND. Tá sa nakoniec pre viacero problémov zrealizovala až v auguste. Táto trasa bola úplne ale úplne ideálna. Interval sa skrátil na 15 min. a práve táto trasa si dovolím povedať, že tú "revolúciu" v mestskej doprave jednoznačne spôsobila. Dokonca bola až tak obľúbená, že nebolo nič zvláštne keď sa do autobusu na Námestí SNP v poobednej špičke smer Hl.st. nezmestilo pár desiatok cestujúcich. Dával som sem aj video: http://www.youtube.com/watch?v=leduNcpegmw . Keďže sa nedávno uzavrela Štúrova a na pridanie busu, kvôli predĺženiu trasy v prípade zachovania spojenia Eurovea-hl.st. by asi neboli peniaze, jedine, ak by sa interval predĺžil cez deň na 20 min. z už aj tak neatraktívneho a absolútne nepostačujúceho intervalu, zvolila sa trasa po Rajskú a posilnenie intervalu na 12 min. (hoci sa mi to zdá byť zbytočné, keďže touto trasou prišla asi o polovicu cestujúcich). Keďže sa na zrušenie spojenia Eurovea-stanica veľmi veľa ľudí sťažovalo a nebola zavedená ani žiadna ND z oblasti Eurovea a Šafárikovho námestia, magistrát ustúpil 60 000€ a konečne sa tá trasa zmení. Bude to síce predĺženie o asi 2 min. jazdnej doby, ale podľa mňa sa bude využívať výrazne viac ako na pôvodnej trase a to preto, lebo zajedno nieje zabezpečená žiadna ND z oblasti Eurovea a Šafka, zatraktívni sa interval a ešte sa zlepší dostupnosť Eurovea a Nového SND tým, že sa zmení nástupište. Podľa mňa po prvých dňoch tu budem hádzať linky na youtube zo zastávky SNPčka. Som zvedavý či ten rekord nezmestených presiahne 50tku ? Čo by som však hodnotil negatívne je to, že sa autobus bude vraciať cez Krupkovu ulicu. Hlavne v rannej špičke bola využívaná najmä na Šafko, keďže z tadiaľ študáci chodili na Fajnorku... Teraz bude najbližšia zastávka pre študákov Nové SND (801). Podľa mňa by sa mala x13 vraciať ako 78 a zastaviť na Malej scéne, je to predsa len bližšie. Aj k tomu však možno niekedy dôjde a bude tu ďaľšia zmena trasy ?