Posilová električková linka 10 na Zlaté piesky (29.6. – 7.7.2013)

Návštevníkov Zlatých pieskov odvezú počas voľných letných dní posilové električky.

Od 29. júna do 8. septembra 2013 bude počas voľných dní posilnená električková doprava v úseku medzi Námestím SNP a Zlatými pieskami. Nová električková linka 10 bude premávať po trase Zlaté piesky - Vajnorská - Trnavské mýto - Krížna - Vazovova - Radlinského - Obchodná - Kamenné nám. - Špitálska - Krížna - Trnavské mýto - Vajnorská - Zlaté piesky. Električky budú premávať len v prípade priaznivého počasia a zvýšených prepravných nárokov.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
tipujem, ze cestovny poriadok nebude a zase bude premavat len tak nahodne a nikto poriadne ani nebude vediet, ze chodi.
Prečo nechodí opačne? Zo Zlatých pieskov do centra je cestujúcim jedno, kam ich to dovezie, ale v smere na ZP budú čakať na zastávkach 4-ky, teda na Špitálskej a na Odborárskom nám. Nie na Obchodnej. Takto je to k ničomu...
Reakcia na: mhr #2:
keď existujú niekoľko možnosti tak určíte DPB vyberie čo najhlúpejšiu ?
Reakcia na: Ari #3:
Súhlas.Určite mala byť opačne vedená. Zo zlatých ludia nastúpia na čo skôr príde. Opačne sa bude každý smerovať na L4.Keby to malo pevný CP tak môže fungovať aj v dnešnej trase.
Reakcia na: david1 #4:
otazne je, ci tolko ludi (aby ich nepojala L4) realne v useku troch zastavok Kamenne nam. - Odborarske nam. nastupuje s umyslom odviezt sa na zlate piesky, aby na smere toho okruhu zalezalo.... zmysel tej linky je asi len v useku Zlate piesky - Trnavske myto.
Reakcia na: TeBeCe #6:
ja netvrdim ,že sa nezmestia ,ale logicky budu čakať na spoj smer Z.Piesky v trase L4.
Reakcia na: david1 #7:
no tak sa odvezu L4.
Reakcia na: TeBeCe #8:
Tak možno sa odviezť L4 aj po celej trase, aký je význam v tej replike?

Keď vypravia extra spoje tak mali by byť efektívne použitý a nevoziť len komárov. ?
Blbosť, radšej mali predlžiť L2 na pisočky...
Reakcia na: Error 0x007 #10:
S vyhliadkovou jazdou cez ZST Nove Mesto? ?
? ne, však to je len jedma zastávka...
Reakcia na: Error 0x007 #12:
cca. 5 min chôdzi
Alebo by mohli stiahnuť jeden voz z L82 a zariadiť kyvadlovú dopravu ?
(Dúfam že som týmto príspevkom nezmobilizoval bobina...)
Reakcia na: Error 0x007 #10:
L2 celkovo na nič, viac menej využitá len v úseku Polus - Trnavské Myto.
Keď asi neexituje iná príčina cestovať to ŽST Nove Mesto okrem prestupovania na vlak, tak mali by zorganizovať linku z odchodmi nadviazanými na príchod a odchod vlakov plus niekoľko spojov pre pracujúcich na stanice.
Trasa by mohla byť: ŽST Nove Mesto - Obchodná - Tunel - Karlova Ves
Reakcia na: Ari #15:
1. Odchody L2 su naviazane na vlak.
2. Tvojej pozornosti zrejme uniklo ze hned vedla ZST Nove Mesto sa nachadza jedna z najvacsich bratislavskych post, ktora je o.i. dodacou postou pre mnoho budov leziacich popri vajnorskej radiale
Reakcia na: 810zssk #16:
tak ta linka existuje pre poštu?

ako užívateľ MHD a nie poštár ja vidím len to že elektricky L2 od Trnavského mýta až po nám. Šťúra a späť idú prázdne, medzitým keď by som potreboval isť do ZST NM, mal by som prestúpiť aspoň 2 krát a pohybujem o to že použitie L2 pri tom by bolo najrýchlejšej opciou
Reakcia na: Ari #17:
Nehovorim ze "existuje pre postu", len napadam tvoje tvrdenie ze nie je ina pricina cestovat na ZST Nove Mesto nez prestupovat z/na vlak (v takom pripade by stacil hodinovy takt). Dalej by som spomenul ze nedaleko je napr. novopostaveny obytny subor Koloseum.
Reakcia na: 810zssk #18:
no dobre, preto som napísal "asi"

v každom prípade to je nenormálne že linka malo využitá na viac ako polovice jej trasy
príčina tomu podľa mňa to že je:
1. príliš krátka
2. robí nezmyselnú obchádzku od Legionárskej k Kamennému nám. cez Obchodnú
Reakcia na: Ari #19:
1. Nezmysel.
2. Do istej miery mas pravdu, ale presmerovat to cez Spitalsku by bola hlupost.

Ono sucasna L2 je kombinaciou buducej L2 (ZST Nove Mesto - Hlavna stanica) a buducej L1 (Hlavna stanica - Safko/Petrzalka).
Mohli by namiesto L2 potiahnuť na Štúra L8...
Reakcia na: Error 0x007 #21:
1. Na co by to bolo dobre?
2. Co by sa stalo s L2 na SNPcku?
3. Ako by L8 prejazdovala na L3?
Reakcia na: 810zssk #22:
1.: Spojenie Ružinova a Šafka/centra, ktoré po novom chýba
2.+3.: Však namiesto L8 by na L3 prejazdovala L2
Reakcia na: Error 0x007 #23:
1. To ze chyba je podlozene cim? Spojenie je mozne v pracovne dni linkou 78 a dalej pocas vikendov kombinaciou 4+8/9.

2. A rozdielnu kapacitu vozidiel chces riesit ako?
Reakcia na: 810zssk #24:
Je podľa mňa nezmyselné, že Šafka/Štúra idú dve linky na Vajnorskú radiálu a na ostatné nič (okrem L7 ktorá však premáva obmedzene). Najlepšie by asi bolo, keby na Štúra išli L3 + L8, L2 by potom musela krúžiť čo je tiež hovadina, ale nič lepšie ma nenapáda.
Reakcia na: Error 0x007 #25:
Lepsi je napriklad sucasny system ?
Reakcia na: 810zssk #26:
Možno, len sa my nezdá prečo na Šafko/Štúra idú obe linky Vajnorskej radiály, a z iných radiál nejdu žiadne (Aj keď priemerný človek by nemal mať problém s tým, aby išiel od Nám. SNP/Kamenneho Nám. peši).
Reakcia na: Error 0x007 #27:
Je to docasne riesenie, ako som napisal, L2 je kombinaciou buducej L1+L2. Kazdopadne, mame prestupny system, takze toto nemoze byt problem.
Reakcia na: 810zssk #28:
L2, L3 & L8 sa (o pár rokov) vrátia na Hlavnú? Lebo mne pripadá spojenie dvoch železničných staníc (L2 & L3) trošičku nelogické...
Reakcia na: Error 0x007 #29:
Načo by sa tam vrátili? Aby opäť úplne zbytočne vozili na Štefanovičovej vzduch?
Reakcia na: Error 0x007 #29:
Nie, na hlavnu stanicu budu jazdit len linky 1 (Hlavna stanica - Safarikovo namestie - Petrzalka) a 2 (ZST Nove Mesto - Hlavna stanica).
Reakcia na: 810zssk #31:
Tá L2 dúfam nemá úlohu spojiť dve stanice.
Keby sme mali niečo ako S-Bahn také prepojenie dvoch staníc by bolo zbytočne.
Reakcia na: Error 0x007 #32:
Ta L2 ma za ulohu napojit na stanicu tri radialy - Ruzinov, Vajnorska, Racianska. 😉
Reakcia na: Jezo #33:
?
1. L2 vôbec nemala by isť na nám. Šťúra
asi ani jednému človeku v zdravom rozume nenapadne isť od Šafárikova na Vajnorskú radialu L2, výsledok: ide od Šafárikova do Trnavského mýta prázdna, potom už poloprázdna.

2. Dosť hlúpe argumentovať terajší nezmysly budúcimi. Na budovanie trati do Hl.St. a Petržalky ešte môžeme čakať 10 rokov, a čo vtedy bude nikto nevie.
Reakcia na: Ari #35:
Linka 2 nikdy nebola a nebude urcena na to aby nou niekto isiel zo Safka na Vajnorsku. Ako si mozes vsimnut, linka ma po trase dalsie zastavky.
Reakcia na: 810zssk #36:
tak vtedy určená na márnenie energie / peniaz a splnenie dogmy o tom aby každá radiala bola priamo spojená so Spitalskou a Obchodnou bez ohľadu na to či celkovo ta linka ma nejaký význam alebo úplne na nič
Tak najlepšie by asi bolo, keby linka 9 bola predĺžená do Dúbravky a premávala by cez nábrežie
a L4 skrátená po KV a premávala by cez tunel a Špitálsku

Týmto by sa vyriešilo čiastočne priame spojenie medzi Šafkom a ostatnými radiálami, keďže aspoň v prac. ďnoch v špičkách majú toto priame spojenie všetky radiály okrem tej Ružinovskej a L78 ? však to obsluhuje s ružinovskou radiálou len 2 zastávky (Súmračná a Astronomická) nehovoriac o neskutočných zápchach medzi Mlynskými nivami a Krížnou.
Reakcia na: Tedomík #38:
A čo takto 50tka...
Reakcia na: Tedomík #38:
keď by pri tom 4 išla po Obchodnej a 2 po Spitalskej, tak konečne 2 dostala by nejaký zmysel

ale tu (možno aj v DPB) sú nejaké fantasti ktoré berú do úvahy budúce linky do Petržalky a Hl.St. a sa snažia prispôsobiť terajší linky k existujúcim len v ich snívaniach schémam
Reakcia na: Ari #40:
A pod most SNP by išlo čo?
Z viacerých dôvodov (nehovorím že všetky racionálne) bol zvolený tvz. dvojlinkový variant. A pri výluke trate na hlst. sa určila zásada že z každej východnej radiály po jednej linke na Obchodnú a na Špitálsku. Pri dodržaní tejto zásady je potom pár možností ako to nakombinovať. Každá má svoje pre aj proti. Viacerí odborníci rozhodli, že je tak ako je.
Reakcia na: Mike #41:
v tom prípade pod Novy Most 6 a 9

zdá sa že pre tých "odborníkov" ich dogmy a vymyslený perspektívy sú dôležitejšie ako reálna vyťaženosť liniek a dopyt cestujúcich
Reakcia na: Ari #42:
Takže by z Dúbravky chodili dve linky spolu až po Vazovovu? A tí všetci prestupujúci z prímestských liniek na Zl. Pieskoch, a zo zadnej časti Vajnorskej, nebude im vadiť že sa už nedostanú na Jesenského (zo šafka), ale na Obchodnú a do tunela?..-
Reakcia na: Mike #43:
ja netvrdím že to je najlepšia možnosť, to bola moja reakcia na návrh vymeniť 4 a 9 v časti Tunel vs Nábrežie.
*
teraz už vďaka BID nemusia prestupovať z prímestských liniek na Zlatých, aj po trase SL sú oveľa lepšie možnosti prestúpiť aby dostať' do ciele, a ne do ďalšieho prestupného bodu Jesenského / Šafárikovo (pohybujem o tom že veľa ľudí používa ten pekný "prestupný bod" v tom smere)
Reakcia na: Ari #42:
A ty máš nejaké relevantné údaje o vyťaženosti a dopyte cestujúcich, ale trasa linky 2 nevyhovuje predovšetkým tebe?
Síce trochu od veci, ale:

Občas som na fórach čítal, ako ľudia nadávajú na neexistujúcu preferenciu električiek v Blave a ako super to funguje vo Viedni.
Každý deň jazdím vo Viedni električkou a ešte som si nikdy preferenciu nevšimol. Minule sme sa dokonca vysekali na obyčajnom prechodom pre chodcov!
Cestujem linkami 18 a 71, ak je preferencia inde, opravte ma.
Reakcia na: Error 0x007 #46:
Dodatok:
Ten prechod pre chodcov mal svetelnú signalizáciu...
Reakcia na: Valec #45:
relevantne údaje pýtaj od tých kto musí ich mať

ale stačí pravidelne používať MHD (nie len od Šafárikova po Poštovú) a budeš o tom mať predstavu