Magistrát v tomto roku sľubuje investície do infraštruktúry aj vozidiel

Primátor Milan Ftáčnik na stredajšej tlačovej konferencii sľúbil realizáciu viacerých projektov na podporu MHD.

Už o dva týždne chce mať mesto stavebné povolenie na rekonštrukciu Starého mosta. Nová konštrukcia bude nasúvaná z Petržalky, pričom dokončenie výstavby sa predpokladá v júni 2015. Pôvodná konštrukcia by mohla slúžiť na preklenutie menších vodných tokov na východnom Slovensku, kde o ňu už niekoľko obcí prejavilo záujem.

V prípade, ak by sa termín magistrátu podarilo splniť, električky by cez Dunaj prešli opäť po 54 rokoch. Električková doprava do Petržalky bola zastavená 1.4.1961 po uplynutí plánovanej doby životnosti provizórneho mosta - ktorý stojí dodnes. Nová konštrukcia má vydržať sto rokov. Nový Starý most má tiež zlepšiť podmienky pre plavbu po Dunaji a veľkorysý bude aj k chodcom a cyklistom, ktorým ponúkne na každej strane vyše 4-metrovú lávku oproti dnešnej jednej 1,5-metrovej. Výstavba by mala byť financovaná z nenávratného finančného príspevku z eurofondov vo výške 84 miliónov eur, pričom mesto doplatí zo svojho rozpočtu 4,2 milióna. V súlade s podmienkami využitia eurofondov je termínom, dokedy stavba musí byť dokončená, koniec roka 2015.

Mesto sa tiež pokúsi odvrátiť zatvorenie električkovej trate v Dúbravke a chce pokročiť s prípravou jej modernizácie. Obnovená by tiež mala byť premávka v električkovom tuneli. Dopravu má zlepšiť aj spustenie Bratislavskej integrovanej dopravy od marca a ďalšiou tohtoročnou novinkou má byť zavedenie mestského bike-sharing systému. Reforma čaká parkovanie, ktoré dostane nové pravidlá. Rožširovanie siete sa má dotknúť trolejbusov - dočkať by sme sa tento rok mali zobojsmernenia trolejbusovej trate na Patrónke.

V oblasti dopravy primátor tiež avizoval obnovu vozového parku. Pribudnúť by mali nové nízkopodlažné trolejbusy z prebiehajúceho tendra, ktorý však bol napadnutý na Úrade pre verejné obstarávanie. Sľúbená je aj obnova vozového parku autobusov. Električky by mali nasledovať najskôr v roku 2014.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Ospravedlnujem sa napísal som chybný rok bolo to v polovičke Júna 2011 pepáčte.
Ak moja pamäť dobre slúži tak v roku 2012 tu v Bratislave jazdil na skúšku elektrobus a bol nasadený na linku č.50 z Obchodného Domu Slimák do Auparku a to tušim jazdil cca 2 týždne.
A cesty su stale rozbite a cim dalej tym viac....nevadi.
Reakcia na: Juraj76 #6:
Bohuzial odpovede na tvoje otazky nikto nepozna ?
Opäť sa tu v článku hovorí veľa o električkách a trolejbusoch, ale o autobusoch je len krátka jedna veta. Nie je to málo? Veď tu sa žiada rozšírenie tejto vety:
1. Bude už tento rok vypísaný nejaký tender? Ak nie, kedy je predpoklad? Vari bude takýto tender najskôr o 5 rokov, keď budú dodané všetky trolejbusy a električky? Veď DP trvalo veľmi dlho, kým nejaký tender bol vyhlásený, Veď aj samotné vedenie DP povedalo, že SORKY a MERCEDESY, ktoré prišli minulý rok, prišli ešte na základe tendra za predchádzajúceho vedenia.
2. Na aké autobusy bude tender? Na kĺbové na CNG pohon, ktorý sa mal pôvodne vyhlásiť asi v roku 2009, ale kvôli nedostatku peňazí sa doteraz nezrealizoval? Asi nie, podľa vyjadrení vedenia, keďže takéto autobusy nemajú perspektívu a aj terajšie budú dožívať.
3. Bude tender jeden alebo viac? Na koľko autobusov?

Bez odpovedí na tieto otázky je veta "Sľúbená je aj obnova vozového parku autobusov" absolútne o ničom.
Reakcia na: roman2 #1:
CNG je už podľa mňa pasé.
som počul, že by mal dojst na skušku neaky elekro bus ktory ma dojazd 400km
Reakcia na: roman2 #1:
Skôr si myslím, že Ftáčnik mal na mysli tie CapaCity, čo sa tento rok už kúpili.
Reakcia na: roman2 #1:
dufam, ze hej, ale treba aj 12m
Zeby chcel DPB konecne vyhlasit tender na klbove CNG autobusy? ?