Magistrát v tomto roku sľubuje investície do infraštruktúry aj vozidiel

Primátor Milan Ftáčnik na stredajšej tlačovej konferencii sľúbil realizáciu viacerých projektov na podporu MHD.

Už o dva týždne chce mať mesto stavebné povolenie na rekonštrukciu Starého mosta. Nová konštrukcia bude nasúvaná z Petržalky, pričom dokončenie výstavby sa predpokladá v júni 2015. Pôvodná konštrukcia by mohla slúžiť na preklenutie menších vodných tokov na východnom Slovensku, kde o ňu už niekoľko obcí prejavilo záujem.

V prípade, ak by sa termín magistrátu podarilo splniť, električky by cez Dunaj prešli opäť po 54 rokoch. Električková doprava do Petržalky bola zastavená 1.4.1961 po uplynutí plánovanej doby životnosti provizórneho mosta - ktorý stojí dodnes. Nová konštrukcia má vydržať sto rokov. Nový Starý most má tiež zlepšiť podmienky pre plavbu po Dunaji a veľkorysý bude aj k chodcom a cyklistom, ktorým ponúkne na každej strane vyše 4-metrovú lávku oproti dnešnej jednej 1,5-metrovej. Výstavba by mala byť financovaná z nenávratného finančného príspevku z eurofondov vo výške 84 miliónov eur, pričom mesto doplatí zo svojho rozpočtu 4,2 milióna. V súlade s podmienkami využitia eurofondov je termínom, dokedy stavba musí byť dokončená, koniec roka 2015.

Mesto sa tiež pokúsi odvrátiť zatvorenie električkovej trate v Dúbravke a chce pokročiť s prípravou jej modernizácie. Obnovená by tiež mala byť premávka v električkovom tuneli. Dopravu má zlepšiť aj spustenie Bratislavskej integrovanej dopravy od marca a ďalšiou tohtoročnou novinkou má byť zavedenie mestského bike-sharing systému. Reforma čaká parkovanie, ktoré dostane nové pravidlá. Rožširovanie siete sa má dotknúť trolejbusov - dočkať by sme sa tento rok mali zobojsmernenia trolejbusovej trate na Patrónke.

V oblasti dopravy primátor tiež avizoval obnovu vozového parku. Pribudnúť by mali nové nízkopodlažné trolejbusy z prebiehajúceho tendra, ktorý však bol napadnutý na Úrade pre verejné obstarávanie. Sľúbená je aj obnova vozového parku autobusov. Električky by mali nasledovať najskôr v roku 2014.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Zeby chcel DPB konecne vyhlasit tender na klbove CNG autobusy? ?
Reakcia na: roman2 #1:
dufam, ze hej, ale treba aj 12m
Reakcia na: roman2 #1:
Skôr si myslím, že Ftáčnik mal na mysli tie CapaCity, čo sa tento rok už kúpili.
som počul, že by mal dojst na skušku neaky elekro bus ktory ma dojazd 400km
Reakcia na: roman2 #1:
CNG je už podľa mňa pasé.
Opäť sa tu v článku hovorí veľa o električkách a trolejbusoch, ale o autobusoch je len krátka jedna veta. Nie je to málo? Veď tu sa žiada rozšírenie tejto vety:
1. Bude už tento rok vypísaný nejaký tender? Ak nie, kedy je predpoklad? Vari bude takýto tender najskôr o 5 rokov, keď budú dodané všetky trolejbusy a električky? Veď DP trvalo veľmi dlho, kým nejaký tender bol vyhlásený, Veď aj samotné vedenie DP povedalo, že SORKY a MERCEDESY, ktoré prišli minulý rok, prišli ešte na základe tendra za predchádzajúceho vedenia.
2. Na aké autobusy bude tender? Na kĺbové na CNG pohon, ktorý sa mal pôvodne vyhlásiť asi v roku 2009, ale kvôli nedostatku peňazí sa doteraz nezrealizoval? Asi nie, podľa vyjadrení vedenia, keďže takéto autobusy nemajú perspektívu a aj terajšie budú dožívať.
3. Bude tender jeden alebo viac? Na koľko autobusov?

Bez odpovedí na tieto otázky je veta "Sľúbená je aj obnova vozového parku autobusov" absolútne o ničom.
Reakcia na: Juraj76 #6:
Bohuzial odpovede na tvoje otazky nikto nepozna ?
A cesty su stale rozbite a cim dalej tym viac....nevadi.
Ak moja pamäť dobre slúži tak v roku 2012 tu v Bratislave jazdil na skúšku elektrobus a bol nasadený na linku č.50 z Obchodného Domu Slimák do Auparku a to tušim jazdil cca 2 týždne.
Ospravedlnujem sa napísal som chybný rok bolo to v polovičke Júna 2011 pepáčte.