Víťazom verejného obstarávania na zhotovenie preferencie električkovej dopravy na Vajnorskej radiále v rámci rovnomenného projektu hlavného mesta sa stala spoločnosť NOPE a.s. z Bratislavy. Cielom projektu spolufinancovaného z Operačného programu Bratislavský kraj je vybudovanie dynamického riadenia svetelných križovatiek na Vajnorskej radiále od Krížnej po Zlaté piesky. Hoci podľa zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku mali byť všetky aktivity spojené s realizáciou projektu ukončené do decembra roku 2011, samotná realizácia preferencie potrvá najviac 5 mesiacov od odovzdania staveniska, čím sa ukončenie projektu v ideálnom prípade posunie do prvých mesiacov roka 2013. Projektovú dokumentáciu preferencie vytvorila spoločnosť Ing. Pavel Titl - PT Inžiniering z Košíc.
Do uvedenej súťaže bola predložená jedna ponuka, pričom víťaz ponúkol cenu 229 513 € bez DPH. Hlavné mesto uzavrelo zmluvu o dielo s víťazom koncom septembra 2012. Spoločnosť NOPE medzi svojimi referenciami uvádza napríklad cestnú svetelnú signalizáciu na križovatke Karloveská - Kuklovská pri konečnej električiek v Karlovej Vsi, priemyselnú televíziu v tuneli pod hradom či iné cestné svetelné signalizácie.
Mike
Na Magnetovej sú tie logické podmienky nastavené celkom dobre, teda miera preferencie el. je veľmi vysoká už dnes.
Čo však vkladám nádeje v súvislosti s týmto projektom je križovatka Jurajov Dvor. Videl som nejaké video na spracovanú preferenciu tam. Lebo dnes je tam pevný signálny plán taký istý už dlhé roky a pritom táto križovatka je na ničom nezávislá fungujúca sama osebe.
Takže chcelo by to dobudovať nejakú detekciu vozidiel (či už klasické slučky v ceste alebo môžme skúsiť aj pomocou kamier), výmenu radiča a dynamické riadenie s maximánou možnou prefrenciou el. Samozrejme že v "programe" križovatky musí byť zohľadnený stav trate, lebo neviem či je tam teraz 50tka a ak áno do kedy tam ešte bude pri tejto neúdržbe.