Samospráva testovala premávku na ceste z Petržalky do centra mesta v BUS pruhu

Buspruh pomohol najmenej dvom tretinám cestujúcich.

Bratislavská samospráva v spolupráci s členmi komisie pre verejnú dopravu testovala dnes (27.9.2012) počas rannej dopravnej špičky premávku na ceste z Petržalky od zastávky MHD "Hálova" cez Most SNP, Hodžovo námestie až na Štefánikovu ulicu po križovatku pri Slovenskej akadémii vied (SAV). Testovanie bolo spojené s monitoringom dopravy na úseku jednej z najfrekventovanejších ciest, kde bol počas Európskeho týždňa mobility vytvorený dočasný BUS pruh.

Komplexné merania budú pokračovať do konca tohto týždňa (30.9.) a následne vedenie mesta vyhodnotí experiment, rozhodne o miere zavedenia BUS pruhu do praktickej podoby. Pri záverečnom hodnotení budú použité nielen údaje z praktických meraní, ale taktiež informácie z palubných počítačov vozidiel MHD pred a počas experimentu.  

Jazda mestskou hromadnou dopravou trvala pred vyznačením BUS pruhu v rannej špičke 14 až 15 minút. Pri dnešnom testovaní trvala cesta z petržalskej zastávky "Hálova" k budove SAV na Štefánikovej ulici autobusom 9,5 minúty, teda autobus išiel v súlade s cestovným poriadkom. Cestovanie hromadnou dopravou bolo reálne rýchlejšie o cca 5 minút vo vyhradenom pruhu ako bez neho. Jazda autom v tom istom čase trvala na testovacom úseku 15 minút. Okolo zastávky Aupark pred nájazdom na Most SNP prešlo za 10 minút 386 áut a len v každom deviatom aute boli minimálne dvaja cestujúci. Prechádzajúcimi autobusmi sa za ten istý čas prepravilo viac ako 900 ľudí, teda približne dvakrát viac ako autom. Vyhradený experimentálny BUS pruh pomohol cestujúcim v MHD skrátiť jazdnú dobu do práce či školy o tretinu času.

Významnejší rozdiel v jazdnom čase vozidiel MHD oproti autám bol nameraný priamo na Štefánikovej ulici. Prejazd týmto úsekom trval vodičom áut približne 10 minút, vozidlám MHD trvala jazda 2 minúty. Vo vzniknutej kolóne stálo približne 50 áut. V rannej špičke prechádza týmto frekventovaným úsekom každých desať minút v priemere 9 vozidiel hromadnej dopravy (autobus, trolejbus).

Tieto čísla ukazujú, že mestská doprava prepraví v čase najväčšej dopravnej špičky okolo 700 cestujúcich, a v takom istom časovom intervale sa individuálne v aute prepraví maximálne 130 ľudí. Hromadnou dopravou sa tak prepravilo len na Štefánikovej ulici 5-krát viac ľudí ako autom, čo má nezanedbateľný vplyv na kvalitu životného prostredia.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: AAA #16:
Zrejme myslel výmenu pozemkov na Kráľovej lúke (či ako sa to volá) za tie v Petržalke. A tu je ďalší príklad: http://ekonomika.sme.sk/c/6555838/siroky-kupil-akcie-hotela-od-mesta-za-symbolicku-sumu.html
Reakcia na: aquila #14:
A v čom okradol mesto o 70 mil. €?
Tak Bus dočasné Bis pruhy zmizli/ sú pretreté, nevie niekto či a kedy sa majú obnoviť na trvalo? Však výsledky testovania museli byť len pozitívne.
Reakcia na: Mike #13:
treba sa opytat poslednych 20 rokov tych co rozkradali bratislavu a nic nerobili ..

bratislava predala za poslednych 20 rokov majetok odhadom v hodnote asi 2 miliardy euro ..

pocas najvacsej hospodarskej konjuktury sa paradoxne najviac zadlzila .. cesty su rozbite, MHD na kolenach ..

cize tam je pes zakopany .. v sucastnom stave sa uz temer nic neda bohuzial robit

a rozkradacky pokracuju dalej, vsak len vtacnik tento rok okradol pocas leta bratislavu o 70 milionov euro ..
Reakcia na: titomi #12:
Analýz a štatistík máme až až, a vyplýva z nich všeličo, ako sa komu kedy hodí... podľa mňa tadiaľ cesta nevedie. V Ba máme kĺb autobusy z cenového spodku aj z cenového stropu. A pritom väčšina fanúšikov MHD (a snáď aj cestujúcich?) by si želala možno niečo medzi tým. Ktovie čo by bolo, keby ten tender na 100 kĺbakov nevyhrala pochybným spôsobom kamarátska firma SOS, ale "druhá najlepšia" ponuka firmy solaris...

Ale aj samotné SORy NB18. Tie pražské majú napr oveľa väčší priestor na státie v kĺbe ako naše - (tá spodná časť mechu nezasahuje toľko do uličky ako u nás) - výhoda pre cestujúcich, alebo napr. majú kamery v interiéri oproti 3., 4. a 5. dverám, zatiaľ čo tie naše iba oproti posledným - výhoda pre vodičov, oveľa lepší prehľad o dianí vo vozidle, najmä keď je plné.

Do čierneho si podľa mňa trafil v tom, že by mali byť hustejšie intervaly, aby sa vytvorila na nosných linkách ďalšia kapacita na pribratie tých ľudí, ktorí dnes chodia autami. Ale ak sa dnes jazdí napr. 45 miliónov vozokilometrov ročne (toľko si mesto objedná a teoreticky aj zaplatí), predstava že by to bolo do 2 -3 rokov 55 miliónov, čo by už bolo viditeľné aj citeľné, je úplné scifi. Okrem iného by to chcelo nielen obnovu, ale aj značné rozšírenie vozového parku. A tiež výrazne navýšiť a hlavne stabilizovať stavy vodičov.
A to všetko z tohto jediného rozpočtu mesta, ktorý je zaťažený po bývalom vedení 200 miliónovou sekerou, zníženou po roku vládnutia tohto vedenia mesta o 20 mil. To isté rozbité povrchy ciest a zastávok - o prevažnej väčšine sa dlhodobo vie, je to v pláne, ale dlhodobo podhodnotený rozpočet odd. čo má na starosti údržbu komunikácií spôsobuje viac-ročné odsúvania opráv.

Za súčasného stavu rozpočtu mesta je riešenie jedine vyčleniť väčšie percento financií na dopravu, na úkor rôznych sociálnych fondov, príspevkov pre dôchodcov, participatívneho rozpočtu atď.. ale zasa aj toto sa robí pre voličov...
Neviem, preco sa tu bavite o klimach v busoch, ked je clanok o inom 😃 Ale ked uz ... nie je fungujuca klima ako fungujuca klima. Ak si si to Spanky neuvedomil, tak sa skus najblizsie previezt v SOR s pustenou klimou (ak sa ti podari take nieco najst :D), a v MBCC a postav sa v oboch do ulicky medzi sedadlami. Myslim, ze spoznas hned, aky je rozdiel v klimatizacii v oboch strojoch.
A zaroven si vsimni, ake zvuky vydavaju oba autobusy pocas jazdy. Aj to nieco hovori o kvalite autobusu. Ze to maju na svedomi aj cesty je samozrejme jasne, ale oba typy jazdiach po bratislavskych uliciach, takze sa to da porovnavat.

Viac busov, bus pruhy, mensie intervaly, a cestovalo by sa pohodlnejsie. Mensie intervaly zabezpecia nepreplnenost autobusov (teda teoreticky vsakze :D), a teda komfort by bol vacsi. Vsetko je to teoria, a bolo by velmi dobre, keby niekto v DPB (alebo pre DPB) spravil serioznu analyzu, kolko sa da usetrit s vyhradenymi bus pruhmi, aka ekonomicka je prevadzka jednotlivych typov busov s ohladom na pocty motohodin atd atd. Myslim, ze analyza je velmi dobra vec, a je velka skoda, ze ju malokde a molokto dobre ovlada a robi. Ak sa k tomu este prida statistika, dostaneme velmi krasny prehlad o tom, ako sa veci naozaj maju.
Reakcia na: 810zssk #7:
Tak ja som zatiaľ to šťastie nemal 😉
Reakcia na: Spanky #6:
Kde tvrdim, ze porovnavam cenu JeTi busu a MBCC? Skús sa najprv naučiť čítať s pochopením 😉
Reakcia na: Spanky #4:
Dislektik?
ale nie v kazdej sorke je klima 😉
Reakcia na: kecho #5:
Klima v SORke funguje, len sa musi spravne nastavit (co vacsina vodicov nevie). Na vlastnu skusenost overene 🙂
O trochu menej? sak skor oo polovicu zato mohly mat 2 SOR sak mercedes stal daco cez 472 000 a sor-ka 260 000 alebo tak dajak niekdo tu je o tom clanok o tych cenach aa klima u soriek je taka ista ako u mbcc bol som v obidvoch busoch ....a hej je mi jasne kde sa mam stazovat ale naco potom riesia tie vyhradene pruhy ked aj tak si tim nepomozu ?
Reakcia na: Spanky #3:
Sory mali byt s klimou - hodnota klimy pre 1 bus bola podla ponuky 1 cent. Ina vec je, ci a ako ucinne funguje. V porovnani s MBCC vobec 😉
Stazuj sa u zahradnika-derkaya-belfiho, ze su neschopni a nevedia spravit poriadnu objednavku. btw. Solarisy v tendri udajne stali cca o trochu menej, ale cena "doplnkovej vybavy" tj napriklad aj klima rozhodla v prospech imitacie busu z dielne JeTi...
A čo sa tíka jazdných pruhov dal by som pri každy koniec aspon jedneho dopravaka s veeelkymi blockami 😛 Pretoze je to zbytocne ked tam aj tka jazdia auta a na krizovatke od zastavky sokolskej smerom na predstanicne namestie tka na svetelnej by som tiez dal jedneho a zvyraznil BUS pruhy 😉
Dandato...... keby dopravny podnik daval autobusy podla poctu prepravujucich a mali by sa aj niekam NAPCHAT tak si myslim ze vseci by radi cestovali MHD-ckou. Kolko krat najme v dopravnej spicke sa nemaju kam ludia uz natlacit v autobusom neni klima a tim padom neni ani vzduch nestaci otvorit par okien 😉 Ty ktory maju toto nastarosti odkazujem im aby vimenili ich drahe luxusne vozidla za TYZDEN MHD mozno by pochopili o com tocim 😉 A na to ake platime Cestovne elektricenky atd si myslim ze by si ludia cestujuci BRatislavskou MHD-ckou zasluzili vecsi komfort. nechapem preco nenakupili viac SOR-iek aa minali na drahych Mercedesoch 😉 a Polovica Sor-iek je bez klimi takze zase len vycitky s uhla cestujuceho. Inak by ma zaujimalo jak mozu tie karosy co teraz jazdia na Linkach 34 a obasne 21-83 mat STK 😉
Keby sa vodici aut aspon na jeden den dokazali odputat od svojich sedadiel a skusili by MHD, mozno by ich to natolko chytilo, ze by szacali MHD pouzivat trvalo. Vsetci sa stazuju, ze "aky zly je ten bus pruh, vsade su kvoli nemu zapchy...." Mili vodici, skuste pouzit vozidla DPB, mozno budete milo prekvapeni, pretoze to vobec nie je take zle, ako sa o tom hovori. A zrazu, ked chlapici z DBP uvidia, ze autobusy su plnsie, posilnia linky, bude viac priestoru pre rozvoj MHD, menej aut, a Bratislava bude konecne bez aut... snivaj dalej, chlapec 😃
mali by ste to poslat do radia Niva, Zakruty a podobnym...