Lokálne linky často jazdia aj tam, kde už jazdia iné linky a kde ich netreba.
Dopravný podnik v marci zaviedol úspešnú reformu električkových liniek. Znížil ich počet, zlepšil intervaly a dosiahol vysokú spokojnosť cestujúcich. Pripravenú má aj reformu trolejbusových liniek taktiež so zlepšením intervalov, ktorá by mohla vstúpiť do platnosti po vybudovaní novej trolejbusovej trate na Patrónke.
Autobusové linky sa však menia presne opačným smerom. Intervaly sa nezlepšujú, liniek pribúda. Po rušení politických liniek zriadených bývalým vedením DPB sa od záveru minulého roka opäť objavujú nové linky.
Nové linky sú často aj v súbehu s existujúcimi linkami, čo v praxi znamená, že na rovnakom úseku idú za sebou dva spoje rôznych liniek - jeden využitý, druhý prázdny. Ak by namiesto dvoch liniek na úseku jazdila "iba" jedna a s rovnakým počtom spojov, tie by jazdili rovnomernejšie využité, s vyšším komfortom pre cestujúcich a v pravidelných intervaloch. A boli by použiteľné aj pre tú väčšinu, čo je odkázaná na prestupovanie.
Linky zriadené za ostatný rok
- linka 82 spod Nového mosta do Sadu Janka Kráľa
- nevyužitá linka zriadená kvôli Divadlu Aréna
- Bratislavský samosprávny kraj dotuje večernú prevádzku, zvyšok dotuje mesto
- ak by sa prostriedky na ňu určené použili na zachádzky vybraných spojov linky 50 v smere do Auparku, divadlo a Sad Janka Kráľa by mali obsluhu síce s prestupom, ale častejšie
- linka 90 zo ŽST Rusovce cez Čunovo k priehrade
- najmenšia mestská časť (Čunovo) s 1000 obyvateľmi má k dispozícii až tri linky, na nich nerovnomerne rozložené spoje
- na viac ako 50% trasy kopíruje linky 91 a 801
- ak by jazdila len ako prípoj z Čunova k priehrade (podobne ako kedysi linka 199), spoje k priehrade by mohli jazdiť častejšie ako len raz za hodinu
- predĺžená linka 128 od Hradu Devín cez Devínsku Novú Ves a Glavicu k Mláke
- druhá najmenšia mestská časť (Devín) s 1100 obyvateľmi bude mať k dispozícii 3 linky, na nich nerovnomerne rozložené spoje, na linke 128 dokonca s „dierami“ – teda 2-hodinovou medzerou medzi spojmi na Devíne
- linka 128 obslúži len malú časť Devína pri hrade a cintoríne, takže niekoľkokilometrová zachádzka z Devínskej Novej Vsi sa do značnej miery minie účinku
- na viac ako 50% trasy bude kopírovať linku 28
- linka 28 kapacitne nestíha, jazdí v neatraktívnych intervaloch, no pridaná bola iná linka a v ešte neatraktívnejšom intervale
- ak by došlo k zlúčeniu liniek 28 29 a 128 do jednej linky s trasou Eurovea – Riviéra – Devín – Devínska Nová Ves – Glavica (– Mláka), celá linka 28 by mohla mať 3 - 5 spojov za hodinu v pravidelnom intervale 12 - 20 minút, čo by riešilo aj kapacitné problémy
Za rovnaké peniaze by mohla byť doprava atraktívnejšia
Všetky tri príklady poukazujú na skutočnosť, že zavedením novej linky sa zďaleka nedosiahla najlepšia obsluha územia a pri rovnakých nákladoch by sa dala dosahnuť atraktívnejšia doprava. Nové linky prinášajú aj rozpor v argumentácii kompetentných pred cestujúcimi. Zatiaľ čo v prípade reformy petržalských liniek v roku 2005 a električkových liniek v tomto roku sa poukazovalo na „nežiaduce súbehy“, pri nových autobusových linkách „nežiaduce súbehy“ opätovne zavádzajú. Niet sa potom prečo diviť zmätku u cestujúcich, ktorým sú na jednej strane mesta linky uberané s argumementom, že menší počet liniek je lepší, a pritom na druhej strane mesta sú linky nekoncepčne pridávané.
Mike