Do Bratislavy dorazila na skúšku nová električka Flexity Outlook

Nízkopodlažné vozidlo by malo pobudnúť v meste 2 mesiace.

Do areálu Dopravného podniku Bratislava v Jurajovom dvore dnes v ranných hodinách dorazila netypická „zásielka“. Po šiestich rokoch prišla na testovanie ďalšia nízkopodlažná električka, tentoraz typ Bombardier Flexity Outlook určený pre španielske mesto Alicante.

Jedná sa o električku vyrobenú v susednej Viedni so 100% nízkej podlahy bez schodíkov v interiéri a s prídavným výsuvným schodíkom pri dverách uľahčujúcim nástup. Ten ocenia cestujúci v Bratislave, pretože vozidlo je o 10 cm užšie než električky prevádzkované DPB.

Interiér je klimatizovaný, čo je na Slovensku vítané a v Španielsku cez leto priam nevyhnutné. Električka má 5 článkov s dĺžkou spolu 32 metrov, čo zodpovedá našim dvojičkám T3 alebo T6A5. Vozidlá Flexity Outlook sú taktiež spojiteľné do dvojíc. Celková kapacita vozidla je 50 sediacich a 150 stojacich cestujúcich. Na bratislavské pomery bude nezvyčajnou obojsmernosť vozidla, ktorá ho umožňuje používať aj na tratiach bez obratiska.

Na rozdiel od prvej nízkopodlažnej električky Škoda 06 T, ktorá sa v meste testovala v októbri a novembri 2006, sa uvažuje aj so skúšobnou prevádzkou s cestujúcimi. Počas svojho dvojmesačného pobytu však najskôr bude potrebné získať povolenie na takúto prevádzku. Podobne ako jej česká sestra pred 6 rokmi aj Flexity Outlook Bratislavčanom ukáže, že moderná nízkopodlažná električka na rozchode 1000 mm je na rovnakej kvalitatívnej úrovni ako vozidlá na iných rozchodoch. O ďalšej prevádzke vozidla v Bratislave vás budeme informovať.

Technické parametre

Dĺžka

32 370 mm

Šírka

2 400 mm

Maximálna rýchlosť

70 km/h

Minimálny polomer oblúkov

25 m

Maximálny sklon

60‰

Percento nízkej podlahy

100%

Počet sediacich cestujúcich

50

Počet stojacich cestujúcich

150 os. (pri 4 os./m²)

Celková obsaditeľnosť

200 os.

Zdroje technických údajov:

http://www.bombardier.com/en/transportation/products-services/rail-vehicles/light-rail-vehicles/flexity-trams/valencia-and-alicante--spain?docID=0901260d8000beeb#

http://en.wikipedia.org/wiki/Flexity_Outlook

https://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:9_TWwkmw2zMJ:www.flexity2.bombardier.com/pdf/en/Valencia_Alicante_10122_408_EN.pdf+Valencia_Alicante_10122_408_EN.pdf&hl=sk&gl=sk&pid=bl&srcid=ADGEESitknK4Mb-Fwu1d4Bm2ls07YDEs0ksmDEDP24PFM630aC_MhihNXo2141un5DBZre4kfSfqPDMt2T3wB9rIuquYLeai0GOLzmiDWDpAnhwV9DtPBjq5Z97aH5ySheop-vbMnADj&sig=AHIEtbRRkeYiYNcKVidI5cEIt6-hOmr8ng&pli=1

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Marek1978 #65:
No jo. Som zvedavy, ci ju uvidim. 😉 A tiez, ako dopadnu testy. Snad niekde bude nejake vyhodnotenie v com splnala predpoklady a v com nie.
Reakcia na: TeBeCe #64:
aj pri Avione pred pár dňami boli. neviem, či ich tam ešte nechali ako šokovú terapu, alebo s tým niečo aj urobili 🙂
Na nabrezi minimalne pri zastavke Novy most vyfrezovali v kolajisku "vkusne" diery, sa ta tramvaj bude cudovat co to mame za speciality ?
Reakcia na: 44 #62:
Tam su okolo toho este nejake papierovacky. Ale tiez som sa divil, ze by to malo az tak dlho trvat.
Reakcia na: Marek1978 #61:
Je tu na 2 mesiace, z toho 1 mesiac stoji vo vozovni? Tomu hovorim efektivne vyuzity cas. ? ? ?
Reakcia na: 44 #59:
podla vyjadreni hovorcu primatora ma zacat jazdit 30.5.
Reakcia na: 44 #59:
Asi ju porazilo, keď uvidela kam ju doviezli. ?
To ju este furt ozivuju??? ?
Reakcia na: Petto #56:
tak na tvoju intuíciu by som sa nechcel spoliehať ?
Reakcia na: Petto #56:
Na znizovani nakladov nie je nic zle, ale kvalita sluzieb musi byt riesena tiez - uvedomujes si, ze ekonomika nie su len naklady, ale aj prijmy? Pritom riesenie kvality sluzieb nie su len narocne veci. Jasne, ze teraz nebudeme kupovat milion novych vozidiel, ale preco dodnes nikto neriesi kvalitu oznamov, nedostatocne informovanie, mizerny pristup mnohych zamestnancov DPB, absenciu pouzitelnej schemy liniek (od DPB), alebo vyhladavaca (od DPB), to ze DPB dodnes nema ani jednu predajnu otvorenu v nedelu? Amaterizmus, ktory DPB dlhodobo predvadza sa da riesit aj lacnejsie.
Reakcia na: 810zssk #55:
Viem, ze je ta sanca nakupit vozidla z EU fondov, ale intuicia mi vravi,ze zase nic nevyrokuju a budeme nadalej na posmech bez ziadnej NP eliny v EU. No bodaj by som sa mylil.

A ved co je zle na znizovani nakladov ??? Ked sa dostane DPB do plusovych cisiel, tak sa hadam zacne riesit kvalita sluzieb a nie dakoho vrecko. V tejto mizerii je aspon potrebne udrzat kvalitu sluzieb na takej urovni ako je.
Reakcia na: Petto #54:
A preco bez pomoci EU fondov? Na poslednom zastupitelstve bol material kde bolo naznacene ze sa vyslovene odporuca rokovat o zakupeni elektriciek z EU fondov este v tomto programovacom obdobi (do 2015). Ak ta sanca je, preco ju zahodit?

Belfi nevyriesi nic, lebo je to len dalsi manager zamerany na znizovanie nakladov ignorujuci kvalitu poskytovanych sluzieb, cize z toho nadalej robi len socku, ktora skor ci neskor spadne... riesenie musi byt komplexnejsie, ale vozovy park treba riesit presne tak ako trate.
Reakcia na: 810zssk #53:
Len sam vies, ze BA bez pomoci EU fondov si na nove vozidla elektriciek ani nepr***. Na novu trat do Petrzky peniaze sice dostaneme,ale co nam tam bude jazdit ??? Ideme porozpajat supravy ? Ved sa ludia potlacia.

DPB musi padnut,lebo je to len neustale oddalovanie uplneho kolapsu - nieco na sposob Grecka. Belfimu sa dari sice znizovat stratu, ale ak sa mu podari ozdravit DPB tak je kuzelnik hodny Copperfielda.
Reakcia na: Sheep221 #52:
Akurat ze to je blud. Vozidla treba riesit presne tak ako trate a co najskor.
Reakcia na: VLK #51:
Nie, ja nehovorim ze netreba robit nic, ja hovorim ze predtym nez vobec sa mozeme zacat bavit o modernizovani systemu ako takeho je treba opravit sucasny stav chapes.
Reakcia na: Sheep221 #50:
čiže podľa teba najlepšie nerobiť nič... o áno, to sa tu robilo posledné roky... sa prosím zobuď, tu treba makať....
... a nejde všetko naraz a hneď, ale je treba aspoň niečo robiť
Reakcia na: galiyosha #45:
Mat take flexity elektricky by bolo pekne ale bez toho aby dali do poriadku aspon tunel, je zbytocne riesit nejake nove vozidla. A to nehovorim ze ci vobec niekedy obnovia hlavnu stanicu.
+ Okrem samotnych vozidiel by trebalo investovat aj mozno do nejakych uprav trati kedze dnes sa vyrabaju ine elektricky ako tomu bolo kedysi.
Reakcia na: fanatikmhd #32:
Čo to trepeš, dieťatko? Si dostal málo krupicovej kašičky?
Reakcia na: Infinity #26:
Tieto trate nie sú nijako extra krivé ani stav kolajníc nie je katastrofálny.