Dopravný podnik Bratislava od 9. januára 2012 zabezpečí čiastočnú náhradnú dopravu za električky na Hlavnú stanicu. Trasa linky X13 povedie z Hlavnej stanice cez Štefánikovu ulicu, Hodžovo námestie až po Kollárovo námestie a späť. V pracovných dňoch bude premávať v 12-minútových intervaloch a počas víkendov a sviatkov každých 15 minút. Linku X13 využijú tí cestujúci, ktorí do novembra cestovali linkou 13 na zastávky STU, Vysoká a Poštová. Po novom môžu použiť zastávky Kollárovo nám. a Hodžovo nám. Pre prístup do historického centra odporúčame využiť linky X13 alebo 93 na zastávku Hodžovo nám., alebo linku 93 na zastávku Zochova.
Zastávky linky X13:
- Hlavná stanica (zastávka linky 93)
- SAV (zastávky linky 93)
- Hodžovo nám. (zastávky trolejbusov)
- Kollárovo nám. (zastávka linky 80)
"Po rokovaniach s mestom vyplynulo, že čiastková rekonštrukcia trate by bola neefektívna, preto bratislavský dopravca zvolil alternatívu zavedenia posilovej autobusovej linky, ktorá zabezpečí spojenie Hlavnej stanice s centrom mesta (Hodžovo námestie a Kollárovo námestie) a umožní prestup na električkové linky premávajúce na Obchodnej ulici," informovala Agáta Staneková z DPB.
"Dopravný podnik Bratislava pozastavil premávku električiek v úseku Radlinského – Hlavná stanica na základe diagnostiky Správy koľajových tratí 2. novembra. Dôvodová správa totiž poukázala na kritický, až havarijný stav trate. Pripravenú rekonštrukciu s predpokladanými nákladmi cca 9 miliónov eur však nie je možné realizovať, keďže časť úseku má v nájme súkromný investor," píše sa v oficiálnom stanovisku DPB.
TomJ
1. 29 na HLST – pri dnešnom intervale by to bol výsmech, posilňovať interval by bola hlúposť, električky by teda nahradila ešte menej ako dnešná X13.
2. 95 na HLST – kde na to zoberieš autobusy pri jej intervale? Navyše sa obávam, že ďalšia kĺbová linka, ešte k tomu s MBCC by sa na stanicu nezmestila.
3. S-bahn z Lamača na Vinohrady – myšlienka pekná, no najprv by trebalo zohnať súpravy a potom ľudí, ktorí by tým jazdili
4. Ako bolo povedané, nedá sa urobiť priamy spoj z HLST do každej mestskej časti.