- Premávka nízkopodlažných vozidiel
- Preprava invalidného vozíka vo vozidlách MHD a regionálnych autobusoch
- Bezbariérové školské spoje
Premávka nízkopodlažných vozidiel
Bratislavská MHD
V súčasnosti sú na všetkých autobusových a trolejbusových linkách nasadzované len bezbariérové nízkopodlažné (resp. aspoň čiastočne nízkopodlažné) vozidlá.
K februáru 2024 sú nízkopodlažné električkové spoje garantované v nasledovnom rozsahu:
- Na Vajnorskej radiále každý druhý spoj linky 4 (spoje premávajúce na Zlaté piesky).
- Na Dúbravsko-karloveskej radiále každý druhý spoj linky 4 a väčšina spojov linky 9.
- Na Račianskej radiále každý spoj linky 3.
- Na Ružinovskej radiále väčšina spojov v rannej špičke pracovného dňa a každý spoj v ostatných časoch a počas voľných dní na linke 9.
- Na trati do Petržalky každý spoj linky 3.
- Na trati na Hlavnú stanicu väčšina spojov v špičkách pracovného dňa a každý spoj v ostatných časoch a počas voľných dní na linke 1.
Na posilovej linke 7 bezbariérové električky nepremávajú.
Regionálne autobusy v IDS BK
Všetky autobusy dopravcu Arriva Mobility Solutions na regionálnych autobusových linkách v rámci Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji sú bezbariérové (s nízkopodlažným vstupom a výklopnou plošinou pre invalidný vozík).
Bezbariérový prístup k autobusovej stanici na Mlynských nivách, ktorá sa nachádza na prvom podzemnom poschodí obchodného centra Nivy, je zabezpečený prostredníctvom výťahov.
Regionálne vlaky v IDS BK
Väčšina regionálnych osobných vlakov Železničnej spoločnosti Slovensko je zabezpečovaná súpravami s bezbariérovým prístupom. Nízkopodlažné spoje sú vyznačené v cestovných poriadkoch, no v prípade nedostatku prevádzkyschopných bezbariérových súprav môže byť aj na takýto spoj nasadená klasická súprava. Na linkách S70 a R70 dopravcu Leo Express sú nasadzované len bezbariérové vlaky.
Prístup imobilného cestujúceho na invalidnom vozíku k vlaku je na železničných staniciach v Bratislave zabezpečený iba na týchto staniciach:
- Bratislava hlavná stanica
- Bratislava-Petržalka
- Bratislava-Rača
- Bratislava-Lamač
- Bratislava-Nové Mesto
- Devínska Nová Ves
Na železničných staniciach Podunajské Biskupice, Bratislava predmestie, Bratislava-Vinohrady, Bratislava-Železná studienka, Bratislava-Vajnory nie je zabezpečený prístup imobilného cestujúceho k vlaku.
Detailné informácie o možnosti bezbariérového prístupu na železničných staniciach v rámci SR je možné nájsť na stránke Železníc Slovenskej republiky.
Preprava invalidného vozíka vo vozidlách MHD a regionálnych autobusoch
Cestujúci na invalidnom vozíku môže do vozidla nastúpiť len s vedomím vodiča (informuje vodiča ústne, alebo posunkom). Dvere určené pre nástup/výstup takéhoto cestujúceho a miesto vo vozidle určené pre invalidný vozík sú označené príslušným piktogramom. Cestujúci musí vo vozidle zaistiť zabrzdenie vozíka proti pohybu a súčasne ho upevniť bezpečnostným pásom. V prípade, ak je vozidlo vybavené výklopnou plošinou pre uľahčenie nástupu/výstupu s invalidným vozíkom, je vodič povinný túto plošinu použiť a zároveň pomôcť cestujúcemu pri nástupe/výstupe. Cestujúci majú zakázané svojvoľne manipulovať s výklopnou plošinou. Cestujúci oznamuje vodičovi úmysel nastúpiť/vystupiť s invalidným vozíkom s použitím výklopnej plošiny stlačením tlačidla s piktogramom invalidného vozíka.
Bezbariérové školské linky
Dopravný podnik Bratislava zabezpečuje počas školského roka bezbariérovú školskú dopravu do škôl a zariadení sociálnych služieb na Dúbravskej ceste, Mokrohájskej ceste a Lipského ulici tromi špeciálnymi linkami premávajúcimi ráno a popoludní. Na týchto spojoch premávajú nízkopodlažné autobusy v špeciálnej úprave na prepravu väčšieho počtu cestujúcich na invalidných vozíkoch.
- Školský spoj 2 zabezpečuje dopravu z/do Karlovej Vsi, Dúbravky a Devínskej Novej Vsi.
- Školský spoj 4 zabezpečuje dopravu z/do Petržalky a Trnávky.
- Školský spoj 5 zabezpečuje dopravu z/do Ružinova, Podunajských Biskupíc a Vrakune.
Podmienky prepravy záujemcom poskytnú jednotlivé zariadenia (Gaudeamus ZKR, Mokrohájska 3; Spojená škola, Mokrohájska 3; IPR, Mokrohájska 1; DSS Rosa, Dúbravská cesta; DSS prof. K. Matulaya, Lipského). Ďalšie informácie a cestovné poriadky sú dostupné na stránke www.mokrohajska.sk.
lapčo
1. ako a kto by cestoval týmito spojmi keby žiaci boli v škole?
2. cetovné poriadky by sa dali zriadiť ,ale má to háčik nechválili by ich ,pretože nie je to viac opodstatnené
3. spoje by chodili pravidelne v špičkách ako dnes len by sa im upravili čísla nie č. 2,4,5 lebo je to mätúce pre cetujúcich ktorý nechodia pravidelne mhd , ale L 22 , 34 a by chodili na stanice to by boli víkendové a koncové piatkové spoje a cez týždeň by jazdili L 36 tá by chodila ako č.2 ,L81 tá by chodila ako č.4 ,L 85 by chodila ako č.5
4. musela by byť zabezpečovaná nízkopodlažními vozidlami na to vyhradenými ,ktorých je málo takže by chodli aj iné typy busov a to by už prinieslo kompletný chaos pre cestujúcich mylsím že by si po čase zvikli ale trvalo by to ,nehovorím že to nie je možné je ,ale základná je otázka č.1