Drobná zmena na linke S20 (from 2 Mar 2025)

Nočný vlak do Kútov pôjde od marca o niekoľko minút neskôr.

Od 2. marca 2025 bude platiť nový cestovný poriadok vlakovej linky S20.

Jedinou zmenou je posunutie odchodu posledného vlaku z Bratislavy do Kútov o 9 minút neskôr. Posledný vlak bude po novom odchádzať z bratislavskej hlavnej stanice o 23:40.

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
"Nočný vlak" 😃 😃 😃
Reply on: 810zssk #1:
Vlak mimo "občiansku časť dňa" 😁.
A Sekule stále nič. To tí ľudia cestujú do Kútov a potom sa vracajú či...?
Reply on: Pajo #3:
Asi nič ale nechápem načo je potrebný výpravca v tejto stanici...
Resp načo sú potrební vypravcovia, či táto stanica nie je diaľkovo riadená???
Reply on: Ma178rek #4:
Nielen táto stanica, ale ani táto trať nie je diaľkovo riadená 😅
Reply on: Solider #5:
Tak potom už rozumiem...
Je to smutné že takáto trať nie je diaľkovo riadená a vďaka tomu trpia cestujúci ....
Reply on: Ma178rek #6:
Diaľkovo ovládaných tratí je na Slovensku len zopár. Pribúdajú akurát s postupujúcou modernizáciou. A pokiaľ ide o to, prečo je tam potrebný výpravca, tak kvôli tomu, aby pri vlaku z Bratislavy stojacom v stanici nepustil do stanice vlak z Kútov, aby tam nerozmetal ľudí.
Reply on: Solider #7:
Ľudí rozmeta vlak aj tam kde je diaľkové riadenie... Pokiaľ nie je človek blbec tak vidí a nejde vtedy keď sa niečo blíži...

Hlavne je to smutné lebo už pár rokov čítame o modernizácii tejto trati a zatiaľ nič z toho..
Reply on: Ma178rek #8:
Asi sa celkom nerozumieme, cestujúci môžu z vlaku vystupovať len vtedy, ak sa po koľajách bližšie k stanici nepohybujú vlaky. Práve kvôli tomu tam je od 18. do 6. hodiny výluka dopravnej služby, pretože stanica nie je na nočnej zmene obsadená výpravcom a toto nemá kto zabezpečiť. A naopak, pri jazde vlaku z Kútov do Sekúl stojí vlak bližšie k budove, čiže po koľajách bližšie k budove nemá čo ísť, tým pádom tam vlak zastavuje ako klasicky na zastávke bez výpravcu.

Diaľkové riadenie zabezpečí to, že dispečer nenaplánuje jazdu vlaku cez stanicu, v ktorej práve vystupujú ľudia z osobného vlaku. To sa samozrejme týka staníc, ktoré nemajú mimoúrovňový prístup k nástupištiam a prechádza sa k vlakom cez koľaje.
Reply on: Solider #9:
Ja tomu rozumiem...
Len teda je to smutné že takto musia cestujúci trpieť
Reply on: Ma178rek #10:
del
Reply on: Pajo #3:
Sekule od 7. Apríla už vôbec nebude vybavovať vlaky - stanica sa zatvára, dopravná služba sa ruší a už žiadne vlaky nezastavia.
Traja vypravcovia na Zahori podali výpoveď cca. naraz pre fantastické podmienky u ŽSR.
Zberač mínusiek

Zberač mínusiek

Reply on: Joyki #12:
Máš prosím zdroj?
Neviem si predstaviť už len v susednej ČR, že by na trati takého významu ak ŽSR 120 boli úrovňové prístupy na nastupištia (nájdu sa ešte aj také) a súčasne by v stanici nebola non-stop dopravná služba. Nehovoriac o dispečerskom riadení tratí podobného významu. Balkán Schuhwachs!
Reply on: Joyki #12:
Iba v smere do Kútov.
Reply on: Solider #16:
iste si vies predstavit aka velka skupina ludi bude ta, ktora to vyuzije v tom jednom smere a potom sa nebude mat ako vratit nazad.... (alebo ak ano tak s obrovskou casovou stratou)
takze za chvilu mozme ocakavat aj to ze zrusia ten opacny smer pre nevyuzivanost....
Prečo si vybrali práve Sekule?
Reply on: Miro #18:
Rozhodovalo sa medzi ŽST Sekule a ŽST Bratislava - Lamač.
Ak sa v smere do Bratislavy bude v Sekuliach dať naďalej stáť, keďže v tom smere nemusia ľudia prechádzať cez inú koľaj, nedalo by sa proste spraviť to, že by v úseku Veľké Leváre - Kúty osobné vlaky v oboch smeroch jazdili po koľaji bližšej k staničnej budove? Podľa CP odchádza osobák z Kútov vždy až po príchode osobáku z Bratislavy, takže v danom úseku sa nekrižujú. A EC a náklad by jadili obojsmerne po vzdialenejšej koľaji, ani EC sa v danom úseku nemíňajú.
K tým Sekuliam: za toho pol roka sa už mohlo zriadiť provizórne nástupište na kútskej koľaji pri priecestí cca. tu: https://maps.app.goo.gl/kfn2heNHoQBMmgqFA , nazvať to Sekule obec a časť problémov by sa vyriešila.
Reply on: TomJ #20:
To nie je tak jednoduché, každá jazda vlaku do odbočky ti ten vlak spomaľuje (pri nákladoch veľmi výrazne), a teda ďalej znižuje kapacitu už beztak dosť plnej trate. Nehovoriac o tom že plnenie grafikonu má ďaleko od 100%, na 110ke obzvlášť, čiže aj keď ti to teoreticky nejak vyjde, v praxi to spôsobí celý rad ďalších problémov a meškaní.

Ono by úplne stačilo mať funkčný IDS ktorý by robil zvoz do Moravského Sv. Jána z okolitých dedín cez Sekule a až tak veľmi by tento stav nevadil.
Reply on: 810zssk #22:
"Ono by úplne stačilo mať funkčný IDS ktorý by robil zvoz do Moravského Sv. Jána z okolitých dedín cez Sekule"

Veď predsa z Borského Sv. Jura a zo Sekúl premáva 275, ktorá nadväzuje na vlaky vo Veľkých Levároch...rozdiel v jazdnej dobe S20 vs. 275 v úseku Sekule-Veľké Leváre je minimálny.
Reply on: TomJ #20:
del
Reply on: AndyNO #23:
Aj vrátane prestupu?
Možno by bolo jednoduchšie zdržať na nevyhnutný čas všetky vlaky smer BA v stanici Kúty a cez vysielačku dá rušňovodič vedieť, že Os vlak smer Kúty opustil stanicu Sekule. Však tam chodí vlak iba raz za hodinu celý týždeň, to by hádam nebolo tak tragické.
Reply on: Dezerter #26:
Vie si výpravca v Kútoch overiť presnú polohu vlaku, aby nemuseli vlaky smer BA stáť v Kútoch už od chvíle, ako Os smer Kúty opustí Veľké Leváre?
Reply on: Dezerter #26:
Cez vysielačku asi ťažko, keďže tam nie je pokrytie rádiovým systémom. Teoreticky by sa vedeli spojiť cez mobilný telefón, ale bolo by to oveľa komplikovanejšie – muselo by tam byť dlhšie časové okno, v ktorom by kútsky výpravca nemohol posielať vlaky smerom do Sekúl, pretože ak je v Sekulách neobsadená stanica, tak nemá ako vedieť, kde sa ten vlak nachádza, kým nepríde do najbližšej obsadenej stanice, čo sú Leváre.

Ten návrh s tým, aby osobné vlaky z Levár do Kútov jazdili po nesprávnej koľaji považujem za priechodnejší a z hľadiska priepustnosti na trati za efektívnejší, ale nedá sa na to pozerať spôsobom, že tam ide „vlak iba raz za hodinu celý týždeň“ – jazdia tam aj EC každé dve hodiny, plno nákladov a rušňových vlakov. Treba si zároveň uvedomiť, koľko kilometrov má medzistaničný úsek medzi Kútmi a Levármi (18 km).
Reply on: 3pa3ck3 #27:
Nevie.
Čiže nevedia na diaľku postaviť cestu OS smer Kúty pre Sekule na nesprávnu alebo najbližšiu koľaj k výpravnej budove a po odbavení zase naspäť na správnu? To sa dá, iba priamo v Sekuliach?
Reply on: david11 #30:
Keby bola stanica Sekule diaľkovo ovládateľná, tak tam výpravca vôbec nemusí a tento problém by sme neriešili
Reply on: Solider #29:
A bolo by príliš náročné nejako zabezpečiť prenos informácií o obsadených oddieloch z autobloku?
Reply on: Solider #28:
No veď toto, že by nám z dvojkoľajnej trate vznikli de facto dve paralelné jednokoľajky. Aj keď by to až taký problém byť nemusel, keďže aj pokračovanie trate z Kútov na Moravu je tiež jednokoľajné a Os by v Kútoch končili pri staničnej budove bez križovania koľaje č. 2. Zároveň Os majú v ZCP uvedenú rýchlosť 140 km/h, takže by sa na koľaj č. 1 vošli aj nejaké Nex-y bez výraznejšieho zdržovania. Akurát sa bojím, že v Levároch na križovaní sa to všetko zasekne.
Reply on: david11 #30:
Áno, keďže tam nie je diaľkové riadenie, ale každá stanica si sama stavia vlakovú cestu. Ak sú Sekule neobsadené, tak výpravca z Levár môže akurát poslať vlak z Levár po nesprávnej až do Kútov. Riešenie môže byť aj to dočasné montované nástupište pred priecestím, ako tu bolo spomínané, ale zrejme nemajú ešte jasno v tom, či bude stanica neobsadená až do modernizácie alebo sa tam pokúsia niekoho nájsť.
Reply on: 3pa3ck3 #31:
Áno, ale toto nikto pred modernizáciou riešiť už nebude.
Reply on: 3pa3ck3 #32:
Na autobloku môžeš vojsť aj do obsadeného oddielu a to je v prípade stanice problém.
Reply on: 3pa3ck3 #31:
Tým pádom odpálili stanicu aj na prípadné obiehanie vlakov či iné mimoriadnosti... no paráda.
Reply on: 3pa3ck3 #33:
Osobáky sa podľa grafikonu vzájomne križujú v úseku medzi Malackami a Štvrtkom, takže by z tohto pohľadu nerobilo problém, aby osobáky obojsmerne jazdili výhradne po 1. TK. V Kútoch si už vie výpravca postaviť cestu pre vlaky kamkoľvek, náklady aj tak posielajú cez nákladné koľajisko. V Levároch si vie taktiež postaviť cestu kamkoľvek a má tam štyri koľaje k dispozícii.
Reply on: Solider #38:
Pod križovaním som myslel prejazdy medzi traťovými koľajami, zle som sa vyjadril
Reply on: Solider #34:
Pri počte chýbajúcich ľudí v rámci celého OR TT by som nepredpokladal, že do modernizácie to znovu obsadia. Veď už Lamač sa vykrýval zrušením vonkajších výpravcov na hlavnej.
Reply on: Viko #40:
Keby sa ta modernizácia neodkladá už pár rokov nevznikol by tento problém a hlavne je hanba za takáto trať nedokáže byť obsadená tak, aby to cestujúci nepocítili ...
Hlavne to že v 1 smere sa dá a v druhom nie pričom chápem že nechcú púšťať ľudí len tak cez koľaje lebo by tam boli jatky každý týždeň ...
Reply on: Ma178rek #41:
Ona sa neodkladá, len nie je stále pripravená. Tento rok by už mali mať stavebné povolenie a malo by to ísť do súťaže, v lepšom prípade sa už v druhej polovici roka 2026 bude môcť stavať. Pokiaľ ide o to, čo je hanba, tak to je hlavne kapacita vlakov. Os 2020 nie je duplák a tam sa stojí v celom vlaku a sedí na schodoch. Toto GVD je to absolútne podcenené.
Reply on: Ma178rek #41:
Najväčší problém je nedostatok ľudí. Každý ti povie, že je ľahšie zohnať stroje ako ľudí.