Zavedenie cezhraničnej autobusovej linky do Rajky (from 7 Oct 2024)

Maďarská Rajka opäť získala aj autobusové spojenie s Bratislavou.

Od 7. októbra 2024 bude v prevádzke nová cezhraničná autobusová linka spájajúca bratislavské Rusovce s maďarskou Rajkou. Po štyroch rokoch sa tým obnoví autobusové spojenie s Rajkou, ktoré do septembra 2020 zabezpečoval bratislavský dopravný podnik linkou 801.

Novú autobusovú linku bude prevádzkovať súkromný dopravca DOMINIQ, s.r.o. z Bratislavy. Linka nebude zaradená do Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji, ale bude mať vlastné cestovné lístky. Cestovné lístky sa budú predávať v hotovosti u vodiča autobusu. Jednosmerné cestovné bude 2 €. K dispozícii budú aj mesačné predplatné lístky za 80 € (obyčajný) / 65 € (študenstký, dôchodcovský).

Cezhraničný autobus bude premávať iba v pracovných dňoch podľa cestovného poriadku v rannej špičke z Rajky každých 30 minút, popoludní a večer každú hodinu. Cestujúci z Rajky budú môcť prestúpiť na linky bratislavskej MHD ďalej smerom do centra na zastávke Stn. Rusovce (prestup na linku 191, v niektorých prípadoch aj na linku 90), alebo v čase nepremávania linky 191 na zastávke Gaštanová aleja (prestup na linku 91). V smere do Rajky bude možný prestup z liniek 90, 91 a 191 na zastávke Stn. Rusovce.

Autobus bude v Rajke obsluhovať zastávky Véradó park, Calida kötöde, Autóbuszforduló a Benzinkút. Ranné spoje z Rusoviec do Rajky (okrem posledného) pôjdu priamo na zastávku Rajka, Benzinkút bez obsluhy ostatných zastávok v Rajke.

Vnútroštátna preprava cestujúcich na území Maďarska aj Slovenska nie je povolená. Cestujúci si môžu so sebou do autobusu vziať najviac jednu batožinu.

Okrem novej autobusovej linky je spojenie Bratislavy a Rajky naďalej zabezpečované aj vlakovou linkou, ktorá premáva celotýždenne.

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Mimochodom prečo dostáva linka číselné označenie keď nie je v IDS? Ako asi chápem, že každý spoj musí mať nejaké číslo, no toto bolo priradené od BSK, alebo len tak si to vybral dopravca?
V tejto zúfalej podobe tomu dávam rok, maximálne dva.
Žiadna obsluha cez víkend a sedlo, platba v hotovosti... bohovské 🔥
Reply on: Andrej #3:
To je tak, keď dačo urobíš ale na všetko ostatné sa vykašľeš. A potom sa budú čudovať prečo im to nefunguje 😃 úžas
Tato linka by mala ako-taku sancu, ked S8 jazdila 4x denne a nie cez vikend. Ale ked vlak ide cely tyzden kazde 2 hodiny (+ posilove spoje v spicke) cez Petrzalku az na Nove Mesto a L808 ide len po najblizsiu vrbu... Kebyze aspon ide po buducu konecnu elektriciek v Petrzalke...
Reply on: MatejBA #5:
S tým vlakom by som bol opatrný, v poslednej dobe sú obrovské problémy so spoľahlivosťou ZSSK 840. Od 1.9. jazdí 840 až do Hegyeshalomu bez prestupu v Rajke a odvtedy už minimálne 2x museli autom doviezť slovenského rušňovodiča z Rajky na šíru trať, aby to pomohol naštartovať zúfalému maďarovi, ktorému to skapalo v poliach medzi Rajkou a Hegyeshalomom a nevedel si s tým rady. Potom vznikne meškanie, ktoré sa prenáša do konca dňa.
Reply on: MatejBA #5:
On zas ten vlak je pre mnohých ďaleko, takže si viem predstaviť že mnohí uprednostnia bus. Problém je že pri takejto random obsluhe tam nebude vznikať nejaký silný návyk.
Reply on: Trammat #6:
Takže problém nie je so spoľahlivosťou 840 ZSSK ale s kvalitou mozdonyvezetők MÁV-START?
Reply on: S499.1023 #8:
V oboch prípadoch bolo nutné pre spojazdnenie hrabať sa v poistkovej skrini, kde sú len slovenské popisky.
Reply on: Trammat #9:
To je zodpovednosť Maďarov, že im takto neoznačené dovolili jazdiť ďalej ako za stanicu v blízkosti hranice.
Reply on: MATU1 #1:
Oficiálne číslo tejto linky je 105808 vydané v súlade s celoštánym kódovníkom. Číslo 808 sa nikde prezentovať nebude, ani to legislatíva nedovoľuje. Ale fanúšikovský web si to môže označiť po svojom.
A prečo sa neakceptuje aj platba v HUF? A tým ranným zrýchleným spojom v smere Rajka a poslednému večernému zrýchlenému spoju smer Rusovce tiež nechápem.
Reply on: Valec #11:
Ak na tento web odkazujú informácie vo vozidle, tak by nemal byť dezinformačný 🙃
Reply on: Solider #10:
Pre schválenie bolo potrebné dosadiť maďarský zabezpečovač a maďarské popisky do kabín rušňovodiča, je otázka, či legislatíva myslí aj na riešenie prípadných porúch. Maďarské osobné vozne, ktoré jazdia Hungariu a Báthory majú ističe a poistky tiež popísané len maďarsky.
Reply on: B K #13:
A prečo by mali vo vozidle informácie odkazovať na túto neoficiálnu stránku?
Reply on: Andrej #15:
Každá schéma liniek obsahuje odkaz na túto stránku. Takže ako cestujúci očakávam, že tu budú relevantné informácie.

A dôvod? Všetci ho vedia.
Reply on: B K #16:
Zaujímavé je aj to, že autobus bude chodiť označený okrem trasy aj číslom linky 105808. Na základe čoho sa tu objavilo číslo 808 netuším.
Reply on: Trammat #17:
Predpokladám, že vynechali kód okresu (Bratislava V má kód 105) a nechali 808 (čo je v rozpore s opatrením MinDop pre linky mimo IDS).
105 = Bratislava V
808 =
8 > medzinárodná linka
08 > poradové číslo linky
Reply on: Trammat #9:
A kto také vozidlo schválil v HU? My teda máme na všetkom, čo má v rastri "HU", maďarské popisky. Aj na ističoch. A Maďari boli v tomto veľmi striktní.
Reply on: Trammat #14:
Vytlačiť schému poistkovej skrine s popismi v maďarčine je jednoduchá záležitosť, ale aspoň je vidieť, ako sa pripravili na spoločnú prevádzku a riešenie mimoriadnych udalostí. Čo sa týka maďarských vozňov na Hungarii a Báthory, to nie sú pôvodné RICové vozne? Tie mali viacjazyčné popisy. To som zvedavý, keď budú maďarské desirá premávať od roku 25 alebo 26 do Bratislavy, či tam budú slovenské popisy 🙃
Reply on: Solider #20:
Už sme dosť OT, ale časť vozov, ktoré jazdia na Hungarii sú par rokov staré novostavby, zbytok + to, čo jazdí na Báthory (vozne španielskej výroby CAF a maďarskej DWA) mali viacjazyčné popisky (angličtina tam ako neRICový jazyk nebola), ale pri modernizácii v Szolnoku sa to prelepilo za čisto maďarskú verziu. V niektorých vozoch je strčený nemecký preklad, ale zďaleka nie všade.
Reply on: B K #13:
del
Reply on: Valec #11:
Pozor. Ani L 801 a 901 prevádzkované DPB neboli súčasťou IDS a nemali 6 miestne označenie čísla linky.
Predpokladám, že tento to bude od zajtra chodiť do Rajky.
Dnes poobede bol takto odstavený v Čunove.
80 euro za mesiac to je akcia jak ... To nekupi pravdepodobne nikto. 😁
Reply on: Petto #25:
Prečo, denné dochádzanie vlakom alebo s platením 2€ v hotovosti za každú jazdu vyjde lacnejšie?

Väčší problém by som videl v tom systéme kde si „električenku“ môžeš kúpiť až od ďalšieho mesiaca resp. neoplatí sa kúpiť ju skôr ako od budúceho mesiaca (lebo vždy platí od prvého do posledného dňa bez ohladu na to kedy si ju kúpiš podla toho čo píšu) miesto toho aby platila 30 dní od kúpy/dátumu ktorý si určíš ako pri PCL IDS BK. A v tom že to máš platiť dopredu prevodom na základe faktúry bez možnosti platiť aspoň online kartou.
Reply on: Cancer #26:
Vyjde to cca rovnako, resp. s úsporou zopár €, za predpokladu, že cestujúci využije túto linku ráno aj popoludní (4€ na deň), mesiac má priemerne 22 pracovných dní. Ale k tomu si treba prirátať sviatky... Na to, aby som si ako cestujúci využívajúci túto linku, kúpil mesačný lístok, by som musel mať vopred istotu, že túto linku využijem každý deň v mesiaci, inak by som akurát prerobil. Študentom cestujúcim každý deň sa to oplatí...
Reply on: Cancer #26:
Vyjde to takmer rovnako ako pise mirec. Oplati sa to len ten mesiac, co ma viac ako 20 prac.dni. Inak je to rovnako.
Za mna aj zbytocne velky autobus. Ani v 801 nestali ludia pokial viem.
Reply on: Petto #28:
Ale zbytocne velke autobusy mam pocit, ze su na Slovemnsku celkom standard, najma tam, ked linky vykonava nejaka mensia spolocnost. V Pezinku na MHD jazdia autobusy uplne predimenzovane, uplne by stacila dodavka typu Rosero...
Reply on: hroch #29:
Klasický autobus, ako napríklad ten SOR z fotky jazdený, v relatívne dobrom stave vieš kúpiť za zaujímavé peniaze. Bus typu Rosero zháňa podstatne ťažšie. Navyše, ak si menší dopravca, koľkokrát je pre teba napríklad ten SOR zaujímavejší, lebo odnesie viac ľudí, teda môžeš na tom "viac" zarobiť, resp. ponúknuť menšiu sumu za jednotlivca na cestu.

Edit: Navyše ak sa riešia náklady na cestu, tak to Rosero má spotrebu cca 13l/100km, čo som hľadal napríklad spomínany SOR BN 10.5 má 18l/100km (aspoň čo som našiel podľa typu motora). Samozrejme, povieš si, že je to mega rozdiel, že 5l je veľa. Ale kapacita 14+18 + šofér, SOR NB 10.5 je 30+56 + šofér. Rozdiel necelých 10€ za palivo na 100km je zanedbateľný ročne to na 30 000km to spraví 3000€. Čo je síce dosť, ale ak sa mi pokazí ten SOR, viem kúpiť nepojazdnú 1-2 ďalšie rovnaké SOR na kanibalizovanie za smiešne peniaze, kým pri tom Rosere si odkázaný na Iveco (motor a podvozk) a vo zvyšku na firmu, čo vyrába Rosero, takže je to prakticky zákazková výroba a nechajú si to zaplatiť.
Reply on: hroch #29:
Este bude zaujimave,co pojde namiesto BN12 ak sa pokazi alebo po nehode. Arriva by mozno helfla. 😁
Reply on: hroch #29:
Akurát že rozdiel v jednotkovych nákladoch na prevádzku (nie obstaranie) je marginalny. Nehovoriac o tom že 10 až 12 metrový autobus je medzi autobusmi Škoda Fabia, kým, ako bolo nižšie povedané, tých dodavkovych veľa nie je.

Viem si predstaviť že obstaranie + údržba môže byť pri 10 m jazdenej sorke daleko lepšia ako fungl dodávka.
Reply on: Cancer #26:
Mesačný lístok na vlak do Rusoviec stojí 48€ a dá sa použiť aj v sedle a cez víkend. Takže áno, 48€ je menej ako 80€.
Posledný vlak prichádza do Rajky o 21:09. Čiže neskoro večerné spoje novej linky niekomu riadne ušetria € za taxi po tomto čase aj, keď zatiaľ iba v prac. dňoch.
Reply on: david11 #34:
A tych potencionalnych ludi bude viac ako je prstov na ruke ?
Reply on: Maremi #35:
Prečo by nebolo? Do Čunova či inde nikto nejazdí po 21h?
Niekedy v budúcom storočí sa bude s veľkou slávou otvárať prestupný terminál medzi vlakom a električkou v Janíkovom dvore. Pri tej príležitosti sa dohodne nadväznosť autobusov na vlak v železničnej stanici v Rajke.

Dovtedy uvidíme ešte mnoho variant neefektívnej cezhraničnej dopravy. 😆
Reply on: bobitwo #30:
Sorka je tiež menej poruchovejšia ako Rešero.
Reply on: david11 #36:
Jazdí ale minimum.
Reply on: zakaznik #38:
Ale SOR môže byť aj menšej kapacity.
Reply on: 810zssk #33:
Ešte doplním, že tzv. električenka do Rajky stojí u vodiča 90,- €. Navyše mi príde nelogické, aby sa lístky nedali kúpiť aj v HUF.
Reply on: Trolley #41:
LOL, to čakajú že si kúpi kto? Aj pri dvoch jazdách každý deň kedy linka jazdí sa ten PCL za 90€ oplatí tento rok jedine v októbri (23 pracovných dní) a aj vtedy človek ušetrí len 2€.
Reply on: Trolley #40:
Vieš vymenovať 5 dôvodov, prečo by nejaký malý živnostník/s.r.o. čo má menej ako 5 busov kupovala niečo menšie, ako napríklad spomínané Resero, len kvôli tej linke?
Reply on: 810zssk #42:
Z niečoho musia žiť. Navyše to vyzerá, že to nie je dotované nejakou samosprávou, aspoň som to nenašiel.
Reply on: bobitwo #43:
SOR má aj autobusy aj menšej kapacity. O Rošere som nepísal nič.
Reply on: bobitwo #44:
Predpoklad, že to je linka v štýle pokus-omyl. Posledný večerný spoj z Rajky navyše na Gaštanovej Alei nestojí, takže prestup na L91 do centra nie je.
Reply on: bobitwo #44:
Vždy ma fascinuje keď ľudia obhajujú takéto veci argumentom "z niečoho musia žiť". A bežní ľudia ktorí by tú službu používali už nemusia? Ak súkromník nemá na to, aby ponukal službu s rozumnou cenou, tak by nemal vôbec podnikať.
Reply on: bobitwo #44:
Biznis žije z toho že si niekto kupuje jeho produkty. Na to je potrebné aby tie produkty boli konkurencieschopné a ponúkali dobrú hodnotu za peniaze.
Reply on: Trolley #46:
Ľudia v noci necestujú!

Nezastavovaniu na Aleji fakt nerozumiem (ani pri iných spojoch), však to aj tak majú na znamenie, tak fakt nevidím nevýhodu v tom aby tam stálo všetko. Však ten bus tade ide tak či tak.
Reply on: Andrej #47:
Podnikateľ naceňuje svoje služby tak, aby tvoril zisk a rozvíjal svoju firmu. Objednanú verejnú dopravu dotuje štát. Tu však objednávka roky chýba. Je momentálne na ľuďoch či tú cenu budú akceptovať alebo nie. Ak nie dopadnú rovnako ako pokus o prevádzku maršrutiek v Petržalke po optimalizácii liniek v Petržalke.
Reply on: Trolley #46:
Tipujem spoje, ktore budu vozit najmenej ludi,sa po mesiaci zrusia.
Reply on: Petto #51:
Ja si myslím, že Rajka je už satelit Bratislavy. Veľkou chybou DP bolo, že za cezhraničný úsek už zrušenej linky 801 sa muselo platiť extra. To nie je neriešiteľná vec. IDS JMK má tarifný bod Myjava, a tuším aj Holíč a Skalica. IDS BK by kľudne mohlo mať Rajku. IDS Východ (Eurobus) prevádzkuje linku do Hidasnémeti za "vnútroštátne cestovné"
Čo sa ale dá urobiť, je začleniť túto "súkromnícku" linku do systému IDS BK aspoň tak, aby sa zobrazovala vo vyhľadávačoch; boli na ňu prestupné väzby (s poznámkou, že linka nie je súčasťou IDS a platí sa extra). Rovnako by bolo v záujme dopravcu sa vložiť do vyhľadávačov aj na maďarskej strane a podľa možností tvoriť možnosť prestupu z regionálnych liniek HU na cezhraničný bus. Dopravca by mal časom umožniť kúpu lístkov cez appku. Ideálne by bolo zaintegrovanie linky do IDS ale to je na dlhé lakte
Reply on: Petto #51:
To je najhlúpejšia vec čo by mohli spraviť, ale zas vzhľadom na stratégiu ktorú pri tejto linke zvolili by ma to ani veľmi neprekvapilo.
Reply on: Petto #51:
Na poriadne vyhodnotenie potrebujú aspoň 6 mesiacov ideál rok.
Reply on: david11 #54:
To je kicsi dopravca ktory jazdi na svoje riziko bez dotacii. Urcite nebude dotovat niekomu dopravu zo svojho vrecka pre jeho pekne oci.
Reply on: david11 #50:
Túto linku ale nemožno porovnávať s CityLinkom, nakoľko ten jazdil za takmer dvojnásobné cestovné po trasách, kde bola hustá ponuka liniek MHD. V tejto trase prakticky žiadna iná ponuka nie je.
Reply on: 810zssk #53:
Ale toto je komerčná linka, kde sa bude dopravca snažiť nie len pokryť náklady, ale aj niečo zarobiť. Teda logicky, ak bude spoj ktorý bude mať jednotky cestujúcich a zároveň bude jeho vedenie mať vplyv na náklady, jeho zrušenie príde na pretras. Je to stále lepšie riešenie, ako keby mala na tom stroskotať celá linka.
Reply on: Valec #57:
Rozumiem že je to komerčná linka, ale práve preto si myslím že tento koncept jazdenia náhodne nebude fungovať. To sa dá robiť na dotovaných linkách východoeurópskeho typu kde nepotrebuješ zarábať ale len chceš odviezť to nutné zlo čo nemá na auto, nie tam kde tvoj biznis stojí a padá na vytvorení nejakého užívateľského návyku.
Reply on: Dexius.74 #52:
Ja len doplním, že linka sa vo všetkých relevantných vyhľadávačoch nachádza (CP.sk, Google Transit, iMHD), cestovný poriadok je viazaný primárne na linku 191, mimo jej prevádzkovú dobu na linku 91. Prestupné väzby z HU pokryje železničná linka S8, jazdiaca hlbšie do mesta - pre túto linku ich nemá zmysel riešiť, naviac sa ani riešiť veľmi nedajú lebo nemôžete na jednej strane robiť nadväznosti k taktovému CP liniek MHD a zároveň k náhodnému CP liniek Volánbuszu 7255 a 7294. Čo je tu silnejší vzťah je jasné a dopravca v tomto prípade zvolil správne.
Reply on: 810zssk #58:
Práveže na dotovaných linkách by to fungovať náhodne nemalo. 😁
Reply on: Valec #56:
Práveže jazdil po trase zrušených liniek. Vtedy množstvo ľudí nadávalo na nový prestupný systém. L83 ešte končila pri Dostihovej dráhe. Z Ovsišťa jedine z prestupom. No presne ako píšeš cena za jednu jazdu bola vyššia od MHD. Do Rajky teraz odchádza BUS tesne pred príchodom vlaku do Rusoviec. Takže aj ľudia ktorý by chceli cestovať po Rusovce vlakom v rámci tarify IDS BA a ďalej busom, ktorý im stojí bližšie k domu majú smolu.

Veď čas ukáže..
Reply on: Ike #60:
Náhodne by to fungovať nemalo samozrejme nikde, ale pri dotovanej linke chápem ak verejná správa má postoj taký že im je VHD ukradnutá a len chcú nejak odviezť to minimum čo musia. Pri komerčnej linke kde na tom visia tvoje peniaze mi to príde zvláštne.
Reply on: Valec #59:
Pri poslednom večernom spoji z Rajky sa ale na L91 na hrane prestúpiť nedá.