DPB poskytne vozidlá na testovanie

Takmer polstovka vozidiel MHD poslúži ako mobilné odberové miesta.

Dopravný podnik Bratislava spolu s magistrátom hlavného mesta poskytnú na celoplošné testovanie na chorobu covid-19 počas víkendu 50 vozidiel mestskej hromadnej dopravy. Informoval o tom primátor hlavného mesta. Pôjde o 44 autobusov, 4 trolejbusy a 2 električky, ktoré budú slúžiť ako odberové miesta.

Poskytnutím pomerne veľkého množstva vozidiel chceme pomôcť k bezproblémovému priebehu testovania v hlavnom meste. Verím, že aj vďaka našej podpore a našim vozidlám, ktoré vytvoria zázemie pre MOM, bude čakacia doba na test čo najkratšia,“ povedal predseda predstavenstva DPB Martin Rybanský. Pracovná doba MHD odberových miest bude od 8:00 do 12:00 a od 13:00 do 18:00.

Rozloženie týchto vozidiel v jednotlivých mestských častiach bude nasledovné:

  • Ružinov:
    • Letisko M. R. Štefánika (8 kĺbových autobusov)
    • MiÚ Ružinov, Mierová
    • Parkovisko Miletičov
  • Dúbravka:
    • Bagarova ZUŠ
  • Vajnory:
    • Rybničná ul.
  • Devín:
    • Parkovisko pod Hradom Devín
  • Podunajské Biskupice:
    • Gymnázium Hronská
    • ZŠ Bieloruská - Hradská ul.
  • Rača:
    • Areál FK Rača
  • Petržalka:
    • Dostihová dráha - areál
    • Parkovisko TESCO
    • Technopol
    • Nám. republiky - BC
    • Parkovisko Matadorka
  • Nové mesto:
    • HANT Aréna
  • Devínska Nová Ves:
    • 3. brána VW, Bystrická ul.
  • Vrakuňa:
    • Čiližská - zastávka
    • Cintorín Vrakuňa - zastávka
  • Staré Mesto:
    • Šafárikovo nám.
    • SND - zastávka Jesenského
  • Karlova Ves:
    • Parkovisko Slávičie údolie

Samotné odbery budú prebiehať pred vozidlami, interiér vozidiel bude využívaný len testovacím personálom. „Interiér vozidiel bude slúžiť výlučne testovaciemu tímu, verejnosť absolvuje testy v exteriéri pri vozidle MHD. Postup bude nasledovný – pri jedných dverách dopravného prostriedku prebehne administratíva a pri ďalších odber vzorky. Výsledok príde mailom resp. sms správou. Ktoré konkrétne dvere budú vyčlenené na testovanie závisí od typu vozidla, postup však ostáva nezmenený.," spresnila hovorkyňa DPB Ľubica Melcerová.

Zároveň bude zabezpečená dôkladná dezinfekcia vozidiel pred, počas i po testovaní. Pracovníci DPB budú už od piatkového večera inštalovať do vozidiel materiál potrebný na testovanie a administratívu, takmer všetky vybrané dopravné prostriedky MHD tak budú dokonalo pripravené a vybavené už v piatok v noci. V teréne bude počas víkendu aj autobus s „Covid busters“, ktorí budú zabezpečovať dezinfekciu sociálnych zariadení pre testovacie tímy a vodičov MHD, a priebežne budú dezinfikovať aj vozidlá. Autobusy, trolejbusy aj električky sa ešte v nedeľu večer vrátia do vozovní, kde budú v nočných hodinách dôsledne dezinfikované, aby boli v pondelok ráno pripravené zaradiť sa do premávky," vysvetlila Ľubica Melcerová.

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Už viem kam pôjdu všetci šotouši na testovanie. 😆
Nevie náhodou niekto o aké typy vozidiel pôjde?
Reply on: N/A #1:
No ak to budú SORy, tak neviem neviem... 😂
budú to klbové sorky
Reply on: Andy #3:
Ale zase si predstav, že by sa pozviechal a použil nejaký Ik28x s naštartovaným motorom, ktorý by občas niekto (najlepšie čakajúci človek) vyturoval + vozidlo by malo žlté linkové tabule (alebo radšej červeno-biele s nejakou retro linkou) 😂 to by bolo iMOM
https://www.facebook.com/Bratislava.sk/posts/3912254102170931

„Naše testovanie v MHD vozidlách na objednávku bude počas víkendu prebiehať na týchto miestach:
📍 Dúbravka
▪️ Bagarova ZUŠ - 2 tímy
📍 Devín
▪️ parkovisko pod Hradom Devín - 2 tímy
📍 Podunajské Biskupice
▪️ Gymnázium Hronská - 1 tím
▪️ ZŠ Bieloruská (Hradská ulica) - 2 tímy
📍 Rača
▪️ Areál FK Rača - 2 tímy
📍 Petržalka
▪️ Dostihová dráha - 3 tímy
▪️ parkovisko Tesco - 3 tímy
▪️ Technopol - 2 tímy
▪️ Námestie republiky (Bowling centrum) - 2 tímy
▪️ parkovisko Matadorka - 2 tímy
📍 Nové Mesto
▪️ HANT Arena - 1 tím
📍 Devínska Nová Ves
▪️ 5. Brána VW (Bystrická ulica) - 2 tímy
📍 Vrakuňa
▪️ Obratisko Čiližská - 2 tímy
▪️ Cintorín Vrakuňa - 2 tímy
📍 Staré Mesto
▪️ Šafárikovo námestie - 2 tímy
▪️ SND - Jesenského - 2 tímy
📍 Karlova Ves
▪️ Cintorín Slávičie Údolie - 2 tímy“
A preplatí štát náklady na PH, dezinfekciu vozidiel? Alebo to zase zatiahne mesto? Osobne zvažujem či sa tohto testovania zúčastním, lebo Bratislava je v červenej zóne, takže tu bude o týždeň testovanie znovu. A odmietam trnavskému magorovi robiť křoví.
Už len to že bez akéhokoľvek zdôvodnenia alebo stanovenia percentuálneho pozitívneho zamorenia okresu stanovili povinnosť 50% okresom sa testovať znovu je za čiarou. Žiadna odbornosť, len testy a psychóza magora.
Reply on: Jajboli #7:
Kým mu na tie testy ľudia budú chodiť, bude ich robiť...

Mňa fascinuje že keď Bambus znova začne blúzniť o testovaní, všetci okrem neho a Vánka otvorene hovoria že je to hlúposť. Čiže to asi chápu. Ale keď sa to schváli, zrazu sa tí istí ľudia idú potrhať aby mu to zorganizovali a púšťajú do sveta výroky o zodpovednosti a podobne.

Samosprávy mali povedať jasné nie a nech si Matovič zabezpečí chod štátu ako chce, keď bude mať 80% ľudí v karanténe.
Reply on: 810zssk #8:
Ak sa už testovanie na základe politického rozhodnutia (na ktoré má vláda plné právo) realizuje, tak by bolo vhodné, aby sme sa všetci snažili, aby jeho výpovedná hodnota bola čo najväčšia.
Reply on: 3pa3ck3 #9:
a ak sa na zaklade politickeho rozhodnutia vlada rozhodne ze vsetcia obyvatelia maju chodit po usiach, budes ?
(PS: ten modry papier uz mam doma od vcera)
Reply on: 3pa3ck3 #9:
Cieľom testovania predsa nie je (ani oficiálne) že by malo mať nejaku výpovednú lehotu. Keby štát naozaj chcel mať prehľad, tak by sa to spravilo na reprezentatívnej vzorke. Nehovoriac o tom že by konečne spravili test premorenosti, k čomu sa ani za 10 mesiacov nie sú schopní dokopať.

A s tým plným právom by som si nebol taký istý, podmieňovať základné ľudské práva účasťou na spartakiáde nepatrí do kompetencií vlády.
Okrem NB 18 jedna Karosa, nejaky Tedom este. Elektricky v podobe Skodoviek
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: Edelweiß #12:
Ešte, že nenapísali, kde bude tá Karosa, lebo to by tam bol frmol fotografov a fanúšikov MHD. 😃
Reply on: Jajboli #7:
Mesto dostane 5 eur za jeden vykonaný test, pričom za samotnú testovaciu sadu neplatí, tú dodá štát. Ostatné hradí mesto (aj) z toho príspevku.
Reply on: Edelweiß #12:
Toto nepochopím, normálnych kĺbových autobusov máme dosť, tam cítim závan šotouša. 😃
Reply on: 810zssk #8:
Veľmi by ma zaujímalo, aký máte vy všetci pseudoodbojári v hlave plán.

Prikázalo sa testovanie. Samosprávy i občania by ho síce odbojkotovali, no zákaz vychádzania bez testu je už uzákonený a teda v krajine by sa automaticky musela zastaviť doprava, služby, výroba i všetok život, lebo by nikto legálne nesmel von. Ľudia by prišli o zárobok, firmy o zisk. A ďalej čo?
Navrstvili by sa ďalšie nezmyselné výnimky, odvolávali by sa opatrenia v ešte väčšom chaose, než sa prijímali? Odstúpila by vláda a nastúpil kolotoč premorovacích predvolebných mítingov? Alebo by jednoduchým palácovým prevratom započala dáka Veľká januárová revolúcia? 😃
Ja úprimne neviem, bola by naozaj ktorákoľvek z tých podôb chaosu produktívna pre ďalšie riešenie pandémie?
Alebo inak, málo je starostí? Či čo konkrétne má docieliť rozšírenie množiny súčasných problémov ešte o boj o stoličky?

(Inak, presuňme sa do offtopicu, lebo toto už s testovacími vozidlami nič nemá.)
Šotuošov by som od autobusov vyhadzoval a volal na nich políciu za porušenie zákazu vychádzania. Pokutu by dostali 100000 eur, sami by to platili, ak nie pôjdu pracovať na splátky.
Reply on: Viko #16:
Bambus nemá čo "prikazovať testovanie" (btw, nič sa neprikázalo, je pseudodobrovoľné výmenou za základné ľudské práva). Prisámbohu že klientela priemerného BDSM salónu je menej submisívna ako Slováci. Všetci viete že je to úplná sprostosť, ale panstvo povedalo, tak sa zomknime.

Stalo by sa presne to čo píšeš a Bambus by bol donútený vycúvať zo svojej posadnutosti spartakiádou. Keď by sa zastavila doprava, zdravotníctvo a zásobovanie potravinami, celý ten nezmysel by sa musel zrušiť. Takže začnime mestom ktoré namiesto organizácie autobusov malo jasne svojim zamestnancom odkázať že ich podrží ak kvôli neúčasti na bambusiáde nebudú môcť prísť do práce. A keď nebudú vynesené kontajnery a nebude jazdiť MHD, nech si to vyrieši ten kto vyhlásil zákaz vychádzania.

Tým že participujete len podporujete jeho ďalšie kolá. Tak si ich užite.
Reply on: Jajboli #7:
Tak, tak. To si dobre napísala. Akurát že ja na tie testy musím, keďže chcem chodiť do práce. Na to, aby som mohol byť v karanténe si dovolenku brať nemienim. Celé zle. Táto krajina je príkladom pre celú EU ako sa to NEMÁ robiť.
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: Edelweiß #12:
Podľa dokumentu, ktorý pridal ramzi v #20 budú na testovaní nakoniec:
2x30T
4x31Tr
34xNB 18
7xUrbanway 10,5M
Karosy teda našťastie podľa všetkého nebudú.
Reply on: 810zssk #18:
"Bambus by bol donútený vycúvať zo svojej posadnutosti spartakiádou" - a tým by to podľa teba zázračne skončilo? Naivita, bezbrehá naivita.
Reply on: Viko #22:
Verím že áno, po takom prúsere by si to jednak už nedovolil opakovať on sám, ale hlavne by mu to nedovolili opakovať ľudia okoho neho. A mohli by sme sa sústrediť na efektívnejšie riešenia.
Reply on: 810zssk #18:
"Tým že participujete len podporujete jeho ďalšie kolá. Tak si ich užite. "

su zamestnavatelia, ktori nedovolia ani home office bez testu, co v takom pripade? skutocne si myslis, ze tych pracujucich, co idu z donutenia, to bavi?
Reply on: 810zssk #23:
Testovanie mobilných ľudí odporúčajú aj tí odborníci, ktorí sú inak proti Matovičovým nápadom. Akurát sa s ním nezhodli v tom, či je to potrebné robiť na celom Slovensku a na frekvencii.
Reply on: martinah #24:
Kritika samozrejme nesmerovala k ľuďom ktorí sú do toho dotlačení vydieraním. Skôr o subjekty ktoré sa môžu postaviť na odpor a namiesto toho verklikujú nezmysly o zodpovednosti a potrebe sa testovať.
Reply on: 3pa3ck3 #25:
Čo sú "mobilní ľudia"? Samozrejme že *nejake* testovanie *nejakých* ľudí (napr. contact tracing) sa odporúča, ale to s Matovičovou plošnou spartakiádou nemá nič spoločné.
Reply on: 810zssk #27:
Za mobilných sa považujú najmä tí, čo musia chodiť do práce. Títo by sa mali testovať s Ag testami aspoň dvakrát do týždňa
Reply on: 3pa3ck3 #28:
Každý týždeň 2x paličku do nosa? Nie ďakujem,to si môžete robiť svojmu psovi.

A čo tak testovať 2x denne?Alebo povinne každý paličku do nosa na verejnosti.To sme dopadli.
Reply on: 3pa3ck3 #28:
To je samozrejme úplná sprostosť a to je zas dôvod prečo je Slovensko doslova jediná krajina na svete čo to chce robiť.
Reply on: 7Hotel7 #29:
Dvakrát do týždňa kvôli tomu, že inak by časť infekčných ušla diagnostickému oknu Ag testov.
Reply on: martinah #24:
nakoľko som z kritickej infraštruktúry a dnes ma testovali v rámci zamestnania, tak som tiež podporil .... na druhej strane, dostal som ďalší papierik do zbierky a môžem ísť pokojne zase do práce či do obchodu
Reply on: gejza #32:
nas testovali v praci tiez, ale ozaj by to nemalo byt povinne, nie su z toho stastni ani zamestnavatelia, ani zamestnanci
nikto nebrani tym, ktori chcu ist, aby sli, ale nutit do toho obzvlast pri infekcnejsej britskej mutacii nie je riesenim, obavy z nakazenia pri testovani vyjadrili aj odbornici
takze pevne verim, ze teraz budu cisla otestovanych este nizsie, o deti a seniorov, ktori v novembri sli, a o dalsich, ktori ist nemuseli a nechceli, lebo takto mozeme chodit do aleluja podla nalady matelka, lebo ved vysoka ucast
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Nechcem rušiť diskusiu, ale myslím si, že názory na skríning už patria do off-topic fóra, tento článok je predsa len o niečom inom. 🙂
Reply on: Urbanway 2423 #34:
Nie je článok o testovaní? Či sa máme o autobusoch na testovanie baviť bez bavenia sa o testovaní lebo to VÔBEC NIJAK nesúvisí? 😂
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: 810zssk #35:
No dobre, ale článok je o organizácii testovania vo vozidlách MHD, nie o tom, či má alebo nemá testovanie zmysel. 🙂
Reply on: Urbanway 2423 #36:
To dosť súvisí.
2868,2869 hlasim z CSU resp uz CS 😁
Reply on: 810zssk #37:
Musí to byť dosť smutný život, byť presvedčený, že čokoľvek sa udeje počas prítomnosti kovidu, súvisí so zmysluplnosťou opatrení...

Čisto racionálne, čomu prospieva to riešiť na desiatich rôznych miestach? Naozaj si myslím, že mať to pokope v jednom fóre je z dlhodobého hľadiska omnoho praktickejšie, neviem prečo ti to je tak proti chuti.
Reply on: Viko #39:
Pozri si prosím pod akým článkom komentuješ. Je to článok o testovaní v autobusoch a testovanie v autobusoch úplne logicky súvisí s testovaním. Potom sa nedá baviť o vôbec ničom, ak sa snažíme ignorovať vonkajší svet.

DPB nefunguje v osobitnom vesmíre, testovanie súvisí s testovaním, to zas súvisí s covidom a ten zas súvisí s opatreniami. Polovica vecí týkajúca sa DPB za posledný rok súvisí s covidom, nie sú to dve oddelené témy.
Reply on: 810zssk #40:
Určite áno, ale ak sa začíname baviť "u nás v robote" a pod. individuálne skúsenosti o covide, tak to naozaj nepatrí sem.
Reply on: N/A #41:
Lenže tie veci súvisia, ako hovorím, nie sú to oddelené vesmíry. Nedá sa diskutovať o jednom bez druhého. Pri týchto križiackych výpravách tu za chvíľu naozaj bude možné debatovať len o nádhernom zvuku Ráby.
Reply on: 810zssk #42:
Akože áno, ale nie každého baví čítať to isté už po 7-8x (a to hovorím ako človek, čo sa do toho 1-2x zapojil). Aj tak to vždy skončí na tom, že všetky sú debili lebo sa testujú, lebo veria Nku, lebo veria Kotlebovcom, lebo nosia rúško a neviem čo ešte, a len ty si lietadlo v exile čo všetkých prekabátilo.

//Edit: Ešte dodám, ja diskusiu vnímam ako niečo, kde je priestor dozvedieť sa niečo nové. Téma koronavírusu je tu už podľa mňa vyčerpaná a iba sa zahlcuje diskusia tým istým, len vždy iná. 🙂
Reply on: Jak44 #43:
Nič také tu nikto nikdy nepísal, ale dobre.

(Čo sa mňa osobne týka, ja by som sa hlavne celkom rád vrátil domov, len národ robí všetko preto aby to tam bolo ešte aspoň rok úplné peklo. Preto rád zdôrazňujem že to ide aj inak, menej bolestivo a pritom s lepšími výsledkami. Ak to na tom "skončí", tak asi preto že nie sú protiargumenty.)
Reply on: N/A #20:
Lokality asi nebudú úplne presné lebo pri Tescu v Petržalke sú 4225,4239,4240 ale mali by tam byť 4224,4225,4227
Reply on: Jak44 #43:
Amen. Do bodky súhlasím.

Veď akože áno, kľudne sa o tom pobavme v kontexte horúcich noviniek... Ale trištvrte roka dokola sledovať, ako si doslova všade a pod všetkým rovnakí ľudia vzájomne trieskajú o hlavu rovnaké pravdy, to naozaj akurát otrávi atmosféru celého fóra. Keď si chcem čítať hádky a sťažnosti o podstate vládnutia, pôjdem predsa do diskusie denníkov či fb skupín. Keď si otvorím web o doprave, tak si chcem, čudujsasvete, čítať o doprave - čiže ma z korony zaujímajú dopady dopravu, prípadne vecné porovnania, napr. čo spravila BID a čo spravil čojaviem VRR alebo De Lijn. Určite nie som zvedavý na zaseknutú platňu o všetkom ostatnom dobabranom, lebo to mám možnosť vidieť/zažívať každý deň okolo seba a mám vrchovato precítené aj bez toho, aby mi to niekto musel pripomínať, zdôrazňovať či inak omieľať.

Vice versa, ak by som cítil poslanie šíriť osvetu na nejakú celospoločenskú tému, asi sa nehodí využívať na to úzkoprofilovú platformu. Jasné, čas od času trocha rozšírenia obzorov nikoho nezabilo, ale je dôležité poznať mieru. Lebo áno, keď sa tu zjaví demagóg, ktorého je treba konfrontovať, aj mne sa stáva že masívnejšie odbočím, akurát vždy som sa za to ospravedlňoval, nakoľko som to pokladal za zahlcovanie primárnej témy (a tajne som dúfal, že raz na to bude vyčlenený priestor) - myslím napr. problém kvality SND, tendencií riešenia verejného priestoru apod. pri témach rozvojových plánov. Nikdy by mi nenapadlo písať sem každých pár dní, ako je parter SND prevádzkovo nezvládnutý, len preto, že Ľudská Mierka ešte stále existuje, niekto odfotil autobus s Euroveou v pozadí a iný spomenul nedostatočné intervaly. Totiž, aj najlepší argument sa omieľaním vyprázdni.
Reply on: Viko #46:
Veď ale sme pod článkom o testovaní, preto sa rieši testovanie a osobitne reakcia samosprávy (kam patrí aj DPB) na to testovanie. To je celé. Nikto tu osvetu nerobí, prosím nájdi mi v tomto vlákne jeden taký post.
Reply on: 810zssk #47:
Článok je o využití vozidiel DPB pri testovaní, nie o testovaní všeobecne
Reply on: 3pa3ck3 #48:
Veď ale to je jedna a tá istá téma. Využitie vozidiel DPB je súčasťou reakcie samosprávy. Tá kritika smerovala práve ku konformizmu zo strany mesta, ktorý sa okrem iného prejavuje tým pristavením autobusov namiesto toho aby Matoviča poslali kam patrí.

Tá debata prebiehala celkom dobre kým ste to tu zas nezvrhli na diskusiu o diskusií. Boli tu kvalitné názory z oboch strán, diskutovalo sa o téme komplexne. To že teba nejaky aspekt témy nezaujíma neznamená že to je off topic. Nikto ti nebránil sústrediť sa na príspevky o tom či niekde bola 4240 alebo 4239 ak preferuješ tie.

Keby sme boli pod článkom o rekonštrukcií KV radiály, mal by si pointu. Teraz veľmi nie.
Reply on: Viko #46:
Mne príde že tu viac ničí atmosféru to že sa tu každá druhá diskusia zmení na diskusiu o tom či daná diskusia patrí sem alebo nie.
Reply on: 810zssk #47:
Po polovicu #7 bola diskusia k veci. Na druhú polovicu #7 si ty zareagoval osvetou, aký postoj mala zaujať samospráva k štátnej správe a občania k samospráve.

"Riešiť reakciu samosprávy" si predstavujem ako debatu, v čom je lepší autobus od unimobunky a v čom akákoľvek externalita od vstupných hál verejných budov. Ale propagovať rebéliu s predstavou, že spôsobí nával rozumu u pár bezbrehých diletantov a piánko bezbolestne sa tým vyrieši celý politický marazmus?
Lebo práve tá tvoja reakcia vyvolala odpovede nie o krokoch samosprávy, ale o podstate testovania, čo až následne prinieslo znechutenie zo zahltenia diskusie, hocijako sa z toho budeš snažiť vykrútiť.
------

Aby som nebol len od témy, naozaj bolo potrebné zapojiť toľko vozidiel MHD? Niektoré miesta z prvého kola sa neosvedčili či ako?
Reply on: Viko #51:
"Ale propagovať rebéliu s predstavou, že spôsobí nával rozumu u pár bezbrehých diletantov a piánko bezbolestne sa tým vyrieši celý politický marazmus?"
Slamený panák.
Reply on: ikarus31 #50:
Áno? Doteraz 17 príspevkov riešilo organizáciu testovacích autobusov, 21 obsahovalo všeobecné korona-plky a zvyšok príspevkov je len výsledkom toho stavu.
Viac sa k tejto téme odmietam vyjadrovať, ľutujem, že som sa jej vôbec pokúsil dať šancu a prajem vám žičlivé publikum v politickej aréne menom imhd.
Petržalka - Nám. republiky pri Bowlingovom centre.
#2415 a #2417 po skončení testovania nocujú v Dúbravke na Bagarovej ulici. (Dokumentačná fotka!)
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: 4921 #56:
Tie autobusy tam aj niekto v noci stráži, alebo sú tam napospas osudu?
Reply on: Urbanway 2423 #57:
Samozrejme strazi. Mestska policia aj dispecer pravidelna obhliadaju.
Reply on: IBBI #58:
Okrem nich je tam aj jeden Sbs-kár
Koĺko spáli NB18 keď vykuruje salón?? Lebo asi len tak naštartované nemali a na CS(Ú) boli obe nakopnuté
SORky 4236 a 4230 v Petržalke - pri Matadorke.
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: m@jo #63:
To v tom autobuse sedí vodič celý deň alebo ako to je?
Mal som možnosť zúčastniť sa testovania na letisku a pár postrehov. Testovanie bolo parádne zorganizované, 8 NB18 na striedačku vedľa seba, milý personál všetko super, ale.. nedalo sa si nevšimnúť ten neskutočný smrad z výfukov tých autobusov. Jednoducho 8 NB18 bolo vedľa seba naštartovaných a ten smrad bol neskutočný, až štipľavý. Toto by mohli nejak inak vymyslieť, minimálne použiť Euro6 sorky, tie smradia menej..
Urbanway 2423: Vodiči autobusov kecali pri autobusoch medzi sebou.
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: N/A #65:
Podľa mňa sa uprednostnilo pohodlie cestujúcich pred testovaním, čo je podľa mňa správne, keďže tie staré Sorky napr. nemajú kamery, ktoré sú v premávke určite prospešnejšie ako pri testovaní. 🙂

Myslel som, že na čo sú tam tí vodiči celý deň? To sa s tými autobusmi počas dňa nejako hýbe alebo ich tí vodiči celý deň iba strážia/ovládajú kúrenie a pod.? Príde mi to ako strašné mrhanie peniazmi na mzdy, ale chápem, že tie vozy asi musí strážiť niekto z DPB.
Reply on: Urbanway 2423 #66:
Podľa tej zmluvy čo sem dal ramzi v príspevku #20 nemá vypožičiavaťel (Hlavné mesto)právo manipulovať s vozidlami.

To znamená že ovládať kúrenie, štartovať alebo vypínať motor atď. môžu len pracovníci DPB.

Úprimne ani sa im nedivím, na ich mieste by som tiež nechcel aby s vozidlami manipuloval len tak hocikto.
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: ikarus31 #67:
Áno, aj ja som to v tej zmluve našiel a chápem to, škoda len, že tie mzdy vodičov nepreplatí štát, ktorý testovanie vymyslel, ale DPB, resp. mesto.
EDIT: Nemohol tie vozy ráno niekto z DPB naštartovať a zapnúť kúrenie a večer ich vypnúť?
Reply on: Urbanway 2423 #68:
Osobne si veľmi neviem predstaviť nechať naštartované vozidlá bez dohľadu kompetentnej osoby s vodičským preukazom
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: 3pa3ck3 #69:
Pravdu máš, myslel som, že by sa zamkla kabína, ale aj tak by mohol niekto s tými vozidlami odísť. 🙂
Reply on: Urbanway 2423 #68:
Asi 2-3x za deň vypadol motor a vodič to musel manuálne nahodiť/nechať vychladiť, takže to, že tam boli je len dobre.
Reply on: Urbanway 2423 #70:
hm, podľa mňa by ďaleko nedošiel.
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: samkoh #72:
Je to možné, veď okolo (aj vnútri) bolo množstvo ľudí, aj vojaci, polícia a pod., ale aj tak by to bolo veľmi nebezpečné, keby sa s tým niekto neoprávnený čo i len pohol (mohol by niekoho zraziť alebo naraziť do autobusu pred ním a pod.).
Reply on: samkoh #72:
ono ten vodic tam mal mozno zmysel aj pre pripad nejakej mimoriadnosti, aby v pripade potreby vedel s vozom pohnut ....
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: si #74:
Tak na to by podľa mňa stačil aj dispečer.
Reply on: Urbanway 2423 #75:
A aký benefit by bol vo vyslaní dispečera namiesto vodiča?

Skôr ma zaráža že ak už tam vodiča majú, tak to nevezie z/do vozovne, ale ešte platia na noc ostrahu. Či to je preto že na jednom mieste je viac vozov, ale iba jeden vodič?
Reply on: 810zssk #76:
Ja aspoň dúfam, že tam nebol plný počet vodičov celý deň...