Výluka liniek 3, 4, 6, 7, 9 na Špitálskej ulici (4th – 17 Aug 2018)

Počas výstavby zastávky Mariánska pôjdu električky obojsmerne po Obchodnej ulici.

Z dôvodu výstavby staronovej zastávky Mariánska na Špitálskej ulici v smere do centra mesta v termíne od 4. do 17. augusta 2018 budú električkové linky 3, 4, 6, 7 a 9 presmerované na obchádzkové trasy cez Obchodnú ulicu.

  • Linka 3 bude premávať obojsmerne cez Nám. SNP, Obchodnú a Radlinského.
    • Neobslúži zastávky Kamenné nám., Mariánska a Americké námestie.
    • Na obchádzke zastaví na zastávkach Nám. SNP, Poštová, Vysoká a STU.
  • Linka 4 bude premávať obojsmerne cez Nám. SNP, Obchodnú, Radlinského, Blumentál a Vazovovu.
    • Neobslúži zastávky Kamenné nám., Mariánska a Americké námestie.
    • Na obchádzke zastaví na zastávkach Nám. SNP, Poštová, Vysoká, STU a Blumentál.
  • Linka 7 bude v centre premávať okruhom ... - Blumentál - Radlinského - Obchodná - Nám. SNP - Jesenského - Nám. Ľ. Štúra - nábrežie - tunel - Kapucínska - Obchodná - Radlinského - Blumentál - ...
    • Neobslúži zastávku Americké námestie a zastávku Nám. SNP obslúži v protismere.
    • Na obchádzke zastaví na zastávkach STU, Vysoká, Poštová, Nám. SNP, SND, Nám. Ľ. Štúra, Most SNP, Chatam Sófer a Kapucínska.
  • Linka 9 bude premávať obojsmerne cez Obchodnú, Radlinského, Blumentál a Vazovovu.
    • Neobslúži zastávky Kamenné nám., Nám. SNP, Mariánska a Americké námestie.
    • Na obchádzke zastaví na zastávkach Poštová, Vysoká, STU a Blumentál.
  • Výjazdové a dojazdové spoje linky 6 budú taktiež premávať cez Vazovovu, Blumentál, Obchodnú a Nám. SNP.

Miesto neobsluhovaných zastávok Kamenné nám., Mariánska a Americké nám. odporúčame využiť zastávky Nám. SNP, Poštová, Vysoká a STU.

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Nebolo by výhodnejšie namiesto toho okruhu cez mesto linku 7 dočasne spojiť s linkou 6 a trasou Rača - Vinohrady - Obchodná - Nám. SNP - Jesenského/Šafárikovo nám. - nábrežie - Karlova Ves?
Reply on: TomJ #1:
Hlavny argument pre existenciu "samostatnej" 6ky nespojenej s nicim inym (lebo bavit by sa dalo napr. aj o 8 v prislusnych casoch) je zabezpecenie spojenia Safarikovo nam. - Karlova Ves. Preto bola kedysi daaavno roztrhnuta 12ka Dubravka - Ruzinov do 12ky Dubravka - Safko a 14ky Ruzinov - Safko.
Reply on: 810zssk #2:
OK, beriem... a ešte ma napadol jeden variant, ktorý by možno stál za zváženie, a to počas výluky zrušiť 7ku a posilniť 3ku (resp. poslať 7ku do Petržalky). To by ale musel niekto rozumne spraviť grafikon, aby bol medzi nimi rozumný rozostup.
Reply on: TomJ #3:
Nie je toľko vodičov s papiermi na Škodovky.
Reply on: Solider #4:
3 ma menej poradi ako 4, cize len zo 4 by sa dal najst dostatok vodicov na polovicny takt na 3, plus nieco by sa mozno dalo usetrit efektivnejsimi obehmi pri lepsiom intervale. A hlavne, 7 jazdi len v spicke.

Ale osobne v Tomovom navrhu prilis nevidim zmysel, linky 3 a 7 su takmer totozne az na sposob zakoncenia v centre. Takze z pohladu relacie Racianska - mesto by sa nic nezmenilo.

Skor by som preferoval obrat 7 rovnako ako 8, namiesto tocenia cez tunel.
Reply on: Solider #4:
Čo je brutálna hanba pre DPB, že po troch rokoch rutinnej prevádzky 29T/30T sú v podniku ešte stále vodiči, ktorí na to nemajú papiere. Ale toto bolo v DPB odjakživa divné, už pred 30 rokmi, keď som si chcel ako Cíferan (vtedy čisto kačicová prevádzka) spraviť papiere na 2x T3 a potom 2x T3M, tak som si to musel vydupať sám.
Reply on: S499.1023 #6:
Zaškoľovanie vodičov na Škodovky skončilo pred viac ako rokom. Noví vodiči z JD napríklad vychádzajú iba s papiermi na T3P a 29/30T.
Reply on: Solider #7:
Teda noví vodiči nemôžu jazdiť na nových električkách? Riadna capina 😉
Reply on: 810zssk #5:
V súčasnosti sú obehy nastavené tak, že z prevádzkového hľadiska nie je možné ušetriť vozy (ani po zreálnení jazdných dôb), aby to nešlo na vrub zníženej bezpečnosti. Polovičný interval na linke 3 by znamenal, že v iných mestských častiach by sa znížila výprava NP vozov (kvôli rozdeleniu vodičov medzi vozovňami a problémom s papiermi). Takisto je problém s organizáciou obratov v obratisku Petržalka.
Reply on: slavius #8:
No minimálne tí noví z Krasňan určite nie ?
Reply on: Solider #9:
To je prirodzene ze ak vypravis viac NP vozov na 3ku tak inde ich vypravis menej, s tym predpokladam vsetci ratali 🙂 Nicmenej, tych ludi je ocividne dost ked dokazu pokryt napr. L4 s vacsiou vypravou.
Reply on: Solider #7:
To delenie na nových vodičov "z JD" a "z KR" je pekná kravina, presne o tom hovorím.
Reply on: Solider #9:
Ale je možné ušetriť vozy (aké zníženie bezpečnosti?), napríklad tým, že voz nebude čerpať prestávku. To vieš, zasa som bol v Budapešti.
Reply on: TomJ #1:
Na čo chceš motať ľudí na dva týždne. Je tam aj odlišná doba prevádzky.
Reply on: 810zssk #2:
Rozseknutie bolo hlavne kvôli optimalizácii. Posledná 12 smer Ružinov išla dosť skoro. Na L14 dali kačice , ktoré sa napájali aj končili cez Vazovovu.
L9 končila o 19 tej a L8 obchádzala centrum. Bol to vtedy totálny nezmysel rozseknúť L12.
Večer a víkend 20 min. int a ešte si nemal istotu, že stihneš prestup na Jesenského. Detto z L11 lebo aj L5 sekli do cca. 20:30 hod. smer Dúbravka.
L4 tiež končila skôr. Najskôr po 21 hod. a potom kvôli Polusu cca. do 22 hod. smer Karlovka.
Reply on: david1 #14:
No dúfajme a verme, že to fakt budú 2 týždne ?
Reply on: S499.1023 #12:
S týmto absolútne súhlasím. Nerozumiem tomu, prečo, keď v autoškole na to majú čas, im neurobia papiere a skúšky na všetko.
Reply on: 810zssk #11:
Práveže zvýšenie počtu vozov na linke 4 znamenalo úsporu dvoch vodičov.
Reply on: david1 #15:
Jasné že to bola blbosť v roku 1998 rozdeliť linku 12 na dve linky. Pre podnik to ale bolo výhodné z dvoch dôvodov: 1) cestujúci z Dúbravky do Ružinova museli už cvakať dva lístky, 2) úspora vozokilometrov, keďže od Šaf.nám po Ružinov premávali už len K2 (namiesto 2xT3).
Reply on: Solider #18:
Presne tak! Cez šk.rok so striedačmi bolo na 4ke 17ks poradí a asi 5-6 striedačov, a bez striedačov je 18 poradí. Tak isto cez prázdniny je tam 14 poradí a striedačov by muselo byť 5-6, a ušetrilo by sa max.jedno poradie. Takže láskavo nechajte linku 4 na pokoji!!

Reply on: Solider #18:
Pointa bola ina.
Reply on: Pe67 #20:
"ušetrilo by sa max.jedno poradie"

To poradie je vlastne jedna električka za 2,5 mil. €. Nech má životnosť 30 rokov, takže ročné náklady len na jej vlastníctvo sú 83.000. € ročne.

Keďže nepoznám pomery na linke 4, pre porovnanie si vezmem linku 5, ktorá je porovnateľná (čas jazdy je o 2 min. kratší). Vo výpočte pre jednoduchosť budem počítať len so školským rokom, výsledok by teda bol o čosi nižší).

Na linke 5 je v pracovný deň 17 poradí a v "špičkách" tam vypomáha 6 striedačov. Na konečnej v Dúbravke je prestoj 9 minút, v Rači 16 minút. Aby bola vodičom zachovaná rovnako dlhá prestávka (38 min.) na konečnej v Rači, museli by byť aspoň na tieto "špičky" vypravené ďalšie 3 súpravy.

Striedači na L5 odpracujú za deň spolu 45 hod. za deň, tzn. 945 hod / mesiac (pri 21 pracovných dňoch). Pri priemernej hrubej mzde vodiča 5,50 € / hod. je náklad DPB, vrátane odvodov (35,2 😵, 7.027 € / mes., t.j. 84.300 € za rok.

Na linke 5 tak DPB nasadením striedačov ušetrí ročne 165.000 €.

Zo starších pokladov (február 2017) mi vyplýva, že na L4 bolo 16 vozov a 6 striedačov, dnes je bez striedačov treba 18 vozov. Striedači odpracovali denne 46 hod, teda náklady boli približne rovnaké, avšak naviac vypravené vozy boli len dva. Takže ročná úspora so striedačmi na L4 bola 82 tis. €. Suma sumárum... zrušením striedačov sa náklady podniku celkom slušne zdvihli. Kiež by vám tie peniaze radšej rozdelili do odmien. ?
Reply on: Valec #22:
Ale tú električku za 2,5 mil. už DPB má, takže si myslím, že je lepšie keď jazdí ako keby mala stáť.
Reply on: Mike #23:
tak to radsej nech jazdi miesto niektorej kachny 🙂
Reply on: si #24:
Lenže takto sa situácia nemá. Buď bude jazdiť alebo bude doma odstavená za eventuálne fiktívne ušetrené náklady.
Reply on: 810zssk #21:
Ja viem, ale tvrdenie nebolo presné.
Reply on: Pe67 #20:
Na L4 po optimalizácii bolo iba 16 poradí (+6 striedačov), predtým tam bolo 18 poradí.
Reply on: Mike #23:
Lenže, vo výsledku je rozdiel, či potrebuješ električiek celkovo 120 alebo 130. A nemám pocit, že by sme dnes mali nadstav kapacitných vozidiel.
Reply on: Valec #28:
#25
Reply on: Solider #25:
A pri ďalšom nákupe bude možné kúpiť o jednu električku menej, prípadne při známej správkovosti vozidiel DPB bude třeba o jednu NP službu menej nahradiť 2x T3P alebo inou vykopávkou. Inak okrem fixných nákladov existujú aj variabilné.
Reply on: S499.1023 #30:
Dobre vieš, že električky (alebo vozy všeobecne) sa nekupujú podľa reálnej potreby, ale podľa toho, koľko sa ich zmestí do vyčleneného rozpočtu alebo koľko sa schváli na mestskom zastupiteľstve. V súčasnosti je situácia taká, že je jednoduchšie vypraviť existujúce vozy, čo si vyžaduje menší počet vodičov.
Reply on: S499.1023 #13:
Striedači niekde majú zmysel a niekde nie. A hlavne si ich môžeš dovoliť vtedy, ak máš na to dosť ľudí. V súčasnosti majú striedači opodstatnenie na linkách 1, 2 a 3. Napríklad, na linke 8 sa dá aj bez striedačov úpravou jazdnej doby v obidvoch smeroch ušetriť jeden voz (v jednom smere sa prevetrajú 3 minúty), čo zároveň ušetrí dvoch ľudí.

Zníženie bezpečnosti som myslel v tom význame, že existuje príčinná súvislosť medzi neoddýchutým vodičom v strese a zvýšenou mierou nehodovosti. A takisto staršie vozidlá nevydržia bežať 5 hodín v kuse, potrebujú na konečnej (hlavne v lete počas horúčav) občas vypnúť, postáť, to sa týka aj bŕzd a brzdičov, pričom správne funkčné brzdy takisto vplývajú na všeobecnú bezpečnosť. Či existuje nejaký optimálny čas na oddych po kolečku jazdy asi nie je jednoznačná odpoveď, podľa skúseností po 50-minútovom kolečku je tých 15 minút minimum (8 bolo strašne málo, to ani vodič poriadne nestihne vyklopiť na záchode), zároveň si treba uvedomiť, že pri takomto krátkom čase a početnosti mimoriadnych udalostí, zdržaní a meškaní, sa dosť často jazdilo na otočku, čo je tiež extrém.
Reply on: Solider #32:
1) Aké staršie vozidlá myslíš? Neviem o žiadnej konštrukčnej vlastnosti vozidiel ČKD Tatra, ktorá by po dlhšej dobe prevádzky znižovala účinok brzd.
2) A práve odtrhnutím vodiča od vozidla mu zaručíš, že o prestávku nepríde. Len treba opustiť dogmu, že vodič sa po prestávke musí vrátiť na pôvodný voz. Spotreba striedačov sa takisto zníži. 200 km od Bratislavy stačí na študijný pobyt.
Reply on: S499.1023 #33:
Ja tiež neviem o žiadnej konštrukčnej vlastnosti, ale hovorím o situácii, aká je. S bodom 2) súhlasím, ale to je presne o dogme a o prekopaní celého systému. V Budapešti nemajú na výber, my však nie sme pod tlakom, aby sa takéto riešenie (možno mimo výluk) uplatnilo v praxi (o niečom takom sa prapôvodne uvažovalo na linke 4, ale stretlo sa to s veľkým odporom a nakoniec boli zavedení striedači, ktorí sa neosvedčili).
K dokonalosti už chýba len mapka s vyznačenou obchádzkou. Ale veľmi oceňujem takúto snahu. 🙂
Reply on: tom.mesaros #35:
Tie farby liniek su oficialne? To sa konecne tak trochu podoba na nieco, co by vzdialene mohlo pripominat rozlisovanie pouzivane napr. v pripade metra, len keby to samozrejme vsade tak aj bolo kreslene a idealne, keby vozidla niekde taku farbu mali, ked aj na displeji (ale pochybujem, ze je viacfarebny).
V normálnom meste by sa zatvorilo to parkovisko pri budúcej zastávke v záujme zachovania premávky električiek. ?
Reply on: lostrail #36:
Samozrejme že nie je. Ten vnútorný akurát. A farby majú byť po novom aj na CP.
Uplne Kocurkovo. Tak to vyzera, ked jednotlivec vyhra nad mestom. Nuz, kontakty. Ked ja budem protestovat ako jednotlivec, aby sa nepostavila Filialka, moj list, mail a vsetky mozne komunikacne cesty ostanu nepovsimnute a zahodene.
Inak KDI stale analyzuje a schvaluje (uz vyse roka a pol) tu navrhovanu zastavku pod Manderlakom. Ti si teda davaju nacas.
Reply on: pharel #39:
To je len výhovorka. Ak by si to pripravoval DPB, tak by tá zastávka už dávno bola. Problém však je, že taký paškvil nikto nechce a nechce to nikto verejne priznať. Jednoducho dosť frekventovaná zastávka pri vyústení pešej zóny nemôže byť vo forme tzv. viedenskej zastávky ani vo forme tzv. zastávky bratislavského typu.
Reply on: Solider #40:
Pritom miesta je tam habadej aj na normálnu zastávku, len treba zrušiť tretiu kolaj smer SNP.
Čiže komplet reko. triangla.
Reply on: david1 #41:
ale celkom prijemne by mohlo byt aj zrusenie iad z daneho miesta (cim by sa celkom dobre zrusil tranzit centrom cez spitalsku)
Reply on: david1 #41:
Potom naozaj mozno lepsie, keby prebudovali naraz cely uzol, ako vyrabat len jednu zastavku a rusit kvoli nej tretiu kolaj len na jednej strane (zrusit aj na druhej a cely priestor zrevitalizovat). Do toho by mohli urobit priebeznu konecnu pre trolejbusy na Kameni a hned by to inak vyzeralo.

Len zasa, taky projekt v BA budu 5 rokov pripravovat, 5 rokov nan kaslat a potom mozno zavru cely uzol na tri roky, pricom za tri posledne mesiace to cele spravia.
Reply on: lostrail #43:
Presne tak. Obrat trolíkov dať na to mini platené parkovisko.
Reply on: Solider #40:
Hej mas pravdu a aj ostatni, ze by sa to dalo prerobit a posunut ten triangel tak, aby sa tam zastavka zmestila aj s cestou poza nu. Rovnako keby posunuli os na Marianskej smerom k ministerstvu (na ukor parkovacich miest pozdlzne s cestou a velmi sirokeho chodnika), mohli vybudovat zastavku na mieste kolajnic smer mesto a poza nu by isla cesta. Ale to by uz bolo veeeela roboty. Taktiez aj na Racianskom myte by sa pekne dala posunut os elektriciek na zapad na ukor 1 jazdneho pruhu a dalsi jazdny pruh by sa urobil na ukor zelene a chodnika. Dalo by sa, len treba mat plan, peniaze a schopnych a rozumnych ludi v schvalovacom procese. Taktiez rozsirenie jazdneho pruhu na Radlinskeho tak o pol metra smer Racko na ukor chodnika, aby auta nezasahovali do trate elektriciek, ale toto vsetko obsahuje presunutie aj stoziarov a lamp...nikomu by sa do toho nechcelo.
Reply on: pharel #45:
radlinskeho zjednosmernit a posunut kolaje (medzi vazovovou a racismytom) do jazdneho pruhu smera racismyto -> vazovova, tym nielenze ziskas priestor aby auta smerom von z mesta netrcali do prejazdneho profilu elektricky ale zaroven im nechas aj 2 jazdne pruhy nekolidujuce s elektrickou, takze nebude ani problem s lievikom na vyjazde z vazovovej a zaroven racismyto ziska v tomto smere trosku na priepustnosti pre iad...
upravu idealne skombinovat s posunutim trate na racismyte aby sa bez problemov zmestili aj rozsirene zastavky na opacnej strane krizovatky....
Jasne, podla mna aliancia za lepsiu dopravu sa o taketo nejake zmeny mozno pokusala v minulosti, ale nas vynimocne zataty KDI to proste odmieta. Idem si pozriet na ich stranku prave teraz navrhovane riesenia, za ktore bojuju 😉
Reply on: david1 #41:
Samozrejme, že je tam miesto na normálny zastávkový ostrovček a to aj v normálnej dĺžke pre dva električkové vlaky.
Reply on: pharel #45:
Jediné riešenie je s kompletnou rekonštrukciou triangla a zrušením odbočovacích koľají. To sa zatiaľ neplánuje. Ale nič nie je vylúčené.
Reply on: si #46:
Na Radlinského nie sú treba dva jazdné pruhy, hlavne ak Mýtna aj Radlinského od Obchodnej sú v konfigurácii iba s jedným jazdným pruhom. Hlúposť je dvojpruh na Vazovovej, ako aj dvojpruh pri Úrade práce, ktorý je tam zriadený proti pôvodnej dohode – pôvodne bolo dohodnuté, že výmenou za úplné vylúčenie IAD v smere von z mesta z Blumentálu sa zriadia dva jazdné pruhy aj na koľajovej trati, pričom kvôli voľbám k vylúčeniu dopravy neprišlo a dva pruhy ostali. Toto stále nebolo doriešené ani po štyroch rokoch❗

Pokiaľ ide o zastávku na Račianskom mýte, tam určite bude musieť prísť k zmene smerovej polohy trate, ak bude potreba rozšíriť nástupištia.
Reply on: Solider #50:
netvrdil by som ze nie su treba, keby tam boli, situacia by tam bola o dost lepsia...
lebo:
1. lavy kratky jazdny pruh pred krizovatkou by nebol na elektrickovej trati, auta a elektricky by si vzajomne nezavadzali
2. dlzka toho laveho pruhu pred krizovatkou je taka, ze ak vsetcia v nom rozbiehaju rozumne plynulo a nepospavaju, tak v polkde zelenej z tohto smeru je uz prazdny a nevyuzije sa tym celkova kapacita v krizovatke na prejazd; pokial by si ho predlzil, tak aj pri podla predpisov sa spravajucich vodicoch aut zas nastane situacia ze elektricka by nepresla cez krizovatku na jeden krizovakovy cyklus (a realita je taka ze tam stoja auta aj tam kde by uz podla sucasneho znacenia nemali)
3. popoludni to tam byva pravidelne upchate (co vedie o to viac vodicov aut k pojazdovaniu trate aj tam kde to povolene nie je), ostava vdaka tomu zablokovana krizovatka s vazovovou a nie zriedka stoja auta aj v priestore zastavky blumental a cestujuci sa musia medzi ne premotat; pri kompletnom dvojpruhu by si jednak mierne zvysil priepustnost krizovatky na racianskom myte a okrem toho by sa pred krizovatku vedelo naskladat viac aut (kedze by boli v 2 jazdnych pruhoch), takze by k zablokovaniu krizovatky s vazovovou pravdepodobne pri sucasnej hustote premavky nedochadzalo a elektrickove vlaky by vedeli prechadzat bez zbytocneho zdrzania...
Reply on: si #51:
Ad 1): Krátky spoločný pruh na električkovom koľajovom páse pred križovatkou s Legionárskou ulicou vôbec nie je kolízny ani problémový, pretože je presne vyrátané, že ak by bol aj celý obsadený autami vyčkávajúcimi na signál Voľno, tak električka prejde na prvé svetlá.

Ad 3): K zablokovaniu križovatky Vazovovej a Radlinského prichádza predovšetkým kvôli zbytočnému dvojpruhu na Vazovovej ulici a pripájaciemu pruhu na Radlinského ulici, ktoré tam nemajú čo hľadať. Súvislý dvojpruh by naopak pritiahol ešte viac tranzitujúcich áut, čo by znamenalo ešte väčšie zaťaženie komunikácií.

Riešenie situácie:
– zrušenie odbočovacieho dvojpruhu na Vazovovej ulici (realizácia možná ihneď pri obnovovaní VDZ a ZDZ)
– zrušenie pripájacieho pruhu na Radlinského ulici (realizácia možná ihneď pri obnovovaní VDZ a ZDZ)
– vylúčenie dopravy z prestupného uzla Blumentál v oboch smeroch (realizácia možná ihneď pri obnovovaní VDZ a ZDZ)
– vylúčenie státia vozidiel na chodníku pozdĺž Radlinského ulice od Blumentálu po Bernolákovu ulicu, osadenie dopravných zariadení, tzv. stĺpikov (realizácia možná ihneď)
– pozdĺž električkovej trate umiestniť malé betónové gule ako viditeľnú fyzickú hranicu prechodového prierezu električiek (náklady približne do 5 tisíc eur)
Reply on: Solider #52:
K bodu 1

prejde iba jedna električka ak je pás plný áut čo je vždy poobede.

K bodu 3

Je to prirodzený hlavný vnútorný tranzit smer Rača , PK. Ten sa však nedokončil. Skončilo to križovatkou na spodku I.Karvaša.

Ak by sa na Račku obnovilo ľavé odbočenie do Rače tak by tam aj jeden pruh možno stačil.

Tam by sa hodil mega kruháč a stredom neho električky.
Reply on: david1 #53:
Ale to je chyba grafikonu, ktorý tam posiela dve električky za sebou. Mnoho vodičov aj úmyselne pustí svetlá, aby nemuseli (kvôli 3 minútam z Blumentálu na Račko) dve minúty vetrať na Račku (a tým pádom 2 minúty blokovať križovatku Kominárska) a vliecť sa za vozom pred ním celú radiálu. Cez tie svetlá prejdú normálne na Voľno dve električky.

Stačí aj teraz jeden pruh. Nemá toľko áut tranzitovať cez centrum. Pozri sa, koľko áut prejde po Staromestskej alebo Námestí 1. mája. Treba to obmedziť. Čo sa týka kruháča, tak ten by mal ďaleko nižšiu priepustnosť, ako súčasná okyptená križovatka a s električkami uprostred by to bolo ešte ďaleko nebezpečnejšie (prednosť by si si vyzvonil alebo by ju električka dávala až do konca špičky, pri súvislom toku áut?).
Reply on: Solider #52:
1. pokial je obsadeny len v ramci toho co je namalovany, tak elektricka prejde na prvy signal, to suhlasim, ale zaroven ak aj ziadna elektricka nejde, tak cca polovica casu ktory je volno je jeden z 2 jazdnych pruhov cez krizovatku v podstate nevyuzity, vdaka tomu sa ti pred krizovatkou skor zacinaju hromadit auta (a teda neviem ci to je tvojim zamerom)
a realita je casto ina (denne tadial cestujem, obvykle v tej elektricke...)
3. tie dvojpruhy v krizovatke s vazovovou nepovazujem za velmi stastne ani ja, v kazdom pripade to ale pomohlo dost vyrazne upchatiu na vazovovej a mytnej na ukor elektrickovej dopravy smer raca. pokial by trat bola presunuta na kraj cestnej komunikacie, tak by sa vcelku eliminoval aj tento problem (je mi jasne ze takato zmena zrovna jednoducha ani lacna nie je, otazne ale je ci ma vyznam robit lacne riesenia ktore v konecnom dosledku dokopy mozu stat viacej a pritom vysledny efekt je stale horsi)

Reply on: Solider #54:
"Stačí aj teraz jeden pruh. Nemá toľko áut tranzitovať cez centrum. Pozri sa, koľko áut prejde po Staromestskej alebo Námestí 1. mája. Treba to obmedziť. "
a kadial maju tranzitovat ? medzi vychodnymi a zapadnymi castami bratislavy mozes ist bud cez petrzalku a vecne upchaty pristavny most (pricom to je este aj o peknych par km dlhsie), jaskov rad a pioniersku alebo tadeto... chybajuci prechod (tunel) cez karpaty este vela rokov (skor desatroci) asi nebude a verejna doprava aj ked nie je vyslovene zla, nie je pouzitelna na vsetko
(a pri tychto teplotach vidina neklimatizovaneho vozidla alebo co len 10minutoveho cakania na rozpalenej zastavke asi nie je lakava pre nikoho)
Reply on: Solider #54:
Nám.1 Mája + vybudovaný podchod na Hodžovom a most SNP je jednoducho vnútorný okruh mesta , ktorý bol vybudovaný a je určený pre cielovú aj vnútromestskú tranzitnú dopravu. Problém je, že ho nedokončili. Dôvod naplnenia Radlinského som ti napísal.
Všetko sa to tam zlieva lebo to nemá alternatívu ak sa nechceš motať uličkami.

Ospravedlnujem sa, ze som tu vytvoril offtopic diskusiu. Chlapci, chodte sa o tomto pobavit do vseobecnej diskusie 🙂
Reply on: si #55:
Myslím, že presun trate už nie je aktuálny, keďže boli zriadené výjazdy z garáží do Blumentálu a Novej Mýtnej, ako aj obsluha účelovej komunikácie v predĺžení Bernolákovej ulice.
Reply on: si #56:
Môžem ísť cez Apollo a po Košickej alebo na Karadžičovu, atď.
Reply on: david1 #57:
Tento prieťah rozhodne nie je vnútorným okruhom, keďže vnútorný okruh ide po Štefánikovej a po nábreží. To je iba pohrobok komunistického dopravného plánovania, ktorý by rozhodne nemal ísť príkladom, ako by to malo vyzerať.

Radlinského bola naplnená aj pred výstavbou zastávky na Blumentáli. Neboli však jazdné pruhy na koľajách a električkový koľajový pás bol klemmfixom oddelený od jazdného pruhu, takže nedochádzalo ani ku zbytočným zdržaniam a kolíznym situáciám. Počas vlaňajšej rekonštrukcie vodovodu bola vylúčená doprava z Blumentálu a NIKDE neskolabovala doprava, práve naopak, celému uzlu to len pomohlo, takže riešenie naordinované v príspevku #52 je plne realizovateľné a pomôže zlepšiť súčasný nevyhovujúci stav.
Reply on: Solider #59:
prikazany smer na vyjazde z garaze by to vedel riesit (aj ked beriem, je to uz urcite komplikacia)
Chcem sa poďakovať všetkým prispievateľom ! Úprimne som rád, že si tu môžem prečítať Vaše názory, ktoré mi rozširujú vedomosti o riadení DPB. Na VŠ som mal predmet Teória grafov, ktorá riešila aj podobné záležitosti ako sú grafikony, priepustnosti ciest a pod... Boli tam zaujímavé riešenia pre podobné veci ako je DP. Ibaže nad všetkým sú zákony ako zákonník práce, hygienické normy, prevádzkové normy. Tieto veľmi výrazne ovplyvnia akékoľvek matematické riešenie.. ešte raz Ďakujem !
Reply on: Solider #61:
Tak tak, cielom by malo skôr byť podjazd na Hodžku zasypať a celý priestor dourbanizovať, ak sa dá do pôvodných štruktúr. Minimalizovať tranzit cez túto oblasť, a aj Nám. 1. Mája by sa dalo humanizovať ?
Reply on: patrik444 #63:
Pre konštrukciu cestovných poriadkov a služieb vodičov je skôr prioritný 462/2007 Z. z. Zákon o organizácii pracovného času v doprave
Reply on: Solider #61:
Určite nejde o žiadny pohrobok komunistickéh plánovania ako píšeš. Pokial sa vybudujú alternatívy napojenia na Račiansku resp. obnovia tak kludne to môže ísť do jedného pruhu.
Ideal je posunúť os trate alebo komplet prerobiť Račianske mýto.
Reply on: david1 #66:
V akom meste, ktoré má zriadené vnútorný mestský dopravný okruh, sa môže tranzitovať krížom cez tento okruh? Čo sa týka dvojpruhu, tak neexistuje žiadny dôvod na dvojpruh, ak všetky prípojné komunikácie sú jednopruhové. Čiže nie je nutnosť posúvať os trate ani nákladne prerábať Račianske mýto.
Reply on: Solider #67:
Je to vnútorné priečne alebo tranzitné prepojenie podobné ako je v Prahe povyše Václaváka. Na to sa staval aj podchod na Hodžovom. Chyba je, že ho nedokončili. Prečo ho treba dvojpruhovo?? Už som ti to viac krát písal. Nie je proste alternatíva pre napojenie Račianskej .
Reply on: david1 #68:
Rovnako všetci škriekali, keď sa vylúčil tranzit z Námestia SNP a čo sa stalo? Nič. Rovnako by sa nič nestalo, ak by sa vylúčil tranzit zo Štefánikovej a Suchého mýta. Ľudia by si našli alternatívne trasy. Tranzit do centra moderného mesta nepatrí. Hlavne, ak sú už alternatívne možnosti – Lafranconi, Apollo. Všetko má byť blízko autom, ale potom to aj tak vyzerá, že všetko je zapchaté, lebo len MHD premáva naokolo...
Reply on: Solider #69:
Ako mi pomôže Apollo a Lafranconi pri ceste na Račiansku? Čo sem pletieš SNP? To s tým nemá nič spoločné.
Reply on: david1 #70:
Minimálne princíp je rovnaký.

A ak ideš priečnou spojnicou Most SNP - Staromestská - Nám. slobody - Radlinského na Račiansku, tak áno, pokojne si mohol ísť až cez Apollo a vyhnúť sa centru. Detto pre trasy cez Štefánikovu použiť Lafranconi (i keď to asi bude trocha prolematické po dokončení D4).
Reply on: Viko #71:
To by boli zbytočné nelogické obchádzky. Touto logikou by aj Staromestská stačila jednopruhovo . Veď sa to dá obísť cez Pražskú a Mlynskú dolinu a Lafranconi...
Reply on: david1 #72:
A prečo by malo IAD premávať cez centrum najkratšou trasou a blokovať tak úzke ulice v centre mesta? Prečo by naopak nemala ísť MHD najkratšou trasou bez blokovania a IAD zbytočnou nelogickou obchádzkou?
Reply on: Solider #73:
Aké úzke ulice?? Veď to máš skoro všetko postavené v dvojpruhu..
Reply on: david1 #74:
Skoro všetko, ale okrem Mýtnej, Kollárovho námestia, Mickiewiczovej, Ul. 29. augusta ?
Reply on: Solider #75:
Myslíš že mega podchod robili preto ,aby to končilo v parku na námestí Slobody.
Kolárko máš prerobené na dvojpruhové, Radlinského detto po Blumentál , kde aj skončila prestavba.

Radlinského posunúť os trate a nie je žiaden problém. Prípadne prerobiť Račianske mýto na kruhový objazd a budú všetky smery obslúžené.
Reply on: david1 #76:
Kruhový objazd? A ten vieš, akú má priepustnosť? ?
Reply on: david1 #72:
V citlivo plánovanom meste by niečo ako Staromestská pravdepodobne vôbec nikdy nevzniklo, ak by zrovna polovica mesta neľahla popolom kvôli nejakému bombardovaniu...
Reply on: david1 #76:
Račianske mýto na kruhový objezd? A v parku miesto milicionára postaviť LIDL? Človeče, ty máš dosť.
Reply on: david1 #76:
A ty si naozaj mysliš, že za 45 rokov sa mestské plánovanie nikam neposunulo? Že funkcie verejných priestorov, dopravná sieť, návyky obyvateľov a mnohé ďalšie vstupné parametre zostali rovnaké ako pred polstoročím? Že bezbrehé ustupovanie IAD nejako zlepší mesto?
(ak naozaj áno, stále sa to dá napraviť - študijná literatúra napr. Montgomery: Happy city)

A hoc by sme aj zanedbali odborné hľadiská, ani sedliackym rozumom mi nepríde zmysluplné všetko podriaďovať tomu, že raz niekto niekde niečo postavil. To rovno choď poradiť Rakúšanom, nech konečne dostavajú kanál Dunaj-Odra, keď už majú vykopaný pri Viedni ten prvý kilometer...?
Reply on: Viko #80:
Drvivá väčšina dopravnej infraštruktúry sa urobilo pred rokom 89 vrátane tej električkovej. Aj ďalšie stavby išli v tých plánoch.
Tu nejde o ustupovanie IAD ale riešenie jednej z hlavných vstupných komunikácii do mesta. Pred rokmi sa tam zrušilo ľavé odbočenie zo Šancovej a všetko smeruje cez Radlinského. Pre zlepšenie priepustnosti aj električiek by tam boli potrebné dva pruhy v celej dĺžke alebo prerobiť Račianske mýto.
Nič viac nič menej.
Reply on: S499.1023 #79:
Čo je to objezd?
Reply on: ceres #78:
Ale aspon vieme, ze aj vtedy mali zmysel pre sarkazmus... nazvat ulicu, kvoli ktorej zburali polovicu stereho mesta "Staromestska"... na tom sa musia bavit doteraz 😃
Reply on: david1 #82:
čechizmus ?
Reply on: david1 #81:
A pritom vyznačená obchádzka za zrušenie ľavého odbočenia zo Šancovej je po Jiskrovej a Legionárskej. Koľko ľudí ju využíva? Problém je to, čo si načrtol pár príspevkov dozadu. V Bratislave je stále X možností ísť IAD priamo a „logickejšou“ trasou, takže ak bude možnosť, ľudia ju budú využívať. Takisto, ako využívali priamy prieťah mestom cez Námestie SNP, Štúrovu a vtedajší Starý most. Takisto, ako sa dalo kedysi parkovať v pešej zóne. Takisto, keď boli dovolené ľavé odbočenia. Ľudia sa prispôsobia, lebo budú musieť.
Reply on: david1 #82:
Objezd spôsobil môj autokorektor v mobile, uprednostňujúci češtinu. Pre nechápavých preklad:
Objezd (CZ) = objazd (SK).
Stačí takto?
Reply on: Solider #85:
Po Jiskrovej? To by sa ti miestni poďakovali... tade ťahať tranzit zo Šancovej. Prečo tam je asi tabula zákazu vjazdu nákladom..
Hej tvojou logikou zavrime aj Staromestskú ul. veď IAD pôjde okolo cez Mlynskú dolinu.
Reply on: S499.1023 #86:
Ty sa rád chytáš za slovíčka ?
Reply on: david1 #87:
Za čo sa mi miestni majú poďakovať? Tá obchádzka je tam riadnym dopravným značením vyznačená už asi 20 rokov, čo tie ľavé odbočenia nefungujú. Mimo dopravnej obsluhy je tam vylúčený tranzit nad 3,5 tony, keďže ide o ulicu, kde sa po jednej strane parkuje (kvôli obchádzke je tam zákaz státia na pravej strane). Také isté obmedzenie je aj na alternatívnej obchádzkovej trase cez Jeleniu a Dobšinského ulicu. Môžu ísť po Šancovej ďalej, na Vajnorskú, Kutuzovovu a Kukučínovu a pri Zváračáku si odbočiť, kam chcú. Akou trasou podľa Teba jazdí tranzit kakaa a mlieka do Figara? Po obchvate a po Bajkalskej. Takže áno, Staromestská sa dá pohodlne obísť cez nábrežie a Karadžičovu, prípadne od Mosta Apollo cez Košickú a Miletičovu. Vo všetkých metropolách naokolo sa centrum obchádza a je to prirodzené, v Autoslave zatiaľ na to pozeráme ako na niečo nedosiahnuteľné. A dovtedy Autoslava ostane Autoslavou ?
Reply on: Solider #89:
Ale veď tu sa aj centrum obchádza. Buď priamo po Staromestskej alebo po nábreží čo je ešte bližšie k centru... Tvoje alternatívne trasy by len zaťažili miestne komunikácie
Nikto nechce aby autá behali po Michalskej.
Reply on: david1 #87:
Náhodou, zavrieť Staromestskú neznie zle ? (Aby som doplnil: Po zrušení tranzitu cez Mierko by sa dala zúžiť na 1+1+BUS smer centrum. Dala by sa nadvihnúť cca. na úroveň Židovskej a spraviť sa z toho normálna mestská komunikácia, žiadna diaľnica...)
Reply on: david1 #90:
Láskavo si najprv niečo naštuduj o histórii Bratislavy, aby si nevypúšťal bludy typu že Staromestská je obchádzaním centra. Či, stačí nám vnímanie turistu z dvojhodinovej zastávky dôchodcovskej cruiseship?
Reply on: Error 0x007 #91:
Skôr bolo v pláne niekedy v 90 rokoch ju prekryť a plynulo schovať do podchodu na Hodžovom.
V Paríži, Berlíne aj v iných mestách máš tiež priečne prepoje no schované pod zemou.
Prahou ide 6 prúdová magistrála povrchovo tiež povyše Václaváka.

Reply on: david1 #93:
A v tej Prahe to bolo podobné barbarstvo ako v Bratislave, keďže sa súdruhovia rozhodli stavať metro povrchovo, a všetci si teraz lámu hlavu, čo s výsledkom spraviť... (Zvyšok ZÁKOSu by si tam dobudovať nepožadoval, keďže tam na to miestami boli ostatné komunikácie tiež pripravené?)
V Berlíne TTS nejde cez vnútorné mesto, ale po jeho okraji. A ten sa okrajom nestal preto, že by tam niekto potreboval postaviť "priečny prepoj" ako v Bratislave, ale preto, že to, čo tam bolo, ľahlo zväčša kvôli Berlínskemu múru.
A v Paríži pod tým priečnym prepojom pod zemou myslíš konkrétne ktorú komunikáciu, prosím Ťa?
Inak teraz je zas rozkopana Spitalska pri Tescu, tak si myslim, ze zastavka Kamenne namestie (ta 1,5 roka docasna) nebude asi fungovat po obnoveni premavky po Spitalskej nie? 🙂 Auta teraz jazdia po kolajniciach, tak uz vidim, ako sa tam budu tvorit zapchy a elektricky stojace v nich, nakolko ten priechod pre chodcov na Nam SNP je nontop plny a auta tam preliezaju v spicke pomedzi ludi...uvidime 🙂
Reply on: pharel #95:
Pokiaľ budú električky stáť kvôli chodcom, tak to samo o sebe nebude problém, keďže pešia doprava má mať absolútnu prioritu aj pred hromadnou dopravou a takto možno naučíme ľudí chodiť pešo miesto MHD, keď sa už pomaly odnaučili jazdiť autom ?
Reply on: 3pa3ck3 #96:
Ziadne take, ze chodec prednost pred elektrickou. To dokedy by davali elektricky prednost chodcom na Kamennom ? Jedina vynimka aj to len pre nevhodny prechod bez ostrovcekov by som nechal pri Casey na botanickej kde uz 1 cyklistu zobralo - ak by ho nezobrala elektricka tak zase auto.
Reply on: david1 #93:
A je to považované za mimoriadne nevhodné, ty trtko. Je to dedičstvom roštového systému ešte z medzivoijnového obdobia, kedy boli úplne iné predstavy o kvalite života.
Reply on: ceres #94:
"Magistrála" nemá priamu súvislosť so stavbou metra hĺbením. Metro sa stavalo hĺbením ja napr. na Můstku a magistrála tam nevznikla.
Reply on: david1 #93:
Ak by sa podarilo Staromestsku skludniť na intezity podobné dajme tomu Špitálskej (nepočítajúc autobusy) tak by som bol radšej za riešenie na jednej úrovni než za obludnú dieru pri Dóme Sv. Martina (pre porovnanie kritika jedného architekta na vyústenia tunelu Blanka)...