Zmeny názvov zastávok (from 12 Mar 2018)

Viaceré zastávky budú mať nové názvy, zjednotia sa aj názvy niektorých prestupných uzlov.

Od 12. marca 2018 príde k výraznejšej úprave názvov zastávok bratislavskej MHD. V rámci tejto zmeny, jednej z najväčších od začiatku 1990-tych rokov, budú vykonané prevažne nasledujúce úpravy názvov:

  • zjednotenie názvov zastávok vo vybraných prestupných uzloch,
  • zrušenie komerčných názvov zastávok, na ktoré už zmluvy dávnejšie vypršali,
  • zjednotenie označovania zastávok a opravy názvov niektorých zastávok,
  • úprava názvov zastávok, ktoré obsahovali pomlčku na jednotný tvar s čiarkou.

Okrem prevažne pozitívnych zmien však prichádza v dôsledku zjednotenia označovania zastávok aj k premenovaniu niektorých zastávok, ktorých názvy cestujúci poznali desaťročia. Pri vyhľadávaní zastávok na imhd.sk preto nájdete zastávky aj pod pôvodnými aj pod novými názvami.

Zjednotenie názvov zastávok v prestupných uzloch:

  • Čachtická a Detvianska budú mať nový spoločný názov Cintorín Rača
  • Kaštieľska bude mať nový názov Mierová
  • Legionárska bude mať nový názov Krížna
  • Na vrátkach bude mať nový názov ŽST Lamač
  • Odborárske nám. a Mickiewiczova budú mať spoločný názov Americké nám.
  • Šancová bude mať nový názov Karpatská
  • Žilinská a Štefanovičova budú mať nový spoločný názov Úrad vlády SR

Premenované zastávky:

  • Cesta na letisko po novom Letisko, parkovisko
  • Cintorínska po novom Ondrejský cintorín
  • Fatruny po novom Fafruny
  • Gagarinova-Rádio Európa 2 po novom Gagarinova
  • Herlianska-OC Retro po novom Herlianska
  • Hraničná-OC Retro po novom Hraničná
  • Lediny a Hodonínska po novom Pod násypom
  • Na pantoch po novom Na pántoch
  • Nevädzová-OC Retro po novom Nevädzová
  • Obchod Vajnory po novom OC Vajnory
  • Park kultúry po novom Kráľovské údolie
  • Pri starom letisku po novom OC Vajnory
  • Shopping Park Soravia po novom OC Rožňavská
  • Šíravská po novom MiÚ Vrakuňa
  • Váhostav po novom Pod gaštanmi
  • VD Úsvit po novom Zálužická
  • Vojenský útvar po novom Regrútska
  • Vrakuňa-záhrady po novom Podpriehradná
  • Záhumenice-Drevona po novom OC Rača (len konečná linky 56)

Upravené názvy zastávok (iba zmena pomlčky na čiarku):

  • Avion, IKEA
  • Bory, rázcestie
  • Čunovo, kostol
  • Čunovo, priehrada
  • Čunovo, záhrady
  • Jarovce, záhrady
  • Kopčany, sídlisko
  • Kopčianska, stred
  • Lamač, Staré záhrady
  • Poštová, Martinus
  • Prievoz, most
  • Segnáre, nadchod
  • Sihoť, BVS
  • Studená, zastávka
  • Trávna, DREVONA
  • Trnavská, NAD
  • Údernícka, kúpalisko
  • Vajnory, konečná
  • Vajnory, nadjazd
  • Vlčie hrdlo, sídlisko
  • Vlčie hrdlo, záhrady
  • Záhumenice, DREVONA
  • Žabí majer, záhrady

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
pre zastávku Žilinská a Štefanovičova by sa hodil iný názov .... pripájam link na nový označník

http://motoride.sk/img.php?ID=57738&wpctx=1412



Ten Park Kultúry by som považoval za fail...
Inač sa aspoň konečne robí poriadok v tom bordeli...
Prečo Fafruny? Teda nerozumiem ani pôvodnému názvu Fatruny, ale prečo sa tam zmenilo písmeno? ?
Reply on: AndyNO #3:
Na katastrálnej mape je názov lokality Fafruny. Nejaký autista (v pravom slova zmysle) písal dokonca maily na rôzne inštitúcie, že ako si to DPB dovoľuje mať nesprávne pomenovanú zastávku, keď správny názov katastrálneho územia je s "f" a že v názve zastávky je chyba! ktorá by sa mala odstrániť.
Big Media-Slowackého je od macochy? Nech pozerám, ako pozerám nevidím ju ani medzi premenovanými ani medzi upravenými zastávkami... ?
Zastávok znamenitého charakteru nepribudne?
Reply on: Mike #4:
Fafruny ani google nepozná
Reply on: N/A #7:
Hmm. Takže ani zrušenie zastávok na znamenie ako takých (rozumej všetko na znamenie) sa zatiaľ nerysuje?
Reply on: Error 0x007 #2:
Preco? Park kultury tam nie je. Kralovske udolie je podla mna velmi dobry nazov a zaroven jediny co tam dava zmysel.

Osobne tieto zmeny vnimam pozitivne az na par detailov: Mickiewiczovu by som nespajal s AmNam, Cachticku+Detviansku by som pomenoval Detvianska, Urad vlady SR len Urad vlady (priemerny cestujuci, dufam, tusi v akej krajine je) a namiesto ciarkovania by som naopak pomlckoval, nie sme v SADke. Kazdopadne dobra sada zmien 🙂
Reply on: 7ross7 #5:
Viacero komercnych nazvov sa drzi, asi maju platne zmluvy.
Reply on: david1 #8:
Google nepozna vela takychto miestnych nazvov.
Reply on: 810zssk #11:
Rozumiem, ale aj tak si myslím, že je to škoda - čo som pozeral tak je to posledná zastávka s pomlčkou, a ešte aj s obchodným názvom pred pôvodným názvom zastávky...
Niektoré nové názvy zastávok, mi dávajú zmysel ale mnohé, akoby robil niekto, kto onanuje a mení niečo, čo ani nevie, aký ma význam. Nebudem menovať tie zastávky lebo mi rozum stojí.?
Reply on: Salomon #14:
No menuj, inak nie je vobec jasne co kritizujes.
Reply on: Jadran #9:
Toto by som silnk podporoval. A este naucit ludi, ze na autobus treba zamavat, ked nim chcem ist, a sup, zrychlila sa nam doprava.
Reply on: hroch #16:
Vôbec nie je potrebné mávať na žiaden autobus.
Reply on: hroch #16:
Mavanie je zrusene uz asi 15 rokov, aj ked niekolko malo pacientov sa to ma stale problem naucit. Nastastie, posledne vlny rozsirovania zastavok na znamenie boli v tomto ohlade edukativne 🙂
podľa tohto http://www.dpb.sk/zmeny-a-obmedzenia-v-mhd/dpb-meni-nazvy-niektorych-zastavok-mhd/ by 54-ka mala v jednom smere zastavovať na dvoch zastávkach s názvom OC Vajnory


tiež si myslím, že Detvianska by bola asi lepšia ako Cintorín Rača, aj tak návštevníkom bude po vystúpení z električky chvíľu trvať, kým zistia, kde to vlastne ten cintorín je
Reply on: hroch #16:
Lepsie by bolo ich naucit mavat, ked nim nechcu ist, aby zbytocne nezastavoval.
Reply on: 810zssk #10:
No neviem, osobne sa mi nepaci, ked ma 8 zastavok rovnaky nazov, mickiewiczka, odborarske pokojne mohli ostat, zilinska a stef tiez, pretoze jeden nazov evokuje fakt, ze by mal byt prestup na hrane alebo prechodom cez cestu a nie, ze hladam, kde sa k zastavke x nachadza zastavka x(ine nastupisko). Podobne Kopcany-sidlisko vyzera ako prestup na hrane 80/99 a nie ako horolezecky vystup.
Reply on: kecho #21:
Za normálnych okolností by so zjednocovaním názvov v uzloch išlo ruka v ruke aj osádzanie prehľadných mapiek s jednotlivými nástupišťami...
Reply on: jandro #19:
Pri starom letisku sa tiez premenuje na OC Vajnory. Na to sa nejak zabudlo v imhd clanku 🙂
Reply on: kecho #20:
A ked je na zastavke viac ludi?
Reply on: kecho #21:
Kopcany-sidlisko su podla mna uplne v poriadku, su priamo nad sebou. Mne by ani nevadilo AmNam + Mickiewiczova, ale ked sa k tomu prida do mixu aj Odborarske nam, tak uz je to fakt velky uzemny rozsah.
Reply on: jandro #19:
aj linka 98 v smere k Slimáku stojí dvakrát po sebe na zastávke s rovnakým názvom - Polus City Center
Reply on: 810zssk #25:
osobne by som nepomenovala obe zastavky 80/99 kopcany, sidlisko, evokuje prestupnu jednu zastavku a toto je v reali jeden z najnepristupnejsich prestupnych uzlov aky poznam, prave kvoli schodom, ak ides 80 a chces stihnut prestup na 99 smer antolska, bez sance, jedine ak 99 vyrazne meska, lebo zrovna obe idu jedna za sebou a hore po schodoch to nestihnes, kociky ani nehovorim, vacsina radsej prestupuje na zst petrzalka
Reply on: martinah #27:
To potom musime premenovat aj elektrickovu zastavku Hlavna stanica, lebo na autobusovu Hlavnu stanicu vedu schody. O stovkach dalsich uzlov po celom svete ani nehovorim.

Ked su dve zastavky priamo nad sebou a teda prirodzene tvoria uzol, nevidim dovod na odlisne pomenovania.
Nejak zabudli na Vysokú/Kollárovo námestie... ?
Reply on: martinah #27:
Najlepší uzol je aj tak Jungmannova. ?
Reply on: 810zssk #25:
No máme prestupný uzol na úrovni medzizastávkových úsekov pomaly 😃 Len pre tú zaujímavosť zast. trolejbusov Mickiewiczova - Odborárske nám. električky = 400m, Odborárske nám. - Legionárska (po novom Krížna) = 400m, ale Odborárske nám. - Blumentál = 250m ?

A aký povyk to bol, keď sa nám. 1. mája menilo na Kollárovo nám. a to je len 160 m pri najdlhšej vzdialenosti ? ? ?
Reply on: Kanarcan #31:
Ešte som zabudol že, zo zastávky Americké nám. (ex. Odobrárske nám.) na Americké nám. (súčasné) je to o cca 50-100 metrov ďalej ako na Blumentál.
Reply on: 810zssk #28:
Na motívy príkladu z Ostravy:
Kopčany, sídlisko
Kopčany, sídlisko, horná zastávka ?
Reply on: Kobenhavn #29:
Už keď je Kollárovo námestie pre tbusy a 80, aj hore na Nám. 1. Mája pre 31/39, 94, tak s električkami to by už podľa mňa bolo moc.
Zbytočné prečíslovania liniek bez zmeny trasy kvôli "systému" tú mnohým, vrátane mňa, dvíhajú tlak, ale keď sa podobná logika začne aplikovať na názvy zastávok, niektoré zaužívané desaťročia, tak je to zrazu v poriadku. Aký to má pozitívny prínos? Ja vnímam skoro výlučne len negatíva - rovnaké ako pri tom zbytočnom prečíslovaní liniek...

Tie mnohokrát omieľané "prestupné uzly v zahraničí" majú väčšinou v nejakej forme (mapka a pod.) k dispozícii dodatkovú informáciu o tom, kde stojí ktorá linka ktorým smerom.
Reply on: 810zssk #18:
A ja vravim, ze ak by vsetky zastavky mali byt na znamenie, mavanie by sa malo zaviest spat. Jeho zrusenie malo zmysel, ked na znamenie bolo len par zastavok na menej vytazenych miestach, takze ked niekto bol na zastavke, bolo jasne, ze chce nastupit. Ak by boli na znamenie vsetky (alebo vacsina), tak mavanie opat ma zmysel, lebo vodic nemoze tusit, ci cestujuci chce nastupit na tuto linku alebo na nejaku inu. Takze mavanie by zrychlilo dopravu. Ked to moze fungovat v Londyne alebo NYC, moze aj v BA. Ale to sa tu bavime samozrejme kompletne hypoteticky...
Reply on: hroch #36:
Nesuhlasim. Dovody zrusenia mavania vobec nepominuli rozsirenim poctu zastavok na znamenie.
Vážené imhd, vážený diskutujúci,
neviem za čo som dostal mínuska a odstránenie textu. Keby som vás urážal, napádal alebo nadával, pochopil by som ale takto to, už vôbec nechápem! Nevadí a vôbec ma to nejak nezasiahlo ale neodpustím si posledný úrivok. Keď sa tu niekto k niečomu vyjadrí, tak ho hneď slovne atakujete! Už dlhé roky mám pocit, že len vy, tu čo ste najdlhšie, že ste najmúdrejší a všetko viete. Takto, vyzerá celé Slovensko. Keby som sa vedel odtiaľto zrušiť, urobím to. Krásny deň a želám Vám veľa porozumenia, či už tu k diskutujúcim alebo všetkým ostatným. Naučte sa čítať a keď som tomu nerozumel na začiatku, tak si to prečítam ešte raz, aby som tomu porozumel!
Reply on: Salomon #38:
Prispevok odatraneny nebol, je len skryty pre vyrazne zaporne hodnotenie. To je automaticke a prispevok sa da zobrazit. Minuska si dostal asi preto ze si vseobecne napisal ze ti nieco vadi ale zaroven odmietol napisat co ti vlastne vadi. Taky prispevok je zbytocny, otravny a debatu nikam neposuva.
Reply on: ceres #35:
Ale taká Šancová / Karpatská, Žilinská/Štefanovičova či Čachtická / Detvianska, mali byť zjednotené už veľmi dávno. To bol pozostatok od 80tych rokov (resp. začiatok 90 tych), keď sa každá zastávka volala podľa ulice, ktorá je na ňu kolmá. Teda v križovatke Trnavská/Tomášikova bola na Trnavskej ceste zastávka Tomášikova a na Tomášikovej zastávka Trnavská. Ale zastávka Tomášikova bola potom aj na Trnavskej, aj na Ružinovskej,
Reply on: 810zssk #10:
Ako zaužívaný orientačný bod. Asi každý Bratislavčan vie, kde sa nachádza ex-PKO (po novom planetárium)...
Reply on: 810zssk #37:
Ake boli tie dovody? To nie je sarkazmus, realne ma to zaujima.
Reply on: hroch #36:
Niekedy to nemôže tušiť nielen vodič, ale aj cestujúci, napríklad ak má celkom bežne rozšírenú poruchu zrakovej ostrosti a číslo linky, prípadne aj cieľovú orientáciu zbadá a rozpozná až v bezprostrednej blízkosti. Čo tomu pomôže mávanie? Raz keď niekto chce cestovať MHD a stojí viditeľne na zastávke s úmyslom nastúpiť, tak by sa malo zastaviť a cestujúcim umožniť nastúpiť, prípadne nenastúpiť. Je to síce ľúbivé rozprávať o tom, že by sa takto eliminovalo zbytočné zastavanie a rozbiehanie, ale ľudia nie sú stroje.
Reply on: 810zssk #39:
Úplne neadekvátna odpoveď ktorá nezodpovedá k požadovanému textu. Myslím si, že je to úbohé, takéto jednanie!
A za pár rokov názvy zastávok zas naspäť ? Už by tento bordel mohol prestať. OC Retro si zaplatí zas onedlho a zas budeme meniť názov. Psychiatria ...
Reply on: hroch #36:
Takze podla teba je lepsie, ked stojim na zastavke, v Petrzalke, o takej 23 v noci na zastavke na znamenie, nahodou mi zazvoni telefon, ja sa nan pozriem ze o co ide, a aj napriek tomu, ze stojim na viditelnom mieste na zastavke, by mi vodic nezastavil, lebo som nedvihol paprcu, hej?

Fakt pro zakaznicky pristup.

Podla mna by sa skor ludia mali naucit davat gesta vodicovi, ked do autobusu nenastupuju a cakaju na inu linku. Ja napriklad rukou trepem horizontalne pred krkom (neviem ako sa tomu hovori, gesto ako "utni to" ci "prestan"?) tak aby ma vodic videl a na 95% z nich to pochopi (ak niekto nevystupuje) a nemusia mi zastavit zbytocne 😉
inac neviete kedy sa ma riesit ten novy nastupny ostrovcek pre elektricky pred tescom?
Reply on: MatejBA #46:
Prepac, ale to s tym mobilom je uplne hlupy argument, lebo prenasas zodpovednost za svoje konanie na niekoho ineho. Ja teda vytiahnem ten moj argument: v Londyne (10 mil. ludi) ti autobus nezastavi, ak tu paprcu nezdvihnes. To plati, aj ked si na zastavke sam, aj ked na nej je 25 ludi. Ocakava sa totiz, ze ludia vedia, co robia a budu si sledovat, co ide okolo. A zvladaju to vsetci, vratane ludi so slabsim zrakom.
Reply on: hroch #48:
Ake prenasanie zodpovednosti? Moze sa stat kvantum veci, pre ktore stratis na 20-30 sekund pozornost a nestihnes zamavat. Pozerat cestovny poriadok, niekto sa ta pyta na nieco (pomoc/orientacia), vyhadzujes nieco do smetneho kosa a si chrbtom a nevidis prichadzajuci autobus.

Ak by mi takto usiel posledny spoj napriklad takej L83, tak by bolo fakt super na Nam. Hraniciarov cakat 34 minut na nocak alebo platit za taxik len preto, ze som neurobil pohyb koncatinou, pricom na zastavke som stal 🙂
Reply on: hroch #48:
Londýn je nejaký etalón MHD alebo čo? Inak nik ti nebráni paprču dvíhať, ak chceš. Nedvíhanie paprče má nejakú svoju históriu a dôvody, o.i. spojené aj s miestom.
Reply on: hroch #48:
Vo svete sú oba prístupy - "mávací" aj "nemávací" - a oba zjavne fungujú. Môžeme sa na to pozrieť ako na hľadanie rovnováhy medzi pohodlím pre čakajúcich na zastávke a nákladmi navyše z potenciálneho zbytočného zastavenia.

Mávanie je podľa ma vhodnejšie pri trasovaní "odvšadiaľ všade", keď sa často môže stať, že cestujúci čaká na tú svoju linku. Ale u nás máme trasy pomerne optimalizované a založené na prejazde / prestupe v centre (čo je niekedy škoda, to je ale iná téma), takže si myslím, že takéto prípady nenastávajú až tak často. Príkladom, kde nastávajú, nech sú niektoré časti v Petržalke, napr. Hrobákova.

Ja som teda za zachovanie súčaného stavu a po počiatočnej nedôvere po zavedení zastávok na znamenie v Petržalke som za ich zavedenie na celú sieť a najmä na električky.
V zásade fajn zmeny, akurát mi nie je jasné, prečo niektoré obchody sú označované "OD" (OD Slimák, OD Saratov) a iné OC. Prečo OC Rožňavská a nie OD Rožňavská?
Reply on: S499.1023 #50:
Nie, nie je to etalon MHD. Ale je to system, v ktorom som dost dlho fungoval a tak viem, ako a ze funguje. Okrem toho, cestujuci vo vozidle tiez musia dat znamenie, vodic nezastavuje na vsetkych zastavkach len preto, lebo by tam niekto mohol chciet vystupit. Podla mna ta signalizacia ma zmysel vo vnutri aj vonku vozidla.

Ale cely moj mavaci argument bol zalozeny na tom, ze ak by bola cela siet na znamenie, tak by sa podla mna mala signalizacia vodicovi opat zaviest. Inac nema zmysel hrat sa na zastavky na znamenie. System nesignalizovania - opat podla mna - dava zmysel, ked je zastavok na znamenie malo a su najma na menej frekventovanych miestach. Vtedy ak vodic na takej zastavke vidi cloveka, moze vychadzat z toho, ze to bude cestujuci, co chce nastupit. Ak je ale na znamenie cela siet, tak by ludia mali davat znamenie, ked chcu nastupit. Tolko moja hypoteza zalozena na skusenostiach z miest, ktore nie su v strednej Europe (okrem Londyna to tak napriklad funguje aj v spanielskej Malage atd.).

Ale stale by ma zaujimal dovod, preco sa v BA signalizacia zrusila. Tusim ho, ale ak mi niekto vie povedat, ake bolo formalne zdovodnenie, naozaj ma to zaujima.
Reply on: Melange #52:
OD vo mne evokuje nieco co uz stoji par rokov, spravidla su viac poschodove.OC skor len ako jednoposchodove novsie nakupne centra.
Reply on: birch #51:
Nemávanie má jednu výhodu: keď zamávaš, nič sa nestane. Mávanie má analogicky nevýhodu, nezamávaš, vozidlo Ti nezastaví.

Ak chceme mať všetky zastávky na znamenie, nemávanie je lepší spôsob. A ak chceme trochu edukovať cestujúcich, stále ich môžeme naučiť signál "netreba zastaviť".
Reply on: Petto #54:
Na druhú stranu, väčšina tých obchodných centier je viacpodlažných. Skôr narážam na to, že keď DPB pomenúva zastávky podľa obchodných domov, tak nech to aspoň robí jednotne. Každý pozná skratku OD, no neviem, či každý pozná aj skratku OC.
OC Vajnory keď to každý pozná pod názvom OC Vajnoria? A hlavne to neleží vo Vajnoroch, ale akoby už za Vajnormi smerom na mesto?
To je ako s Euroveou, vymyslieť kopu názvov zastávok, ktoré ľuďom nič nehovoria namiesto pomenovania podľa miesta, ktoré každý pozná.
Reply on: richardhudec #57:
Tiez to nechapem. Ani zastavka pri Auparku sa nevola OC Petržalka...
Reply on: Melange #56:
OC je dnes urcite pouzivanejsi vyraz nez OD.
Reply on: 810zssk #59:
Ja by som tak nejak vychadzal z toho, ze OD su tie, co ostali este z cias komunizmu, stare obchodne domy, kde to OD je ako keby sucastou nazvu. To je napriklad pripad OD Slimak. OC zas chapem ako tie novsie obchodne centra, cize napriklad Aupark alebo Avion v tomto ponimani by bol OC. Ale v konecnom dosledku suhlasim, ze to velmi nedava zmysel.
Reply on: hroch #16:
Plne súhlasím, a kto je lenivý zdvihnúť paprču, nech ide pešo. ?
Teraz vážne. Je úplny nezmysel mať zastávky na znamenie a zastavovať na nich vždy, keď tam niekto stojí, napr. aj sociálne pracovníčky na Závodnej. Je to absurdné.
Argument, že naučiť ľudí mávať, keď nechcú nastúpiť, je absurdný, bude to robiť tak 20 - 30 % ľudí, aj to som veľký optimista. Jednoduchšie, efektívnejšie a hlavne lacnejšie je dávanie znamenia mávaním, ak chcem nastúpiť. A navyše je to veľmi jednoduché naučiť ľudí. Jednoducho, kto ruku nezdvihne, ten sa nevezie. A hotovo! A kto si nájde výhovorku, prečo nezdvihol, sa to aj tak naučí, lebo inak sa neodvezie. Pred dvadsiatimi rokmi som nastupoval aj vystupoval na zastávkach na znamenie, a nikdy nebol problém, všetko fungovalo, ako malo.

Ešte by som zniesol, ale veľmi ťažko ?, keby nemávanie platilo na zastávkach, kde chodí iba jedna linka.
Tiež neviem, čo je to za logika učiť ľudí nedávať znamenie. Márna snaha vyjsť v ústrety čomu? Páleniu nafty? Aj na Taxi musíte zamávať, aby vám zastavil.
Reply on: SuchSoft #62:
#61 #62 #63

Otázka znie, či chceme cestujúcich do VOD dostať, alebo nie. Môj názor je taký, že ak majú byť všetky zastávky na znamenie, automaticky by malo vozidlo VOD zastaviť v zastávke vtedy, ak je viditeľný cestujúci. Ak má pocit, že potrebuje mávať, nech zamáva. Ak je povedzme environmentálne uvedomelejší a uvedomuje si aj prínos zastávok na znamenie, nech sa naučí signál "nezastavovať" v príapade, ak je na odľahlej zastávke sám. Ale rozhodne by to nemala byť povinnosť.

Uznávam, že ak si pod zastávkou na znamenie predstavíme Podkerepušky, tak sa o tejto úľave dá polemizovať. Ale ak si predstavíme napríklad Patrónku v čase rannej špičky tak kto má mávať? Všetci? Alebo sa mám spoliehať na iného cestujúceho? Ak áno, čo ak zvolí rovnakú stratégiu? A vôbec, ak som o barlách, je mi zima na ruky a mám ich vo vrecku, alebo nesiem ťažký náklad, ktorý nechcem položiť na (napr. mokrú) zem? Chceme spraviť cestovanie pohodlnejšie, alebo to zoberieme železničiarsky stavebnicou 1:1, kde cestujúci kazia náš pôžitok z hrania (nech idú pešo, nech využijú iný druh dopravy a pod.)?

A taxík je úplne iná vec, pretože miesta, kde ho môžem zastaviť sú spojité a je to interakcia jeden na jedného.
jeden príspevok k téme (ne)mávanie - čas tesne pred 14:00, zastávka Trnavská smer Mesto, za sebou idú tri rôzne spoje, ktoré sa napájajú na svoje trasy a berú cestujúcich už od vozovne .... prvé dva vozy zastavia a berú ľudí, tretí elegantne obíde tie dva a ide preč .... tak neviem, či ten vodič nebol patrične preškolený alebo mal slabšiu chvíľku
Reply on: Ike #64:
A ja opat musim vytiahnut Malagu a Londyn. Zastavka Parque-Ayuntamiento, na bus caka asi 15 ludi, ruku dvihne kazdy, kto chce nastupit a nechce sa spoliehat na ineho. Zastavka Liverpool Street Station, na bus caka asi 20 ludi, opat, ruku dvihne kazdy, kto chce nastupit (okrem tych, co si vsimli, ze maval uz niekto iny). V Londyne sa po uliciach autobusy vlecu, v Malage sa zenu jak debili, ale v oboch pripadoch to cestujuci stihnu bez problemu, nik nema problem, ze mu bus usiel, lebo sa prave pozeral na mobil, vrtal si v nose alebo nedovidel na cislo linky.

Moja pointa je, ze ak si myslime, ze je uzivatelsky nepriatelske, aby ludia na zastavkach na znamenie davali znamenie, tak nerobme zastavky na znamenie. Lebo v takom pripade su uplne zbytocne a proste naucme sofera, ze ked na zastavke nikto nestoji a nik v autobuse nesignalizuje vystup, tak nemusi zastavit. Efekt to bude mat rovnaky a usetri sa na cedulkach alebo nalepkach s napisom "zastavka na znamenie".

No a ako sa teda doslo na to, ze vodic musi na zastavke na znamenie zastavit vzdy, ked na nej niekto stoji? Viackrat tu ludia spomenuli, ze na to bol nejaky dovod ale nejak ho nik zatial nespecifikoval a ja som naozaj zvedavy...
Reply on: gejza #65:
Tak ale to je arogancia vodica a nie otazka mavania. Lebo ak sa nemylim, zastavka Trnavska nie je na znamenie.
Reply on: hroch #66:
Okej, tak nerobme zastavky na znamenie. Spravme zastavky, na ktorych vodic nebude povinny zastavit, ak tam nikto nebude cakat a zaroven nikto neda vnutornym dorozumievacim zariadenim vozidla navest zastav na najblizsej zastavke ?
Reply on: Ike #68:
Amen 🙂 Ja dufam ze ak raz k tomuto dojde, nikto nebude pouzivat vyraz "na znamenie" a konecne sa tak napady s mavanim poslu do kelu.
Reply on: hroch #53:
Môžu za to vodiči.
Reply on: Spacer1 #63:
Za to, že musíte zastavovať bez mávania, si môžete vy, vodiči. Prirovnanie k taxíku je absurdné.
Reply on: gejza #65:
Bol to vodič typu Spacer.
Reply on: S499.1023 #70:
Mozes rozvinut?
Reply on: Petto #54:
Myslíš jednoposchodové ako Polus, Centrál, Retro, Aupark ? ?
Reply on: 810zssk #73:
Ja som myslel, že Ty vieš. Problém bol od vekov v tom, že vodiči ignorovali mávajúcich cestujúcich na zastavkach na znamenie a na rozdiel od dopytu vo vozidle sa mávanie na zastávke nedá zaznamenať do palubného informačného systému pre prípad sporu.
Reply on: S499.1023 #72:
čo si pod tým mám predstaviť ?
Reply on: S499.1023 #75:
Podobne sa ale neda zaznamenat ani pritomnost cloveka na zastavke (teda v dobe pred kamerami), ci..?

Oficialne dovody DPB som nepoznal, len prakticke prinosy tohto riesenia.
Reply on: hroch #66:
Malagu a Londyn som nenavstivil. Mne staci nakuknut do Brna a Dublinu. Rozdiel v mentalite ludi je obrovsky.
V Bratislave ma clovek iduci po ulici pocit ze su vsetci permanentne nasraty, uzavrety vo svojej ulite. Na Patronke by dav hromadne cakal na niekoho ineho aby zamaval znamenie. A keby sa aj nasiel dobrovolnik co zamava, nebudu sa na neho ostatni pozerat ze "Dakujeme ze si zamaval", ale "Co je to za debila co maval, ved bus by tak ci tak zastal".
V Brne a Dubline som mal pocit ze ludia su milsi, maju k sebe blizsie, usmievaju sa. Aj pri parminutovom cakani, alebo cestovani sa pustia do debaty.

Tato mentalita je zial hlboko v nas. Takze z mojho pohladu je vhodne tomu prisposobit aj prevadzku MHD. Ved cestujuci s kocikom maju problem dvihnut ruku, nieto este sa pytat ci mozu, a povedat kam cestuju ako to bolo v minulosti vyzadovane. Vidim to na manzelke ktora na vodica mavala stylom ze nenapadne na stotinu sekundy pohla rukou tak ze si to aj tak nikto nevsimol.
Reply on: 810zssk #28:
logiku beriem, akurat pri hlavnej stanici je ocakavatelne, ze inde bude autobusovy terminal, inde elektrickovy, predsalen vacsia plocha

ale pri kopcanoch a rovnako znejucej zastavke, kto sa nevyzna, caka jednu zastavku a moze byt dost nemilo prekvapeny, lebo zrovna tato zastavka a pesi presun medzi nimi je maximalne neprivetivy, ja osobne by som pre poriadok zastavky rozlisovala aspon na konci 1,2,3, ale to je nerealne

a presne, vid tuto jungmannova, to je tiez paskvil pre neznaleho
Inak na rozdelenie je ZST Petrzalka, tam je to fakt tragicke.
Reply on: martinah #79:
Jungmannova je len docasne. Po predlzeni dana zastavka(konecna) zanikne a nova planovana zastavka bude juznejsie blizsie k cestnej krizovatke, planovany nazov Chorvatske rameno.
Reply on: 810zssk #80:
suhlas, tam by som tiez delila, tam sa dost casto ludia pytaju na druhu zastavku, a ked hovorim, ze v stanici je podchod az na druhu stranu, pozeraju vyjavene? chyba oznacenie smeru k jednotlivym zastavkam a linkam
Reply on: Petto #81:
viem, problem je, ze v tomto pripade je docasne riesenie na niekolko rokov (snad), domaci samozrejme vedia
Reply on: Ike #68:
Suhlasim. A teraz to niekto povedzte tomu, co o tom v DPB rozhoduje
Reply on: S499.1023 #75:
Toto som naozaj netusil. Ale to potom aj rusi argument o tom, ze to je lepsie pre cestujucich - lebo ak je to takto, tak je to proste riesenie, ktore by vyslo z arogancie a porusovania pracovnych povinnosti vodica a nie z toho, ze to je pre cestujuceho lepsie. Ale dakujem za odpoved, toto samozrejme mnohe vysvetluje.
Reply on: Petto #81:
Chorvatske rameno nie je "planovany nazov", je to nazov pouzivany pre ucely projektu. Podobne pri 1. etape mali zastavky v projekte uplne ine nazvy ako tie ktore su pouzivane v premavke (napr. Sad Janka Krala bol Viedenska cesta).
Reply on: hroch #85:
Nie, nerusi to argument o tom ze to je lepsie pre cestujucich. To ze oficialny dovod bol iny neznamena ze ostatne argumenty nie su platne tiez.
Reply on: dupe #78:
Akoze, toto je druha vec, ktoru som do celej tej debaty nechcel vnasat. V Malage ludia na autobus cakaju v rade. Je to uplne prirodzene, ludia sa proste postavia do radu v poradi, v akom prisli, a pamataju si, kto na zastavke bol pred nimi (takze aj sediaci dohodcovia maju sancu). Obcas to dokonca zajde az tak daleko, ze v pristresku sedia dvaja dochodcovia a nik iny tam uz nejde, ale cakaju pekne v rade mimo neho... A v UK to funguje podobne, tiez sa do autobusov nastupuje v poradi, v akom clovek prisiel, aj ked to nema taky extremny level ako v tom Spanielsku
Reply on: 810zssk #87:
Okej, mas pravdu, zle som sa vyjadril. Myslel som tym, ze ten oficialny dovod tym padom neukazuje, ze jeden alebo druhy sposob riesenia zastavok na znamenie je lepsi.
Reply on: hroch #88:
Na Slovensku niektorí ľudia dokonca ani nevedia, že najprv sa z vozidla vystupuje a až potom nastupuje. Prekvapivo často aj starší ľudia.
Reply on: 810zssk #86:
Ok, tak pre ucely projektu. Dufam, ze to nebude aj konecny nazov. Kedze je to mimoriadne nevhodny nazov pomenovat zastavku podla ramena ktory sa tiahne skrz takmer celou Petrzalkou.
Reply on: Petto #91:
Predpokladam ze nazov zastavky bude Jungmannova, ale tak uvidime...
Mám zopár otázok:

1.) Aj zastávka "Karadžičova" bude časom premenovaná na Krížnu? Však aj ona je ako-takou súčasťou "prestupného uzla". A čo takto Zochova vs. Kapucínska? SAV a Nám. Franza Liszta? Tam netreba jednotný názov? Nech už je to poriadne! Ale vážne, s týmito názvami prestupných uzlov treba robiť veľmi opatrne. Podľa mňa to má zmysel len tam, kde sa naozaj počíta s intenzívnym prestupovaním. A naopak treba názvami rozlíšíť také prípady, kde je prestup veľmi komplikovaný (Jungmannova, ŽST Petržalka, Mickiewiczova - Odborárske nám.). Tam by bodli odlišné názvy. Totiž niektoré tupé vyhľadávače spojenia (napr. cp.hnonline.sk) v mnohých prípadoch považujú rovnaký názov zastávky automaticky za možnosť prestupu bez pešieho presunu.

2.) Prelepí niekto konečne názov "Pri jazere" (ktorý tam stále je alebo donedávna ešte bol na zastávke električiek smer centrum!) na oficiálny názov "Nemocnica Ružinov"? ?
Reply on: johnnyjanko #93:
Zochova+Kapucinska by podla mna zjednotena byt mala. Co sa tyka SAVky, tam by som zlucil zastavky na Sancovej (t.j. SAV pod stanicou premenoval na Nam. Franza Liszta), kym zastavkam na Stefanikovej by som ponechal sucasny nazov SAV. To by davalo ovela vacsi zmysel ako dnesny stav.
Reply on: Petto #91:
byatch please... máme aj zastávku s názvom "Morava" ?
Reply on: Ike #90:
Najmä do nízkopodlažných vozidiel sa pchajú, akokeby vodič už zatváral dvere. Do vysokopodlažných sa nikdy tak ľudia nepchali ani nepchajú, asi kvôli tej bariére schodov.
Reply on: Ike #90:
Akoze, ja este tych starsich chapem - oni sa proste boja, ze nestihnu nastupit. Nech je to akokolvek iracionalne, videl som to na vsetkych svojich starych rodicoch. Preto sa dochodcovia aj pri vystupovani ku dveram deru uz na predchadzajucej zastavke, a to aj cez mrtvoly. Takze u nich to este pochopim. Ale inac suhlasim - najlepsie je, ked ti niekto stoji v ceste pri vystupovani a ani ho nenapadne uhnut. Ale to je opat off topic, ze ano.
Reply on: 810zssk #77:
To už by musela byť zlomyseľnosť sťažovateľa, že by nebol na zastávke, vycucal si z prsta nezastavenie a doplnil si ho aj údajmi o spoji.
Reply on: martinah #82:
A pritom sa stačí pozrieť napr. do Mníchova - Hauptbahnhof Süd, Nord, Hauptbahnhof, Hauptbahnhof Gleis 5 - 36 etc.
Reply on: 810zssk #94:
Pozor na túto zastávku: https://goo.gl/maps/tZcyRoPfCh22 - Námestie Franza Liszta.

Vôbec sa využíva?

Ja by som Liszta premenoval na SAV aj v smere na Račko. Je to protiľahlá zastávka Šancovej SAVky. Inak, škoda názvu "predstaničné námestie" - to bol orientačne veľmi výstižný názov.
Reply on: Ike #100:
O tej zastavke viem a ano, pouziva sa (N33 a N74). Nevidim v nej problem.

Podla mna by tebou navrhovany uzol SAV bol prilis roztahany. Osobne som skor za jeden nazov na Sancovej (NFL) a druhy na Stefanikovej (SAV).
Reply on: 810zssk #101:
Viem, že je to zastávka, ale či tam reálne aj niekto vystupuje. Ja N33 a N74 necestujem.?

Bol by. Ale bol by viac ako Račko alebo TrMy?
Pozeral som tie nove mapy trolejbusov a nocakov, v clanku sa spomina, ze Kastielska -> Mierova, ale na mapach je stale uvedena Kastielska. Ktora verzia je teda spravna?
Reply on: Ike #102:
Sem tam tam niekto vystupuje a prestupuje na SAV na iné nočáky. Alebo ide do toho stánku na opačnú stranu cesty si niečo kúpiť (neviem či je otvorený v noci aj teraz). A pár krát tam nastupovali revízori v smere na stanicu (a vtedy tam zároveň aj vystúpili všetci, ktorí si ich stihli všimnúť ? ).
Reply on: Ike #102:
Obcas tam niekto vystupi. Ale najcastejsie sa tam stoji, lebo nejaky cestujuci si po odchode z Karpatskej stlacil dopyt s umyslom vystupit na Hlavnej stanici ?
Reply on: Mike #104:
Stanok funguje aj v noci 🙂
Reply on: johnnyjanko #93:
K tomu cp.hnonline.sk: akurát dnes som si pozeral spojenie z Nív do Avionu, apka mi vyhodila že prestup na Bajkalskej, nebol som si ale istý, či idú 205 aj 63 spod jedného prístrešku – išli. Len zo zvedavosti som si to skontroloval – napríklad spojenie Zochova – Bárdošova vyzerá nasledovne:

84 A:BC Zochova > Hodžovo nám D:EF
peší presun asi 1 min.
212 G:HI Hodžovo nám J:KL

... takže cp.hnonline.sk už po novom počíta s pešími presunmi v prestupných uzloch (minimálne v mobilnej verzii).
A tie Fafruny, to čo je za debilinu?
Reply on: Ričard #108:
#4 😉
Reply on: Ričard #110:
Tak ja mám asi ináč nastavený google, lebo mňe to pri Fafrunách vyhodilo výsledok (ktorý nesúvisí s názvom zastávky, ale s tým územím). Zato pri "Fatruny" mi to vyhodilo iba výsledky súvisiace s názvom zastávky MHD.

A písal som že to je názov lokality z katastrálnej mapy, takže ten názov by som asi hľadal v katastrálnej mape. Napr. na adrese mapka.gku.sk je lokalita Fafruny.
Reply on: Ričard #107:
Vďaka za upozornenie, ja som to už dávnejšie neskúšal, ale teraz som to pozrel znovu. V mobilnej alebo desktopovej verzii nebude rozdiel, pretože vyhľadávač je len jeden a ten istý, na serveri. Dal som tam schválne "chytákovú" trasu zo Smolenickej na Údernícku. Výsledok:

Smolenická > 14:53 100 Autobus 93
ŽST Petržalka 14:56 > 100 Presun asi 1 min
ŽST Petržalka > 15:00 100 Autobus 80
Údernícka-Kúpalisko 15:01 100

Takže niečo sa zlepšilo, už ten vyhľadávač počíta s peším presun za 1 minútu. Ale ruku na srdce, kto to dokáže prejsť za minútu? Možno dospelý človek bez batožiny, ak cez Panónsku prebehne a nebude čakať na zelenú, a podchodom popod koľajisko bude tiež aspoň klusať. ? S kočíkom, s deťmi, s taškami v rukách alebo pri dodržiavaní predpisov človek nemá šancu a strávi tým presunom minimálne 5 minút.

S nastavením vyhľadávača to úplne nesúvisí, ten sa dá vyladiť hocijako, ale pre ľudí by bolo oveľa lepšie, keby tieto dve zastávky mali rozdielne mená. Podľa nového názvoslovia napr. "ŽST Petržalka, Kopčianska" a "ŽST Petržalka, Panónska". ?
Reply on: johnnyjanko #112:
Pre porovnanie: vyhľadávač na imhd.sk počíta s peším presunom 5 minút. ?
Reply on: 7ross7 #5:
BigMedia-Slowackého je extra prípad. Myslím, že to je v súčasnosti jediný komerčný názov zastávky, v ktorom ten komerčný názov je prvý, PRED názvom ulice (nepočítajú sa samozrejme čisto komerčné názvy ako Aupark, Bory Mall, Tesco Lamač, atď). Zrejme za to BigMedia zaplatilo veľa peňazí, aby to presne takto bolo, a zmluva je ešte platná. Ak v tom má byť poriadok, privítal by som po vypršaní súčasnej zmluvy premenovanie na "Slowackého, BigMedia".
Reply on: johnnyjanko #114:
No ale to sú vplyvní páni. Dalo by sa povedať, že praví vládcovia Slovenska. Keď sa im podarilo aj odstrániť české televízie zo slovenského éteru, aby mohli ľahšie predávať reklamu - JOJ media house.
Reply on: johnnyjanko #112:
Zjavne to nie je vec servera HN, ale skôr dopravcu. Uvediem príklad od nás, z Nitry:

Hľadám spojenie z mojej lokálnej zastávky, Nedbalova, na zastávku Rybárska, kúsok od vozovne (jedinej). Poslalo ma to nasledovne.

Bus 2 > 20:22 Nedbalova - Centrum 20:34
Bus 21 > 20:37 Centrum - Rybárska 20:42

Zastávka Centrum je hlavný prestupný uzol pozostávajúci z bývalých zastávok Mlyny, Nitran, Staré divadlo, Mestská tržnica a OD Prior. Na prestup z L2 na L21 treba ísť cez dva semaforom riadené prechody, zo zastávky Mlyny na asi 120 metrov vzdialenú zastávku OD Prior. Predchádzajúca zastávka, Rázcestie autobusová stanica, je spoločnou zastávkou oboch liniek, bez prechádzania, stoja v tom istom výbočisku. Apka teda zjavne o tejto skutočnosti nevie, ale pravdepodobne preferuje cestovanie prvým spojom “koľko sa dá” a prestup urobiť čo najneskôr.
Reply on: johnnyjanko #112:
K názvu zastávky ŽST Petržalka – napriek tomu, že som sa v Petržalke narodil, moc ju nepoznám, ale osobne by som ocenil funkciu tejto aplikácie, prípadne informačného systému, keby vedel zastávku pomenovať dvojako; napr. Centrum-Mlyny a Centrum-Tržnica, ale považovať ju za jednu, tiež na bočnej tabuli by bolo zobrazené len Centrum, vo vnútri už Centrum (Tržnica). ŽST Petržalka a mnohé ďalšie (Hodžko, SAV, obe priľahlé mýta, Krížna...) sú podobný prípad.
Reply on: johnnyjanko #113:
Vyhľadávač na imhd.sk má tiež svoje muchy, najmä v tom, aké dáva niekedy prestupné zastávky. Neraz mi ponúkol ako prestupnú zastávku nejakú dieru, hoci na trase boli aj omnoho lepšie možnosti. Trebárs na trase do Avionu mi ponúklo nie Trnavskú, ale Sabinovskú, kde niektoré spoje ani nestoja.

Ďalšou vecou by bolo fajn doplniť logických operátorov, teda aby som mohol nastaviť, že idem zo zastávky A alebo B a chcem ísť na zastávku C alebo D. Obvykle má cestujúci možnosť využiť viacero zastávok a keď chce zistiť, ktorá trasa je najlepšia, tak (v tomto prípade) to musí vyhľadať až na štyrikrát.
Reply on: Ričard #117:
Nie je mi celkom jasné, čo chceš povedať. V prvom rade to samozrejme nie je vecou servera HN, pretože HN tomu len dáva svoju značku a predáva tam inzerciu. V ČR to zase obchodne patrí pod iDnes (firma Mafra), ale to je len obal. Samotný vyhľadávací stroj a prípravu dát majú na starosti firmy Inprop (Žilina) a Chaps (Brno). Vyhľadávacie algoritmy sú spoločné pre celú ČR aj SR.

Ďalej, okrem kvality algoritmov záleží snáď ešte viac aj na kvalite vstupných dát. Algoritmus môže pracovať len s tým, čo dostane. A to je vecou toho-ktorého dopravcu. V dátach, ktoré dopravcovia dodávajú do tohto vyhľadávača, musia byť naozaj presne označené všetky jednotlivé nástupištia a definované časy peších presunov medzi nimi. A toto je zrejme problém. Ak to tak nie je, ak dopravca nedodá informáciu, že napr. "Račianske mýto" je v skutočnosti 8 rôznych nástupných hrán, tak to žiadny algoritmus nezachráni a bude zobrazovať nelogické výsledky.

Nemám žiadne insiderské info o fungovaní tohto vyhľadávača, ale myslím si, že tebou opísaný problém bude hlavne vo vstupných dátach. Keby Arriva dodala také dáta, z ktorých by algoritmus mohol vydedukovať kde sú aké pešie presuny, tak by tie výsledky vyzerali inak.
Reply on: Melange #119:
V praxi sa to dá robiť tak, že sa vyhľadáva podľa začiatočnej a konečnej adresy (ulica a číslo domu), nie zastávky. Algoritmus sám navrhne zastávky. V českom IDOSe to už tak funguje roky, v slovenskej verzii zatiaľ nie.
Reply on: johnnyjanko #121:
Kde mám napísať tú adresu?
Reply on: Ričard #122:
Napríklad tu: https://jizdnirady.idnes.cz/brno/spojeni/

Môžeš tam zadať aj názvy ulíc, aj takých ktoré nemajú žiadnu zastávku. Systém potom sám prehľadá viacero zastávok v blízkom okolí. Na Slovensku to zatiaľ bohužiaľ nefunguje.
Ešte taká maličkosť, keď niekomu vadili Fatruny a DPB to ide premenovať, nebolo by vhodné konečne premenovať aj Lafranconi na LaNfranconi, ako to má po správnosti byť? Tam by bolo treba pochopiteľne premenovať aj celý most, nech v tom nie je rozdiel. Som zvedavý, či sa do toho niekto niekedy pustí.
Reply on: johnnyjanko #124:
Ja mám pocit, že lokalita Lafranconi, bez toho n, sa proste desaťročia berie ako správny miestny názov, teda je to pomenované "dobre" a s pánom Lanfranconim to akože nič nemá - okrem toho, že prapôvodne vznikol skomolením jeho priezviska, takto ale vzniklo veľa zaužívaných názvov, čo ma napadá napr. Kamzík (ten je z nemčiny...) Ak niekto pozná podrobnú story ohľadne Lafranconi bez n, budem rád ak ma doplní alebo opraví ?
Reply on: anbis #125:
Tak minimálne vo francúzštine sa to „n“ nečíta, takže asi preto pri fonetickom prepise došlo k jeho vypusteniu.
O co, ze to zajtra nebude vyhlasovat nove nazvy ? Mozno v niektorych novych vozoch, v starych to nebude nahrane dalsi polrok
Reply on: medzernik #127:
Tak ono to zajtra nove nazvy ani vyhlasovat nema.
Reply on: Solider #126:
Lanfranconi bol Talian a po taliansky by sa to n čítať malo, aspoň podľa Google prekladača. 🙂
https://translate.google.com/#it/en/Enea%20Grazioso%20Lanfranconi
Reply on: anbis #125:
Asi ťažko veriť tomu, že pomenovanie "Lafranconi" nemá nič s osobou Lanfranconiho. Neviem o tom, že by slovo Lafranconi niečo v slovenčine znamenalo. Čiže je to pomenované podľa pána Lanfranconiho, ktorý sa volal Lanfranconi, tak tam to n má byť. Že je Kamzík pomenovaný z nemčiny, som nepočul, ale rozdiel je prinajmenšom v tom, že slovo "kamzík" je úplne normálne slovenské slovo, ktoré označuje zviera.
Reply on: Melange #130:
Bol som na pešej prehliadke Bratislavské mosty a sprievodkyňa vravela, že z historického hľadiska je správny názov Lanfrancony.
Reply on: Trolley #131:
Lanfranconi.
Reply on: Melange #130:
Pointa príspevku bola inde. Čo sa týka Kamzíka a jeho skomoleniny, o tom je veľa zdrojov, stačí googliť http://www.ba-lesy.sk/vismo/dokumenty2.asp?id_org=451035&id=4175
Reply on: anbis #125:
Tak okrem pozemkov, ktoré predtým patrili Lanfranconimu, to naozaj s ním "nič nemá"...?
A vlastne už ani tie pozemky mestu nepatria...
https://www.bratislavskenoviny.sk/samosprava/12335-predali-pozemky-ktore-mestu-daroval-lanfranconi
Reply on: Solider #126:
Takú blbosť si napísal a ešte ti za to dali tri plusky. ? Jednak (ako už napísal Melange) to nie je francúzske slovo, a jednak, keď tam necháš "c", ktoré sa vyslovuje ako "k", tak to teda nie je fonetický prepis...
Reply on: anbis #125:
Samozrejme, veľa zaužívaných názvov vzniklo nejakou skomoleninou, ale názov "Lafranconi" je výnimočný tým, že vznikol skomolením priezviska konkrétnej osoby. Nezískalo to tým v slovenčine žiadny ďalší význam (ako napr. spomenutý Kamzík), a preto by nemal byť problém to vrátiť späť.
Reply on: kecho #134:
Jednak pozemky, a jednak to, že Lanfranconi naprojektoval umelé koryto Dunaja, ktoré sa začína práve v miestach, kde dnes leží Most Lafranconi aj zastávka s takým názvom.
Reply on: 810zssk #128:
A kedy prosimta?
Reply on: medzernik #138:
Zmena plati od dnes, nie od vcera 😉
som zvedavý, kedy zmenia aj mapy vo vozidlách. Lebo dnes bola v L4 ešte mapa so zastávkou Park kultúry. ?
Reply on: matho285 #140:
A hlási už nové názvy zastávok, či stále po starom?

Inak dnes ma prekvapilo, že dokonca ani v rámci jedného vozidla nie je súlad medzi názvami zastávok v systéme. Konkrétne 2116 ukazoval na vnútornom BUSE zastávku Herlianska - OC Retro, no na teplomeri bol názov iba Herlianska.
Reply on: matho285 #140:
A otazka je ci sa ma zobrazovat spravny nazov "Kráľovské údolie", alebo bez dlzna ako je na oznacnikoch, vid fotka.
Reply on: TomJ #141:
čo cestujem električkou, tak tam už hlási Kráľovské údolie, neviem, či od prvého dňa od zmien, ale minimálne v ten týždeň to už hlásilo dobre. Priznám sa, že neviem, čo zobrazuje na displejoch. Pozriem zajtra ?
Reply on: CePo #142:
to som si ani nevšimol, kedže tam nevystupujem ? ja som len dnes šiel električkou a nejakí cestujúci sa pri mape bavili o zastávke Park kultúry, tak som pozrel, či aktualizovali aj mapy a to sa im ešte nepodarilo
Reply on: matho285 #143:
Včera som šiel 5-kou (súprava) a hlásilo Kráľovské údolie, ale vnútorný displej ukazoval ešte starý názov. A minulý týždeň v nejakej (tiež 5) zase v súvislosti so zastávkou Cintorín Rača nahlásilo ani nezobrazovalo starý ani nový názov, ukazoval sa len piktogram zastávkového terčíku. Ale tú Raču možno už fixli. Problém s neaktuálnymi názvami bude asi hlavne v starších vozoch.
Reply on: mirec240 #145:
Dnes na L5 som zažil to isté.