Električky 3, 4 a 9 pôjdu cez Obchodnú a Radlinského a linku 7 nahradí linka 17.
Od 1. augusta do 20. decembra 2017 bude prebiehať oprava električkovej trate na Špitálskej ulici. Električkové linky 3, 4 a 9 budú preto presmerované na obchádzkové trasy cez Obchodnú a Radlinského ulicu. Od začiatku školského roka sa zmena dotkne aj linky 7.
- Linka 3 bude medzi zastávkami Šafárikovo nám. a Blumentál premávať obojsmerne cez Námestie SNP, Obchodnú a Radlinského.
- Linka 4 bude medzi zastávkami Legionárska a SND/Šafárikovo nám. premávať obojsmerne cez Námestie SNP, Obchodnú, Radlinského a Vazovovu.
- Linka 9 bude premávať medzi zastávkami Kapucínska a Legionárska obojsmerne cez Obchodnú, Radlinského a Vazovovu.
- Výjazdy a dojazdy linky 6 z resp. do vozovne budú taktiež premávať cez Radlinského, Obchodnú a Námestie SNP. Rovnako aj dojazdy liniek 1 a 3 zo Šafárikovho nám. do vozovne.
- Linka 7 od začiatku školského roka (4.9.) dočasne nebude premávať, nahradí ju náhradná linka 17.
- Náhradná linka 17 dočasne nahradí linku 7 od 4. septembra a bude premávať po trase Rača - ŽST Vinohrady - Račianske mýto - Vazovova - Trnavské mýto - Ružinov s rovnakým rozsahom prevádzky.
Na obchádzkových trasách električky zastavia na všetkých riadnych zastávkach. Linka 17 bude zastavovať aj na zastávke Vazovova na Vazovovej ulici.
Električkové zastávky Kamenné námestie, Mariánska, Americké námestie a Odborárske námestie počas výluky nebudú obsluhované. Cestujúcim odporúčame využiť zastávky Blumentál, STU, Vysoká, Poštová a Námestie SNP.
TomJ
1. Čo sa týka prekladov, asi sa to nedalo lepšie urobiť, ale asi najviac bije do očí preklad 4+6 poobede z Karlovky do centra. Linka 6, ktorá aj doteraz pri normálnom preklade viezla málo ľudí, ide po novom len minútu po linke 4. Ak bude 4-ka meškať z Dúbravky, ale ešte sa stihne zaradiť pred 6-ku, tak pôjdu celú cestu v závese a 29T na linke 6 odvezie možno toľko ľudí, čo by pobral aj minibus.
2. K návrhom zmien linkového vedenia. Ak by sme hneď počas výluky prešli na jednolinkový variant, stále by na radiálach musel byť zachovaný interval 5 min. Teda na Obchodnú by jazdil ten istý počet spojov, len by bolo menej liniek. Jedine, že by vďaka tomu mohli byť lepšie rozostupy medzi spojmi, ale to tiež len za ideálnych podmienok a dobre nastavených časoch odchodov. Preto mi akékoľvek ďalšie presmerovanie liniek (a hlavne tých, ktoré výlukou nie sú dotknuté) príde zbytočné.
3. Čo sa týka kapacity Blumentálu, pomohlo by dočasne vylúčiť IAD smer RaMy, lebo aj tak tam furt bude stáť nejaká električka a bude to spôsobovať kolóny áut a chaos. A tiež som zvedavý na september a hlavne keď začne semester, keď na zastávke smer centrum bude okrem 7 liniek s 8 min intervalom stáť každé 4 min 94-ka a každých 5 min 31-ka.