Dopravný podnik zaviedol nový formát cestovných poriadkov

Električkové linky majú v pracovných dňoch namiesto konkrétnych odchodov uvedené intervaly medzi spojmi.

DPB k 3. júlu 2017 na zastávky vyvesil cestovné poriadky električiek v zmenenom formáte. Počas období pracovných dní, keď električky jazdia každých 8 resp. 10 minút, je uvedený v každej hodine len prvý odchod a následne interval medzi spojmi. Hoci si cestujúci môže dopočítať svoj odchod, táto informácia skôr znamená „do 8 resp. 10 minút príde spoj“.

Intervalové cestovné poriadky sa používali aj v minulosti v časoch, keď sa vývesky ešte písali ručne. Pri hustom intervale sa totiž nezmestili všetky odchody do preddefinovaného formátu. S intervalovým cestovným poriadkom je možné sa stretnúť aj dnes v niektorých iných európskych mestách, hlavne však vo východnej Európe.

Nové cestovné poriadky majú aj svoju tienistú stránku. Na linkách 4 a 9 sa už vo vybraných časoch cestujúci nedozvedia, ktoré spoje sú vykonávané nízkopodlažnými električkami.

Cestovné poriadky vyvesené na zastávkach majú uvedený dátum platnosti od 3.7.2017, avšak odchody sa na žiadnej linke nezmenili. Z tohto dôvodu na imhd.sk nový dátum uvádzame len pri tých linkách, kde bol zmenený názov zastávky.

Cestujúci naďalej môžu nájsť plnohodnotné cestovné poriadky na imhd.sk a konkrétne odchody sa môžu v reálnom čase dozvedieť aj zo svojho mobilu cez virtuálnu zastávkovú tabuľu, prípadne cez aplikáciu imhd.sk.


Nový formát cestovných poriadkov v Bratislave

Prevažne intervalový cestovný poriadok v Minsku (foto: Isidor)

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Aj v Londyne take pouzivaju. Zaujimavy pristup.
Reply on: medzernik #1:
Lenze v Londyne take pouzivaju v uplne inych podmienkach. V prvom rade, cely vozovy park je bezbarierovy, takze sa nevyznacuju nizkopodlazne odchody (toto je uplne najvacsi problem aplikacie na elektrickach DPB). Dalej to pouzivaju pri autobusoch, kde specialne v londynskych podmienkach je absolutne nerealne trafit sa do casu odchodu z nacestnej zastavky a tym padom je naozaj nezmysel uvadzat presne casy.

Takyto CP by bol v pohode napr. na 68, kde je presne ten problem ze do presnych casov sa autobusu malokedy podari trafit a je cela NP, takze sa nevyznacuju nizkopodlazne odchody. Zaroven je na 68 problem ze sa na ZCP nezmestia odchody aj cez skolsky rok aj cez prazdniny, takze ma nejaku logiku preco to pouzit.

Ale robit to na elektrickach je uplny nezmysel.
cize niekto potrebuje ziskat hlasy do volieb a bude ukludnovat vasne navratom k standardnemu formatu cp
Prosím Vás zmente tieto cestovné lebo sú upne na figu.
Reply on: laci3537 #4:
Prosim Vas, chodte k ocnemu, kedze neviete precitat podmienky prihlasenia...
Je to uplne nezmyselne, nepoviem keby to urobili na 93, ci 94, tam su intervaly tak huste, ze sa takmer nezmestia, ale elektricky nikdy nemali tak huste intervaly aby museli pristupit na tento sposob. Cize clovek v rychlosti si nemoze kuk kedy ide elina.
Priklad: ponahlam sa niekam, ide mi elina, ktora mi nejde tam priamo ale skusam v rychlosti kuk o kolko mi ide ta, ktora mi tam ide priamo...kym to vyratam (za kolko ide) tak mi ta, ktora este stoji na zastavke uz zavre dvere 🙂
Na mnohych miestach po svete je to takto vyriesene, nevidim na tom nic neobvykle. Ta nizkopodlaznost moze byt problem, kedze nie kazdy si vie nazhavit virtualnu tabulu, kde presne vidi vozidlo.
Otazkou zostava, ci sa tymto realne nieco usetri.
Reply on: pharel #6:
to musíte robiť tak, že kuknete do CP, hneď pre istotu nastúpite, počas jednej zastávky si to vyrátate a podľa výsledku sa rozhodnete, či vystúpite alebo nie 🙂
Reply on: lostrail #7:
Neušetrí sa nič, práve naopak, keďže v bratislavských podmienkach taký intervalový CP vznikne tak, že v počítačom generovanom CP s odchodmi sa ručne vloží okienko "Interval x min.".
Toto má akože šetriť toner v tlačiarňach, či čo? Interval samozrejme môže byť na CP uvedený, ale nevidím dôvod na nezobrazovanie skutočných odchodov spojov. Ja napríklad si rád plánujem príchod na zastávku na minútu presne, preto má pre mňa presný čas väčšiu hodnotu ako nejaký interval. A teda vyratúvať ho sa mi skutočne nechce. Samozrejme, ja mám aplikáciu, ale čo ostatní...
Reply on: S499.1023 #9:
Vizuálne na to mňa od prvého momentu pôsobí presne tak, ako si napísal, ale veľmi som dúfal, aby to nebola (zúfalo trápna) pravda.
Reply on: Melange #10:
Ono by to malo význam pri kombinovaných CP na trasách viacerých liniek, ktoré majú po konečnú rovnaké zastávky a možnosti prepravy (NP vozidlá). Vtedy by sa dal ušetriť aj toner, aj papier.

Toto, čo vidíme, je zase len hrajkanie sa. Niekto si v DPB proste plní sen, prečítal si vyhlášku 351/2010 a zistil, že sú tam veci, ktoré sa ešte nevyskúšali. Bum a máme intervalové CP.
Reply on: Ike #12:
Plus ešte by som uznal, ak sa príliš veľký počet spojov jednoducho nevojde do globálne zavedeného formátu vývesiek, viď Viedeň

https://www.wienerlinien.at/media/download/2017/Linie_06_208371.pdf
Reply on: Vladimír #13:
je to klasický DPB. Jedinou "pridanou hodnotou" je nahnevanie cestujúcich. Môžeme sa potom na iných úrovniach aj roztrhať za podporu verejnej dopravy, ale keď zlyhávajú základné bunky vytvárajúce niekedy vyslovene nepriateľské prostredie k cestujúcim, tak to má nulový efekt.
Otázka na znalých - cez školský rok je logicky viac spojov ako cez prázdniny.
Prečo "víkend" pchajú do hornej časti a nie je jednoducho v spodnej vedľa prázdninového stĺpca, keď tam je viac miesta?
Reply on: kecho #15:
Lebo cez prazdniny je viac spojov ako cez vikend.
Reply on: 810zssk #16:
Kecho sa pýtal na toto
Dizajnovo to vyzerá dosť úboho a navyše sa zníži zrozumiteľnosť CP a prehľad NP spojov... neviem si vysvetliť, čo za zmysel to má, čo sa tým kde získa, keď je toľko negatív..
Reply on: Ike #14:
A pritom by stacilo, aby spolu s touto zmenou presli na interval 7,5 minuty a riadky by tak boli rovnake.

A ceresnickou na torte by bola mapa okolia zastavky a mapa linky v sieti.
Reply on: 810zssk #16:
Ale menej ako sk. rok, cize rok samostatne a dole prazdniny a vedla vikend.
Vid Technopol#17
Reply on: Ike #14:
Jedina pridana hodnota je, ze zastavky su konecne v riadkoch pod sebou aj s casmi - narozdiel od toho nezmysli zastavok pod uhlom 45 stupnov vedla seba hore, kde tipujes, kolko to na ktoru zastavku trva...
keby bol interval medzi jednotlivymi spojmi na danych linkach 5 a menej minut, tak by takato zmena mala zmysel a zaroven by bolo lahko spocitatelne (s vynimkou 3 minut) kedy ma ten ktory spoj ist, takto je to ale len paskvil na nastvanie cestujucich....
este pri prazdninovych 10tich minutach sa to da zratat lahko, ale zas tych 6 spojov za hodinu nie je az tak vela aby sa tam nezmestili...
Reply on: si #22:
Celé je to smiešne, lebo na FB oficiálne argumentujú, že sú veľké zápchy a že sa cez deň tie odchody nedajú veľmi dodržiavať. Niekomu tam ušlo, že električky jazdia až na veľmi malé výnimky podľa CP ( cca v odchýlkach +1 -3).

Reply on: Mike #23:
To je trosku hlupost, ked tam mas prvy cas a potom interval, to su tym padom su to presne casy, ktore sa kvoli zapcham nebudu dodrziavat. To nie je jak v Londyne, kde je napisany interval bez udania prveho casu prave kvoli zapcham, ze autobusy medzi sebou budu v tom intervale chodit, ale nie na presne casy.
Mimochodom, elektricky dokazu naberat meskanie aj 5-6 minut vdaka semaforom, vela ludom...
Reply on: Mike #23:
Tak to žiaľ je, keď o týchto veciach rozhoduje niekto s IQ 80 a očividne sa drží na DPB ako kliešť... Spraviť konečne niečo rozumné je pre DBP až priam nesplniteľná úloha.
Reply on: pharel #24:
A predpokladám, že v tom Londýne nemajú prestupný lístok. Alebo sa mýlim?
Ak mi počas jazdy skončí platnosť lístka, môžem revízorovi argumentovať tým, že som tam bol presne v tom intervale, kedy mala ísť električka a ona meškala? Alebo sa budú držať presných odchodov, ktoré človek stojaci na zástavke nemá šancu poznať?
Bol som nemilo preqapkaný, týmto "vylepšením". Hlavne, že v legende je piktogram "Nízkopodlažné vozidlo". Fakt neverím, že ten, kto tu zmenu robil, si nevšimol, že ukrátil cestujúcu verejnosť o užitočnú informáciu. Alebo to bol príkaz zhora, ktorý bolo treba splniť bez reptania?!

Na okraj, nápis "INT. 3 - 4 MIN." bol aj na vývesných grafikonoch na linke 212 v osemdesiatych rokoch. Ten nebol písaný ručne, ale tuším na písacom stroji. ?
Vypadalo to nejako takto:
07| 01 04 08 INT. 3 - 4 MIN.


Neviete náhodou niekto, ako sa dakedy v 80-tych rokoch volala zastávka na znamenie linky č. 21 medzi zastávkami "Šípová" a "Šíravská" iba v smere do Petržalky? Bola asi 20 - 50 metrov za terajším kruháčom (bývajú tam občas kolotoče). Neviem si spomenúť, možno sa volala "Pri kostole" alebo tak nejak podobne.

Ďakujem.
Reply on: SuchSoft #27:
https://imhd.sk/ba/doc/sk/10077/Kompletna-siet-liniek-so-zastavkami-k-21-5-1988

Podla tohto zoznamu mala 21 vo Vrakuni zastavku Pri kostole.
Reply on: stanod #28:
Lenže podľa máp na tejto stránke bola zastávka Pri kostole tam, kde dnes Šíravská a nejakú zastávku navyše som nenašie v mape z 1985 ani 1988.
Reply on: TomJ #29:
A nie je ani v zozname zastávok starých CP 21 z 1980 a 1982, čo sú tu v archíve. My sme tu pravidelne prestupovali zo SAD na 21 a vždy sme šlapali na dnešnú Šíravskú, ale to bolo od cca 1990. Takže otázka znie, či tam vôbec niekedy stála. Tá križovatka niekedy po 2002 prešla prestavbou dovtedy vyzerala viď obrázok. Možno Such Soft myslí túto zastávku SAD, ktorá je dnes posunutá, ale tam 21 nestála.
Reply on: Technopol #30:
Bola tam, myslím že tam bola žltočervená búda z vlnitého "plechu", čo zvyčajne páchla močom. Snáď si to pamätám dobre, mal som vtedy len 6 - 7 rokov. ?
Reply on: Technopol #30:
Ešte som zabudol, predtým neexistovala zastávka Estónska, a zrejme vtedajšia Jednota je terajšia Šíravská. Jednota tam bola kedysi kúsok od terajšej zastávky Šíravská.
Cestovateľ Jakub

Cestovateľ Jakub

Pôvodné cestovné poriadky boli lepšie kvôli označeniu nízkopodlažného vozidla.
Myslím tie do 3.7.
Od včera update.
Reply on: shaggy #26:
Už vyše roka je zavedená hopper fare, kedy sa už za druhú cestu neplatí, pokiaľ dôjde k prestupu do druhého autobusu do hodiny od nastúpenia do prvého.
Reply on: Valec #34:
z akeho dovodu sa teda uvadza ten interval, ked to realne vezme este viac znakov, ako vypisanie konkretnych odychodov?
Reply on: Valec #34:
Ešte horšie. A neprehladnejšie. Asi majú na sklade veľa papiera a toneru.
Dúfajme, že verzia č. 3 bude zavrhnutie tohto nezmyslu a návrat k štandardným CP.
Reply on: Valec #34:
Verzia 3 by mohla upravit pri skolskych prazdninach 18. hodinu takto.
"05 interval 15 minut a po kazdom druhom spoji tri minuty po odchod do vozovne"
Myslim, ze sa to tam zmesti a cestujuci ma poznat vypravu a teda vediet o aku vozovnu ide.
Reply on: CePo #39:
Pri električkách to nemá žiaden význam. Celý CP sa zmesti do klasického formátu.

V BA jedine pri L68,80,93,94 a po zrušení L97 aj pri L95 kam sa nezmestí naraz školský a prázdninový grafikon pre interval kratší ako 5 min.
Reply on: Valec #34:
A záhadne sme prišli o dĺžeň v slove minút.

Keď už cesťáky prerábajú, aspoň názvy polí by mohli dať s angličtinou.
Reply on: Melange #38:
Verzia 3 bude uvadzanie intervalu pre cely den, s tym ze vecer tam bude poznamka ze obcas niektory nahodny spoj ide do vozovne ? ? ?
Verzia 3 bude:

05-23: ROZNE INTERVALY PODĽA DOPYTU CESTUJÚCEJ VEREJNOSTI


Ôkaň na veľké Ô viem napísať. ?
"Ctrl+Alt+3 O" alebo "AltGr+3 O" ?
Update z Račianskeho mýta - CP á la DPB a reakcia cestujúcej verejnosti...
Reply on: Max #44:
Plačem od smiechu. Toto je výborné! ?
Reply on: Max #44:
Nabudúce nech DPB dodá dostatok čistých papierov a cestujúci si iž vyrobia cestovné poriadky podľa vlastných požiadaviek. A všetci budú spokojní
Reply on: Max #44:
Skvelé. 🙂 Len škoda, že niektoré CP sú za tými plexisklami, tam to nejde dopísať.
Všetci majú plnú hubu rečí, že patríme do Európy, dokonca že sme v nej ! Pch, my z tej Európy vyliezame a smerujeme na žiarivý východ. Že vraj sa nezmestia všetky odchody do preddefinovaného formátu, haha a to dnes v počítačovej dobe a najmä, že sa zmestili do 3.7.2017 !!! Keď je napr. uvedený prvý odchod po ôsmej hodine o 08.06 a ja dorazím na zastávku 8.33, tak môžem si opakovať pričítavanie - 06+8=14+8=22+8=30, aby som zistila kedy mi ušiel spoj a ešte následne urobiť ďalšie pričítanie, aby som vedela, kedy pôjde najbližší. Vynikajúca zábava, ale iba pre toho idiota, ktorý to vymyslel a ďalšieho, ktorý to schválil. Aký to má vlastne dôvod ? Žeby DPB prišiel na nápad, ako naučiť ľudí počítať z hlavy a vylepšiť školské výsledky ?
Nič z toho. DPB prišiel na nápad, ako zakamuflovať nepresne jazdiace vozidlá či dokonca výpadky spojov (nedostatok vodičov) a nasadenie iných vozidiel v čase, kedy by mali ísť nízkopodlažné vozidlá. Nie je papier, nie je dôkaz. A oni si myslia, že to "zožerieme", že im to prejde, tak ako to prechádza vláde, keď nás oblbuje. Začnime otravovať Dopravný podnik, je tu pre nás, nie my - cestujúca verejnosť pre nich. Na stránke DPB sú mailové adresy, tak im napíšme, čo si o tom myslíme !
...tak to aby sme si oprášili matematiku, to keď prídem na zastávku napr.16:42, aby som si pripočítaval minúty, no je to choré. Jedným slovom chu.jo.vina. Už nevedia čo by tam tí id.i.oti vymysleli. To je ako keby
napísali...po 15-tej jazdí......po 16-tej nejazdí .
Reply on: Valec #34:
Takto vyzera ten intervalovy poriadok, ak sa tam vpletie nizkopodlazne vozidlo. Dlzen nad "minut" vypadol a najma pri linke 9 vidno, ze dakto dal papier krivo do tlaciarne, kedze prve pismena su useknute ☺
Na druhom obrazku si vsimnite linku 5, deviatu hodinu v prvom stlpci. Na inych zastavkach je 7-8 minut a to vsetko kvoli jednemu posunutemu odchodu o minutu.
Skoda, ze na Racku uz strhli ten cestujucimi upraveny cestak co tu zavesil Max.
Reply on: CePo #50:
Dobrý je aj CP L9 na prvom obrázku s poznámkou "nízkopodlažné vozidlo - v nepravidelnom intervale" ?. To naozaj v DPB pracujú už len inde nezamestnateľné indivíduá a všetci so zdravým rozumom dávno utiekli?

Ináč, sú schopní uvedomiť sa vďaka komentom tu na iMHD a vrátiť električkám normálne CP, alebo im radšej treba písať aj oficiálne (a vysvetliť, kedy sa používajú intervalové CP)? ?
Reply on: anbis #51:
Už keď tam niekto bude písať, tak môže uviesť presne linky, na ktoré sa to hodí.
Teda 21, ale iba od Hradištnej na Mlynské nivy
50, 68 iba v špičke, 80 - iba od ŽST Petržalka v smere na Kollárko, 93, 94 - iba v špičke a 98 - iba v špičke.
A na zváženie 201 202 212 a 209 od Magurskej na Mliekarenskú.
Reply on: anbis #51:
Podľa všetkého to tu niekto z DPB číta, lebo oproti prvej verzii sú v tejto poslednej zapracované aj niektoré pripomienky, ktoré tu boli spomenuté (nízkopodlažnosť).
Ale nie je to prvý krát, čo DPB s niečím vyšiel a potom sa to upravovalo podľa komentov na imhd. Viď https://imhd.sk/ba/doc/sk/13443/Vecerne-vyluky-na-linke-4-v-useku-Vozovna-Jurajov-dvor-Zlate-piesky#2
Reply on: Technopol #53:
Nizkopodlaznost nevyriesili nijak, ked tak skor zhorsili.
Čo tu riešite jednotlivosti a či písať DPB návrhy na konkrétnych linkách! Veď to celé je choré. Prečo DP zmenil to, čo bolo zaužívané, osvedčené a vyhovovalo cestujúcim ? Nikto tu nenapísal dôvod. Ja som moje domnienky uviedla a hneď som vyfasovala ohodnotenie -1. Určite ma hodnotil nejaký šmírak z DPB.
Reply on: Mike #52:
Poslal som mail na sekretariát GR, vďaka ? Myslím, že čím viac ľudí sa ozve, tým lepšie.
Fakt, čo tu riešite? Ujo GR Urban tak rozhodol, tak to tak bude a kto tento príkaz nie je schopný alebo ochotný zrealizovať môže ísť na úrad práce. A ako reakciu na kritiku môžeme v najbližšom čase čakať ďalšie "vylepšenia" tohoto CP paškvilu. Tak to u nás "terazky" funguje, asi nie len v mestských firmách. Keď sa ješitný, a (alebo) zakomplexovaný človek dostane ku korytu, tak ide hlava nehlava a len ťažko si prizná chybu a s odborníkmi sa poradiť to je pod jeho úroveň. Podľa mňa,, tú intervalovú blamáž môže zrušiť už len náš bratislavský Alfa samec Ivo. Páni poslanci majú teraz prázdniny, ale On na nich aj tak moc nedá... . A na záver otázka. Nezdá sa Vám že, dopravné informácie na zastávkach s prístreškami, pomaly ale iste vytláčajú tie reklamné? Asi spejeme k dobe, že aj na cestovných poriadkoch bude väčšiu plochu zaberať reklama ako informácia o odchodoch spojov a argumentom bude odpoveď, že aj tak je všetko na webe.
NECHCEM a NEŽELÁM si takéto grafikony !
Na akú adresu môžem poslať toto stanovisko v DPB ?
Reply on: patrik444 #58:
Olejkárska 1, 814 52 Bratislava, alebo vnutorna.kontrola@dpb.sk. Ja by som to asi formuloval ako sťažnosť, prípadne to oni presmerujú inam.
Reply on: patrik444 #58:
Treba posielat priamo generalnemu riaditelovi, ktory je autorom tohto skvostneho napadu. Alebo potom moznost este lepsia moznost je posielat to ako oficialnu staznost, to sa eviduje a robia sa z toho statistiky. Ak by si aspon 100 ludi dalo namahu, tak sa to moze niekam posunut 😉
Reply on: 810zssk #60:
poslal som to cez ich web ako podnet.
http://www.dpb.sk/podnety/vase-podnety/
Reply on: patrik444 #61:
aj ja .... kto sa k nám pridá ?
Reply on: gejza #62:
No asi ten, kto to vymyslel.
Pri aktualnej vyluke som si na novych cestovnych poriadkoch vsimol dve vylepsenia:
1. v poznamkach je "nizkopodlazne vozidlo - kazde druhe" (nepamatam si presne formulaciu)
2. Pri zastavkach pribudli ikonky s popisom vo vysvetlivkach. Lietadielko na prestup smer letisko,...