Otvorenie trate do Petržalky: Zmeny liniek 1, 3, 8, 82 (from 9 Jul 2016)

Do Petržalky pôjde okrem linky 1 aj linka 3 a linka 82 sa ruší. Mení sa aj trasa linky 8.

Od soboty 9. júla 2016 budú v súvislosti so sprevádzkovaním električkovej trate do Petržalky vykonané zmeny liniek 1, 3, 8, 82 nasledovne:

  • Linka 1 bude z Obchodnej ul. už od 8.7.2016 20:00 predĺžená cez Nám. SNP a Štúrovu ul. na novú trať do Petržalky, kde bude končiť na zastávke Jungmannova. Upozorňujeme, že medzi zastávkami Poštová-Martinus a Šafárikovo nám. nebude linka 1 zastavovať. Na novej trase pribudnú zastávky Šafárikovo nám., Sad Janka Kráľa, Farského a Jungmannova.
  • Linka 3 bude pri jazde z Rače zo Špitálskej ul. pokračovať cez Štúrovu, Šafárikovo nám., Starý most do Petržalky na konečnú Jungmannova. Linka 3 zastaví na zastávkach Šafárikovo nám., Sad Janka Kráľa, Farského a Jungmannova. Upozorňujeme, že medzi zastávkami Mariánska a Šafárikovo námestie linka 3 nebude zastavovať. Na Mariánskej je možný prestup na linky 4 a 9, ktoré zastavujú aj na Námestí SNP.
  • Linka 8 bude v centre mesta premávať vzhľadom na prebiehajúcu uzávierku Mostovej ul. okruhom z Obchodnej ul. cez Kapucínsku, tunel, nábrežie, Šafárikovo nám., Štúrovu a Nám. SNP na Obchodnú odkiaľ pôjde doterajšou trasou do Ružinova.
  • Linka 82 bude zrušená. Prístup k divadlu Aréna a na Tyršovo nábrežie je možný zo zastávky električiek Sad Janka Kráľa.

Pôvodne magistrát avizoval aj skrátenie linky 95. Táto zmena však bude vykonaná až k 18. júlu 2016. Linka 95 potom bude premávať po skrátenej trase z Vyšehradskej po zastávku Farského, odkiaľ pôjde cez Černyševského ul. na konečnú zastávku Muchovo námestie. Z Muchovho nám. pôjde doterajšou trasou na Vyšehradskú. Prestup medzi linkou 95 a električkami do centra mesta a opačne bude možný na zastávke Farského.

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Ja by som skôr dal 8 na stanicu a 2 cez mesto, ale tak čisto subjektívny názor.
Cize odchod z Petrzalky bude cez vikend kazdych 7-8 minut na striedacku a cez tyzden 4-6 minut, mohli to dat rovno kazdych 5 min 🙂 takto je to raz 4 minuty a raz 6 minut rozdiel medzi 1 a 3 :)))
Ale asi je to vyratane na tu uvrat 🙂
Bude teda 3 mat nastup na vystupisti?
som zvedavy aky to bude mat vplyv na vytazenie L3, lebo teraz v "prazdninovom" rezime chodi rano z race dost plna (vyrazne plnsia ako pocas skolskeho roka)...
Podla toho ako dnes zastavkari chrapali v tieni na chodniku na dohlad od presunutej, presunutej zastavky Farskeho, aj sprevadzkovanie zastavky v riadnej polohe sa blizi...
95 bude zmenena az od 18.7.
Reply on: 810zssk #6:
Aj upratovacke nech daju aspon 10 dni kym predycha to zrusenie 82tky ?
Snad uz konecne budu fungovat tie nove automaty, lebo na Safku stale nic ?
Reply on: Kobenhavn #1:
2 je spojka dvoch ŽST
Reply on: kecho #9:
A naco, ked z Noveho Mesta skoro vsetko ide na Hlavnu stanicu (vlaky) a to co nie, to stoji na Predmesti, kam sa da z hlavnej dostat?
Podla clanku 1 na SNP stat nebude, podla CP ale ano. Co plati? Zastavka uz povolenie ma, mohli by snad stihnut to postavit .
Wau, garantovane niektore nizkopodlazne poradia na L4,L5,L9
Reply on: UltraM #8:
K tým automatom: Nechcem sa tu veľmi rozpisovať o vandalizme, ale ten automat na Farského v smere do mesta je komplet počmáraný bielou fixkou či čím to je, teda včera bol ešte. Aj zastávkový označník je čiernou f. počmaraný a kopec čmárancov je aj na zelenej konštrukcií mosta.....Snáď to dá DP spolu s mestom priebežne do poriadku, je to majetok v jeho správe a kompetencií, ale na druhej strane toto je čistý vandalizmus ktorý tu jednoducho bol a bude, ide o to ako sa s tým vysporiadať.....
Reply on: volod #13:
Chodim tadial stale, takze velmi dobre poznam situaciu:) Biela fixa by mala ist pomerne lahko dole (skusal som a dala sa zoskrabat), cierna uz pojde dole horsie. Minimalne na displej automatov mali dat nejaku priehladnu foliu, urcite by to bolo lacnejsie a rychle riesenie, nez to stale cistit. Ale zas po polroku som cakal, ze zastavky s vybavenim budu uz davno rozbite... ?
Som zvedavy, kolko davu zas zajtra bude. Ked sa lucili so starym Starym mostom bolo vela, pri otvoreni noveho ani nehovorim. Nesrovnal spominal, ze pojdu 2x 30T, tak uvidime ?
Reply on: Kobenhavn #1:
Takto bude mat Safko spojenie s kazdou radialou. Stanicnou L1, Racianskou L3, Vajnorskou L4, Ruzinovskou L8, Karloveskou L6 (po skonceni uzavierky Mostovej) a s Petrzalskou L1 L3...
Tá zástavka na Nám. SNP brutálne bude chýbať. Kedy sa ráta s výstabou? veď tuším sa ešte len pripravuje projekt.
Reply on: Jajboli #17:
(Docasna) zastavka pre L1 uz je schvalena, zostava len zrealizovat.
Reply on: 810zssk #18:
v CP je aj u L9 smer Ruzinov ?
Reply on: UltraM #15:
Rovno zapnut pocitace cestujucich a uvidime ci to da tych 350+- ?
Reply on: 810zssk #18:
a L3 ? 🙂
Reply on: si #21:
L3 nepojde cez nam SNP
Ta nova L.8 je uplne absurdna
Reply on: Petto #12:
Dokonca na linke 9 výrazná zmena k lepšiemu. Aj cez výkend budú 2 poradia garantované ako nízkopodlažné (doteraz žiadne) a cez prázdniny 5 z 11 (čiže približne polovica), kým teraz tam nie je nič nízkopodlažné a predtým tu jazdili len 2 (cez prázdniny). Akurát, že si to teraz odskáče linka 8.
Aby si zajtra aj ti menej majetni mohli vyskusat petrzalsku elektricku ?
http://www.dpb.sk/o-podniku/aktuality/elektricky-linky-c-1-zadarmo/
☺ Som zvedavý ako to budú stíhať tie električky do petržalky
Reply on: Juraj76 #24:
Stale lepsie ako keby mala byt L8 s NP garantmi + supravy T6 a L9 naveky vekov s K2S celotyzdenne.
Reply on: 810zssk #18:
A aký je dôvod, že nebude zrealizovaná dnes a zajtra?
Preco sa skracuje 95ka nechapem
Reply on: Petto #27:
Súhlasím
Super, ze "skusobna" prevadzka 30T a29T tymto konci a zacina "ostra" prevadzka, nakolko pribudli garantovane nizkopodlazne spoje. ? ?
Reply on: barto18 #29:
Lebo si ľudia majú prestúpiť pri ceste do mesta na rýchlejšiu električku.
Reply on: kecho #9:
Nie len spojka ale aj z Vajnorskej jediny spoj na hl.st.
Z Ružinova ide L61 a na hrane aj L201.
K CP
L3

Sa mi zdá z Petržalky neskorý začiatok špičky u L3 tesne pred siedmou. Z Račka až od siedmej.
Je chyba v poznámke v dojazdoch. Z Račianskeho ťažko pôjde do J.dvora. Dúfam že bude aspoň po Blumentál nech sa dá prestúpiť na L5.
L3 zatial nepoužitelná pre spojenie z centrom z Rače.
Ešteže po prázdninách to čiastočne nahradí L7.
Zastávka na začiatku Štúrovej by kludne mohla byť.

L2
Zrušenie posledného spoja na nočáky až na stanicu. Ruší sa prestup na hrane Blumentál z ostatných radiál.

L9

Zatial nie sú uvedené dojazdy z centra.

Reply on: david1 #34:
Mňa prekvapilo že na L1 a 3 je tak málo dojazdov.
Reply on: Trolley #36:
Vsetky 1 okrem jednej koncia zo stanice a vacsina 3 z race
Reply on: JamaVOku #37:
Ale dojazdy z Hlavnej stanice pri L1 nie sú v CP uvedené, v smere z Petržalky je dojazd len cez víkend. naopak pri L3 sú dojazdy z Petržalky len v prac. dňoch.
Reply on: Trolley #38:
Dojazdy zo stanice sa na imhd neuvadzaju, pretoze subeh trasy je minimalny a bol by nezmysel to davat do CP 1ky.

Keby sa v DPB nosilo rozmyslanie, dojazdy Hlavna stanica - Jurak by boli vedene ako L2.
Reply on: Mike #35:
Keby tam boli uvedene dojazdy tak by som ich asi tam neuvádzal.. ?
Caute, bude L3 alebo L1 mat nastup na vystupisti v Petrzalke? Dik
Reply on: david1 #34:
Spickovy interval 1+3 zacina z Petrzalky 6:30. Vsetky vyjazdy i dojazdy 1+3 z oboch konecnych su s cestujucimi. Na oko odlisny pocet vecernych dojazdov z Petrzalky suvisi s roznov logistikou CP, kym cez tyzden su na kazdej z liniek striedaci + vacsie vecerne vydrze v Petrzalke, cez vikend su vzajomne sprejazdovane.

Nadvaznu 2ka k nocakom na 00:00 nahradza vyjazdova N53 iduca z rovnakej lokality a v rovnakom case.

Aj na 9ke su vsetky vyj/dojazdy s cestujucimi, tu nie su uvadzane len z dovodu, ze napisat napr. na CP linky 9 na Trnavskom myte smer centrum, ze elektricka smeruje na Trnavske myto a VJD, by mohlo byt matuce pre nahodnych cestujucich, aj vyhladavac. Preto je to vyriesenie poznamkou "N": N - Ide po zastávku Nám. SNP a ďalej smer Obchodná ul., ktora pre znalejsich nepriamo (je cervenou, teda NP, teda 29/30T) prezradza, ze dalej ide smer VJD. Vsetky dojazdy 9 z Astronomickej k ZST Vinohrady idu cez Vazovovu.
Reply on: david1 #40:
No ja na tom linku vidím CP linky 9 z kapucínskej, kde je časť spojov s poznámkou
"k - Ide po zastávku Kapucínska a ďalej po trase linky 5 smer ŽST Vinohrady"
a "t - Ide po zastávku Trnavské mýto a ďalej po trase linky 4 smer Vozovňa Jurajov dvor"

napr. tie s poznámkou "k" sú v po-pi 18:43 a večer 23:23 a 23:38. Keďže idú ďalej rovno po Obchodnej, tak asi logicky v CP 9 na ďalších zastávkach nebudú uvedené. Ale odchod z Poštovej bude v čase odchodu z Kapucínskej (ktorý som napísal a ktorý je aj v tom CP) plus jedna minúta, odchod z Vysokej bude +2 min., odchod z Blumentálu +4 min (možno +5). Toľko k dojazdovým spojom L9 z centra.
Obdobne by som postupoval pri spojoch s poznámkou "t" a detto pri spojoch z Ružinova...

Neviem, čo je na tom nejasné..
Reply on: Author #42:
Ale stále vidím v CP L3 chybu. Dojazd z Petržalky nemá ako z Račianskeho mýta pokračovať do Vozovne Jurajov dvor. Zrejme malo ísť o zastávku Blumentál.

Dojazdy L1 do Vozovne Jurajov dvor z Hlavnej stanice sú o 21:17 (pracovné dni), 23:20, 23:34, 23:49, 00:04 (víkendy a sviatky).
Reply on: Mike #43:
Predtým boli vedené dojazdy L9 spodom v trase L3. Takže zhruba do polnoci bolo spojenie aj zo Špitálskej.
Reply on: Trolley #44:
Tie dojazdy z Hlavnej by mali ísť pod L2. Takto sa to míňa účinkom kedže nie sú v CP.
Reply on: Author #42:
Dík za info. O tej výjazdovej N53 som ani nevedel. Podobne nahradila od Mosta SNP N33 posledné spoje L210 na stanicu..
Reply on: Mike #43:
Nebolo by pre cestujuceho jednoduchsie, keby tieto dojazdy boli vedene z KV ako L4 alebo L5 s poznamkou poprislusnu vozovnu? A teda tiez uvedene v CP tychto liniek?
Reply on: Ámos #48:
Bolo...
Reply on: Ámos #48:
Toto by bola dobrá vec.
Reply on: Author #42:
Ked skonci docasne na mesiac L6 alebo v novembri uplne, tak pribudnu nejake NP poradia na vikendove/juracke L9 ci L5 ??? Ci vtedy sa nebudu menit CP elin a jednoducho pojde L6 vikendova do zabudnutia ? ?
Zdalo sa to len mne alebo elektricka iduca z Petrzalky cakala na konci mosta (Na strane Safarikoveho nam.) kym okolo nej prejde oproti iduca elektricka? Myslim, ze na zelenu prejst stihala, kedze svietila este dost dlho. Po tom ako sa minuli sa aj tak posunula na cervenu ku krizovatke. Je tam nejaky technicky nedostatok typu dve elektricky sa nevedia minut na vjazde na most a musia sa cakat?
Reply on: kraken #52:
Pri zjazde z mosta na staromestskej strane je údajne kvôli klesaniu, možnému šmyku, zákrute atď .. povinné zastavenie.
Reply on: pharel #41:
Nemá.
Btw. 1-ka sa dnes po "obrate" na konečnej zmenila na 3-ku
Reply on: Petto #51:
Ano, po novembri, presne, ako pises. Uz z dnesnych CP tak trocha vidiet, ze cca 1x5 a 1x9 sa kvoli 6ke presunuli cez vikend do Krasnan.
Vzdy sa drzi isty pomer sluzieb medzi 2 prevadzkami, prisluchajuci pomeru vodicov.
Reply on: kecho #54:
To cez vikend vsetky:)
Reply on: Mike #53:
To nemyslia vážne! ?
Reply on: Ibiza #57:
Preco? Bol by si radsej, keby na jesen naprsi, napada listie, elektricka nedobrzdi a vleti do krizovatky na cervenu? 🙂
Reply on: MatejBA #58:
Ešte som nezažila, aby nedobrzdila električka na Kapucínskej. Veď spomalím a idem pomaly dolu, nie? Toto je pre cestujúceho dosť nepríjemné.
Reply on: Ibiza #57:
Prečo by to nemali myslieť vážne? Daj si do Googlu "bezpečnostné zastavovacie miesto".
Reply on: Ibiza #59:
Čo je na tom pre cestujúceho nepríjemné? Je aj zastavenie na zastávke nepríjemné?
Reply on: MatejBA #58:
Bol by som radsej, keby elektricka s protismykovym systemom, ak sa dostane do smyku, preletela cez krizovatku na zelenu, lebo preferencia bude fungovat na 100%.
Reply on: Mike #49:
A co tomu brani? ? nikdysatotaknerobilo ci ine pravidlo?
Reply on: S499.1023 #61:
A je tak nutne zastavit voz? Stal 300m skor. Nestacilo by len tych 15km/hod? (Ziadna ironia, len otazka)
Reply on: Ámos #64:
Je nutné ho zastaviť. Rovnaké odporúčanie ako pre Ibizu - vygoogliť si bezpečnostné zastavenie.
Reply on: Ámos #62:
Ty si tiež presvedčený, že protišmykový systém je samospasiteľný? S autom jazdíš v zime tak isto ako v lete?
Reply on: S499.1023 #66:
Nie, preto ocakavam 100% preferenciu ?
Reply on: MatejBA #58:
Ale to stopka naozaj nemusela byt, uplne stacila podla mna 15tka. Ci sa boja aby elektricka nevyletela z cesty jak v Kosiciach v minulom storoci ? ?
Reply on: Ámos #67:
Takže električka v šmyku preletí so 100% preferenciou križovatku, zlikviduje tam sanitku a hasičov na majákoch a potom sa mocne dupajúc odoberie do vozovne?
Reply on: Petto #68:
Pri bezpečnostnom zastavení sa skúša funkcia parkovacej a núdzovej brzdy. To sa v pätnástke robí dosť ťažko. Privádza ma do zúfalstva, že tu deti vymýšľajú zlepšováky vo veciach, o ktorých nemajú ani šajnu. Keď už chcem do niečoho kafrať, tak si to aspoň naštudujem tak, aby som protivníka umlátil argumentmi.
Reply on: S499.1023 #65:
Preco potom bezpecnostne zastavenie aj na vyjazde z tunela smer Kapucinska ? Tiez je to z kopca a lavotociva zakruta , ci len preto ze tam neni svetelna krizovatka ?
Reply on: Ibiza #59:
A ja som zažil veľakrát, že električka nedobrzdila ani na rovine a napálila to do voza pred sebou.
Reply on: Petto #71:
Neviem o tom, že by na výjazde z tunela smer Kapucínska bolo nejaké extra klesanie a v ňom križovatka.
Reply on: S499.1023 #70:
Dik za vysvetlenie ?
Reply on: S499.1023 #69:
Takze:
ak nahodu bude mokro a zaroven listie lebo vela prachu
a nahodou z toho vznikne smyk
a nahodou nebude fungovat protismykovy system
a nahodou pojde cez krizovatku vozdilo s prednosotu jazdy
a nahodu si toto vozidlo neskontroluje volny prejazd krizovatkou
stane sa nestastie.

A preto, zastavi kazde jedno vozidlo. Lebo v dnesnom svete, vseliakych cidiel a senzorov, nevieme zabezpecit, aby elektricky dostali cervenu pri tych spravnych poveternostnych podmienkach. Ked uz to teda musi byt.

Ak je predpis zastaraly, ma sa zmenit. A nie tvrdohlavo nasledovat dalsich 100 rokov.

Este stastie, ze premavku na cestnych komunikaciach neriadi drazny urad. To by sme mali tych bezpecnostnych zastavovani... Ci by sme my vobec z Donoval zisli....
Reply on: S499.1023 #70:
Ved nech ju odskusa v zastavke Sad J Krala.
Reply on: S499.1023 #72:
no super. tak podme pridavat bezpecnostne zastavenia....
Reply on: S499.1023 #73:
A zo Stareho mosta je "extra klesanie"? Ci len najvacsie v BA sieti tak zo sotodovodov to tam dame? Lebo mi nenapada kde inde maju bezpecnostne zastavenie v porovnatelnej situacii. Ak niekto uvedie priklady, rad sa necham poucit. Napadaju mi len bezpecnostne zastavenia na ovela prudsich a dlhsich klesaniach.
Reply on: 810zssk #78:
Ake je tam klesanie v promile?
Možno to tu bolo. Cez pracovné dni končia posledné dva spoje 3 na zast. Mariánska a potom idú do vozovne. Nemohli sa potiahnuť na Blumentál? Tam by vychádzal prestup po Vinohrady na 5. Bolo by to cez Blumentál až také zdržanie na dojazde?
Reply on: 810zssk #78:
Laminátka musí oponovať z princípu. ? Ja viem, že také niečo existuje v predpisoch, ale pýtam sa načo je to potrebné pri zjazde zo Starého mostu a nie je to potrebné napr. na Kapucínskej? Len preto, že zjazd zo St. mosta konči v križovatke? Koľkokrát sa v praxi stalo, že električka dostala šmyk a nedobrzdila na Kapucínskej? Ako píše Ján Ámos - nestačilo by tam dať tabulu s obmedzenou rýchlosťou? A čo sa týka Laminátkinej otázky na pohodlie cestujúcich - tak snáď je rozdiel keď vozidlo zastaví v zastávke a keď musí stáť na semafore pri výjazde z tunela, na križovatkách kde by malo mať uvolnený prejazd vďaka preferencii, alebo na zastavení na St. moste. Človek chce cestovať električkou plynule.
Počkám kým si dáš vysmážaný syr a odpíšeš nám tunakam. ?
Reply on: Kanarcan #80:
Ak by tam skutocne vychadzal prestup na 5, potom je to dobry napad. Nepredpokladam ze by to mal byt problem.
Reply on: 810zssk #82:
Z Blumentálu sú dojazdy aj z L2 a po novom aj s L9.
Tie končiace L3 by fakt mali ísť tade.
Zo Špitálskej smer Krasňany nedojazďuje už nič.
Reply on: david1 #83:
No pozeram ze pri tej L3 by sa to dotklo dvoch spojov a to len v X. Dnes idu dojazdy z Marianskej smer Jurak v pracovne dni o 23:26 a 23:41. Nocna jazdna doba Marianska - Blumental su 3 minuty, cize prichody na Blumental by boli 23:29 a 23:44. Z Blumentalu na Vinohrady idu dojazdova L2 o 23:30 a L5 o 23:51. To by ako prestup celkom slo, hoci teda minimalne v tom prvom pripade by si to ziadalo garantovanu prestupnu nadvaznost, co je vec ktoru v Bratislave este robit nevedia.

Este optimalnejsie by bolo ak by sa o minutu posunula aj L9 co dnes ide 23:43 z Blumentalu (na ZST Vinohrady) na Vinohrady, takze by na Blumentali bola 23:44. Tam by potom bolo mozne zaviest vzajomnu garantovanu prestupnu nadvaznost, cim by sa zabezpecilo vecerne spojenie z Karlovej Vsi na Vajnorsku, aj z Petrzalky na Raciansku.
Reply on: 810zssk #84:
A keby sme to chceli mať úplne dokonalé tak by som aj na občasných zastávkach na Vazovovej dal do vytrín CP výjazdov a dojazdov L8,9,2.
Skoro ráno to tam niekedy využívam , kedže do Rače ide z centra prvá L5 až o 5:17 čo je dosť velká diera po poslednom nočáku o 3:30.
Reply on: david1 #85:
Do Rače aj výjazdov/dojazdov L3,5
Reply on: david1 #85:
Tak ono ten prechod z nocnej do dennej premavky (a v podstate aj opacne) je u nas rieseny dost nestastne, to by som bol rad keby sa casom este zmenilo. Optimalne tym ze by nocaky odchadzali aj 4:30 a naopak, vecer prichadzali uz na rozjazdy 23:30 a 0:00.
Reply on: Ámos #79:
35, ale tam nejde o to, ale o tie pomery, ktoré tam sú a ktoré tu už boli viac ráz vysvetlené.
Reply on: Solider #88:
35 promile je od konca mostovky po križovatku, 52,085 promile je od zlomu nivelety uprostred mosta po križovatku.
Reply on: Ámos #75:
Myslím si, že o tých bezpečnostných opatreniach na zjazde z mosta rozhodli ľudia, ktorí vedia o šmykoch viac ako niekto, kto porovnáva električkovú dopravu s cestnou dopravou na Donovaloch. A ten protišmykový systém je čo? A senzor zabezpečí čo? Zastaví tú sanitku nejakou závorou pred križovatkou?
Reply on: Solider #89:
Tých 52,085 promile máš odkiaľ?
Reply on: AAA #91:
Správny údaj má byť 28,91 promile, mea culpa. Tých 52 promile je nejaký iný údaj pre geodetov.
Reply on: Ibiza #81:
To zdrzanie tym zastavenim naozaj nie je take enormne, klesanie zo Stareho mosta je specificke viacerymi faktormi, ktore oproti klesaniu napriklad na Kapucinskej vyrazne zhorsuju adhezne podmienky vozidla. A mal som co robit, aby som zastavil na tom semafore na Safku prevadzkovym brzdenim aj z rychlosti 15 km/h.
Bože kto tvorí tie cestovné poriadky?
Zase prvé odchody električky okolo 5.hod. ráno majú 15 minútové intervaly. Veď do Rače na 6.00 hod. chodí kvantum ľudí. A to ešte odtiaľ prestupujeme na bus smer Pri Šajbách. Cesta po Detviansku ul. trvá cca 31 min., t.j. ak pôjdem zajtra na spoj o 5.05 hod., prídem na Detviansku (ak prídem?) o 5.36 hod. a práve vtedy odchádza odtiaľ spoj č. 52 smerom Šajby. Presne takto som tam prichádzala aj prvou 59. Tešila som sa, že električkou to bude skôr, no veľký prd ...... To isté len "v ružovom" ...... Či pôjdem na 59 z Dvorov o 5.17 hod., alebo elinou ....... výsledok ten istý. Bus opäť nechytím ...... až ďalší, 56, čo ide o 5.45 hod. A tou keď ideme, tak takmer každé ráno prechádza vlak, takže ešte čakáme pár "ranných vzácnych minút" a potom môžeme behom utekať do areálu, aby sme si cvikli 5.55 hod. príchod do práce.

Podotýkam, že ani keby som šla tou skoršou električkou, ktorá ma odchod z konečnej o 4.50 hod., tak nič nezískam. Pretože na Detviansku má príchod. 5.21 hod. a taktiež musím čakať na bus 52 do 5.36 hod, t.j. takmer 15 minút. Má to logiku? Podľa mňa nie ........

Taktiež nechápem "logiku", prečo sú zmenené cestovné poriadky cez prázdniny. Tak detičky sú doma a my čo pracujeme, sa "musíme prispôsobiť" obmedzeniu premávky. Veď kto robí na tie deti? A vôbec na dane pre štát? Aspoň keby ranné a poobedné ostali tak, aby sme sa mohli dostať do práce a späť. Veď počas dňa nech chodí doprava aj v intervale pol hodina, hodina .......
Vôbec niekto uvažuje v tomto štáte?

Ďakujem všetkým, čo myslia na nás pracujúcich v Rači
Reply on: jankasipka #94:
Treba sa obrátiť na DPB alebo magistrát. Táto stránka vám v zlepšení nadväznosti spojov nepomôže.
Reply on: jankasipka #94:
Až na to, že spojom 5:05 prídete na Detviansku už 5:34 (pozrite si CP linky 3 na zast. Detvianska) a nie 5:36. A keby ste šli tou skoršou električkou o 4:50, o ktorej hovoríte že nič nezískate, lebo musíte aj tak čakať na linku 52 o 5:36, tak nehovoríte pravdu. Lebo ste akosi zabudli na 56tku s odchodom 5:25.
Jankasipka: tu na tomto portáli máš smolu. Akákoľvek kritika spojenia z/na Rendez je neoprávnená...
Veď tam jazdia TRI! spoje, nevadí že všetky odnikiaľ nikam...
Nevadí, že načas prichádzajúcou elinou môžeš len dúfať, že vodič 52 alebo 56 počká...
Vzácna zhoda DPB a imhd: Kto ide na/z Rendez(u), nie je plnohodnotný človek...
Najneskôr zajtra bude aj môj príspevok "skrytý z dôvodu negatívneho hodnotenia", lebo riadok 1, 2, 4...
Reply on: JamaVOku #93:
Keby bola zarucena preferencia na safku pre elektricku kde by ten senzor zachytil uz v strede mosta ze ide elina a zariadil by jej zelenu, nemusel by si brzdit, tymi 15-20 km/h by si to dotiahol az na zastavku kde je to uz rovinka a zastavenie v pohode. Len u nas vzdy rozmyslaju ako tu dopravu zneprijemnovat ludom a preto ludi z aut do MHD nedostaneme. Stale nikto neriesi ten debilny tunel 15km/h pocas dna kedy nepresahuju normy hlucnosti!!! Mohli to dat iba 22-6h
Reply on: Solider #89:
V prahe podla toho co som nastudoval, musi byt bezpecnoste zastavenie od 70. Takze premna je toto navzdy uz len soutosovina.
Reply on: Solider #90:
Ten senzor da elektricke cervenu a zfunkcni bezpecnostne zastavenie, ktore nie je potrebne.
Reply on: 2xT3SUCS #97:
Ale no tak, Tiborko, už prekonaj svoju frustráciu z toho, že 29/30T nemajú nožný radič.
Reply on: Ámos #99:
Tak hlavne keď náš cateringový Alleskenner Ámos povie, že to je šotoušovina, lebo on tomu bars dobre rozumie!
Reply on: Solider #92:
Prečo nič také ešte nie je v Karlovej Vsi /Dúbravke, kde je max 59,3 ‰? (Aj v oblasti svetelne riadených prechodov)
http://www.karlovaves.sk/wp-content/uploads/VV-sken-1.pdf - údaj o sklone...
Reply on: ufo #103:
V Karlovej Vsi/Dúbravke máš do križovatiek (a okolo seba) náležitý rozhľad, nie sú tam neprehľadné oblúky, neprevísajú tam konáre stromov nad traťou. Tá situácia je značne odlišná.
Reply on: Solider #104:
Ale nie je tam ani obmedzenie rýchlosti na 15 km/h.
Reply on: ufo #105:
A aký by tam naň bol dôvod?
Reply on: Solider #107:
Takže keď pri predzvestenej križovatke s obmedzením rýchlosti 15 km/h na 35‰ je toľko dôvodov na "bezpečnostné"zastavenie, pri inom prechode/križovatke na 59,3‰ a rýchlosti 50 km/h už žiaden nie je? Ja sa len pýtam.
Koľko chodcov a cyklistov napĺňa parameter "rušnej" križovatky??
Reply on: ufo #108:
Otázka k tým 59,3 promile... ak je to miesto z Alexyho na Švantnerovú, tak tam električky stoja na Alexyho a potom následne znovu stoja na Švantnerovej, takže podľa mňa je tam splnená požiadavka bezpečnostného zastavenia.
Reply on: marian555 #109:
Alexyho - Švantnerova je 49,3‰ až po koniec zastávky Švantnerova a električka sa musí nejako rozbehnúť a prejsť z trakcie do brzdy.
Aj pred križovatkou na Šafárikovom nám. je zastávka Sad J. Kráľa a električka musí prejsť z trakcie do brzdy.
Ten most je v tomto smere omnoho veľkorysejší, dhšia jazda v trakcii a od polovice mosta dlhšia jazda v brzde až po spomalenie na 15 km/h na konci mosta, kde vodič snáď s prehľadom dokáže posúdiť, či mu to brzdí prevádzkovo aj bez bezpečnostného zastavenia. (Ak nie, tak by bolo aj to bezpečnostné zastavenie k ničomu...)
Reply on: S499.1023 #102:
Ano cateringovy Alleskenner vyjadril jasne a podla ustavy slobodne svoj nazor. Tebe ostava uz s nim len suhlasit, alebo ako si sam napisal: "protivnika umlatit argumentami"

Pisal si nastudujte co to je bezpecnoste zastavenie a ake su pravidla. Nasiel som si pravidla, platia od 70 promile klesania v Prahe. Ked im to staci, my musime byt papezskejsi?
Lebo take este nemame a v nasom modelovom kolajisku 1:1 nam take chyba!
Reply on: ufo #110:
Lenže pred Šafárikovým máš zo Sadu križovatku.
Z Alexyho na Švantnerovu nemáš križovatku, tá je až za Švanterovou.
Preto si myslím, že v Dúbravke je podmienka bezpečného zastavenia tam splnená.
Reply on: ufo #108:
V Dúbravke a v Karlovej Vsi vidíš do každej križovatky z dostatočnej vzdialenosti tak, aby si dokázal voz ubrzdiť aj z 50-kilometrovej rýchlosti. Nemáš okolo seba stromy, neprehľadné oblúky, náhodne vybiehajúcich chodcov alebo cyklistov pozdĺž električkovej trate. Na Vajnorskej, keď škodovka dostane šmyk, tak s Ámosovým „protišmykovým systémom“ sa došmýka aj 4 metre za označník. Nechcem radšej ani polemizovať o tom, že plne naložená škodovka by tam dostala šmyk dole kopcom a ten „protišmykový systém“ by ju došmýkal doprostred križovatky, kde by mohlo, ale nemuselo svietiť voľno. To zastavenie si vypýta možno tri-štyri sekundy, ktoré zabezpečia aj to, aby električka dostala v preferencii voľno, keďže radič bude mať dostatočný čas pustiť a ukončiť signály pre iné smery.
Reply on: Ámos #111:
Až dobre pamätám, tak na Dlhé Diely mala ísť električka, tam by to asi aj bolo 🙂
Reply on: marian555 #112:
Prechod je pred zastávkou Švantnerova smer KV (aj keď neriadený).
Zmysel bezpečnostného zastavenia je overenie bŕzd a nie aby deti, cyklisti, opilci z Umelky, psíky a srnky stihli uvoľniť trať nosného dopravného systému (na to im hádam stačí tých 15 km/h).
Zisťovať po 200 m dlhej jazde na spáde 30‰ pred začiatkom 35‰ klesania pri Umelke účinok zaisťovacích bŕzd je už dosť neskoro, lebo by to k ničomu nepomohlo, keby neúčinkovali... To už potom nech si to zastavenie spravia v strede mosta, predtým ako sa lomí stúpanie na klesanie.
Reply on: S499.1023 #101:
Ehm... Som jednoduchý živočích, poprosím naznačiť či priamo uviesť súvislosť akéhokoľvek radiča s obsahom môjho príspevku,resp. ktorý z mnou napísaných riadkov je nepravdivý...
A keď už je reč o radičoch: prosím uviesť príklady dopravných prostriedkov, v ktorých obsluha (vodič, pilot apod.) nemá dôležité ovládacie prvky pred sebou ale vedľa seba...
Za odpovede na slovovzatého odborníka na čokoľvek vopred s úctou poníženie ďakujem... ?
Reply on: Ámos #100:
A senzor si odoberie vzorky z hlavy koľajnice, urobí ich laboratórnu revíziu, porovná ich s údajmi z meteostanice, vyhodnotí obsadenosť vozidla, prezrie aj psychologický posudok vodiča a na základe toho signalizuje návesť?
Reply on: Solider #113:
Cize to, ze elektricka zastavi, zabezpeci ze nasledne na tom klesani elektricka nedostane smyk?

Resp to, ze elektricka zastavi zabezpeci, ze vodic bude mat pri klesani dostatocny rozhlad do krizovatky.
Hej?

No nie, lebo:

zastavenim sa kontroluje funcnost brzdy. Tak ste to tu napisali.
- preco sa nemoze funkcnost brzdy skontrolovat v zastavke Sad?

znizenou rychlostou na 15km/hod, sa zabezpecuje dostatocny rozhlad v krizovatke.
- lebo to ze hore vodic zastavi, mu s rozhladom dole asi nepomoze.

To ze elektricka bude mat v krizovatke volno zabezpecuje v preferencii snimac. A ten sa da dat aj do polky mosta. Alebo dokonca aj do zastavky Sad. Napriklad. To je len vec umiestnenia aby mal radic dostatok casu na vyratanie, kedy je ten moment na plynuly prejazd elektricky cez krizovatku.

Mne teda zo vsetkych argumentov co ste napisali, stale viac a viac vychadza, ze zastavenie je zbytocne.

Ja nenamietam rychlost 15km/hod, nenamietam skusku brzdy. Ale vsetko sa dalo spravit tak, aby sa eliminovalo jedno zbytocne zastavenie vozidla.
Povedzte mi,prosím, kto viete: V čom je výhoda zamknutej výhybky? ?
Reply on: david1 #46:
tie dojazdy su podla mna riesene katastrofalne.

Dojazdy L1 z Petrzalky su oznacene: Ide po zastávku Šafárikovo nám. a ďalej po trase linky 4 smer Vozovňa Jurajov dvor

Dojazdy L3 z Petrzalky su oznacene: Ide po zastávku Mariánska a ďalej po trase linky 4 smer Vozovňa Jurajov dvor
Aky je dovod aby kazdy dojazd isiel pod inou linkou ked vsetky idu po rovnakej trase?
To iste plati aj v Ruzinove aj ked tam je to trochu lepsie lebo obe linky sa odpajaju od svojich tras v rovnakom mieste.(legionarska)

Ja navrhujem aby sa vsetky tieto ,,dojazdove linky" s pismenkami v CP zrusili. Kazda linka by normalne koncila iba na 2 konecnych. Namiesto toho by sa vytvorili nove linky Vx a Dx ( rano vyjazdy, vecer dojazdy). Z Dubravky (+ KV), Petrzalky, Ruzinova a HL. st. by viedli 2 linky kazda do 1 vozovne. Z Race iba 1. Tieto linky by mali zvlast CP a z miest kde uz ich ide viac spolocnou trasou by mali CP spolu ( Ako v KE na rychlodrahe)
Reply on: 2xT3SUCS #116:
Električka, lietadlo s FBW... Ty na ten radič potrebuješ čumieť?
Reply on: 2xT3SUCS #116:
A k jednoduchosti: Aj môj švagor je inštruktor autoškoly, takže s jednoduchými živočíchmi mám skúsenosti. Dopravná obslužnosť Rendezu je na význam tohto modrogumného hniezda až nadštandardná.
Reply on: Ámos #111:
Od 70 promile je bezpečnostné zastavenie povinné, čo nevylučuje ich zriadenie inde. Na Jičínskej ani 70 promile nie je.
Reply on: 2xT3SUCS #119:
Väčšia bezpečnosť proti nechcenému prestaveniu. Načo máte školenia?
Reply on: 2xT3SUCS #116:
Vacsina sportovych ponoriek ma komplet ovladanie po bokoch . Tam, kde sa vyuziva velky priezor.
Pri vojenskych to uz je o niecom inom. Tam priama viditelnost neni (pri operacnej hlbke 100-200 metrov to je aj tak jedno), tak tam to vyzera nejako takto http://www.bredow-web.de/Sinsheim-Speyer/U-Boot/U-Boot_-_Steuerpult.jpg
Reply on: S499.1023 #123:
Nasiel som toto...

Jičínská nad Olšanským náměstím (původně až 80,54 ‰, od roku 1956 maximálně 70 ‰)
Reply on: S499.1023 #121:
Netušil som dodnes deň, že na pedále v aute, normálnej eline alebo na bicykli treba čumieť. Našetrím si na kondičné jazdy v nejakej fakt dobrej AŠ, kde ma to naučia.
Nadštandardná dopravná obslužnosť? Fakt nám dolnohonci závidia priame spojenie so ŽSt Vajnory? Či dlhodielci so záhradkárskej osadou na Studenej? Ehm...
O zamykacej výhybke na školeniach reč nebola. Písmo o takomto čude sa objavilo toť pred pár dňami.
Ako sa jazdou po hrote nechcene prestavuje výhybka?
Reply on: piggee #125:
Vďaka ?
Reply on: 2xT3SUCS #127:
Na pedále čumieť netreba, na ručný radič taktiež nie. Tam kde je, je umiestnený ergonomicky.
Reply on: S499.1023 #129:
Ergonomicky ?
Volanty, pedále, riadidlá byciklo apod. sú teda umiestnené neergonomicky, lebo v pozdĺžnej osi tela. Fakt??
Reply on: S499.1023 #129:
Ergonomicky na ľavej strane, keď väčšina ľudí sú praváci? Kľudne mohol byť umiestnený v otočnom kresle v lakťovej opierke.
Reply on: Ibiza #131:
Máš papiere na električku? Ono to všetkým okrem Nosiana vyhovuje.
Reply on: S499.1023 #132:
Ako vieš, že im to vyhovuje? Prečo hovoríš za všetkých mucko? Skús jesť polievku ľavou rukou.
Reply on: Ibiza #133:
Nuž, je pravda, že ručný radič značne znepríjemnil život vodičom, ktorí boli naučení si počas jazdy miešať a popíjať kávu, prípadne obedovať obidvomi rukami ?
Reply on: Solider #134:
Nepíšem o ručnom radiči - ten je pohodlný. Ja len expertovi Jeřábkovi oponujem čo sa ergonómie týka.
Reply on: S499.1023 #132:
Určite nie všetkým. Ba dokonca ani väčšine. Predkladať vlastné výmysly či domnienky ako nezvratné fakty je úbohé.
O zverejňovaní osobných údajov ani netreba hovoriť.
Je obdivuhodné, ako presvedčivo vedia poniektorí preukázať svoje (prinajmenšom morálne) kvality...
Reply on: Ibiza #133:
Polievky jem lyžicou. A je mi jedno, v ktorej ruke tú lyžicu držím.
Ale nie je to viac ako 10 minút. A nie, ručný radič nie je pohodlný. Najmä nie keď je nízko, ďaleko vpredu a ďaleko vľavo. A keď doň treba každú chvíľu žduchať. A navyše zadrháva. 10-11 hodín. A zajtra znova. Aj o týždeň. A keď boh dá že dožijem, aj o rok. A možno aj dva.
Mal som v autoškole (cca 20001) žiačika, ktorému moc nešlo. Koordinácia svojich vlastných nôh? Neriešiteľné. Zapojiť do činnosti navyše aj ruky (pravou posunúť páku určeným smerom a súčasne ľavou NEpootočiť volantom? Nemožné. Sledovať pri tom ešte aj premávku? Čisté scifi. Pobavil, keď sme sa o nejaký rôčik neskôr stretli na výpravni a začal ma poúčať..."
Takže áno. Kto nevie jazdiť autom, lebo na to nemá, bude nadšene kývať pákou a tvrdiť, že nič lepšie nie je. Čokoľvek naviac by bolo neprekonateľne nad jeho schopnosti
Reply on: Ibiza #133:
Pretože na to existujú štúdie, pipinka. Ja jem polievku ľavou rukou bežne.
Reply on: 2xT3SUCS #136:
Svoje osobné údaje si zverejnil ty sám, musíš sa zamyslieť nad tým, čo píšeš. Vyhovuje to väčšine, absolútnej. Argument o tom, kto nevie jazdiť autom, je mimózny už zo dvadsať rokov, odkedy je na získanie papierov na električku potrebný aj vodičský preukaz skupiny B.
Reply on: 2xT3SUCS #137:
Mmch., to si sa učil až tak zle, že je nad tvoje sily aj krútiť kolieskom v autobuse, keď ťa ten ručný radič tak trápi?
Reply on: S499.1023 #138:
Z pohľadu, že mnohým pravákom viac vyhovuje radšej dominantnou rukou vykonávať presné a zároveň rôznorodé pohyby (mačkanie gobmíkov), to aj chápem, ale zase sa mi nezdá, že nikomu z nich by nevyhovovalo dominantnou rukou robiť silovú robotu (knipel)... Je niekde k dispozícii/nahliadnutiu nejaká takáto štúdia?
Reply on: Rubber38 #141:
Kedysi som jednu mal k dispozícii, použil som ju pri presviedčaní DPB, aby T3P mali ručný radič, keďže chceli za rovnaké peniaze ponechať nožný ako v Prahe. Ale v ktorom starom notebooku je, to už ani najvyšší nevie.
Mne napríklad ako najzvrhlejší spôsob ovládania električky prídu švajčiarske volantíky a Švajčiari na ne nedajú dopustiť.
Reply on: S499.1023 #142:
Zas je to niečo, čo nezamestnáva nutne len jednu ruku, a nie len v jednej polohe celú smenu každú smenu ? Ja by som volantík nezavrhoval. Ničmenej, ak náhodou niekedy niekde nájdeš nejakú spomínanú štúdiu, tak prosím pošli
Reply on: S499.1023 #142:
Myslim si, ze rucny radic je celkom fajn (mal som uz moznost si ho ohmatat nazivo) - urcite lepsi ako pedal, hlavne ak ma clovek moznost mat podopredu ruku 🙂

A co sa tyka polohy, tak napriklad ja osobne som "obojrucny" clovek (pisem pravou, pribor mam primarne v lavej, a podobne) a ich umiestnenie nalavo nie je katastrofa - len napriklad osobne by som urcite preferoval to mat skor napravo, kebyze tam mam mat ruku na tom cely den (zas ale otazka, kam to tam das, aby to nezavadzalo)
Reply on: Miro #145:
A pevne verím, že si rovnakú cestu otestuje aj v rannej špičke, nehovoriac o tom, že by to mohla prubnúť aj cez školský rok ráno... ?
Reply on: kecho #146:
Veľký rozdiel tam nebude ani cez školský rok.
Btw. za pozornosť stojí, že električka je za 15 min z hl.st. na Jungmannovej a bus 93 je za 15 min z hl.st. na Smolenickej. Nepatrný rozdiel.
Reply on: ufo #147:
Ty si este asi rano nevidel Most SNP a Stefanikovu ze ? ?
Reply on: Petto #148:
Každý deň to vidím cestou do roboty.
Reply on: Petto #148:
CP L1 a L93 si môžeš overiť. Tú 93 si môžeš sledovať na zastávkovej tabuli, koľko mešká v priebehu školského roka v špičke.
Reply on: ufo #150:
Jaaaj ja ze vravis o aute. 83tke/93tke jemne pomaha mini buspruh na Moste SNP
Reply on: Petto #151:
A ten zrušený na Štefánikovej to zase vyrovná...
Reply on: kecho #152:
Asi tak ? . V rannej spicke bezne aj na 3. zelenu prejde MHDcka
Reply on: Petto #153:
Ty tadiaľ asi nejazdíš často. Ráno sa tam ide pekne na zelenú vlnu z Mierka cez SAV, a to chodím na 8.00. Poobede keď už, vtedy tam bývajú skôr zápchy.
Jazdím tam denne, takže ma nezačni presviedčať o niečom inom.
Reply on: ufo #154:
Rano cez sk.rok sa bezne meska do 5min. , niekedy aj viac.
Reply on: ufo #147:
Vráťme tram trať na Štefánikovu, kde aj bola a keď sa L1 nebude musieť trepať okľukou cez MFSR a Obchodnú, tak ten čas bude minimálne o 1/3 kratší...
Reply on: Miro #145:
Btw. koľko by to trvalo na bicykli? Tipujem, že najmenej - durch cez most a SNP a hore Štefánikovou.
Reply on: kecho #156:
Lepsia doprava uz ponukala vizualizaciu trate, ale problem bol hlavne ten ze by to obmedzilo 1 pruh pre IAD co KDI nevonia.
Reply on: Petto #158:
Viem, bol aj tu na webe. Všetky problémy pri riešení dopravy v BA, žiaľ, vznikajú predsa medzi stoličkou a písacím strojom na KDI...
Reply on: Petto #158:
Ministerstvo dopravy a vnútra si môžu kvôli verejnému záujmu ovplyvniť stanovisko KDI, ten záujem o tú trať nie je ani zo strany mesta a DPB a celé sa to zabilo reko trate po Štefanovičovej...
Akoze bit sa tu za to ake je skvele cestovat 1kou na stanicu mi uz fakt pride trochu ako strata sudnosti. Elektricka na Hlavnu stanicu je zla volba skoro odvsadial. Stefanikova by pomohla, hoci z Petrzalky bude asi vzdy vyhodnejsi ten Novy most.
Reply on: ufo #160:
Imho KDI dáva len stanovisko. A nejak intuitívne by som povedal, že v prípade ak, mesto chce zrušiť jazdný pruh a nahradiť ho ED, tak KDI to nemôže autoritatívne zakázať.
Reply on: ufo #160:
Stefanovicka by predsa ostala pre trat z vychodnej casti mesta. A Stefanikova pre tu L1 je uplne ideal. Len neviem kde by boli zastavky. SAV a Hodzko len cca vpolohach ako dnes busy ?
Reply on: Petto #163:
https://imhd.sk/ba/doc/sk/11504/Ako-dopadlo-7-navrhov-na-zlepsenie-MHD?text=stefanikova

"6. Električková trať Hlavná stanica - Štefánikova - Nám. SNP bude zahrnutá v upravenej podobe do urbanistickej štúdie NS MHD na Hlavnú stanicu"

Čiže aj toto je už pasé?
Reply on: Petto #163:
Ono aj tá L2 by sa hodila cez Štefánikovu. Vajnorská by mala spojenie z Obchodnou . Tu keď bola vedená cez výluku vozila aj viac ľudí od Blumentálu.

No trať cez Štefánikovu je dosť veľké scifi..
Reply on: Petto #158:
V prvom rade, za Nesrovnala bude veľká udalosť, ak sa vôbec dokončí druhá etapa Petržalky. Otvárať a pripravovať nové električkové projekty je toho času naozaj sci-fi.
Reply on: Solider #166:
Ale zas keby mu nahustili do hlavy, že by to bol vlastne S-bahn/železnica na 1000mm rozchode... ?

Btw. máš tam jednu drobnú chybu - namiesto slovíčka "dokončí" by asi malo by "začne". 😉

Možno len môj laický názor, ale podľa mňa práve fáza "pripravovať projekty" zaberie najviac času, takže by určite nebolo odveci už "pripravovať" tram ASMN/Dostojevského, Štefánikova, Patrónka, Bory/DNV, Biskupice... Nehovoriac o drátoch Eurovea...
A potom už stačí len vybrať pripravený papier a stavať... 🙂
Reply on: kecho #167:
Odveci by to nebolo, ale ako napisal Solider, za Nesrovnala je to sci-fi. Bohuzial.
Reply on: 810zssk #168:
A za koho by nebolo ? Za Ftacnika by bolo sci-fi aj dokoncenie 1.fazy NDS petrzalka ?
Reply on: Petto #169:
Netaraj. V prvom rade, za Ftacnika sa konecne realne nieco zacalo robit. Keby tie volby vyhrala Magda, dnes by ziadna elektricka do Petrzalky nejazdila. Za Ftacnika bolo tiez nastavenie hybat sa s tymito vecami dopredu - ano, Schlosserovci mnoho veci robili zle, ale na rozdiel od Nesrovnalovho bluznenia o Filialke aspon mali zaujem na rozvoji elektrickovej siete.
Reply on: Petto #169:
Tak vzhľadom na to, kedy sa s projektom začalo a kedy skočnil Ftáčnik, dokončenie I. etapy za jeho éry by bolo naozaj len v rovine scifi.
Reply on: 810zssk #170:
Mali mozno zaujem ale ako to urobit a dotiahnut to uz nie. Okrem zbombardovania mostu a sturovej a nasadeniu paradajok co sa im vlastne realne podarilo ? ?
A nech si Ivo bluzni o Filialke , to NEDÁ do konca svojho obdobia.
Reply on: david1 #165:
Za svojich vodičských čias som pravidelne spájal Vajnorskú s Obchodnou linkou č. 6 - hneď po linke 14 (medzistaničná) najprázdnejšia linka v Bratislave.
Reply on: Petto #172:
Ja viem ze to NEDA, problem je ze kym bluzni tak nic ine nerobi. Na rozdiel od Ftacnika za ktoreho to malo k dokonalosti daleko, ale aspon sa robilo.
Reply on: S499.1023 #173:
Tak čo si ja L6 pamätám tak bola dosť využívaná od otvorenia Polusu na prestup smer Hodžko ,keď bola 198 iba špičková.
L1 už zo stanice vezie cca 30 ludí...
Ludia si začínajú zvykať ?
Reply on: david1 #176:
A vezie ich kam? Do Petrzalky? Ci len k STU, na Obchodnu a do centra?
Väčšina až do Petržalky. Pri MFSR sa už pomaly nedalo sadnúť. Obmena cest.na Poštovej. Balík sme nabrali na Šafku.
Reply on: kecho #167:
Ivo asi zabudol, že kandidoval za primátora Bratislavy, nie za generálneho riaditeľa ŽSR, lebo podľa jeho vyjadrení mám pocit, že viac sa zaoberá týmito vecami, než rozvojom ako električkovej, tak trolejbusovej dopravy v rámci hlavného mesta.
Reply on: Solider #179:
On to už presadzoval ako kandidát na primátora, a v doprave o ničom inom ani nerozprával, iba o filiálke. Tak buď tam sľúbil nejakému developerovi pozemky, alebo chce natoľko vrátiť nostalgické spomienky zo svojich mladých čias + vyhovieť svojim rodičom nech majú vlak blízko domu (ale zároveň natoľko ďaleko, aby to nerobilo hluk), alebo má nejakú zákulisnú dohodu so ŽSR, alebo neviem čo ho motivuje...
Reply on: Petto #172:
Minimálne sa postavila trať na Pražskej a Hroboňovej, predĺženie na Trenčianskej, druhá stopa na Patrónke, rozbehli sa iné projekty, ktoré sa ale stopli (Brnianska, Tesco Lamač, Avion), rozbehla a začala sa výstavba I. etapy, ktorú už nebolo možné nijako zvrátiť, takisto projekčná príprava II. etapy. Urobilo sa množstvo chýb, arogantne ignorovali racionálne pripomienky záujmových združení, ale aspoň sa niečo urobilo. Teraz sa len stále na niečo čaká. Mlynská dolina už mala byť dávno pripravená a v realizácii. Už sa povráva, že to ani 2017 možno nebude.
Reply on: david1 #175:
Keď on jazdil, ešte Polus nestál.
Reply on: Solider #179:
mestske vlaky boli headline jeho kampane. Kebyze s tym nic nerobil, zas ho kritizujes, ze nic kvoli tomu nerobi.
Kto chce psa bit, palicu si najde.
Reply on: 810zssk #174:
No ale on otvorene povedal uz pocas kampane, ze to nie je projekt na jedno volebne obdobie.
Ako da sa mu vycitat vselico, no toto urcite nie.

A za Ftacnika sa robilo len kvoli tomu, ze Pociatkovi tieklo do topanok a bolo treba minut eurofondy. A to cez spriatelene firmy EPH, J&T a kosickej Eurovia. K tomu prisiel Ftacnik ako slebe kura k zrnu.

Aj ked musim povedat, ze som Ftacnika ako primatora mal rad, pohol s vela vecami dopredu a Nesrovnal mu skrz vlastnu planovanu kandidaturu hadzal polena pod nohy. Este viac urobil hadam pocas starostovania v Petrzalke. Skoda, ze tam nevydrzal este jedno volebne obdobie, prisiel by do uradu viac pripraveny.
Reply on: Ámos #183:
Čo on s tým môže urobiť? Mestské vlaky a všetko týkajúce sa železnice ide úplne mimo neho. Kompetenčne.
Reply on: Ámos #184:
Ftacnik mal samozrejme velku davku stastia, ale som presvedceny ze aj sam prispel k tomu ze sa tuto sancu podarilo vyuzit. Keby tam bola Magda tak nic nestoji a detto keby tam bolo sucasne nie az tak kompetentne vedenie magistratu, ktore nebolo schopne zvladnut ani len kolaudaciu uz postavenej trate. Koho tam teraz vobec maju ako odbornika na tieto veci po tom co vystvali Kratochvilovu?

K prvemu odseku: Teraz hovoris o kom? Ftacnikovi, ci Nesrovnalovi? Pri Ftacnikovi mi nevadi tempo, to bolo relativne OK, ale skor kvalita niektorych casti roboty. Pri Nesrovnalovi nevycitam to ze by Filialka dlho trvala, ale to ze je to kolosalna hlupost a snivanie o nej sa pouziva ako vyhovorka preco nerobit ani nic ine.
Reply on: Ámos #183:
Osobne si nemyslim ze by Solider kritizoval ze Nesrovnal nerealizuje svoje mestske vlaky.
Ono zasa taká trať Pražská - Hroboňova sa na 90% pripravila ešte za Ďurkovského a Patrónka sa tiež začala plánovať, ale tá bola k voľbám 2010 prichystaná tak na 10-20 % ?
Ked sa to tak vezme, tak hovno sa tu robi co sa dopravy tyka. Kolko km elektrickovych trati pribudlo od revolucie? Kolko km trolejbusovych trati pribudlo od revolucie? Uz davno mala premavat elektricka na koniec Petrzalky, do Devinskej Novej Vsi a do Svateho Jura (6km !!!). Ale netreba sa cudovat, ked od revolucie u nas nie sme schopni postavit jednu dialnicu z BA do KE.
Reply on: Solider #185:
no to hej. Ale cisto politicky vytvara cinnost a tlak. Niekedy aj to staci.
A zda sa ze staci, ved uz sa zase hovori, ze stanica mozno bude....
Reply on: 810zssk #186:
Ja na Kratochvilovu pekneho mena nemam. Lebo na urade bola ak sa nemylim dvakrat a v podstate po nej nic neostalo.

Prvy odstavec bol o Nesrovnalovi.
Ja neviem ci to je alebo nie je kolosalna hlupost, o tom nech rozhodnu iny. Mne sa to moc nelubi, ale to je moj osobny nazor. A tie byvaju rozne. Ved ako sme si mohli precitat v novinach, aj elektricka do Petrzalky je kolosalna hlupost a elektricky zaberaju miesto a spomaluju dopravu. Ludia veria bars comu.

ZSR objednali studiu realizovatelnosti stanice na letisku a vraj sa ma posudzovat aj filialka. Nasledne bude musiet uz prejst aj hodnotenim value for money. Uvidime.


A ze na magistrate bolo zemetrasenie. Vsetci ti ludia su spoluzodpovedni za to, v akom stave toto mesto je. Nic ine ako zemetrasenie prist nemohlo....
Presne tak ako zemetrasenie potreboval DPB.
Reply on: Ibiza #189:
Nechcem elektricku do Sv. Jura. Jurane ma nezaujimaju, nech chodia vlakom.
Chcem elektricku do Petrzalky, Devinskej, na Patronku, Mlynskych Nivach, etc. etc.

Zabudnite prosim na Fresove bludy a kortesacky.
Reply on: Ámos #192:
Odporúčam pozrieť si v ÚPN kam všade si BSK spolu s TTSK nakreslili železničné trate ? špecialitkou je Stupava
Reply on: 810zssk #174:
Bluzni chvalabohu len pri filialke, ale fajn ze mesto sa opravuje v mensej miere, lebo tak zdevastovane mesto jak nechal Ftacnik to bola tragedia. Pomohlo nam sice predsednictvo,to je fakt,ale hybu sa veci v meste, nevravim ze so vsetkym suhlasim co robi,ale to sa neda nikdy. Uvidime ako dopadne modernizacia karlovky ze jeho panovania.
Reply on: Ámos #192:
Tak tak
Reply on: Ámos #191:
Studia realizovatelnosti na Filialku sa uz robila, vysledok je velmi jednoznacny. To ze SDKU-uderke sa nepacil a teraz si bude dookola objednavat nove studie kym im nevyjde to co chcu na veci nic nezmeni.

Ziadne "zemetrasenie" na magistrate nebolo, keby bolo, tak tam dnes MHD nema na starosti Borisinec. Navyse, akekolvek zemetrasenie ma zmysel az ked povodnych ludi nahradis lepsimi (zemetrasenie bolo v DPB za Belfiho kedy vyhadzali vacsinu top managementu a pomohlo to?). Na magistrate to funguje skor opacne a o tom hovorim, to bola cela pointa: Ak Nesrovnal nie je schopny do timu dostat (alebo aspon z timu nevystvat) schopnych ludi, tak nejaka sanca na rozvoj je nulova. Ved aj ten most mali problem skolaudovat lebo tam nebol nikto kto by sa tomu zvladal odborne venovat. Takyto tim ma pripravovat nove projekty?
Reply on: Petto #194:
Akurat ze pointa bola uplne ina.
Reply on: Ámos #191:
Čo sa konkrétne tým zemetrasením zmenilo v DPB?
Reply on: Ámos #190:
Mňa osobne by viacej potešilo, keby namiesto vytvárania tlakov vytvoril nejakú pracovnú skupinu, ktorá by mala v kompetencii riešenie investičných projektov týkajúcich sa MHD, aby sme si neurobili veľkú hanbu, že do roku 2020 naozaj nič nezrekonštruujeme/nevybudujeme, hoci na to máme vyčlenené prostriedky EÚ.
Reply on: Solider #199:
Na prvom mieste sú politické záujmy vybraných strán a zároveň s tým ekonomické záujmy vybraných skupín (napr. kmotríka), a potreba reálneho prínosu je až na druhom, treťom alebo ďalšom mieste...
Reply on: 810zssk #196:
Studia realizovatelnosti filialky sa robila na velku stanicu spolu s tunelom pod Dunajom.
Teraz sa ide posudzovat plytka stanica s kratsimi nastupistami.
Reply on: Solider #199:
Ale ved na elektricke do Petrzalky a reko troch radial sa predsa robi, ci nie?
Reply on: Ámos #202:
Stále sa jedná len o zúfalú kontraproduktívnu snahu rozmrdať vlaky úplne zbytočne na dve stanice.
Reply on: S499.1023 #203:
Ale ok, ja mam rovnaky nazor ale je skor zalozeny na pocite. Ale respektujem aj nazor opacny. Lebo su ludia, ktori tvrdia, ze to privedie viac ludi do vlakov. Uvidime ako dopadne studia. Vy ste zatial okrem odporu, ziadne argumenty nedali.
Reply on: S499.1023 #203:
Ja si myslim, ze ak postavia nejaku dvoj-max troj nastupiskovu stanicu na Filialke a posilnia vlaky o nove spoje, co tam budu koncit, tak preco nie? 🙂 Niekomu to bude vyhovovat viac, ak by pridali niekde v okoli Riazanskej zastavku tak by to zlepsilo obsluhu a mohlo by v nedelu vecer odlahcit hlavnu stanicu cez skolsky rok (L31 do mlynskej)
Reply on: Ámos #204:
Staci ti ako argument Vieden - Westbahnhof a Suedbahnhof, kde sa medzi stanicami museli ludia presuvat elektrickou? Kde toto rozdelenie nemalo ziaden pozitivny efekt a skocilo to aj tak pri Hauptbahnhofe? Nestaci sa poucit z toho?
Reply on: Ámos #204:
Benefitmi Filialky sa zaoberala uz prva studia, ktora bola navyse realizovana nestranne.
Reply on: MatejBA #205:
Presne preto nie, preco v BA uz nemame 500 liniek odvsadial vsade ale system postaveny na nosnych linkach.
Reply on: MatejBA #205:
"a posilnia vlaky o nove spoje, co tam budu koncit"

A prečo tie nové spoje nemôžu končiť už dnes na hlavnej stanici, alebo na Novom Meste (o ktorom tí istí "odborníci" tvrdia, že by tam ľudia hojne cestovali)?
Reply on: Valec #209:
Na hlavnú jazdiť nemôžu z dôvodu že sa tam už v špičke nezmestia.
Reply on: Valec #209:
Napriklad v spominane nedele napriklad preto, ze tam byvaju giganticke baliky ludi z vlakov a musia sa zriadovat linky stylu 131 a 141. Nebolo by tym lepsie posilove vlaky koncit na Trnavskom Myte, kde im ide prazdna L31 na intraky? 🙂
Reply on: MatejBA #211:
Toto je zatial najlepsi argument v prospech Filialky. Podme stavat stanicu aby sme tam raz tyzden doviezli studentov, cim sice nic nedosiahneme, lebo ich budeme musiet odviezt tak ci tak (a este dlhsiu vzdialenost), ale neva, aspon to bude mat krajsie cislo.
Reply on: MatejBA #211:
1. A nestačilo by presmerovať linku 31?
2. Inak, aký dopad by malo presmerovanie posilových vlakov na TrMy vo vzťahu k linkám 131 a 141? Z bežných rýchlikov študenti na hlavnej stanici vystupovať nebudú?
Reply on: mrkvakj #210:
1. A zmestia sa na trate pred Bratislavou?
2. Na to, aby ľudia z regiónu začali výrazne viac jazdiť vlakmi, treba zatraktívniť intervaly aj mimo špičky... sedlo a víkendy ešte majú dostatočnú rezervu.
Prosím vás, je nejaký rozumný dôvod, prečo je to obratisko v Petržalke riešené tak ako je a nie tak, ako sa úvraťové obratiská na dvojkoľajnej trati riešia snáď kdekoľvek inde? Je to s ohľadom na výstavbu druhej etapy alebo niečo? Viem, že sa to tu už riešilo, ale nepamätám si záver. Fakt mi to hlava neberie, prečo namiesto toho, aby tam bola (kľudne už pred nástupiskami) dvojitá spojka a prichádzajúci voz proste zaparkoval na prázdnu koľaj, je tam otáčanie takto komplikované...
Reply on: ceres #215:
Projektant pravdepodobne nikdy naživo nevidel podobnú úvrať. V Remingu asi nemajú prístup na Google.
Reply on: Solider #216:
Mna skor napadlo, ci to nebolo prave genialne urobene kvoli druhej etape. Tym, ze vyhybka je pred nastupiskom, nemusi dojst k vyluke na Jungmannovej pri predlzovani a burani uvrate za zastavkou 🙂
Reply on: MatejBA #217:
O akom burani uvrate hovoris? Zastavka Jungmannova bude zachovana ako obcasna zastavka v pripade vyluk.
Reply on: 810zssk #218:
Mam na mysli teraz tie odstavne kolaje. Pokial viem su obe odsadene do bokov kvoli priestoru uprostred 🙂 A moja teoria je, ze ta vyhybka pred Jungmannovou tam je preto, aby elektricky tam mohli koncit aj pocas predlzenia, ked sa trat za konecnou da prec a bude nahradzat novou 🙂

https://imhd.sk/ba/galeria-media/galerie-vyhladavanie/147754/Uvratova-konecna-v-Petrzalke
Reply on: MatejBA #219:
Len preco ju nedali opacne, aby sa cez nu dalo jazdit 30km/hod netusim...
Reply on: MatejBA #219:
Nic sa burat nebude, geometricka poloha trate zostane ako je. Jungmannova zostane zachovana pre ucely vyluk. Len sa zrusia zarazadla a ide sa dalej. Akurat stlpy TV sa budu musiet premiestnit.
Reply on: Ámos #220:
? Čo? Tie výhybky su uzamykateľné a v druhej etape sa cez ne bude jazdiť 50 km/h, prípadne aj viac.
Reply on: MatejBA #205:
Aha, takže ten, čo bude chcieť na Filiálku alebo na autobus do Mlynskej, pôjde až na tretí vlak či ako?
Reply on: mrkvakj #210:
Pozri sa, koľko vlakov sa v špičke zmestí do porovnateľne veľkého Brna hl. n.
Reply on: ceres #215:
Nie je, sú to debili a aj v DPB sú debili, že im to takto schválili.
Reply on: MatejBA #217:
Nemohla byť pred zastávkou dvojitá koľajová spojka?
Reply on: MatejBA #219:
A ten "priestor uprostred" (a kvôli nemu posunuté osi koľají) je tam kvôli čomu? Však aj keby tam chceli núdzovo otočiť jednosmerný voz, pri príchode z mesta môžu ľudia vystúpiť na Jungmannovej ešte pred prechodom na druhú koľaj...
Reply on: ceres #227:
Niekde v diskusii bolo zdôvodnenie, že tam je kvôli "údržbe vozov", ak si dobre pamätám.
trochu mimo temu co sa tu momentalne diskutuje ale nevie niekto ci sa tato hlucnost bude este zhorsovat pripadne sa da nejako riesit? prve dni bola trat uplne ticha a bolo to len sumenie, medzicasom pocut klasicke zeleznicne tu-du-tu-du, co by bolo este to najmenej, ale piskanie v zakrute okolo meniarne hlavne v smere do mesta je medzicasom extremne... som fakt rad ze nebyvam priamo v tych terasakoch za tratou, tam ti ludia musia elektricku uz velmi lutovat, na Lachovu ju (zatial) pocut celkom znesitelne.
https://www.youtube.com/watch?v=NvXFsoinMn4
Reply on: Etis #229:
Treba písať na magistrát, nech zabezpečia brúsenie trate. Keď už to nevedeli zabezpečiť z eurofondov.
Udivuje ma ako vsetci riesia hlucnost elektricky, co je vpohode znesitelny a zanedbatelny zvuk, ale nikto neriesi ked niekomu sustavne kazdy den reve decko na cele sidlisko, pod oknami cele hodiny skriekaju a viskaju deti a neustale stekaju psy a to aj po desiatej hodine vecer.
Reply on: kohut2012 #231:
Čo znamená slovo "vískajú"?
Reply on: kohut2012 #231:
Asi preto, že toto je fórum o MHD
Ja teda mám tiež jednu pripomienku, z hľadiska cestujúceho v nových vozidlách na nových úsekoch. Či už sa jedná o novú petržalskú trať vrátane Štúrovej ulice a trate na nábreží alebo aj o novú trať na Hl.St., nové vozidlá majú veľmi tichý chod, v ktorom mi niekedy do uší bijú nekvalitné zvary. Vždy sa jedná o bezstykovú koľaj na "žliabkových úsekoch". Najviac to počuť počas jazdy na moste. A tým, že žliabkovina má menšiu dĺžku, tých zvarov je teda o to viac. Neviem, či používajú nejakú formu na termitové zváranie, po ktorej treba zvary ešte dodatočne obrúsiť ale mám taký dojem, že veľa námahy si s tým nedali. Chcelo by to ešte zobrať brúsku a nejako sa s tým pohrať (pokiaľ je to ešte možné). Pri dnešnej technike by tá jazda mala byť bez jediného klepnutia s výnimkou mostových dilatácii.
V porovnaní s tým nová trať v Dúbravke na klasických koľajniciach je o poznanie lepšie.
Reply on: Solider #230:
A netreba skôr písať DPB, aby konečne začal využívať zariadenia na automatické mazanie okolkov na nových šalinách, keď už je s nimi vybavených všetkých 60 (pokiaľ viem)?