Diskusné fórum › Off-Topic Fórum

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ma178rek #3006:
Nie som užívateľom tejto sociálnej siete, tak budem musieť vydržať.
Reakcia na: Petto #3005:
Tri dni prešli. Koľko sťažností dorazilo?
Reakcia na: zakaznik #3002:
No zbohom. 😵 Staznosti na hluk zo zeleznice su tu o par dni.
Reakcia na: andy27 #3003:
Akokoľvek sa mi hnusí spevák, musím uznať, že v ŽSR sa v ostatnom období dejú pozitívne veci.
Reakcia na: zakaznik #3002:
Konečne, vyzeralo to tam katastrofálne.
Výruby drevín znamenajú bezpečnejšie trate pre všetkých
https://www.zsr.sk/pre-media/vyjadrenie-media/2025/januar/vyruby-drevin-znamenaju-bezpecnejsie-trate-vsetkych.html

Medzi Lamačom a Dúbravkou to vyholili komplet. ➡️🖼
Reakcia na: S499.1023 #3000:
Mne to skôr vychádza tak, že ak by sa posunul odchod z Martina o 7 minút, tak pri príjazde do Vrútok by sa križoval s expresom BA-KE. Podľa mňa je tam dosť koľají, aby to zvládli bez toho, aby sa reálne križovali, ale asi sa im to nechcelo komplikovať.
Reakcia na: Ma178rek #2998:
A nestojí tam ten Ex napríklad preto, aby bol obojsmerný prípoj medzi ním a Os?
Reakcia na: Ma178rek #2998:
Aj ja chcem takt. Zvykol som si na to v zahraničí. Preprava cestujúcich nie je to isté ako preprava štrkopieskov. Nejde o objem, ktorý stúpa a klesá, ale ide o to, aby doprava bola dostupná a cestujúci nepotrebovali alternatívu, keďže ich verejná doprava privezie spoľahlivo, v krátkom čase a predvídateľne počas celého dňa. Veľmi spoľahlivú dopravu majú Švajčiari a aj napriek dotáciám je drahá. Motivujú však ľudí drahými parkoviskami v mestách, vysokými pokutami za najminimálnejšie priestupky a samozrejme spoľahlivosťou a intervalmi tej drahej ale pohodlnej verejnej dopravy. A zamestnávatelia často prispievajú zamestnancom na cestovné, ale nie na auto. Vo Francúzsku majú zamestnávatelia dokonca povinnosť prispievať na cestovné (pri často štrajkujúcej, špinavej a menej spoľahlivej verejnej doprave).
Ja rozumiem že ZSSK chce takt a podobne
Ale aby osobný vlak išiel rýchlejšie trasu Martin-Zilina ako Expres mi príde dobre pritiahnuté za vlasy lebo Expres stojí 10 minút vo Vrutkach pričom začína v Martine (nemohli ho dať proste o 7 minút neskôr) 😃
Reakcia na: zakaznik #2993:
A do toho instaluju zariadenia, aby plytvali elektrinu a ohrievali vzduch 😃 https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/marice-energie-elektrina-ceny.A250110_124043_ekonomika_ven
Reakcia na: Autobus39 #2995:
nuz, kedze nemci energeticke harakiri pachaju az do uspesneho konca, nejaka ta funkcna zaloha ak mas moznost je na mieste

pokial to riesis "v malom" tak generator existuje aj benzinovy a ak sa on aspon trosku staras tak dymit nemusi....
nevyhoda dnesnych "ekologickych" rieseni ale je, ze v nom nemozes dlhdobo skladovat sucasny benzin, kedze vdaka biozlozkam ho po takom polroku az roku ani nenastartujes (nehovoriac o usadeninach v palivovom systeme), takze okrem generatora si musis zabezpecit aj nejake to domace palivove hospodarstvo.....
inym riesenim moze byt napriklad hybridna FVE, kedy zalohovane obvody Ti aj v case vypadku pokryje vyroba z panelov + baterka (toto je pri dobrom navrhu aj dlhodobo "nezavisle" riesenie, na rozdiel od generatora kde mas problem ze ak nie je ee, tak nejdu ani pumpy a tak ked minies zasobu paliva co mas tak k dalsiemu sa uz asi nedostanes)

PS: co povazujes za klucove spotrebice ? vies o tom/uvedomujes si ze ak nejde v globalnejsom meritku EE tak nepojde ani voda ? (a tak napriklad pre mna hlavnou klucovou vecou na zalohovanie je cerpadlo v studni 😃 )
PS2: ako zalohu mam k dispozicii oboje, aj generator aj hybridnu FVE (takze mam aj prakticke skusenosti ako to ktore riesenie funguje)
Reakcia na: zakaznik #2989:
Ten obrázok mi pripomína nedávne časy, keď som žil na Blízkom Východe. V štáte, kde som žil nemali dostatok elektriny. Pred 15 rokmi vypínali v hlavnom meste elektrinu (plánovane) na 3 hodiny - podľa pohyblivého rospisu pre rôzne časti mesta. Keď som tam končil pred 2 rokmi, tak sme nemali žiadnu elektrinu zo siete. Tie tri hodiny hravo pokryl presne taký generátor ako je na obrázku. Na konci ale ani ten nestačil a elektrinu sme mali max. 8-9 hodín denne (t.j. v noci nič). Tam bolo ekologický dopad (po slovensky smrad) cítiť a aj vidies (čierny prach). Chcel som si to naištalovať doma, ak by vypadla elektrina, ale nakoniec som to zamietol - páchnucí dieselový generátor by navyše zaberal miesto, to radšej pri prípadnom výpadku počkám. Ako alternatíva pre krátkodobé výpadky by poslúžilo UPS (uninterruptible power supply) - ale aj to nie na celú domácnosť ale len na kľúčové spotrebiče, to asi urobím.
Reakcia na: Viko #2990:
nevidel som chybu na vagóne, ale bol by som zvedavý na dôvod odstávky. predtým tam bol dlhší rad, ktorý obsadil celú kolaj č. 1.
Reakcia na: zakaznik #2992:
Ekologická elektrina z nafty je tiež na vzostupe 😃

Pražská energetika se zapojila do nového trendu. Pořídila si 17 dieselagregátů
https://ekonomickydenik.cz/prazska-energetika-se-zapojila-do-noveho-trendu-poridila-si-17-dieselagregatu/
Reakcia na: si #2991:
Textový opis zariadenia je prispôsobený úrovni fyzikálnych vedomostí fanúšikov Občasných Zdrojov Energie. 😃
Reakcia na: zakaznik #2989:
heh
"Technologie pro vlastní zpracování generovaného tepla s cílem do ovzduší posílat co nejméně energie ve formě tepla"
by ma sakra zaujimalo co s tou energiou spravia ak je neposlu doprec v podobe tepla.... ale nenasiel som o tom nic ani len v anglickom technickom liste...
Reakcia na: plusmínusautobus #2988:
Nenechali ho tam ako pokazený? Vagóny TRANSCEREALES vídavam dosť často v južných okresoch.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.