Reakcia na: BMko #44056:
Na linke 8, 9, 14 vznika strata 2 minuty v useku Salezianov, kde ako vies je 10 km/h. Ak ti praje stastie, tak pri tej rychlosti stihas svetla, inak cestujuci dalsim minutovym cakanim znacne znervoznia. Na krizovatke Legionarska-Krizna tieto linky stihaju svetla len ak nikto nenastupuje na Trnavskom. Ak dodrzis rychlost na vyhybkach a na krizeni, tak linka 9 a 14 nestiha svetla pri Avione. Cez centrum sa to da, samozrejme pokial ti nikto nevybehne (chodec alebo auto). Zaujimava je linka 8. Pri dodrzani rychlosti na vyhybke a v obluku za Florianskym namestim uz nestihas svetla pri Rozhlase. Strata. Pokial dodrzis 20 km/h smerom na Zilinsku, tak na dalsich svetlach stojis. Kedze 20 km/h plati az po Kooperativu, tak nestihas ani tieto svetla na Predstanicnom namesti. Zarucujem stratu 5-8 minut, takze zo stanice uz odchadzas s meskanim.
BMko
Linka 5 je dlha trasa z velkym poctom vyrovnavacich casov. Osobne stiham z dodrziavanim vsetkych predpisov tuto linku hravo zvladat v 0 tolerancii ale pristasti sa aj to minutove meskanie na konecnu.
Pri ceste z Dubravky do CMO ti staci ist povolenou max. rych. 50km/h a stihas krasne vsetky semafori, nakolko maju vsetky pevny signal. Meskanie moze akurat sposobit semafor na Molecovej, ale to meskanie sa v centre hravo dobehne, pokial je vodic znaly svetelnych signalov. Horsi je usek Marianska - Racianske myto. Pri neprejdeni tohto kritickeho useku v tolerancii max. meskanie minuta a pol. Vznika meskanie, ktore pri dodrzani vsetkych predpisov nie je smerom do race mozne uz dobehnut. Dalsi kriticky usek je od ZST Vinohrady - Novy zahon, kde sa strieda 15km/h z 20km/h. Meskanie vznikne pri jazde na cas 0 maximale 1min, co je zanedbatelne a da sa to stiahnut semaforom Pekna cesta, ktory sem tam aj uprednostni elektricku.
Smer dubravka a nam. l. stura : je asi nasledovny, z dodrzanim 50km/h a 25km/h na Zahumeniciach sa da na zastavku detvianska presne na cas. Len treba byt spravne a uvazlivo dravy v krizovatke Cachticka - Detvianska. Pokial vodic v useku Hybesova - heckova dodrzi 40km/h a 50km/h stiha prist na zastavku v case xx:40 - 45 sekunda, semafor na Heckovej naskakuje v casovej urovni neakych 50 -57 sekund, co je bohate casu na odbavenie cestujucich v zastavke. Pri dodrzani 50km/h a 30km/h pred Cernockeho a 50 po peknu sa da lavou zadnou stihat semafor. Dolezita je aj znalost svetelnej preferencie na ZST Vinohrady a vojdenia do zastavky v spravny moment, tak aby krizovatka zaznamenala pritomnost elektricky. Dalej to je vsetko o 50km/h a na Vazke je tram bud +1 alebo 0. Od Americkeho namestia je Zona 30km/h, ktoru neprekrocim a vide mi signal az po chatam sofer bez zastavenia okrem zastavok. Pri tomto ideale som +2 uz na L.Stura. Do Dubravky sa uz nemam dovod plasit.
Dolezite je ale aby nechytil pred sebou vodicou stare pasty, ktory jazdia uz len preto aby dosli do dochodku, to znamena meskacov a zdrzovatelou dopravy. Prejavuju sa vetranim, vypustanim signalov, maximalne 35 km/h a sem tam im kontrolka zrychlovaca nezhasina. Deto iste aj Krabusti.
11ka : je skoro to iste ako 5ka, ale je tu dost dolezity faktor ktory ovplyvnuje chod linky v 0 tolerancii. A nou je linka 12, ktora povacsinou obehne 11tku na krizovatke pri propeleri. Tym padom na Safarikovom namesti sposobi svojim vyckavanim na signal smer jesenskeho 2 - 3 min, meskanie, ktore sa potom uz len zvacsuje, nakolko sa pred 11ku dostava este linka c. 9. Vysledok je 0 - -4 meskanie v Raci.
Sumar na koniec : Predtym som jazdieval 58 - 59km/h a bol som v naskokoch +2. Jazdim na cas a presne pri 50km/h. Vacsina protestujucich vodicov jazdila predtym striktne predpisovo a nestazovali sa. Vsetko to je najma o tom, ze vodici nie su znaly svetelnych signalov, vsetko maju na haku a namiesto 50 jazdia spominanych 35 - 40km/h. V zastavkach po nastupe a vystupe cestujucich stoja a vetraju, lebo on(a) si cita knihu, hraje sa z mobilom sak je v praci.
Takze ak by sa zaviedol pristup k tejto praci ako je v prahe, kto zdrzuje a vecne meska, tak nema tu co robit. Prvoradou povinostou je dodrziavat predpisi, grafikon a slusne spravanie k cestujucim.