Diskusné fórum › Dispečerské fórum

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: BMko #44056:
Na linke 8, 9, 14 vznika strata 2 minuty v useku Salezianov, kde ako vies je 10 km/h. Ak ti praje stastie, tak pri tej rychlosti stihas svetla, inak cestujuci dalsim minutovym cakanim znacne znervoznia. Na krizovatke Legionarska-Krizna tieto linky stihaju svetla len ak nikto nenastupuje na Trnavskom. Ak dodrzis rychlost na vyhybkach a na krizeni, tak linka 9 a 14 nestiha svetla pri Avione. Cez centrum sa to da, samozrejme pokial ti nikto nevybehne (chodec alebo auto).

Zaujimava je linka 8. Pri dodrzani rychlosti na vyhybke a v obluku za Florianskym namestim uz nestihas svetla pri Rozhlase. Strata. Pokial dodrzis 20 km/h smerom na Zilinsku, tak na dalsich svetlach stojis. Kedze 20 km/h plati az po Kooperativu, tak nestihas ani tieto svetla na Predstanicnom namesti. Zarucujem stratu 5-8 minut, takze zo stanice uz odchadzas s meskanim.
Reakcia na: BMko #44056:
Presne ako Darro neverim, ze ti to vychadza, aj na tych 70% je to vela. Aj ked vela zalezi na tom, aky mas voz, hlavne ake mas brzdy, ale aj tak sa mi zda 70% vela. Je rozdiel ci ide o spicku, alebo mimo spicky. Pokial ti cestujuci zdrzuju nastup a vystup, tak si nepomozes a ked im "dverami plieskas po zadkoch" tak zase cestujuci nie su spokojni a ty nesplnas dalsie kriterium dobreho vodica v MHD.
Darro na 70% mi to stale vychadza. Zbytok su z meskanim, max 4min. Z dovodu toho ze ma nieco niekde drzalo. V pripade zaujmu zabehni za pepom alebo dop. Kancel. A pozri si zaznami mojej karty 😛
Zo stvrtka doplnim:
#43980: - 3602 pred 15. h. docasne odisiel na plnicku z linky 23/1, preto ho nahradil ZV 3621
#43983: , #44001: - 7741-42 po 7. h. docasne vypadol na linke 12/6, neskor ho nahradil ZV 7715
Tester: Tu nehodu na Hodzovom nam. nemal klbovy trolik 6632, ale 203-6252 (stranka DPB), aj ja som osobne isiel okolo, mozem potvrdit, ze o klbak sa nejednalo ?

Nieco z piatka:
- 7085 o 6. h. docasne vypadol na linke 17/3, neskor ho nahradil ZV 7074
- 7064 okolo 10. h. vypadol na linke 3/2, neskor ho nahradil 7074, ale nedohradil,.....
- .....pretoze 7074 cca o 10.55 h. vypadol na linke (ZV 13/13) prave linka 3/2 pre poruchu vozidla za zastavkou Racianske myto smer Raca. Elektricka musela byt ODTLACENA do vozovne supravou z linky 5/2-7931-32. Zdrzanie odhadujem na 15-20 min (+/- par min.). Linku 13/13 neskor nahradil 7064 a linka 5/2 bola docasne nahradena ZV 7122
- ZV 7715 po 11. h. na linke 1/2, neskor ho nahradil 7759-60
- 2606 o 11.49 h. docasne odisiel do vozovne z linky 34/5, hned ho az do 16.30 h. (pretoze autobus este vypadol na Trnavskom myte pri vyjazde na linku - #43992 ) nahradil ZV 2801
- 7741-42 o 14.53 h. vypadol na linke 1/6, neskor ho nahradil ZV 7718 ( #43995 ) a napokon 7745-46
- 2515 od 15.51 h. docasne vypadol na linke 83/7 pre poruchu vozidla (odstaveny na konecnej Pri krizi), neskor ho nahradil ZV 2152
- 2516 o 18.21 h. odisiel do vozovne z linky 83/1, hned ho nahradil ZV 2801
- 2630 o 19.08 h. docasne odisiel na plnicku z linky 34/4
- 2606 o 19.38 h. docasne odisiel na plnicku z linky 34/5, nahradil ho ZV 2013

Vyprava podla poradia:
1: 7801-02, 7759-60n 7803-04, 7739-40, 7748-47, 7741-42, 7775-76, 7727-28, 7779-80, 7723-24
? ZV 7718 a 7745-46/oba 6
5: 7937-38, 7931-32, 7837-38, 7909-10, 7955-56, 7907-08, 7921-22, 7733-34, 7845-46, 7841-42, 7943-44, 7917-18, 7927-28
? M: ZV 7122/2
12: 7749-50, 7795-96, 7805-06, 7761-62, 7797-98, 7828-27
20: 1703, 1002, 1701, 1016, 1006, 1007, 1818
22: 1032, 1702, 1120, 1134, 1018, 1007
23: 3521, S 3512; R 3519; P 3634; 1818
26: 1818
34: 2939, 2827, 2320, 2630, 2606, S 2811, 2322, 2626
? M: ZV 2013, ZV 2801/oba 5
83: 2516, 2818, 2810, 2800, 2820, 2819, 2515, S N 2813, 2411, 2812, 2945, R 2402
? M: ZV 2152/7; ZV 2801/1
730/Pri krizi: 2801
382: 1111

Zo soboty:
- 7801-02 okolo 15.50 h. vypadol na linke 12/7, neskor ho nahradil ZV 7791 a napokon 7795-96
- 7907-08 okolo 20. h. vypadol na linke 5/8 (posledny odchod tejto linky z Dubravky o 20.58 h. nebol obsluzeny)
- 2810 od 20.51 h. vynechal prvu jazdu do Dubravky na vecernej linke 83/8, od zaciatku ho hradil ZV 2814

Podla poradia:
1 a 12: 7789-90, 7779-80, 7727-28, 7809-10, 7803-04, 7805-06, 7801-02, 7793-94, 7761-62, 7719-20
? M: ZV 7791 (len na linke 12/7) a 7795-96/7
5: 7921-22, 7931-32, 7933-34, 7904-03, 7941-42, 7935-36, 7937-38, 7907-08
20: 1006, 1007, 1128, 1032, 1817
23: 3530, 1817
26: 1817
83: 2826, 2800, 2819, 2820, 2816, 2513, 2801, VN 2810, 2812 2811
? M: ZV 2814/8

Prispeli: frenky a Yzerman22 ?
Reakcia na: BMko #44056:
Neverim tomu ze ti to takto vychadza stale... to je blbost, mozno keby si jazdil len sam a nikto ti neskakal do cesty, kolko ti nastupovali ludia do vozu a podobne beriem ale takto nemam pocit ze to funguje, raz ti to vychadza ale raz nie... a to ze niekto robi umyslene meskanie, beriem taky by tu nemal co robit ale ked ty beries za zdrzovanie len to ze vidis pred sebou staru K2. ? ? Keby to fungovalo...
Reakcia na: Maxon #44055:
Súhlasím, ani ja nemám rád takých ľudí. ale nemám pocit, že by igi151 napísal taký príspevok, v ktorom by sa tváril premúdrelo. A gramatické chyby sa môžu prihodiť, nikto nie je dokonalý. Samozrejme, ak sa to stáva často, tak to už je na zamyslenie. ?
Reakcia na: flektor #44040:
Drahy kolega, nakolko mi to neda tak doplnim dost podstatnu vec, aspon z mojej skusenosti na linkach ktore jazdievam (5, 11).
Linka 5 je dlha trasa z velkym poctom vyrovnavacich casov. Osobne stiham z dodrziavanim vsetkych predpisov tuto linku hravo zvladat v 0 tolerancii ale pristasti sa aj to minutove meskanie na konecnu.
Pri ceste z Dubravky do CMO ti staci ist povolenou max. rych. 50km/h a stihas krasne vsetky semafori, nakolko maju vsetky pevny signal. Meskanie moze akurat sposobit semafor na Molecovej, ale to meskanie sa v centre hravo dobehne, pokial je vodic znaly svetelnych signalov. Horsi je usek Marianska - Racianske myto. Pri neprejdeni tohto kritickeho useku v tolerancii max. meskanie minuta a pol. Vznika meskanie, ktore pri dodrzani vsetkych predpisov nie je smerom do race mozne uz dobehnut. Dalsi kriticky usek je od ZST Vinohrady - Novy zahon, kde sa strieda 15km/h z 20km/h. Meskanie vznikne pri jazde na cas 0 maximale 1min, co je zanedbatelne a da sa to stiahnut semaforom Pekna cesta, ktory sem tam aj uprednostni elektricku.

Smer dubravka a nam. l. stura : je asi nasledovny, z dodrzanim 50km/h a 25km/h na Zahumeniciach sa da na zastavku detvianska presne na cas. Len treba byt spravne a uvazlivo dravy v krizovatke Cachticka - Detvianska. Pokial vodic v useku Hybesova - heckova dodrzi 40km/h a 50km/h stiha prist na zastavku v case xx:40 - 45 sekunda, semafor na Heckovej naskakuje v casovej urovni neakych 50 -57 sekund, co je bohate casu na odbavenie cestujucich v zastavke. Pri dodrzani 50km/h a 30km/h pred Cernockeho a 50 po peknu sa da lavou zadnou stihat semafor. Dolezita je aj znalost svetelnej preferencie na ZST Vinohrady a vojdenia do zastavky v spravny moment, tak aby krizovatka zaznamenala pritomnost elektricky. Dalej to je vsetko o 50km/h a na Vazke je tram bud +1 alebo 0. Od Americkeho namestia je Zona 30km/h, ktoru neprekrocim a vide mi signal az po chatam sofer bez zastavenia okrem zastavok. Pri tomto ideale som +2 uz na L.Stura. Do Dubravky sa uz nemam dovod plasit.
Dolezite je ale aby nechytil pred sebou vodicou stare pasty, ktory jazdia uz len preto aby dosli do dochodku, to znamena meskacov a zdrzovatelou dopravy. Prejavuju sa vetranim, vypustanim signalov, maximalne 35 km/h a sem tam im kontrolka zrychlovaca nezhasina. Deto iste aj Krabusti.

11ka : je skoro to iste ako 5ka, ale je tu dost dolezity faktor ktory ovplyvnuje chod linky v 0 tolerancii. A nou je linka 12, ktora povacsinou obehne 11tku na krizovatke pri propeleri. Tym padom na Safarikovom namesti sposobi svojim vyckavanim na signal smer jesenskeho 2 - 3 min, meskanie, ktore sa potom uz len zvacsuje, nakolko sa pred 11ku dostava este linka c. 9. Vysledok je 0 - -4 meskanie v Raci.

Sumar na koniec : Predtym som jazdieval 58 - 59km/h a bol som v naskokoch +2. Jazdim na cas a presne pri 50km/h. Vacsina protestujucich vodicov jazdila predtym striktne predpisovo a nestazovali sa. Vsetko to je najma o tom, ze vodici nie su znaly svetelnych signalov, vsetko maju na haku a namiesto 50 jazdia spominanych 35 - 40km/h. V zastavkach po nastupe a vystupe cestujucich stoja a vetraju, lebo on(a) si cita knihu, hraje sa z mobilom sak je v praci.
Takze ak by sa zaviedol pristup k tejto praci ako je v prahe, kto zdrzuje a vecne meska, tak nema tu co robit. Prvoradou povinostou je dodrziavat predpisi, grafikon a slusne spravanie k cestujucim.
Reakcia na: Emo #44051:
Neútočím na každého, iba na "vyvolených". Všimol som si, že veľa ľudí si tu myslí, že spolu s registráciou na iMHD získalo zároveň aj "patent na rozum". A týka sa to hlavne tých, čo ešte nikde nikdy nepracovali, dokonca ešte ani neopustili základnú školu. Takých je tu kopec a mne kypí žlč, keď to vidím. Ja už mám nejaký ten rôčik nad dvadsať, chodím denno-denne MHD a viem tak málo ... ale nehanbím sa spýtať. Určite nerobím zo seba mudrca a nesnažím sa poučovať odborníkov, ktorých je tu chvalabohu dosť. Prajem príjemný víkend.
Reakcia na: rugger #44052:
Uz aj take bolo 😉 Kedysi dost bezne - ked este neboli palubaky, tak na Sturovej vraj stal dispecer, a ked sla posledna 11-ka s velkym naskokom, tak ju poslal este raz dookola, aby cestujucim neusiel prestup 🙂
Reakcia na: Matej Balog #44025:
Nebolo to náhodou kvôli Flóre? Netvrdím, že hej, iba sa pýtam.
Reakcia na: Darro #44046:
´´..ešte jedno kolečko Jesenského Šafko´´ ? Neboj vlčákom povieš,že sa pokazila výhybka,otočíš to ešte raz cez Šafko a všetko bude O.K. ?
Reakcia na: Maxon #44020:
Ja len že nemuíš hneď na každého útočiť.
Reakcia na: Beus #44047:
Toto bol fakt dobre... ? ? tiez suhlasim. ?
Reakcia na: Beus #44047:
UPLNE SUHLASIM!!!
Reakcia na: BMEŽ #44042:
Neplet si pojmy z dojmami. Nijaky zakon neupravuje najvyssiu dovolenu rychlost na elektrickovych tratiach, ani prejazdove rychlosti cez konkretne tratove useky. Takze o ziadne dodrziavanie zakonov sa tu nejedna.
Najvyssiu rychlost a rychlosti cez vyhybky a pod. upravuje interny podnikovy predpis D1/1, a rychlosti cez rozne tratove artefakty bratislavskeho elektrickoveho tankodromu upravuju vyvesene terciky nad tratou.

K max. rychlosti len jedna poznamka:
V Ceskej republike maju vyhlaskou o premavke na pozemnych komunikaciach stanovenu max. rychlost v uzavretej obci 50 km/h. Napriek tomu interny podnikovy predpis prazskeho DP stanovuje max. premavkovu rychlost elektriciek na oddelenom tratovom telese (cize tam, kde nie su sucastou cestnej premavky) na 60 km/h, cize vyssiu nez je na ceste. A to maju popri elektrickach este aj metro.
V SR je max. rychlost v obci 60 km/h, a napriek tomu akysi interny podnikovy predpis stanovuje pre elektricky max. 50 km/h. A to by sme tu z nich chceli mat rychlodrazny nosny system MHD.
Kazdy nech si sam utvori nazor, ci a ako to je logicke.

K rychlostiam cez tratove artefakty bratislavskeho typu:
Nase trate su maximalne zmrzacene, a je to najma vdaka neschopnosti strediska, ktore sa o ne stara. No nielen to. Nasi tratovaci, ked sa objavi niekde na trati nejake nebezpecne miesto (lom, uvolnena kolaj, cokolvek), tak namiesto toho, aby s tym nieco zacali robit, len pokrcia plecami a vyvesia nad dane miesto zlty tercik s cislom 10, 15, prinajlepsom 20. Pripadne bez cisla (co znamena 10), ako je napr. uz niekolko rokov v celej dlzke obluka pri Riviere smerom do KV.
V Bratislave sa trate "opravuju" tak, ze sa nad ne vyvesi obmedzena rychlost. Toto je cisty alibizmus tratovakov, pretoze ked sa cokolvek stane, na vine je takmer vzdy vodic, pretoze dodrziavat vsetky tieto obmedzenosti je prakticky nemyslitelne, a vodic (a jeho cestujuci) musi mat velmi pevne nervy, aby to prezil bez psychickej ujmy. Tratovaci na vine nie su, napriek tomu, ze ich jedinou povinnostou bolo trat opravit, a tu si nesplnili.
Doteraz sa grafikon dodrziaval tym, ze sa jazdilo tolko, kolko bolo zdrave voci stavu trate a prijemne cestujucemu a vozidlu. Ten grafikon totiz bol postaveny rozumne, a pri slusnej jazde sa dodrziavat dal. Cize ZIADNE porusovanie zakona ako pises, len interneho predpisu, a to len tym, ze sa zdravy usudok vodica, ktory pozna trat a vozidlo, postavil nad tupost a alibizmus tratovakov. Ze na vela miestach je vyvesena nizsia rychlost, nez by bolo zdrave, cestujuci doteraz nevedeli. Teraz sa to postupne dozvedaju vdaka svedomitym vodicom, ktori si nenechaju strhnut par stovak z premii kvoli takej blbosti akou je prekrocenie rychlosti o par km/h. Navyse ked o realnej rychlosti vozidla nemaju ani potuchy, pretoze v drvivej vacsine vozov ukazuje tachometer nieco ine, nez sa zapisuje na kartu, podla ktorej sa potom strhavaju premie.

Ja nasim cestujucim k tomu dozvedaniu sa prajem vela zabavy, trpezlivosti a pevnych nervov zo slimacej jazdy rychlodraznou elektrickou, a pripajam sa k 100% predpisovym vodicom. A ti zvedavejsi sa mozu pri cestovani pozerat oknami na lavej strane elektricky smerom hore medzi troleje, a sledovat zlte terciky s cislami. Budu zdeseni.
Reakcia na: BMEŽ #44042:
Za meskanie strhnutie penazi? O tom som este ani nepocul, napisem dovod do vlakopisu a viac ma nezaujima samozrejme je ine keby som to robil umyselne... priklad: No a dame si este jedno kolecko Jesenskeho Safko... ? to by som si zobral celu vyplatu. heh...
Reakcia na: eripmav #44039:
Taketo veci tu nebudem rozoberat... to naozaj nejde, sorry. ?
Reakcia na: rugger #44037:
No jasneeee... pytal som sa aj starych nebudem rozpisovat koho ale tiez hovorili ze uplne je to teraz v prdeli. Mam sa na co tesit cez tyzden kua... ? ale treba brat do uvahy aj to ze to bolo pocas tej nahlej vyluky na Americkom (strhnute vedienie), to sme stali na Spitalskej jak na stojanke vo vozovni hehehehe ?
Reakcia na: Tester #44028:
Je pravda, že tam doteraz každý druhý voz bol ZV, lebo Karosy sa kazili pomerne často, ale teraz už sú tam klbáky permenentne a jediná tabuľka pri vodičovi ja tá, čo hovorí, že ide cez Petržalku. ?

Re #44025 hoppusmak: No nie, že by mi to nejako veľmi vadilo, nakoľko ju celkom často používam, avšak sa mi to zdá trochu zbytočné (osobne som ešte veľmi preplnený krátky voz nevidel a to mi chodia pod oknom). ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.