Diskusné fórum › Dispečerské fórum

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ike #172692:
"Je potrebné použiť aj opticko-psychologické a fyzické prekážky (šikany), aby to platilo fakt pre všetkých. Menej áut (aj s vyššími otáčkami a splodinami na jedno auto) = menej exhalátov a absolútnych číslach."

... možno by postačovala tvrdá represia, dôsledné udeľovanie a výber pokút ...
Reakcia na: Miro #172688:
pokiaľ viem, tak stĺpiky, zábradlia či reflexné pásiky nemajú súťažiť o Miss Sympatia
Reakcia na: Ike #172691:
Na Karadžičovej nie je VDZ ani pre ten nový BUS pruh.

Mohli tam postaviť aspoň ten príves s digitálnou tabuľou. Na ten sa peniaze prekvapivo našli. 😁
Reakcia na: Miro #172688:
Najkrajšie je to teda asi rozdrbané po nehode. 😁
Reakcia na: si #172690:
Pointa zóny 30 nie je dať ju na Pražskú, ale dať ju tak, aby demotivovala tranzit a zároveň "zrovnoprávnila" cyklistov a chodcov. Samozrejme to nemôže byť na slovenský spôsob, že dám značku, a hotovo ✔️. Je potrebné použiť aj opticko-psychologické a fyzické prekážky (šikany), aby to platilo fakt pre všetkých. Menej áut (aj s vyššími otáčkami a splodinami na jedno auto) = menej exhalátov a absolútnych číslach.
Reakcia na: zakaznik #172686:
Obrovský nedostatok počas tohto vedenia umocneny jeho proklamovanou orientáciou na udržateľnú mobilitu je VDZ, hlavne priechody. V takto žalostnom a zanedbanom stave neboli ešte nikdy. Najmä ak sa ostatné vdz obnovilo, tie priechody prakticky zmizli.
Reakcia na: birch #172689:
"Pri nižšej rýchlosti je kratšia brzdná dráha a nastávajú menšie škody na zdraví a majetku."
suhlas, nizsia kineticka energia nevykona tolko prace ak sa ma niekde "zmarit"
"Navyše doprava produkuje nižší hluk."
znacne diskutabilne, zavisi od vozidla a jeho konstrukcie.... ano, valivy hluk od kolies bude pri nizsej rychlosti (=nizsich otackach) takmer urcite nizsi (ak netrafis zrovna nejaku rezonancnu frekvenciu nejakych vibracii), avsak nizsia rychlost bude takmer s istotou znamenat nizsi prevodovy stupen v prevodovke a tak sa moze velmi lahko stat ze motor bude pracovat vo vyssich otackach, co bude takmer s istotou znamenat viac hluku (a aj emisii tak oblubeneho CO2 🙂 )

Reakcia na: si #172687:
Pri nižšej rýchlosti je kratšia brzdná dráha a nastávajú menšie škody na zdraví a majetku. Navyše doprava produkuje nižší hluk.

Ale so znížením rýchlosti skutočne nejde ruka v ruku aj menší počet nehôd. Ich dôvody sa však menia, k bežnej nepozornosti sa pridáva pocit menšieho rizika (však idem pomaly, to určite ubrzdím, nič sa nestane...) + nepohody (trčím v zápche pol hodinu / plazím sa cez mesto aj keď by som mal byť už doma) + správania ostatných (ak ideš pomaly, chodec sa ti skôr vrhne pod kolesá ako keby si šiel rýchlo). Naopak ubúda nehôd súvisiacich so stavom vozovky a kvôli nedaniu prednosti v jazde.

Ale inak rada, ktorú si dostal, že ak nevieš jazdiť v miestach s obmedzenou rýchlosťou, tak (tadiaľ) jazdiť nemáš, bola správna 😉
Reakcia na: zakaznik #172686:
Preto sa robili zábradlia a stĺpiky červeno-biele. Ale to bolo škaredé. Aj reflexný pásik na antracitovom stĺpiku by bol škaredý.
Reakcia na: Viko #172684:
takuto reakciu som presne ocakaval a bol som zvedavy kto sa objavi bez znalosti a pochopenia ako vacsina ludi naozaj funguje 😃
Medzičasom sa cyklistom stavajú do cesty antracitové stĺpiky s 0 reflexnými prvkami (Ružinovská).

Bratislava má vážne nedostatky z pohľadu bezpečnosti.
Reakcia na: birch #172683:
Áno, stĺpik tam bol. Na stĺpik som zabudol. Červený stĺpik neplní funkciu dopravnej značky, ani nie je určený pre cestné vozidlá. Mám pochybnosti, či ten pásik bol vôbec reflexný. 😏

Reakcia na: si #172681:
Keď sa pri šoférovaní nevydržíš venovať šoférovaniu, riešenie je jednoduché - nešoféruj.
Reakcia na: si #172681:
Červený stĺpik s reflexným pásom bol a zostal ležať na vozovke, je aj na fotke pri ľavom okraji. Značka na ňom nebola.
Reakcia na: toldo #172680:
Nie je aktuálny, pretože už to tam predtým niekto zobral... Následne nikto nepovažoval za potrebné osadiť značku znova. Tak aj nehoda bola znova. 😁

Lebo však stačí zábradlie vo farbe antracitovej.

Je jedno aká je tam povolená rýchlosť, podstatné je, že je tam znova rozdrbané zábradlie.
Reakcia na: toldo #172680:
ten cerveny stlpik s modrou kruhovou znackou by mohol postacovat (max tu znacku dat kusok vacsiu), ale akosi v tych troskach tam na fotke aspon ja nevidim jeho pozostatky, bol tam vobec pred touto nehodou ?

PS: taketo oblasti so znizenou rychlostou aspon mna potom zvadzaju kedze sa pri soferovani slimacim tempom prilis nudim venovat sa aj vselicomu inemu okrem toho co je predo mnou....
Reakcia na: zakaznik #172678:
https://goo.gl/maps/PAUDE9kAs8GxM6qdA
neviem, ci je tento stav aktualny, v kazdom pripade bavime sa o "zone 30" v centre mesta, nie o vypadovke. Takze neviem, ake znacenie by si si tam predstavoval.
Reakcia na: birch #172677:
Tak zas kamier je na okoli snad dost...
Reakcia na: birch #172677:
Však načo by bol ten ostrovček označený dopravnou značkou, všakže...

Toto bola len otázka času, kedy tam opäť niekto skončí.
Dnes podvečer bola nehoda IGK s ostrovčekom zast. Mariánska smer Americké nám., bez obmedzenia MHD, vodič z miesta nehody ušiel v poškodenom vozidle.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.