Diskusné fórum › Dispečerské fórum

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: samkoh #172400:
preto hovorim ze tam mozno budu aj nejak zapracovane zavislosti (postavena vlakova cesta a obsadena kolaj z ktorej je postavene)
Reakcia na: si #172396:
to mi nejako nesedí... zo 4. SK býva neraz VC pre osobák na hlavnú postavená 10 minút dopredu a závory sú našťastie ešte hore.
Trolejári v križovatke Krížna x Legionárska, už sa tu nazbierali električky
Reakcia na: barack40 #172391:
ok, vďaka za objasnenie!
Reakcia na: FFF13 #172377:
Praha takéto sedadlá na SOR-y objednáva rovno z výroby. Sú nielen hygienickejšie, ale sa na nich aj pohodlnejšie sedí. Netuším, prečo sa DPB zhliadol v rovných, nepohodlných plechoch potiahnutých látkou prakticky bez výplne. Aj dnes som mal šťastie na a-98 na takýto SOR, tuším 2855, ak sa nemýlim.
Reakcia na: samkoh #172386:
a nebude to nahodou aj tym, ze ked sa stava vlakova cesta z inej ako priebeznej kolaje, tak pri jej postaveni sa zaroven aj uzatvara priecestie ?; resp. kedze je "masina" blizko tak ak sa snima volnost kolaje a pri jej postaveni je to brane ze mas vlak v useku a signalizacia sa spusta aj ked ten vlak stoji....

PS: za priecestim boli v uplynulych dnoch odstranene volake budovy (prilepky), tak mozno tam niekto nieco planuje aj s tym zahlbenim....
Reakcia na: Joyki #172380:
Takých nebezpečných staníc a zastávok (aj horších) s pravidelným zastupovaním vlakov po celom Slovensku je...
Reakcia na: samkoh #172386:
Závory musia byť dolu skôr, než ranžírka zbelie. To priecestie malo byť s ohľadom na frekvenciu vlakov zahĺbené (a zrejme na inom mieste).
Reakcia na: Joyki #172380:
Pamätám si ako som tade išiel jedným z posledných vlakov ktoré tam zastavovali. Tá stanica je dokonca peronizovaná, takže som slušne vošiel do podchodu, vyšiel do staničnej haly - a zistil že všetky vchodové dvere sú zamknuté 😂 Tak pekne podchodom späť na nástupište a cez koľaje.

Inak je to škoda, tá stanica by pre niektoré oblasti slúžila celkom dobre, aj keď problémom môže byť nie úplne ideálny interval 66.
Reakcia na: samkoh #172384:
Lebo by sa stratilo toľko, koľko cez Rendez priamo, alebo aj viac. Tá trať je takmer nezjazdná aj tak.
Reakcia na: samkoh #172390:
Veď píšem, že nebolo. Motorové jednotky Arrivy sú kratšie, tam sa to možno za 3 minúty stíha. Podľa predpisov ZSSK je napríklad pri zmene stanovišťa nutná aj skúška brzdy (i keď to sa týka len Push-pullov, pri Jánošíkoch si nie som istý.). Skrátka kým ten vlak vykoná v Rači úvrať, tak je vlak idúci cez Východné dávno na Predmestí, resp. niekde za zastávkou Vinohrady.

Nehovoriac o kapacite, cez Raču toho cez pracovné dni jazdí veľa, takže okrem 5 minút na úvrať by taký vlak s veľkou pravdepodobnosťou čakal do sledu na iné vlaky. A ak by takto niečo išlo v smere z Rače do Vajnor, tak z Rače po Odb. Vinohrady by to muselo ísť proti správnemu smeru (po "ľavej" koľaji), čiže by takýto vlak zasa narúšal jazdu iných vlakov.
Reakcia na: barack40 #172389:
to je mi jasné, len či by to aj s tou úvraťou nebolo rýchlejšie, ako sa vliecť cez/okolo Rendezu. A zmenu stanovišťa Arriva v Leopoldove stíhala za 3 minúty so všetkým, čo k tomu patrí. Preto som písal ako základný predpoklad vratné súpravy.
A s tou úvraťou som pri vratných úpravách počítal priamo na odb. Vinohrady bez zachádzania do Rače.
Reakcia na: samkoh #172384:
Nič by sa neurýchlilo. Tá spojka je na Odb. Vinohrady zaústená smerom do Rače. Vlak by teda musel z Vajnôr ísť do Rače, tam vykonať úvrať (časovo tak 5 minút) a z Rače potom na Predmestie či na Hl. st. Opačne rovnako.
Reakcia na: barack40 #172385:
aha, ďakujem. To vysvetľuje odpoveď aj na moju otázku, ktorú som si položil už x-krát...
Reakcia na: Joyki #172380:
Nie je nebezpečná, ale nespĺňala by štandardy, ktoré v bratislavskom uzle platia pre všetky stanice, ktoré sú pravidelne obsluhované vlakmi. No a ŽSR na uvedenie do stavu zodpovedajúcemu štandardom nemá peniaze. A ani ZSSK tam nemá záujem zastavovať, minimálne pokiaľ nebude dostavaná výstavba v okolí.
Reakcia na: S499.1023 #172368:
áno, ale x-krát som zažil, že tam závory boli dole dobrú minútu pred tým, ako sa posunujúca mašina vôbec pohla... celkovo by bolo treba zmeniť koncepciu prístupu do Východného.
Mám v tomto ohľade takú bláznivú myšlienku: nedalo by sa opraviť tankodrom na Pántoch a spojiť ho poriadnou cestou okolo rybníka s ul. pri Šajbách? Následne by som račianske priecestie zrušil a nechal tam len predĺžený podchod z račianskej stanice. Otázka znie, čo potom s obsluhou štvrte pri račianskej stanici, ale myslím, že aj tamojším obyvateľom by odľahlo, keby sa tam nie práve širokými na tranzit príliš nestavanými jednosmerkami neprepletali vozidlá smerujúce do/z Rendezu...
Reakcia na: Joyki #172383:
Len doplním. Kvôli izolácii mosta vlaky cez Rendez nejazdia, resp. to nie je jediný dôvod. Ono je tam zároveň aj vypnuté napätie v troleji, teda S65 idúca z Predmestia smer Vajnory a opačne musí cez celú Odb. Močiar ísť so stiahnutým zberačom. No a v deň, kedy začala táto výluka, zároveň pribudlo na výhybke na Močiari obmedzenie rýchlosti na 10 km/h, takže sa to zotrvačnosťou nedá vyjazdiť a vlaky musia jazdiť odklonom 🙂
Reakcia na: Joyki #172383:
ak na S60/65 chodia prevažne poschoďáky a teda vratné súpravy, prečo to nemôžu zrýchliť použitím spojky odb. Vinohrady-odb. Močiar?
Reakcia na: N/A #172381:
Momentálne chodia niektoré vlaky S60/5 cez Rendez, lebo izolujú most ponad Račiansku. 10 - 10 dní na prvú a druhú koľaj.
Reakcia na: Joyki #172380:
To je škoda keď neprerobia a nedohľadne nové zastávky 😞

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.