Ja pokladám za chybu to, že keď už sa vypravujú sóla, tak sa nemajú čo vypravovať školské 1031-1036 s menším počtom sedadiel. Je dosť iných 12-m autobusov. Je rozdiel sedieť v odstupe a dlho stáť v odstupe, najmä do DNV, kam ich s obľubou vypravujú na a-21.
O kolko viac ludi prejde do IAD kvoli strachu z korony v plnych solo autobusoch, ked nemaju moznost drzat aspon minimalny odstup?
O kolko viac ludi sa moze eventualne nakazit pri plnych vozidlach, ked sa vrati korona v avizovanej druhej vlne?
O kolko penazi pride DPB z predaja listkov/PCL, ak viac ludi si zvykne na alternativne sposoby cestovania ako MHD?
"O koľko viac AdBlue potrebuješ denne načapovať do kĺbového autobusu, ktorý má výkonnejší motor, ako sólo voz?"
toto si dovolim tvrdit ze bude asi suvisiet so spotrebou PHM, vyrobcom motora a pod.; takze ak su klbaky ktore napriek tomu ze su dlhsie a asi aj tazsie tak maju nizsiu spotrebu PHM, tak mozu rovnako mat aj nizsiu spotrebu mocoviny....
O koľko viac náhradných dielov vyžaduje prevádzka kĺbaku oproti sólu?
O koľko viac pneumatík má kĺbový voz, ktoré musíš pre opotrebovanie meniť?
O koľko viac dverí má kĺbový voz, ktorých mechanizmus vyžaduje údržbu pre opotrebovanie?
O koľko viac AdBlue potrebuješ denne načapovať do kĺbového autobusu, ktorý má výkonnejší motor, ako sólo voz?
Aké náklady má údržba točne kĺbového autobusu (pohyblivé časti, mazivo, prechodový mech, kalibrácia)?
Veď sa tu písalo, že kĺby majú reálne nižšiu spotrebu, ako sóla, tak aké šetrenie... Alebo potom nech nevyplakávajú, že verejnosť vníma MHD ako hrozbu...
Nebude to tým, že podnik potrebuje šetriť?
Tie sóla na dané linky nevypravujú len tak z dlhej chvíle (alebo preto, že by nevedeli o ich vyťaženosti) a MBCC tiež nestoja cez víkendy vo vozovni preto, aby nepršalo na betón pod nimi.
Dopyt po spojoch je už samozrejme silnejší ako v začiatkoch koronakrízy, no peniaze, o ktoré podnik prišiel počas krízy, ešte zatiaľ z neba nepadli.
Ak ide o snahu ušetriť peniaze, sólo vozy pri zachovaní pôvodného intervalu sú podľa mňa podstatne menšie zlo, ako redukcia spojov na polovicu so zachovaním kĺbakov. Tiež si myslím, že linky, na ktoré sa cez víkendy provizórne vypravujú krátke vozy namiesto kĺbových, neboli vybrané náhodne.
Ľudia, neviete dokedy plánuje DPB cez víkendy vypravovať sóla na 93? V obchodoch nás buzerujú s rozostupmi a maximálnym počtom zákazníkov (čo beriem), a zároveň DPB veselo prevádzkuje narvané spoje na linkách s oslabenou kapacitou. Hlavne, že sa pri návrate do pôvodného stavu budú tváriť, ako "posilňujú"...
Jedna vec je, čo jazdí v ČR, druhá vec je, čo je povolené v SR.
Podujatia do 100 osôb sú povolené až od zajtra, pričom sa musí dodržať 2m rozostup medzi osobami. Ja to na jazdy historičákov tento rok veľmi nevidím...
Tento rok je 125. výročie MHD, takže sa určite (aj so Sanosom) niečo plánuje, len to začne neskôr (napríklad minulý rok až od júla kedy reálne bolo to 110. výročie tbusov). Dni BA ani Noc múzeí by s týmto podľa mňa nespájali. Ale toto mám len teórie na základe minuloročných udalostí.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Jak44
Podujatia do 100 osôb sú povolené až od zajtra, pričom sa musí dodržať 2m rozostup medzi osobami. Ja to na jazdy historičákov tento rok veľmi nevidím...