Diskusné fórum › Dispečerské fórum

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Author #169142:
Výborne, tak poďme do tých faktov.

...12 m vozidlo má nižšiu spotrebu ako 18 m...
Tomu som ochotný uveriť pri porovnaní 12 m E6 SOR-u vs. 18 m E6.
Určite nie URBANWAY vs. SOR a už vôbec nie pri nejakom rozrkanom Citelise, ktorý žerie aj trávu okolo cesty.
Neviem, z akých údajov tá štatistika, na ktorú sa odvolávaš, vychádza.
To čo som písal, sú priemery denných prepočtov. Vždy na konkrétny voz, konkrétny km výkon a konkrétny odber nafty v litroch na danú službu vrátane kúrenia a brblania naprázdno.
Ono je rozdiel nejaký priemer an block za celú firmu a je rozdiel zohľadniť (aspoň podľa možnosti) daný výkon.
Údaje za 12 m SOR nemám, nejazdím na tom, na Urbane áno, ja to síce netankujem ale som pri tom, takže vidím koľko to počítadlo ukáže. Km si odpisujem sám.

Kým jazdili Ikarusy 415 a 435, bolo rovnako úplne bežné, že na rovnakom výkone som do 435 natankoval o 10 až 15 litrov menej ako 415. Hlavne na linkách, kde sa dalo dlho voziť výbehom.

...náklady na ND...
mal som možnosť vidieť faktúru (dodací list?) za páčku od smeroviek (združený prepínač). Tá na MB bola asi o 120 € lacnejšia ako tá na Iveco. Uznávam, nie je to nejak často menený diel, ale rovnako mi je jasné ako firma istého vrtuľníkového pilota zamotavšieho sa do drôtov VN rozvodu dokázala čarovať s faktúrami. Rovnako aj čelné sklo dodali až tretíkrát so správnymi rozmermi a pritom vždy malo to isté katalógové číslo.
Zas budem za "rejpala", ale nedá mi to: ako sú na tom v porovnaní ceny ND SOR vs. Iveco?
(MB-C totiž na nočáky jazdia len veľmi, ale skutočne veľmi výnimočne.)
Tiež sú diely na Iveco lacnejšie?
A ako je na tom štatistika poruchovosti Iveca? Ideálne, keď je vonku jemný mráz, tak okolo -3 st. Celsia? A ako je to s ich návratnosťou / prestojovosťou, v zime na kúrenie, v lete na prehrievanie?
Lebo doteraz sa to vždy riešilo tak, že "tu máš druhý voz, keď to nepôjde, tak sa vráť".
Občas sa to vráti po vlastných, občas na pásikavej červeno-bielej tyči. Občas to pojazdná dielňa vybaví na mieste, ale jej výjazd tiež nie je zadarmo.
Reakcia na: BigMac #169130:
Skúsme skorigovať pocity faktami:

-12M vozidlo v Bratislave má nižšiu spotrebu ako 18M vozidlo (o 10-13 litrov /100km, podľa typu)
-náklady na údržbu 12M Iveca sú nižšie ako 19.5M Mercedesu
-nespochybňujem rozostupy, ale pri súčasnom biednom využití nočných liniek si myslím, že poníženie kapacít (a s tým súvisiaca úspora PHL) je citlivejším riešením ako redukcia/zrušenie nočnej dopravy

A v prípade nárazového dopytu na niektorom z nočných spojov je vždy predsa možné využiť NZV na zdvojenie/kapacitné posilnenie.

A k sviatkom... za seba Ti naopak prajem pokojné sviatky.
Reakcia na: Foltest #169140:
tam asi fakt treba prejsť s buldozérom ...
Potocna opat neprejazdna, 52 len po Tbilisku.
Reakcia na: Joyki #169137:
Co znamená "nebol až tak prázdny"? Veď povedz. Včera som celý deň kočíkoval po Pražskej a pozeral na obsadenosť autobusov. Videl som asi dva tucty krátkych 21 a maximálne tam bolo 5 ľudí.
Reakcia na: Joyki #169137:
najprv sa citaju novinky a potom sa pise status. mala rada
6:27 - na 93 videné dva Citelisy (jeden vozickarsky), na 21 jeden (vozickarsky) Citelis. Oslabená výprava? Ten Citelis na 21 nebol až tak prázdny.
Aha, ok, nečítal som 😉
Pozerám, že dnešná výprava busov je v drvivej väčšine obsluhovaná 12 vozidlami.
Dokonca v uliciach dnes nemáme ani jeden MBCC.
Reakcia na: Urbanway 2423 #169125:
Ide. Teda mal by ísť podľa GVD. Ale to je len plán. Potom ešte existuje GVD splnený a tam bývajú odchýlky aj +240 a viac....
Reakcia na: BigMac #169130:
Presne tak. Aj na L33 uz dlhodobo otravuje 30trDG , hlavne ze z Molecky berie za kazdym poobede okolo 15-20 ludi tj v ulicke ludia, aj vedla seba na sedadlach 😃. A v zapati sa ozve oznam drzte rozostupy medzi sebou. 😁
Reakcia na: Jadran #169129:
Dúfam, že sa niekto čoskoro spamätá a zistí:

-že taký krátky Urbanway žerie viac ako dlhý SOR,
-že IVECO má drahšie náhradné diely ako Mercedes,
-že v dlhom voze za menej reálnych prevádzkových peňazí (nie vozokilometrové pseudotabuľky beusáckych rádobyekonómov) je možné (z hľadiska virológie) priaznivejšie rozmiestnenie cestujúcich, teda rozostupy.

Na jednej strane moralizujeme a poučujeme vlky, ako majú obsadzovať len sedačky pri oknách a dodržiavať doporučený dvojmetrový odstup medzi sebou, na druhej strane tej istej mince im to neumožňujeme ubratím priestoru. Alebo mi čosi ušlo a niekto posunul rozteč sedadiel na dva metre?

Ta šumne tote sviatky pani riaditeľová, veľa šibačov a hlavne kupačov (s čo najstudenšou vodou namiesto sprchy)!
Reakcia na: Urbanway 2423 #169128:
Osobne si myslím, že keď namiesto ako-tak úsporných kĺbových E6 SORov začnú od dnes vypravovať na nočáky krátke Urbany, ktoré majú spotrebu niekedy aj o 10 litrov vyššiu v porovnaní so SORkami, tak im hodinka státia namiesto vozenia vzduchu určite prekážať nebude.
Reakcia na: Jadran #169127:
Myslel som to tak, či by podniku nevadili tie hodinové pauzy.
Reakcia na: Urbanway 2423 #169126:
Do polnočného rozjazdu by som sa moc nemontoval.

Nerozumiem, ako myslíš, že im nevyjdú služby? Môže byť zachovaný súčasný systém so súčasnými službami, rozdiel by bol ten, že vozy by odjazdili o kolečko menej - 1:30 odídu z mesta, z konečnej nepôjdu o 2:00 ale až o 3:00, kvázi by mali hodinovú pauzu.
Reakcia na: Jadran #169117:
Ja si dokonca myslím, že by možno mohol byť zrušený aj polnočný spoj, len potom by sa niekto mohol stažovať, že musí hodinu čakať. Ak sa zrušia spoje o 2:00, potom im asi nevyjdú služby, nie?
Reakcia na: Petto #169119:
Nejde však posledný vlak už pred polnocou a potom až ráno o 4:00?
Reakcia na: S499.1023 #169123:
Kludne moze prist naraz 15-20 ludi hned na stanici do 93 z vlaku.Po ceste sa nazbiera 5-10 dalsich,cim odporucanie sadajte si vyhradne k oknu uz velmi neplati. 😉

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.