Ja ešte doplním, že smerom k ružinovskej nemocnici sa nedostanú ani autobusy, preto linka 50 a X8 smerom do Ružinova je odklonená cez Bajkalskú - Drieňovú - Tomášikovu
mna len udivuje kto ti minskuje koment pravdepodobne iba polovodiči ktory nabrali prax na omsi alebo bus simulatore..Dobre si to napísal suhlasim s tebou
Tie Authorove turbofakty o nižšej spotrebe sólo vozov v porovnaní s kĺbakmi sú ešte aj v rámci SORiek (12m versus 18m) krávoviny. Na väčšine E6 kĺbakov nemám problém na najkľukatejších linkách s najväčším počtom zastávok držať spotrebu pod 40 litrov (37-38 je taký bežný priemer, záleží od voza).
Na tých krátkych je spotreba napriek očakávaniam rovnaká (!) až vyššia, mal som (ne)šťastie na vozy, pri ktorých na konci služby vyšla spotreba 42 až 45 litrov (!!) na sto kilometrov.
Musím však dodať, že NB 12 sa správa na ceste úplne inak ako NB 18.
Jazdiť s NB 12 výbehom je takmer nemožné, neviem kto a ako vylepšoval prevodovky tých vozov a čo tým presne sledoval, ale gúľať sa ako-tak vedia len pri rýchlosti 60 km/h a viac (čo je teda v MHD barz praktičné) na šiestom prevodovom stupni, niektoré ani tak nie. Akonáhle začne rýchlosť klesať a človek pustí nohu z plynového pedála, voz začne agresívne spomaľovať a podraďovať na nižšie a nižšie prevodové stupne. Čiže na udržanie nejakej konštantnej rýchlosti (aj z jemnejšieho kopčeka, z ktorého by sa iné vozy voľne skotúľali) treba voz neustále držať pod plynom, čo dáva spotrebe akurát tak fajne na prdel.
Ešte na margo Urbanwayov a obdivovateľov ich nízkej spotreby by som rád poznamenal, že Urbanway sa v zime (nemusí mrznúť, stačí ak je pod 5°C) nezohreje na prevádzkovú teplotu ani za jazdy, v tomto mi inak prudko pripomína Citelis. Z toho vyplýva, že nebude ani poriadne kúriť. Ak chcete kúriť, musíte mať neustále zapnutý bufík (nezávislé kúrenie), ktorý spaľuje čo? Áno, správne, spaľuje naftu.
SORky takúto potrebu ustavičného bufíkovania nemajú.
O návratnosti a prestojovosti Iveca tu písať nebudem, nech si každý pozrie vo výprave, aké sú to spoľahlivé autobusy.
Ehm, ehm, to je trocha odbočovanie od témy:
- tu sa hovorilo o porovnaní spotrieb a nákladov na údržbu dvoch konkrétnych vozidiel a práve týmto dvom chlapcom by som veril.
Inak neviem, ako je na tom Bratislava, ani sa do nej tak skoro asi nepozriem ale v Prahe by sa na nočných linkách uživili aj minibusy.
...12 m vozidlo má nižšiu spotrebu ako 18 m...
Tomu som ochotný uveriť pri porovnaní 12 m E6 SOR-u vs. 18 m E6.
Určite nie URBANWAY vs. SOR a už vôbec nie pri nejakom rozrkanom Citelise, ktorý žerie aj trávu okolo cesty.
Neviem, z akých údajov tá štatistika, na ktorú sa odvolávaš, vychádza.
To čo som písal, sú priemery denných prepočtov. Vždy na konkrétny voz, konkrétny km výkon a konkrétny odber nafty v litroch na danú službu vrátane kúrenia a brblania naprázdno.
Ono je rozdiel nejaký priemer an block za celú firmu a je rozdiel zohľadniť (aspoň podľa možnosti) daný výkon.
Údaje za 12 m SOR nemám, nejazdím na tom, na Urbane áno, ja to síce netankujem ale som pri tom, takže vidím koľko to počítadlo ukáže. Km si odpisujem sám.
Kým jazdili Ikarusy 415 a 435, bolo rovnako úplne bežné, že na rovnakom výkone som do 435 natankoval o 10 až 15 litrov menej ako 415. Hlavne na linkách, kde sa dalo dlho voziť výbehom.
...náklady na ND...
mal som možnosť vidieť faktúru (dodací list?) za páčku od smeroviek (združený prepínač). Tá na MB bola asi o 120 € lacnejšia ako tá na Iveco. Uznávam, nie je to nejak často menený diel, ale rovnako mi je jasné ako firma istého vrtuľníkového pilota zamotavšieho sa do drôtov VN rozvodu dokázala čarovať s faktúrami. Rovnako aj čelné sklo dodali až tretíkrát so správnymi rozmermi a pritom vždy malo to isté katalógové číslo.
Zas budem za "rejpala", ale nedá mi to: ako sú na tom v porovnaní ceny ND SOR vs. Iveco?
(MB-C totiž na nočáky jazdia len veľmi, ale skutočne veľmi výnimočne.)
Tiež sú diely na Iveco lacnejšie?
A ako je na tom štatistika poruchovosti Iveca? Ideálne, keď je vonku jemný mráz, tak okolo -3 st. Celsia? A ako je to s ich návratnosťou / prestojovosťou, v zime na kúrenie, v lete na prehrievanie?
Lebo doteraz sa to vždy riešilo tak, že "tu máš druhý voz, keď to nepôjde, tak sa vráť".
Občas sa to vráti po vlastných, občas na pásikavej červeno-bielej tyči. Občas to pojazdná dielňa vybaví na mieste, ale jej výjazd tiež nie je zadarmo.
-12M vozidlo v Bratislave má nižšiu spotrebu ako 18M vozidlo (o 10-13 litrov /100km, podľa typu)
-náklady na údržbu 12M Iveca sú nižšie ako 19.5M Mercedesu
-nespochybňujem rozostupy, ale pri súčasnom biednom využití nočných liniek si myslím, že poníženie kapacít (a s tým súvisiaca úspora PHL) je citlivejším riešením ako redukcia/zrušenie nočnej dopravy
A v prípade nárazového dopytu na niektorom z nočných spojov je vždy predsa možné využiť NZV na zdvojenie/kapacitné posilnenie.
A k sviatkom... za seba Ti naopak prajem pokojné sviatky.
Co znamená "nebol až tak prázdny"? Veď povedz. Včera som celý deň kočíkoval po Pražskej a pozeral na obsadenosť autobusov. Videl som asi dva tucty krátkych 21 a maximálne tam bolo 5 ľudí.
najprv sa citaju novinky a potom sa pise status. mala rada
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Foltest