Keby som mal svoj podnik, tak by som bral takých zamestnancov, ktorí by tie koláčiky roznášali, a keby sa žiadni nenašli, tak by som ich asi nejak viac napr. finančne motivoval..
Mozno preto, ze som vodic a nie kuchar/casnik. Ale tvoje bluznenie ospravedlnuje pokrocila nocna hodina, nie vsetci dokazu normalne rozmyslat a konat. Mal by si sa vyspat, rano mudrejsie ako vecer ... ludova mudrost.
Osobne by som bol za hlásenie zastávky pred otvorením dverí (aj aktuálnej, aj nasledujúcej),nech sa ten človek stihne rozhodnúť včas či vystúpi. A nie že potom strká ruku do dverí, lebo si uvedomil hlásenie až keď vodič už dáva znamenie. Tie prestupy sa už vraj skúšajú na tej najnovšej T3P, ešte som sa s tým ale neviezol, tak neviem hodnotiť, či to je v dobrej forme.
Pokiaľ niečo bude zákazník požadovať a zamestnanec to bude zvládať bez nejakých náväzných problémov, tak nie je dôvod, aby to nerobil, keby to bolo zrovna aj to roznášanie koláčikov..
Osobne nevidím dôvod, prečo by vodič nemohol byť aj informátor. Dobre, nemôže sa pýtať na každej zastávke niekto na trasu, to je jasné, a to ľudia vedia, a pýtajú sa len v nutnom prípade. A ostatných nie je zas tak strašne veľa. Tak prečo raz za deň niekomu nepomôcť v informovaní...
To poznam, na tej istej zastavke mi doslova pribehla bakba o barlach zboku do prvych dveri a strcila mi barle do dveri, ked sa zatvarali. Vobec netusila, ze som ju nevidel, az ked sa znovu otvorili dvere a ona sa tlacila dnu. Asi by sa rada prebehla vedla elektricky takou 15-20 km/h s barlou vo dverach? Najviac ma nasrdilo to, ze za mnou bola 9-ka, duplak a skoro prazdny, lebo isiel za mnou od Kameneho namestia. Tazko vysvetlis takej babke. Oni ten adrenalin asi potrebuju.
Suhlasim, ze informacny system vo vozidlach nie je dostacujuci. Osobne by som ocenil, keby nasledujucu zastavku hlasil este kym je vozidlo v zastavke s otvorenymi dverami. Medzi zastavkami by mohol cestujucich informovat o pravidlach cestovania (prepravny poriadok) hlavne o ich povinnostiach. Pred kazdou zastavkou by mohol informovat o moznosti prestupu na ine spoje. Ale to je moja vizia.
Stale citam co napisal E499 a hladam, kde ste sa vsetci docitali o tom, kolko rokov tam ten vodic jazdi, aky bol stary a podobne. Nemate dostatok informacii, sami si tam doplnate svoje informacie na zaklade ktorych robite mylne uzavery. Prestante sa uz zaoberat tymto problemom, pokial naozaj nepoznate vsetky skutocnosti. To sem naozaj napise ktokolve cokolvek a vy ste schopny sa tu o tom hadat, debatovat, spekulovat a nadavat si tu do impo***tov a podobnych. Naozaj to nema uroven a mrzi ma, ze som sa nechal do toho zatiahnut.
No ja si vždy dávam 20-30 min. rezervu, ale napríklad keď ide niekto z práce na vlak, a musí presne v nejakom čase končiť, tak mu to môže vychádzať tak, že tesne stíha nejaký vhodný vlak.
Myslim ze na vlak sa nechodi na poslednu chvilu... aspon nie v BA lebo tu je to velmi srandovne ked sa niekam ponahlas a vsetko ti skace do cesty. ?
Drobec: Dnes som na Zahradnickej (Mileticka ? vidis, zas iny nazov ako ho iny poznaju) zatvaram (dnes IFE) dvere na pät-krat a ked som ich nahodou zavrel dedo mi s palicou do spätneho zkradla buchal ze som mu zavrel pred nosom... elektricka jak konzerva, div ze som ich v kabine nemal a aj tak som ja ten najvacsi smrad lebo som mu neotvoril hihih... ? ?
No hej, vedie, ale napríklad chýba mi tu také niečo ako je napr. v Ostrave, že na transparentoch pre cestujúcich sa zobrazuje postupne viac dôležitých zastávok. Často to dosť pomôže a netreba sa potom toľko pýtať vodiča.
No keby boli jazdné doby robené tak ako napr. v Brne, tak by bol čas aj na informovanie a nemeškalo by sa. No s tým frflaním neviem, ja osobne keď vidím ako vodič informuje, mám lepší pocit ako keď očividne ignoruje otázku, hoci by to stálo aj zdržanie. Samozrejme stáva sa, že sa niekto ponáhla na vlak a vtedy je každá minúta o nervy. Tažko povedať čo je lepšie, ale niekedy by nezaškodilo, keby sa niektorí vodiči aspoň lepšie správali, a aj keď nevedia pomôcť, tak by sa napríklad slušne "ospravedlnili" (teda nemajú sa za čo, ale cestujúci by mal lepší pocit ako keď sa vodič tvári že ho nevidí a nepočuje).
Ja sice tiez informujem, ale nerad, lebo ludia vo voze vacsinou zacnu frflat. Raz som mal takto meskanie ´2 minuty. Nie kazdy je chapavy.
Navyse suhlasim s Flektorom, ze ak sa chcem dostat z bodu A do bodu B a nemam dobrodruznu povahu, tak si nastudujem trasu. Informacii je momentalne viac nez dost a su dostupne.
"Meno (nick) autora: E499.3056
Cislo prispevku: 44393
Zaujimava situacia z dneska. Dve turistky nastupili na Vlcom Hrdle do
plynovej vrakosy na L70. Akosi si neboli iste zastavkami, tak sa
opytali "skuseneho" vodica, ci stoji na zastavke "Ucitelska". Vodic
kyvol plecami a povedal "netusim, mozno".... hehe mame dobrych vodicov,
co? :D"
Povedz mi Ike, podla coho v tomto texte usudzujes, ze tam ten sofer soferuje niekolko rokov? Co ked to bol novacik po zacviku?
Co sa tyka palubaku, ak sa vodic na Patronke pozrie na palubak, kde sa napise ze dalsia zastavka je TESCO LAMAC, tak asi vie kadial ma ist bez toho, aby studoval mapu mesta a nazvy ulic. Takze mozes ist podla pocitaca bez toho, aby si zavahal kadial.
Neporovnavaj vodicov elektriciek (a ich trasy) s vodicmi autobusov. je to dost velky rozdiel, co sa tyka poctu liniek a predsa len, kolaje nepustia.
Zalozak moze ist skor nejaku trasu, ktoru nikdy nesiel, lebo ju nemusi mat v zadeleni, len zaskakuje.
Z piatka:
- ZV 7117 ? po 6.45 h. na linke 1/10, neskor ho nahradil 7807-08
- 3512 v rannej spicke bol na linke 23/2, popoludni ho nahradil 3622
- 2822 v rannej spicke bol na linke 34/7, popoludni ho nahradil 2511
- 2606 okolo 13. h. docasne vypadol na linke 34/2, podla vsetkeho ho mal ist hradit ZV 2015, do Dubravky prisiel naprazdno, ale hned aj naprazdno odisiel asi nahanat grafikon
- 2827 okolo 13.30 h. (mozno i skor) docasne vypadol na linke 34/4, nahradil ho ZV 2812
- 1705 o 13.50 h. docasne odisiel na plnicku z linky 20/5, nahradil ho ZV 1808
- 7921-22 okolo 14.55 h. vypadol na linke 5/12 pre poruchu vozidla, neskor ho mal ist nahradit 7951-52, ale tato elektricka ani nevysla do premavky pre nespravny cas vo vozidle (ukazovalo o 7 minut menej oproti realnemu casu) a tak napokon ho nahradil 7901-02
- TeBeCeho info len doplnim, ze linku 5/6, neskor nahradil ZV 7718 a napokon 7917-18
- 2830 okolo 16.30 h. vypadol na linke 34/5, neskor ho nahradil ZV 2812 a napokon 2801
- 7833-34 okolo 17.30 h. vypadol na linke 1/3, neskor ho nahradil ZV 7117 ? a napokon 7727-28
- 7761-62 od 18.13 h. (o 18.06 h. odchod do vozovne z linky 12/1) a 7779-80 od 19.37 h. (o 19.22 h. odchod do vozovne z linky 12/2) docasne vypadli, oba bez jedno kolo bez ZV
- 2606 o 19. h. docasne odisiel na plnicku z linky 34/2, nahradil ho ZV 2812
- 2616 o 21.20 h. docasne odisiel na plnicku z linky 83/6, nahradil ho ZV 2812
Veď keď robíš pol roka, tak ok, ale keď v kabíne sedí 50-ročný chlap, tak by už hádam mohol vedieť kde je aká ulica.. Podľa mňa tak ako doktor vie, aké lieky predpísať na nejakú chorobu, ako programátor vie, aký príkaz použiť na nejakú činnosť, tak by vodič mohol vedieť, kde je ulica na trase.. Nemusí to vedieť naspamäť, však programátor tiež nevie všetky príkazy, ale má dokumentáciu, z ktorej to vyčíta, ale to už zas je vina toho DPB že také niečo vodič, resp. informačný systém vozidla nemá.. A na záložáky by mali byť špeciálni vodiči a nie že tam dajú niekoho, kto jazdí posledných 5 rokov jedinú linku.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Johny D
- ZV 7117 ? po 6.45 h. na linke 1/10, neskor ho nahradil 7807-08
- 3512 v rannej spicke bol na linke 23/2, popoludni ho nahradil 3622
- 2822 v rannej spicke bol na linke 34/7, popoludni ho nahradil 2511
- 2606 okolo 13. h. docasne vypadol na linke 34/2, podla vsetkeho ho mal ist hradit ZV 2015, do Dubravky prisiel naprazdno, ale hned aj naprazdno odisiel asi nahanat grafikon
- 2827 okolo 13.30 h. (mozno i skor) docasne vypadol na linke 34/4, nahradil ho ZV 2812
- 1705 o 13.50 h. docasne odisiel na plnicku z linky 20/5, nahradil ho ZV 1808
- 7921-22 okolo 14.55 h. vypadol na linke 5/12 pre poruchu vozidla, neskor ho mal ist nahradit 7951-52, ale tato elektricka ani nevysla do premavky pre nespravny cas vo vozidle (ukazovalo o 7 minut menej oproti realnemu casu) a tak napokon ho nahradil 7901-02
- TeBeCeho info len doplnim, ze linku 5/6, neskor nahradil ZV 7718 a napokon 7917-18
- 2830 okolo 16.30 h. vypadol na linke 34/5, neskor ho nahradil ZV 2812 a napokon 2801
- 7833-34 okolo 17.30 h. vypadol na linke 1/3, neskor ho nahradil ZV 7117 ? a napokon 7727-28
- 7761-62 od 18.13 h. (o 18.06 h. odchod do vozovne z linky 12/1) a 7779-80 od 19.37 h. (o 19.22 h. odchod do vozovne z linky 12/2) docasne vypadli, oba bez jedno kolo bez ZV
- 2606 o 19. h. docasne odisiel na plnicku z linky 34/2, nahradil ho ZV 2812
- 2616 o 21.20 h. docasne odisiel na plnicku z linky 83/6, nahradil ho ZV 2812
Podla poradia:
1: 7773-74, 7775-76, 7833-34, 7767-68, 7819-20, 7799-7800, 7751-52, 7732-31, 7809-10, 7807-08n
? M: ZV 7117 ? /3 a 10; 7727-28/3
5: 7843-44, 7905-06, 7946-45, 7937-38, 7927-28, 7909-10, 7913-14, 7941-42, 7935-36, 7841-42, 7955-56, 7921-22
? M: ZV 7718 a 7917-18/oba 6; (quasi 7951-52), 7901-02/oba 12
12: 7761-62, 7779-80, 7781-82, 7759-60, 7797-98, 7803-04
20: 1009, 1703, 1010, 1017, 1705, 1018, 1809
? M: ZV 1808/5
22: 1032, 1120, 1022, 1023, 1134, 1018
23: 3524, S 3512; R 3518; P 3608; 1809
? M: 3622/2
26: 1809
34: 2811, 2606, 2306, 2827, 2830, S 2813, 2822, 2629
? M: ZV 2812/2, 4, 5; ZV 2015/asi 2; 2801/5; 2511/7
83: 2814, 2800, 2938, 2829, 2825, 2616, 2816, S N 2819, 2321, 2820, 2826, R 2405
? M: ZV 2812/6
380: 1407
382: 1111
730/Pri krizi: 2812
Pomohol TeBeCe ?