Este za cias kratkej 201 to na Mileticke bola hroza, lebo na krizovatke s Jelacicovou a Zellovou trolik stale brzdil a pridaval a na mna padali dochodcovia...
d3ko> aj mne obcas vadi ta akceleracia trolikov, bo ja som zvyknuty z busu, ze kym sa rozbehne, tak mam cas na kopu inych ukonov (napit sa, zlozit si veci, najst si fleka) co sa mi u troflov nie vzdy podari...
KLF: Zas neber to tak doslova. Uz som videl aj veci ako "SPZ autobusu bolo 2141" - nie kazdy sa v tom vyzna
Ja si tiez myslim, ze jedina chyba, ktoru spravil vodic bola tak, ze si neoveril, ci sa nikomu nic nestalo. Na druhej strane, niektori trolejbusaci naplno vyuzivaju moznosti trolejbusov, a tak sa rozbiehaju a brzdia ako dabli. Aj preto napriklad z Bajklskej na Trnko nerad chodim 204kou, radsej si pockam na 61 alebo 63. Tej aspon pri Zimaku nepadnu palice
Donne: LPG je vraj nebezpecnejsi ako CNG (aspon tak som to pocul).
donne> v sucasnosti sa preraba na pohon CNG - stlacenym zemnym plynom mnoho autobusov Karosa. V premavke su zatial k videniu len "kratke" Karosky so zeleno-bielym naterom a CNG drakom, podla coho ich lahko rozpoznate. Spoznat sa daju (ak nie podla vyzoru) aj podla evidencnych cisel, ktore maju na druhom mieste cislo 6, teda napr. 3601. Viac informacii a hlavne podrobnejsich sa da najst na horeuvedenej adrese, pricom aktualne informacie o pocte plynofikovanych autobusov sa raz za cas objavia aj v tychto diskusnych forach (len ja si to uz nepamatam) a obcas aj v novinach, pricom odkazy na clanky su k dispozicii na uvodnej stranke iMHD.
co si ja pamatam tak tvrdili, ze ich budu plynofikovat do 50 kusov (alebo si zle pamatam??? mam to dakde poznacene...). iste je, ze sa budu plynofikovat aj "dlhe" tzv. klbove vozy Karosa, pricom jeden z nich sme uz mohli zazriet v uliciach mesta.
Andrej> z prispevku pani A. nevyplyva ze stala... teda ak som ho pochopil.
Takze reakcia na prispevok pani A.:
nepaci sa mi, ze pani A. tvrdi nasledujuce, doplnene o moju reakciu:
"Takato vec sa mi nestala prvy krat, s toho teda vyplyva, ze vodici na MHD, casto krat jazdia nezodpovedne..."
No az tak velmi to nevyplyva... to, ze sa Vam raz za cas "postasti", ze sa vam pred trolejbus hodi male dieta, resp. nejaky "tiezvodic" s bavoracikom s tmavymi sklami... to neznamena ze VSETCI vodici jazdia nezodpovedne! Predstavte si, ze mate v jednom momente zodpovednost za bezpecnost 150 a viac ludi a okrem toho musite davat pozor co sa deje vonku... este k tomu vstavat o cca. 3:00 rano, ist spat o 23:59 (vodici, opravte prosim) a to nehovorim o nocnych spojoch... kedze cely den sedite, chrbticu mate v neporiadku, podobne aj psychika ... a k tomu si prirovnajte plat, za ktory to nasi vodici robia... potom sa necudujme, ze vidime na cestach zopar skutocnych hrobustov... ku ktorym, myslim, v tomto pripade opisovany vodic nepatri...
to ich ale neospravedlnuje od chyb, iste... ved keby niekto sustavne bezdovodne prudko brzdil a sustavne by sa mu tam zranovali ludia, tak by ho asi vyrazili, nemyslite?
ale uznajte (neviem, kde presne ste sedeli/stali), ak sa vodic ozaj nepozrel do spatneho zrkadla, neviem nahodou ci aj nespravil dobre, pretoze vonku na ceste sa toho deje ovela viac podstatneho pre bezpecnost cestujucich, pricom pohlad dnu by (napr. aj pri ostrom slnku) urcite jeho prehlad nezlepsil a okrem toho POCHYBUJEM, ze by vodic cez spatne zrkadlo zistil, ze mate narazene koleno... okrem toho pri urazoch vo vozoch su vodici vacsinou dobre vyskoleni a zvyknu zavolat aj sanitku pri zraneniach(Darro svedok) ... vsetko dat na spravnu mieru...
"darmo si Podnik MHD vystavoval v piatok nove autobusy na namesti, ked my, obycajny ludia musime jazdit, v prostriedkoch, ktore sa skoro rozpadavaju a za to este aj platíme, a mozeme prist aj k urazu. "
ok, dohodnime sa ze na namesti boli nove autobusy, aby sme sa nebavili o tom, ze az take nove neboli.
ako by ste vy oslavili 75. rokov autobusovej dopravy? ma to nejaky suvis s tym, ze sa v premavke objavuju aj srotvozy? ja by som na namestie urcite hrdzave vozy nedaval (aj ked 1ks tam bol). A keby tam uz boli, povedal by som aj to PRECO su hrdzave... tzn. PRECO DPB nema peniaze... a kam treba smerovat kritiku... ak si pozriete, odkial idu peniaze do dpb, zistite... ze co ste chceli, to mate (ajked na vyber velmi nebolo, ani nie je) ale o tomto tu uz debata bola...
jazdite v rozpadavajcich sa prostriedkoch a este aj za to platite... vy by ste chceli aby jazda v hrdzavom voze bola zadarmo?
dalej si nemyslim, ze percentualne viac ludi sa zrani v autobusoch MHD, lebo prave jazda v autach je urcite nebezpecnejsia, ako v prostriedku MHD. takze ked tvrdite ze po zaplateni cestovneho, mozte dojst k urazu, mate pravdu, ale sanca ze k urazu dojdete v MHD je ovela mensia ako sanca, ze k nemu dojdete napr. v aute.
musite si uvedomit, za co platite: energia, bezpecnost (v zime teplo, v lete teplo)...
verte, ze keby SR fungovala ako ma, tak by mozno aj DPB fungoval ako ma a to by bolo dobre (aj ked nie uplne, vsetko ma svoje plus a minus...)
mojou reakciou som Vas urcite nechcel urazit, ani ponizit Vas, len som sa snazil Vam trocha priblizit cely "problem"
okrem toho som chcel ukazat obycajnym smrtelnikom, ze maju ostat osobnostami. ak je nieco "in", sme vsetci "in", ze... teda v sucasnosti je asi 10 rokov in nadavat na MHD a DPB... skuste ludia nahliadnut pod pokryvku tejto veci a uvidite, ze MHD nie su len meskajuce spoje, drzi vodici apod. DPB si podla mna na to kolko penazi dostava a ake ma kapacity, plni svoje povinnosti na 2+ (ako v skole), co znamena nie tak, ako vo Svajciarsku, kde si zacvakaju aj pocasie...
uff, trocha dlhy prispevok, asi mal patrit do Diskusie, ale problem vznikol tu, tak ho tu aj riesime... btw. to je tusim jeden z prvych razov, co sa v Dispecerovi diskutuje...
len tak ma napada: nedaju sa prerobit autobusy na LPG? bolo by to ovela lacnejsie (nizsie cestovne) a ovela menej by to zasieralo uz aj tak dost zasrate ulice... ked vidim nejaky stari ikarus zahaleny v kudole sedocierneho dymu, nakopal by som niekoho do riti >;(
KLF> len pre upresnenie, pani Alena (bez urazky) pise: "trolejbus č. 207 ... na linke čislo 3610". tot vsjo. presne ako vravis. reakcii je tu uz dost a ked uz by aj islo o staznost, nech to napise na zad@dpb.sk, tam su zvyknuti na rozne druhy a typy staznosti, takze jej urcite budu vediet odpovedat ...
btw. vedeli ste ze v rebricku firiem na www.staznosti.sk hodnotenych podla odpovedi na staznosti zaujal DPB dost nezavideniahodne miesto? podla mna je to sposobene tym, ze na niektore staznosti sa jednoducho "popularna" odpoved napisat neda a ludia uz len preto, ze rano sa tlacia ako prasce vo vozoch, zahlasuju proti DPB...
idem si tie odpovede este prestudovat...
Pri vsetkej ucte k pani Alene nechapem, ako si moze zmylit pjem LINKA (kedze linku tam tiez menovala predtym - 207) a cislo trolejbusu. A to este odhladnuc od toho, ze si mohla prehodit ciselka v ev. cisle voza. Nevravim, ze pojem "evidencne cislo" jej musi nieco hovorit, ale zas nechce sa mi celkom verit, zeby pisala v jednom clanku o dvoch cislach, ktore nazve linka.
No OK, nebudeme to tu uz filozoficky rozoberat... proste reakcie dostala a to staci.
Myslim, ze pricin na stazovanie sa na MHD, ci vodicov je vela, ale tato, co Ste popisali medzi ne asi nepatri. Ak presne neviete preco prudko zastavil (pocitam, ze to nebola lubovola toho vodica a tiez, ze kazde jeho zabrzdenie nebolo asi take), tak sa sice mozete stazovat, ale asi nebudete v prave, alebo to aspon nedokazete. Ak niekedy jazdite autom, tak viete, ze je to casto krat nutne prudko zabrzdit. Jedine, ako tu uz bolo spomenute, mohol zistit, ci sa niekto nezranil.
Ale zase na druhu stranu - je povinnostou cestujuceho drzat sa (tak aby nespadol) pocas jazdy a tiez, ked Ste v druhom stave, tak si myslim, ze kvoli Vasej bezpecnosti Ste mali sediet (nakoniec vy Ste napisali, ze sedadlo bolo volne).
Este k niektorym reakciam na prispevok pani Aleny - je predsa jedno ako sa vola, ci ma alebo nema auto, a ci jazdi MHD alebo nie (ved donedavna som tu pocul z kazdej strany, ze MHD nie je len pre tych, co auto nemaju, ale pre vsetkych, a tiez aj preto, aby mesto, zivotne prostredie, ludia netrpeli). Vyjadrila iba svoj (mozno neopravneny) nazor, ci poziadavku a netreba ju tahat za slovicka (vid linka c XXXX - ked je kazdemu jasne, ze tym myslela cislo voza).
tbc: diky, islo o 83/4, nahradil ho ZV 2940 ( ten mam od Darra ), po 16. h. sa vratil
- 2211 ako ZV na linke 34/5 ( tiez od Darra ) o 12:14 h. z Dubravky, ja sa zbehnem pozriet, co ho nahradilo, potom to sem supnem
jano> ak by ti dnes chybala 2203 niekde na linke 83, tak po 15-tej stala pokazena na staromestskej v smere na most a za nou stala liazka, o 15.21 ten bus spojazdnili a odisli.
KLF> mozno ta pani myslela trolejbus 6310 a spravila preklep... aspon taketo vysvetlenie
Jano> neviem aka je sice medzitym zavislost (asi ziadna), ale dnes som videl po 2 mesiacoch voz c. 1513 (na 21).
Mila pani Alena:
Som bratislavcan a dovolim si povedat, ze sa v MHD celkom vyznam, ale asi som predsalen amater, lebo neviem co je to za linku 3610. Pri vsetkej fantazii, som si nevedel predstavit co by to mohlo byt. Ale budiz... To ze vodic prudko zabrzdil a vy ste leteli je naprosto v poriadku. Ma an to pravo, dokonca je to jeho povinnost. Neviete totiz, koli COMU brzdil. Mozno mu do cesty skocilo male dieta a mohol ho zabit. Take male dieta, ake cakate prave vy. jedinu chybu, ktoru vodic asi spravil - aspon z vasho popisu som to tak pochopil - vidim v tom, ze si neoveril, ci sa niekomu nic nestalo.
Takze asi tolko vazena pani Alena.
P.S.: Ak budete mat trosku casu a budete taka laskava, prosim objasnite mi tu linku 3610. Vdaka.
-
KLF - vodic MHD
Dufam, ze moj prispevok si precita aj dotycný vodic trolejbusu č. 207 a vsetci ostatný, ktorý jazdia ako on, teda asi vsetci. V piatok 17. 5. 2002 som isla s prace, cela stastna ze konecne sa blizi vikend, nabalena s plnými taskami nakupu. Na trolejbus č. 207 som nastupila pri Forume, cestovala som na Nivy. Pri Fakultnej nemocnici vodic na linke čislo 3610 o 15.46, tak prudko zabrzdil, ze som sa zrazu ocitla na oprotivnom sedadle, kde nastastie nikto nesedel, no a samozrejme doplatilo na to nastastie len moje koleno, ktore som si najprv myslela, ze mam asi rozrazene. No bolo len silno buchnute, a stale boli. Nastastie len koleno, hovorim preto , ze som v piatom mesiaci tehotenstva, a dakujem bohu ze sa nestalo nic viac. Milý pan vodič sa ani neunuval pozriet do spatneho zrkadla, ci sa jeho cestujucim nahodou nieco nestalo. Som si ista, ze keby sa situacia zopakovala, a on by sa ocitol v pozicii cestujuceho a nie vodica, mal by blne ústa nadavok. Takato vec sa mi nestala prvy krat, s toho teda vyplyva, ze vodici na MHD, casto krat jazdia nezodpovedne, darmo si Podnik MHD vystavoval v piatok nove autobusy na namesti, ked my, obycajny ludia musime jazdit, v prostriedkoch, ktore sa skoro rozpadavaju a za to este aj platíme, a mozeme prist aj k urazu. Ak mate niekto podobne skusenosti, prosim zverejnite ich. Dakujem a milemu vodicovi zelam vela najazdenych kilometrov bez nehody.
No dnesna noc t. j. zo soboty na nedelu bola v Dubravke a prilahlych castiach mesta viac nez hlucna. Sposobil to nocny autobus 15.. na linke 504, ktoreho brzdy by zobudili aj mrtveho. Ja som po polnoci na balkone potahoval z cigaetky, ked som pocul ten zvuk. Najprv som myslel, ze to ide z Devinskej do Lamaca vlak, ktory trubi ( niekedy v noci to je pocut ), ale ked sa to zopakovalo v este vacsej intenzite ( zastavka Drobneho ) tak som s prekvapenim zistil, ze ide o autobus. Inac byvam pri Urade prace ( skoro konecna Zatevna - vidim ju z okna ), ale ten autobus ked odchadzal z konecnej pred 3. h. som pocul naposledy na Brestovke a to uplne vazne. No sranda. Este ze mam tu MHD tak rad, lebo inac by som hundral jak chora vrana. Mam otazocku: neviete co to bolo za cislo vozidla? Viem ze to bol Ikarus 283 po GO - 15.. ( takze 1509, 1511, 1512, 1513 alebo 1515 ). Za odpoved dakujem.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Barta