Diskusné fórum › Dispečerské fórum

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Nejaky problem na DD bol, trofle na agregat jazdili.
Reakcia na: majky1602 #179715:
A čo majú robiť, upchávať vodovod?
Reakcia na: SixSixTrooper #179714:
Áno. Potom už len boli vymenené podvesné armatúry za ťahové ale bohužiaľ bez zmeny geometrie. Spotvorené napojenie Rožňavskej na Slovinskú nebolo súčasťou tohto projektu.
Reakcia na: majky1602 #179715:
policia a dispecing asi cakaju kym bvs (ak sa jedna o vodovod) uzavrie postihnutu vetvu, ci Tvoje ocakavanie je ze sa to maju pokusit nejak upchat ? 😃
Na Racianskej praskol asi vodovod, pekne podmýva trať, a o ceste ani nehovorím, zamŕza to riadne a šmýka sa…polícia a dispečing tam sedí v aute a čakajú 😆
Reakcia na: S499.1023 #179713:
To je tá rekonštrukcia v 92'?
Reakcia na: SixSixTrooper #179712:
Trať na Kolibu stavalo Elektroline za neustáleho revu skúsených bratislavských vrchárov, že takto sa to stavať nedá, že to nebude fungovať, že tam budú padať zberače etc..
Podobne Trnávku robila firma Elektrizace železnic ale s tými istými osobami, ktoré potom založili Elektroline.
Reakcia na: Huitzilopochtli #179711:
Určite súhlasím ale napríklad ako som už spomenul trať STU FAD-Koliba je podľa mňa vrchol dizajnu trolejového vedenia. Ako je verejne známe, trať na Kolibu má geometriu veľmi dobrú a esteticky vyzerá tiež skvelo.

Osobne som pri mojich šotovýletov navštívil už mnoho miest a tvoj spomínaný Taliansky štýl mi moc nesedí. Netvrdím že to nie je spoľahlivé a určite súhlasím že na križovatkách sú naše trate oproti nim spleť pavučín, ale v rovine resp. na častiach tratí bez armatúr vyzerajú trate ala post-komunistické CZ, SK, PL, HU oveľa lepšie.
Reakcia na: S499.1023 #179709:
Postačuje nielen pre slušné mestské rýchlosti, ale po zotmení aj pre podstatne vyššie, a to bez akýchkoľvek náznakov odskakovania alebo vypadávania. Je to dané jednak vynikajúcou geometriou a serióznym vyhotovením a jednak vyladením tvrdosti a prítlaku zberačov. Dávajú si tam záležať aj na estetike vedenia a opičie zmotance à la tukabel-tukabel ako na bratislavských križovatkách by tam nikto nepovolil.
Reakcia na: Ike #179706:
Inak druhej časti Tvojho príspevku som neporozumel. Akú ťažnú funkciu má výložník a kde je os dráhy?
Reakcia na: SixSixTrooper #179707:
Pretože pružnosť je potrebná len do určitej miery, nie do nekonečna.
Inak na pevných svorkách je napr. skoro celé Taliansko a pre mestské rýchlosti to postačuje, ono to musí byť udržiavané a nie ako v Pazardžiku.
Reakcia na: Ike #179706:
Ak je to tento, tak izolovaný je.
Reakcia na: S499.1023 #179702:
Prečo potom pevné svorky aj v rovine nemajú rovnakú spoľahlivosť?

(nehádam sa, len sa pýtam)
Reakcia na: S499.1023 #179705:
Ten výložník je v #179692. A teda laicky mám pocit, že vyložník je izolovaný, teda je tam čosi ako izolátor, aj keď nie som expert na výložníky.

Inak mne celkovo ten dizajn ukotvenia pripadá nie veľmi fail safe. Tým, že výložník má v tomto prípade ťažnú funkciu, tak sila vedenia smeruje nadol a teda tá nešťastná svorka je "ťahaná" smerom k osi dráhy. Keďže predpokladám, že každá jazda trolejbusu spôsobuje mikrovibrácie, je to podľa mňa vždy otázkou čaasu, kedy sa svorka uvoľní a celý ten záves začne vedenie sťahovať k zemi. Ale vravím, toto sú moje laické úvahy.
Reakcia na: Solider #179703:
Máš pravdu, na to nie je, až na tých ďalších smerom ku Gaštanovej. To by musel Ike špecifikovať, či ten ním sledovaný je izolovaný. Každopádne výložník bez izolácie už patrí len na nejakú nostalgickú trať.
7.2 poznámka vo výprave nehodu mala 7533 nie 7534 ..
Reakcia na: S499.1023 #179697:
A boli tieto výložníky izolované? Keď sa na tom streetview otočím smerom k obratisku, tak tam nevyzerá byť izolátor.
Reakcia na: SixSixTrooper #179700:
Neumožňuje, väčšia pružnosť je irelevantná.
Reakcia na: Stenly #179699:
Neviem vylúčiť spojitosť, ale ja som videl len klasické blokovanie križovatky autami odbočujúcimi na stanicu na krátky cyklus, resp. teda idiotmi, čo sa z Pražskej pchali do nimi zaplnenej križovatky.
Reakcia na: S499.1023 #179697:
Teoreticky to umožnuje väčšie rýchlosti vďaka väčšej pružnosti. V rýchlostiach do 65km/h je to ale úplne nulitné. Všeobecne sa mne najviac páči trať okolo úradu vlády. Pekné laminátové výložníky a na nich K+Mky porcelánové. A hlavne je výložník na začiatku spevnený po prvú svorku kovovou rúrkou. Modernejšie trate, ako napríklad ASMN majú už iba čisto laminátové 58mm výložníky a tie sa ohýbajú ako luk. Hlavne keď má stĺporadie väčšie rozostupy a sú na nich delty alebo výhybky.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.