Diskusné fórum › Dispečerské fórum

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: N/A #175062:
Mimochodom, jedna vec, ktorú som si všimol vo Viedni. Neviem, či to majú v predpisoch, alebo je to iba "stará škola". Akonáhle idú oproti sebe dve tramvaje, pričom jedna ide proti hrotu cez výhybku tak, že v prípade zle prestavenej výhybky by nabúrala do oprotiidúcej, tak zastaví a počká, než prejde. Jedná sa o úseky mimo križovatiek, neviem či to majú vyslovene v predpise, alebo je to iba "dobrá prax", kažodpádne to schvaľujem, aj keď vidím ako to spôsobuje krátku "zápchu" nakopených áut za tramvajou (v danom úseku jazdí cestná doprava po koľajniciach). Zaujímalo by ma, či rovnaký "best practice" učia aj v DPB, alebo či je to vyslovene písané v D1/1. Na električke som jazdil iba neoficiálne (a aj na trolejbuse, samozrejme počas dopravnej špičky, aby to bolo zaujímavé).
Reakcia na: upravovač fotiek #175060:
Máš pravdu, odbočenie od Kamenného na Jesenského je vždy také nedorozumenie s chodcami. Električky budú rýchlejšie aj presnejšie, len treba im dať viac priestoru v zmysle preferencií, údržba tratí, oddeliť od cestnej premávky, atď., ale s výnimkou Petržalky stále žijeme na dlh z minulosti, ktorý nás dobieha, viď Vajnorská, tam sa od Juráku po priecestie pred Shopping Palace ide 30 a potom priecestie len 15 kmh... Račianska je tiež riadna trampolína, ale s výnimkou 30 v oblúku pred Bielym Krížom nie sú nejaké väčšie obmedzenia. DK radiála je teraz na jazdenie naozaj fajn, aj Petržalka detto. Škoda len hrbolatých oblúkov pred Botanickou záhradou od Lanfranconi, dosť to hádže. Každopádne, asi sme už dosť zabrali diskusného priestoru v dispečerskom fóre, tak Ti prajem príjemný večer a cesty MHD, nech Ti vychádzajú prestupy, snáď to chápeš aj z druhej strany ako sú tie veci.
Reakcia na: FFF13 #175054:
Plánovač cesty je asi rovnao "hlúpy" ako ja, keď sa raz za uhroský rok vyberiem MHD do mesta. Proste sa spolieham na cestovný poriadok. Pre úplnosť dodám, že peší presun na zastávku som volil s rezervou. Mal som možnosť nastúpiť na skorší spoj linky č. 4. Nakoľko som nechcel vedome cestovať na čierno, tak som ho nechal odísť (navyše to bola T6A5, radšej sa odveziem v Škodovke). O to viac som bol nasratý, keď som nakoniec aj tak cestoval na čierno a navyše zmeškaný.
Reakcia na: N/A #175059:
Ja takto jazdím aj autom. V živote som neplatil pokutu za prekročnie rýchlosti, alebo nezastavenie na STOPke, alebo jazdu na červenú alebo inú typickú blbosť, za ktorú policajti tak radi pokutujú (typické meranie zóny 40 na konci obce a pod.). Ja tam tých 40 naozaj až po tú značku pôjdem. Nech ich roztrhne od jedu, že na mne nezarobia. Síce s mnohým nesúhlasím, ale beriem to ako "je tam značka, tak sa ňou riadim", až keď budem mimo volantu, môžem umiestnenie tej značky kritizovať a pindať že je tam nezmyselná. Ak tam je, musím ju rešpektovať. Napr. ako musím rešpektovať keď D1/1 hovorí, že proti hrotu do odbočky musím ísť najviac 10 km/h. Čo, ako som neraz videl, vedie chdcov k mylenej predstave, že tá električka zastavuje a púšťa ich na prechode. Čo nie je pravda, ale tak to pre nich vyzerá (nepoznajú D1/1, vidia tramvaj, zastavia na prechode a kukajú na ňu a ona zrazu začne brzdiť - následne ich vyzvoní, lebo jej brzdenie chápali ako zastavovanie - odpozorované nie raz na Kamennom nám., resp. Štúrovej. Aby som sa vrátil k úvodu môjho príspevku, priznávam na rovinu, že nie vždy dodržujem max. povolenú rýchlosť. Ale jedine tam, kde viem že je to: 1. bezpečné, 2. nezvyknú ťam stávať policajti, 3. prekročenie je mierne, a za 4. mám na prekročenie sakramentsky dobrý dôvod (aby som stihol zelenú na ďalšej križovatke, lebo sa pripájam z vedľajšieho smeru - najčastejšie ľavej odbočky - tzv. "zelenej vlny").
Reakcia na: upravovač fotiek #175058:
Dobre si to napísal, hlavne "defenzívna jazda" je niečo, čo si máme stále držať na pamäti.
Reakcia na: N/A #175055:
Zvonkohru by som nerobil. Stačí sa pekne natlačiť na gumokol, krátko cinknúť, aby si "ma" všimol a čakať. Žiadna agresia, ale asertivita musí byť. Zároveň jedine bezpečne. Nič riskantné, radšej predvídať a ísť defenzívne. Ak je to však bezpečné, byť asertívny voči gumokolom.
Reakcia na: FFF13 #175054:
Súhlasím. Síce v cestovnom poriadku sa nikde negarantuje prípoj, ale meškanie 4 minúty v sobotu večer, ak je pravidelné, tak by malo viesť k úprave. Autobus meškal až 6 minút? A kde ich nabral? Bola v meste nejaká demonštrácia?
Reakcia na: Pe67 #175053:
Tak to by si mal DPB naozaj posvietiť na chronometráže. Snáď moja hlúpa konšpirácia nie je pravdivá a DPB "šponuje" časy len aby ušetril vodiča a vlak.
Reakcia na: upravovač fotiek #175052:
Neboj sa, dnes jedna Žilina dostala pod Mostom SNP peknú zvonkohru. 😀
Reakcia na: Pe67 #175024:
Na druhej strane, prečo potom plánovač spojenia ukazuje takúto možnosť keď tu viacerí na imhd tvrdíte že večer linka 4 dosť často meškáva
Dal som si teraz tú námahu a nahodil virtuálnu tabulu, zastávku "chaluhy". Linka 20 išla presne 21.26, toľko zatracovaný spoj linky 4 dnes až o 21.28 (meškanie 4 min.) a chvíľu po nej odhlásilo linku 83 s meškaním 6 min.(oficiálny odchod 21.22). Ďaľší spoj linky 4 ukazoval meškanie 2 min.zatiaľ. Takže je to ako som si myslel, tento prestup je v bratislavských podmienkach nereálny. Iba nenapraviteľný optimista by si myslel že mu tuto 2 min.budú stačiť na prestup.

(inak na tú tabuľu nie je úplne 100 percentný spoľah, tie nové palubáky dosť vypadávajú a neukazujú potom správne polohu)
Reakcia na: N/A #175051:
V čase špičky to tak proste je a akceptujem to. Príliš veľa premenných, pri intervale 4 minúty sa to nikdy nepodarí zladiť, je to husté. Aj vo Viedni sú počas špičky "vláčiky" dvoch vozňov tej istej linky idúcich za sebou, ako aj okno 10 minút. A aj vo Viedni ma vytočili vodiči, ktorí mali po mimoriadnosti (hasiči) "na háku" a šuchtali sa, vďaka čomu som nestihol vlak a musel čakať hodinu na ďaľší. Aj som vtedy vodičovi povedal že je pekné, že on je v práci, že mu je jedno že má meškanie 15 minút a že sa pekne šuchce (objektívne sa šuchtal), ale ten vlak, ktorý tam práve môže vidieť (som mu ho ukázal prstom), mi ušiel a môžem hodinu čakať na ďalší. Nič mi na to nepovedal, kyslo sa zatváril a ja som vystúpil na Simmeringu (asi 20 až 30 sekúnd po odjazde vlaku). Bola to stará plesnivá súprava E1+c4. Lenivejšie ako K2S. Ale aj tak, jedny svetlá "pustil" len tak, proste jemu bolo úplne u prdele že mešká, že je za ním vláčik nakopených vozňov. A to ma vytočilo. Nie, že meškal. Nebola to je jeho vina, že hasiči blokovali koľaje. Ale že svojím prístupom situáciu ešte zhoršil, miesto toho aby sa snažil ísť svižne, teda v rámci možnosti toho šerbla ktorý mal. Vtedy som bol riadne naštvaný. Ostatne, ten vláčik za ním, tí vodiči, tiež asi neboli nadšení z toho že pustil jedny svetlá pri Simmering Einkaufszenturm (z mne neznámeho dôvodu, lebo mu odcingol ako predný voz, tak ak vlek, takže stačilo zadať jazdu (dvere boli zatvorené, žiadne zrkadlo kontrolovať nemusel), mal ešte voľno - ale on podľa niečoho poznal, že za 2 sekundy mu skočí stoj - a aj skočil, lenže on mohol ísť do križovatky na signál voľno, určite je vyprázdňovací čas dostatočný). A stretávam sa s takýmto prístupom bežne. Autá sa natlačia do križovatky a zablokujú ju. Niektorí vodiči majú an háku aj keď meškajú, nevojdu do križovatky a nezablokujú ju pre inú fázu (ľavého odbočenia). A hneď meškajú o 70 sekúnd dlhšie, ale im je to úplne jedno. Potom sú asertívni vodiči, tí sa natlačia, zastavia, ale prejdú celým uzlom na jeden cyklus. A potom sú agresívnejší, tí autá aj vyzvonia a niektorí nemajú problém im ústne vynadať. Ale fakt nechápem ten ultradefenzívny prístup ostať stáť, nabrať ešte väčšie meškanie, aby nebodaj autíčkari neboli obmedzení tramvajou, ktorá nemohla prejsť kvôli autíčkarovi ktorý si prdel v SUV vyváža a blokuje desiatky ľudí v tramvaji. Ja, byť vodičom tramvaje, natlačil by som sa do križovatky (čo asi 60% tiež robí), čo najbližšie k idiotovi ktorý ju blokuje plechovkou na kolesách. Krátko by som zazvonil, aby vedel že stojí niekde kde nemá a čakal. Že ostatné autá nemôžu ísť? Nech sa poďakujú u toho idiota v SUV. Však ono sa to postupne uvoľní, ako sa posunú autá v ďalšiej časti uzlu a hlavne tramvaj prejde na jeden cyklus a neodstojí si ho potom ešte uprostred križovatky 2. raz. Čo je dosť k tomu, aby mi ušlo metro z ktorého stíham ešte vlak.
Reakcia na: upravovač fotiek #175049:
Tá 4 a 9 na Kútikoch je taká sranda no...keď 4 mešká, tak sa tam pichne 9 podľa svojho CP a 4 mešká ďalej. S 9 treba ísť ideálne 1.25 až 1.5 min. z obratiska, aby prišiel relatívne včas na nástupnú zastávku. Ranná špička na DK radiále je proste záplava 4kami a 9kami, proste hocikedy sa postavíš na zastávku, každú chvíľu niečo príde...ak sa zas 9 nalepí na pomalú 4ku, tak ju hravo obehne na Krížnej..
O 19.55 som na Riviére smer KV videl stáť na blikačkách K2S 7115, linka 9 (už bez ľudí). Za ňou stáli už dve škodovky. Myslel som že K2S vykapala a bude sa tlačiť, ale o 3 min.nato sa pohla vlastnou silou.
Reakcia na: N/A #175048:
Prajem ti mnoho kilometrov bez nehody a cestujúcich, ktorí nerobia bordel. Netvrdím že vodič mi to urobil úmyselne, ale nemôžem sa zbaviť pocitu, že mu bolo jedno že mešká, proste si povedal "mám na háku, nebudem sa naháňať a snažiť to stiahnuť".

Ináč cestou do mesta, ešte poobede, som chytil súpravu T3G (pred nosom mi ušla Škodovka, ale spoj linky 20 meškal). To som však neriešil, lebo pri 4 minútovom intervale prípoja je to jedno. Vodič T3G teda išiel svižne, až do momentu, kedy sa pred nás z obratiska v KV natlačila súprava T6A5 na linke 9. Vodič T3G pustil jedny svetlá na Riviére (neviem aký dlhý cyklus tam je, ale mne to pripadalo ako celá večnosť). No a súpravu T6A5 sme pri tuneli takmer dobehli. Keby sa nešuchtal zo zastávky ex. PKO, tak by ju veru dobehol. Neviem koľko kočíkov nastupovalo/vystupovalo na linke 9 pred nami pri Botanickej záhrade, Lafranconi a ex. PKO. A celkovo som mal pocit, že spoj linky 9 dosť dlho vetral na prvej zastávke, kde evidentne čakal na nulu, aby mohol vyraziť. Neviem či je CP tak blbý, že pošle linku 9 minútu pred linkou 4, ale to je jedno, proste to tak vyšlo. Na linke 4 sme žiadne kočíky nemali, iba jedného novozámockého dodávkara, ktorý nás blokoval lebo zastavil tak, že pretŕčal do jazdného profilu (chcel odbočiť doľava na Mostovú). Našťastie ho stačilo vyzvoniť, ale aj tak sa ešte rozčuľoval spoza volantu. Zdržanie som si všimol až keď som vystúpil na Mariánskej, kde akýsi cestujúci prišli za vodičom, v snahe kúpiť lístky alebo čo. Neviem koľko to trvalo, nezaujímal som sa o to, možno to bolo 20 sekúnd, ktoré sú viac než dosť aby nestihol svetlá. Podotýkam, že sme nemali žiaden problém s chodcami na Kamennom ani inde.

EDIT: Naštvalo ma aj to, že som po čakaní cestoval časť trasy v linke 20 načierno. Lebo mi medizčasom vypršala platnosť lístka. Bol som vtedy čerstvo nahnevaný vzniknutou situáciou a prichystaný hádať sa s revízormi, ak by ma chceli pokutovať za jazdu na čierno (po uplynutí platnosti), aby si overili na dispečingu, že električka na linke 4, poradie tretie, naozaj meškala tak, že som nestihol prípoj a že moja vina to nie je, lebo ja som sa riadil cestovným poriadkom a podľa toho kúpil lístok tak, aby mi pokryl celú trasu vrátane dvojminútového čakania na príjpoj. Našťastie žiadna kontrola nebola. Moja snaha necestovať načierno bola jedným z dôvodov, prečo som volil čakanie na prípoj 2 minúty a nie 12 minút. Nečakal som večer bude mať električka problém.
Reakcia na: upravovač fotiek #175047:
Na tento príspevok a otázku či robím, áno, jazdím na električkách a budem to naďalej robiť s úctou k cestujúcim, napriek tomu, že majú niektorí názor a povedomie ako Ty, ktoré však skôr vychádza z nevedomosti, predsudkov a pocitov, ako z faktov. Grafikony sú robené tak, aby boli stíhateľné - dodržujú sa rýchlosti, takt križovatiek, preferencie atď. Na margo zdržania na trati poviem len toľko, že dnes som napríklad dopoludnia jazdil, už som išiel striedať, no po ceste mi striedavo nastúpili/vystúpili tri mamičky s kočíkmi do starého voza. Vzhľadom na okolnosti som im pomohol s kočíkom. Toto samozrejme zoberie nejaký čas a napr. na Riviére mi už nevyšiel signál = čakanie zhruba 1,5 min. Na Centrum som došiel s meškaním 2 minúty práve kvôli kočíkom. Opäť opakujem, vodiči robia čo je v ich silách, všetci sme len ľudia a sme ľudia, tak majme k sebe nejaké pochopenie a ľudskosť, pretože sa to vytráca. Každý vodič sa v rannej špičke naháňa, či už na Račianskej, alebo na Karloveskej, lebo mu dýcha na krk už 3/7 alebo 4/9, každý chce mať svoju prestávku, rýchlo aspoň na WC skočiť, aby prišiel všade načas, ale jednoducho niekedy to naozaj nie je v našich silách dôjsť všade načas. Mrzí ma, že Ti nevyšiel prestup, ale určite vodič Škodovky to nespravil úmyselne, aby Ti pokazil cestu MHD. P. S. Už od malička ma učili k lekárovi, do školy, do práce, všade - chodiť aspoň 10-15 min. skôr. Vždy radšej čakám na niekoho, ako keby mal čakať on na mňa.
Reakcia na: Ecomat #175046:
Možno časť problému je aj v tom, že sa chrono menia o 21:00. Možno by sa mali meniť častejšie a nie že zrazu je "sek" rádovo v minútach. Nech sa to to mení postupne, plynule, kľudne bez pevne definovaného času, ale každá linka by mala "svoje" časy, odstupňované v rôznych intervaloch, kľudne aj desaťkrát za deň.
Reakcia na: upravovač fotiek #175045:
no aktuálne je v minutážach maximálny bordel, samozrejme že nadbehy sa pokutujú ale väčšina liniek proste mešká .. v špičke preto lebo je špička, mimo špičky preto lebo sú našponované jazdné doby ... nie všade, ale naozaj na väčšine liniek to tak je, ale máš aj také linky kde po večeroch v prvej polke trasy musíš všade vetrať aby si neodišiel skorej a v druhej polke sa môžeš aj na hlavu postaviť, aj tak to nevyjazdíš na 0 ...

sú aj vodiči pretekári ktorým sa občas zadarí a postíhajú semafóry tak aby moc nemeškali, ale nie každý je taký a treba chápať že niektorí vodiči majú svoje tempo lebo si tolko netrúfajú a nebudú sa snažiť keď vidia v palubaku že im servirujú také jazdné doby ktoré s realitou nemajú nič spoločné, napríklad linka 98 je dokonalý príklad čo si všímam že sa často rieši aj na FB .. a to nemusí byť ani čarovná 21. hodina kedy sa mení chrono ..
Reakcia na: Ecomat #175044:
Občasne "vetrať" na zastávkach a čakať "na nulu" je určite lepšie ako pravidelne meškávať. Za meškanie cez 2 minúty sa na prémie nesiaha, za nadbiehanie asi áno.
Reakcia na: upravovač fotiek #175029:
za takéto nevyjazditelné chrono po celom meste ráno a večer si môžu vodiči tak nejako sami - tí čo vkuse jazdili s nadbehom a nevyrovnávali do 0 po trase ... tak riešením okrem krátenia prémií bolo vyrobenie takej minutáže kde sa jednoducho nedá ísť v nadbehu a je vymalované, všetko mešká ...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.