len pripomeniem svoj názor, že to nie je autobusová stanica, ale nepotrebné nákupné centrum, kde v podzemí bude pár miest na dočasné parkovanie autobusov
zastávka Cvernovka na Svätoplukovej smerom k Nivám, tak aktuálne je tam obmedzenie, vodári z BVSky tam robia práve rozkopávku tesne pred zastávkou, asi nejaká porucha, takže MHD zastavuje v priebežnom pruhu, nie pri obrubníku
Chameleónoidny nočák N44+N47+N72 začína večer na 203.
Raz som sa niekde zmienil ohľadom starého trolejbusu, že jazdí prevažne na nočnej službe N72, tam sa do mňa pustil nejaký ultrašotoušsky založený turbohroboňák, aby som nešíril dezinformácie, veď nejazdí len na N72, ale aj na N44 a N47. Od tej doby tie služby volám 203/5x, tak ako sú značené, do toho nik nemôže rýpať.
Lebo mali sme taku debatu, ze ked postavia novu autobusovu stanicu na Nivach, ktora bude cela podzemna, tak ako to bude s tymito alternativnymi pohonmi v autobusoch. Ci tam budu mat vlastne povoleny vjazd.
(1) Za vozidlom pravidelnej verejnej dopravy osôb, ktoré zastavilo v obci na zastávke bez nástupného ostrovčeka alebo bez nástupišťa na zvýšenom električkovom koľajovom páse, vodič iného vozidla je povinný zastaviť vozidlo. Ak je na zastávke viac vozidiel, vodič je povinný zastaviť vozidlo za posledným z nich. Vodič smie pokračovať v jazde, ak neohrozí osobu, ktorá nastupuje do vozidla pravidelnej verejnej dopravy osôb alebo z neho vystupuje.
(2) Vodič je povinný v úseku zastávky pravidelnej verejnej dopravy osôb dbať na zvýšenú opatrnosť a jazdiť primeranou rýchlosťou tak, aby neohrozil osobu vystupujúcu z vozidla pravidelnej verejnej dopravy osôb alebo do neho nastupujúcu.
Čiže stačí zastaviť za električkou/autobusom. Navyše sa jedná o zastavenie vozidla, čiže vodič neporušuje zákaz zastavenia na žltých čiarach.
"zrovna blumental smer von z mesta v popoludnajsej spicke neprejdes asi ani za 2 minuty pokial ostanes stat pred tym vyvysenym, ak aj nahodou trafis dieru ze tam nie je ziadne vozidlo, mozes si byt isty ze ti tam vlezie chodec (hned pred a za vyvysenym su priechody pre chodcov), a idealne na prechode blizsie k vazovovej mu budes davat prednost tak ze ostanes na tom vyvysenom...."
pokial zastavi za elektrickou a medzitym sa mu tam objavi dalsie vozidlo, dajme tomu, stane sa, problem ale je ked sa nejake hovado so svojou plechovicou snazi presuvat pomedzi vystupujucich/nastupujucich...
#168818 zrovna blumental smer von z mesta v popoludnajsej spicke neprejdes asi ani za 2 minuty pokial ostanes stat pred tym vyvysenym, ak aj nahodou trafis dieru ze tam nie je ziadne vozidlo, mozes si byt isty ze ti tam vlezie chodec (hned pred a za vyvysenym su priechody pre chodcov), a idealne na prechode blizsie k vazovovej mu budes davat prednost tak ze ostanes na tom vyvysenom....
Ja neviem, ja stojím PRED tým vyvyšeným priestorom keď idem autom. Pokiaľ viem, zákon hovorí pred zastávkou, a tá je jasne označená. A čuduj sa svete, viac ako 2minúty som tam nikdy, ani v špičke nestál aj pri frekvencii MHD v špičke. A možno to bude tým, že trocha rozmýšľam než zošliapnem plyn/brzdu....
si: No, hej, škodofka je v tomto mierny problém, ale napr práve tam sa dá tváriť že si šiel prehodiť manuálne výhybku..a že pri vystupovaní ti skočilo auto do cesty a ty v ruke železo, nuž......
btw, je inak nejaký subjektívny dôvod prečo pražáci majú železá pod vozom v rúrke, a naši ich majú v kabíne? Je na to nejaký logický dôvod?
Hej, presne toto su tie problemy, za ktore vodic auta nemoze! napriek tomu zavadzia. Preto tvrdim, ze ten Viedensky typ je tam pri AKTUALNEJ frekvencii vozidiel MHD nevhodny.
Teda chlapci, tu sa vás zase zišlo hrdinov A čo keď vodič CMV zastaví za električkou a po chvíli príde ďalšia, ktorá zastaví za tou prvou a električkár otvorí dvere, že šak tam ten autičkár nemal stáť. Ale keď autičkár zastavil, tak tá druhá električka ešte nebola ani v dohľade.
Áno, podľa výpravy to bola škodová udalosť s autom.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
3pa3ck3
(1) Za vozidlom pravidelnej verejnej dopravy osôb, ktoré zastavilo v obci na zastávke bez nástupného ostrovčeka alebo bez nástupišťa na zvýšenom električkovom koľajovom páse, vodič iného vozidla je povinný zastaviť vozidlo. Ak je na zastávke viac vozidiel, vodič je povinný zastaviť vozidlo za posledným z nich. Vodič smie pokračovať v jazde, ak neohrozí osobu, ktorá nastupuje do vozidla pravidelnej verejnej dopravy osôb alebo z neho vystupuje.
(2) Vodič je povinný v úseku zastávky pravidelnej verejnej dopravy osôb dbať na zvýšenú opatrnosť a jazdiť primeranou rýchlosťou tak, aby neohrozil osobu vystupujúcu z vozidla pravidelnej verejnej dopravy osôb alebo do neho nastupujúcu.
Čiže stačí zastaviť za električkou/autobusom. Navyše sa jedná o zastavenie vozidla, čiže vodič neporušuje zákaz zastavenia na žltých čiarach.