Vďaka za obsažnú odpoveď! Ja som ani nechcel naznačovať, že by Tvoja odpoveď bola uštipačná, len som si spätne uvedomil, že moja laicky prostá mohla byť vysvetlená aj ako rýpanie a šlo mi o to, že pokiaľ by náhodou výsledky z merania boli teraz na hrane - ale dostatočne dobré na to, aby sa to prevzalo - či to tak zostane aj v letných horúčavách (a keby náhodou nie, čo potom s tým)...
Prepáč ak sa ti zdalo, že som odpovedal uštipačne, ale to nebolo mienené. Stožiare sú dostatočne vzdialené od seba. Ak sa ti zdá, že inde, kde je vedenie uchytené na osvetľovacích stožiaroch je to bližšie, tak áno lebo tie sú cca 25m od seba a v trati ak ti to dovolí stúpanie tak môžeš ísť na cca 40m. Trolej je napínaný závažím, takže sa pri rozdieloch teploty rozťahovanie a sťahovanie kompenzuje. Ale napriek tomu vrchári chodia kontrolovať napnutie, aby sa zamedzilo veľkému previsu, alebo šponovaniu.
Čo sa týka lámania zberačov, to je kapitola sama o sebe, áno môže to byť chyba na vedení, ale aj jazda vodiča, alebo aktuálny stav zberača.
Dnes sa mi dostali do ruky meracie protokoly z prvých meraní z 28.11.2019, a tam je jednoznačne vidieť, že výšky, kľukatosť a sklon sú vynikajúce, ale rázy pantografu do vedenia sú vysoké a ako príčina je štrk a betón na koľajniciach a v žliabkoch. Cez víkend to mala stavba vyčistiť a dnes sa to meralo znova. počkáme si na protokoly a uvidíme čo tam bude.
Ak máš záujem stretnúť meraciu električku v noci na Starom moste, tak predpokladaný nočný výjazd do Petržalky je v pláne 12.12.2019. Ak sa potvrdí tento termín, tak ho sem napíšem.
Super, vďaka za odpoveď. Bola to z mojej strany normálna otázka, nie uštipačná. Pýtal som sa preto, že sa tu viackrát spomínalo, že rozostup stĺpov, ktoré boli pôvodne projektované pre reťazovku, ostal zachovaný, hoci reťazovka sa neobnovila. Tak ma zaujímalo, či to vedenie vyhovuje všetkými parametrami aj v lete a či sa tam lámu zberače častejšie ako inde. (A ak áno, kde je príčina...)
Trakcia sa meria minimálne 4x do roka. V každom ročnom období. Na sto percent sú tu ľudia, ktorý to potvrdia, nakoľko sa robí aj nočné meranie do Petržalky a občas si prídu električku nafotiť na Starý most. V tomto kvartáli ešte meranie do Petržalky nebolo, ale plánuje sa na budúci týždeň. Takže odpoveď na tvoj dotaz, áno meria sa aj v lete pri teplotách 30+
1. Problém samozrejme nie je primárne to že z miesta odišiel (z jeho pohľadu sa skutočne žiadna nehoda nestala), ale to že ohrozil autobus.
2. Ak vodič X-krát za deň vybrzdí autobus, tak by mu malo byť bezodkladne odobraté vodičské oprávnenie.
Ja by som povedal, že ohrozil. Bez smerovky sa zrazu z bus pruhu od Slovnaftu (kde nemal čo robiť) pichol rovno pred autobus. Ten ani zatrúbiť nestihol, trúbil až keď už stál a pani bola na zemi. Autobus zostal stáť, zapol smerovky, takže ak by sa vodič Mazdy pozrel do spätného zrkadla, asi by sa dovtípil, že sa niečo stalo. Inak nakoniec to bola vodička a nie vodič.
Pridávam ešte foto kúsok predtým, ako sa vrátila naspäť bordová Mazda.
To vieš, niektorí polovodiči osobných áut si myslia že si môžu robiť čo sa im zachce. Nejaké predpisy, to predsa pre nich neplatí. Dennodenne pri svojich cestách vidím čo predvádzajú poniektorí polovodiči osobných áut tu v Autoslave a to je dosť otras. Za to by som bral vodičáky. Nie je divu že je toľko nehôd.
no ja teda neviem, ale nepamatam kedy by na mna musel trubit vodic MHD, a ani pri tych ostatnych ucastnikoch cestnej premavky sa tomu nesnazim davat prilis prilezitost....
Trakčné vedenie vyhovuje, bude sa prevádzať ešte raz meranie pri nižšej teplote a prevedie sa test výhybiek, prehodenie výhybky jazdou a aj povelom z voza.
Zajtra 3.12.2019 pôjde meracia električka znovu na Karloveskú radialu. Predpokladaný príchod na Molecovu niečo pred 10:00. Cca o hodinu neskôr tam príde aj obojsmerná električka.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
8437